Synttärionnittelut Camomillanen!
Mimulus, meillä esikoinen sai myös alkunsa "huomaamatta". Tajusin olevani raskaana joskus 7+ viikolla

Yhtään en enää muista kauanko oltiin ilman ehkäisyä, mutta tosi harvoin oli seksiä. Sitten esikoisen jälkeen iskikin ihan valtava vauvakuume, tai paremminkin lapsikuume. Kuumeilin silloin Raskaaksi 2014-ketjussa. Onni oli että kuopus tarttui mukaan melkein heti, yk 2 oli kemiallinen raskaus, mutta heti sen jälkeen plussasin kuopuksesta

Muistan kyllä sen kuumeilutunteen.... jos silloin kuumeilin 110 %, niin nyt ehkä vasta noin 20 %
Larissa, yhtä hyvinhän sä tähänkin ketjuun kuulut

Tähänhän kuuluu kaikki jotka tahtois Raskaaksi 2015

Sun plussaa ootan ihan valtavasti! Muistan kyllä kun vasta odottelit yrityksen aloitusta ja silloin myötäelit siinä munkin kemiallisessa ja sitten plussassa maalis-huhtikuussa 2014 :)
Ja nyt on pakko vielä kommentoida tuohon "nopea plussa/pitkä yritys" -asetelmaan. Ymmärrän kyllä että nopeasti/helposti raskautunut ei tiedä/osaa kuvitella miltä se tuntuu kun plussaa ei vaan tule. Mutta sitten mulle kyllä särähtää korvaan se ajatus että pitkään raskautta odottaneet osaisi jotenkin enemmän arvostaa lasta tai lapsi olisi jotenkin enemmän toivottu tai rakastetumpi

Voisin sanoa että melkein tuommoinen ajatus loukkaa

Että minun "huomaamatta" ja yk 3 alkunsa saaneet lapset olisi vähemmän rakastettuja ja arvostettuja kuin esim naapurin Pirkon, joka kahden vuoden lapsettomuuden jälkeen hedelmällisyyshoidoilla sai alkuunsa oman lapsensa. Eihän sen noin voi mennä. Ja vielä kauheampaa olisi jos omat lapseni ajattelisivat olevansa jotenkin vähemmän arvostettuja, koska ovat heti alulle pantuja eivätkä vuosia hartaasti odotettuja...
Lapsenkaipuu voi olla kauhean polttava ja riipivä tunne

Ja sitä tyhjentävämpää mitä kauemmin kestää. Mutta ei se tee kenestäkään parempaa vanhempaa. Mun mielestä vasta odotusaikana ja lapsen synnyttyä siihen vanhemmuuteen kasvetaan, rakastetaan ja arvostetaan

Olenpahan joskus kuullut semmoistakin että pitkään lasta odottaneet vanhemmat ovatkin "pettyneet" kun äitiys/vanhempana olo ei ollutkaan semmoista kuin oli ehtinyt kaiken aikaa kuvitella. Että semmonenkin voi olla mahdollista.
- Sandy kp 13, yk 1/tjot