Beisla: onneks tää on nyt tänään vähän helpottanut kun oon ottanu rauhallisesti. Mut kyllä siinä tosiaan tarvii muutakin kun kipu lääkettä. Mun fyssari pitää kansalaisopiston kautta jotain pilates juttua ja pyysi mua sinne. Ajattelin mennä kunhan se alkaa. Ja sit ajattelin myös aloittaa uinnin tässä syksyllä. Katotaan mitä saan tehtyä, tai ennemminkin mitä ehdin

Suuret pahoittelut sulle kp1! Mulle on kans muutamia kertoja käyny tolleen et on tiennyt et ei oo tärpänny, tosi paljon helpompaa. Ja nyt viimeksi kun alkoi niin ne alkoi niin yllättäen et ei kerenny surra. Mutta valitettavasti niitäkin kertoja mahtuu kun on toiveet tosi korkeella ja sit pettyy pahasti. mut sulla kuitenkin on tulossa tosi mielenkiinonen kierto! Joten sitä kohti vain! :)
Hileinen: Hullun jännää!! Testat nyt heti huomenna!!
Katjusha: Kyllä on hurja tuo teidän yritys aika! Varmaan juuri hyvä suhtautua vähän tolleen humoristisesti koko kuvioon, koska varmasti helpompi käsitellä sillain! Toivon niin todella että teillä tärppäisi! Voisitte sitten iltalehdessä repiä otsikoita ilman taustatietoja!
Mulle tuli tänään kirje!!!! Hauskaa siinä oli se et mun olis ilmeisesti pitänyt olla tänä aamuna klo 8 antamassa verta TK:ssa!! Sit siihen oli kirjotettu KÄSIN RUOTSIKSI ohjeet. Mä menin heti ihan sekaisin ja soitin sinne ja olin et mitä hittoa te nyt meinaatte. Se vaan oli et joo, se poliklinikka on menny jo kiinni et hän ei nyt valitettavasti voi tästä vaihteesta mitään tehdä. Sit mua alko itkettää ja me käytiin tällänen keskustelu:
mä: " tuleeko tästä nyt joku sanktio maksu..?"
virkailija: "voin yhdistää sut laskutukseen et jos haluat..."
mä: "onhan tää nyt tosi törkeetä kun nimen omaan halusin toiseen kaupunkiin kun täällä vaan puhutan ruotsia tk:ssa ja sitäkin tosi huonosti ja mä oon suomenkielinen ja
tää on niin tärkeä asia et pitää saada palvelua omalla äidinkielellä!!!"
virkailija " mä on tosi pahoillani mutta olen tässä vaihteessa ja kello on jo nin myöhä että..
mä: " no mitä minun pitäisi tehdä (kyyneleiden nielemistä) kai minä sitten huomenna soitan sinne naistentautien poliklinikalle
ai että ylireagoinko?!

No sit lopetelimme sen puhelun ja
katsoin kirjettä. tosiaan käsin kirjoitettu teksti, kaikista sanoista en saanut selvää kun oli huono käsi ala, mut tajusin et multa pitää ottaa verta kp 22-24 ja et ei sais syödä sitä ennen 12 h. mut en silti tajua miks tuosa oli aika tällä päivälle, varsinkinn kun se oli kirjoitettu koko kirje viime perjantaina. outoa. Katoin myös nuo hormoonien merkoitykset mitä ne siinä ottaa ja kattoo, niin näytti olevan et keltarauhas hormoonia, kilpiraushas jotain, ja jotain 3 muuta. Eli oikealta kuulostaa.
Nyt kun tätä ajattelin, mun reakto tuntuu tosi koomiselta mutta jotenkin mua niin ärsyttää. Mun nimestä ei voi erehtyä et onko se suomen- vai ruotsinkielinen, joten olis ihan tosi jees et olis nuo ohjeet suomeksi. Tää tutkimuksiin meno on mulle jotenkin niin kovin iso asia ja vaikea kynnys ylittää niin ehkä tää siitä johtuu.Anteeksi posmennus