Radamsa, hyvä että täti tuli vihdoin. Toivottavasti seuraava kierto olis normaali.
Katapultti, hyvä että ultra meni hienosti, vaikka tyyppi pitikin salaisuutensa. :)
Muurahainen, kuulostaa lupaavalta. Säkin pääset pian piinailemaan! :)
Sydänpylly, en ikävä kyllä osaa sanoa mitä krampit on - kumpa osaisinkin! Musta tuntuu että yrityksen alettua tulee pitkin kiertoa jotain nippailuja, lieviä kramppeja ja tuntemuksia. En tiiä eikö niitä tosiaan tullut ennen, vai enkö vaan kiinnittänyt huomiota. En tiiä josko sun kroppa vaan valmistautuu kierron alkamiseen?
Miilia, kuulostaa inhottavalta tuo kuvaus. Onneksi on sentään ohi!
Larissa, kumpa sulla vehnis auttais ja luteaalivaihe pidentyis, lyhyeltä kuulostaa tosiaan.
Be varmasti oot raskaana, jos ei mitään vuotoakaan ole ollut. Nyt vaan nautit hyvästä olosta, vielä se kerkeää muuttua.
Pippi, tervetuloa ja harmi kun sun kuukautiset on menneet niin oudoksi. En kyllä osaa sanoa mistä voi johtua, outoa ettei lääkärillä ole mitään sanottavaa. Onko sun mahdollista kysyä joltain muulta lääkäriltä?
Catja, tervetuloa! On kyllä loistava tunne kun jotain vihdoin alkaa tapahtua! Itsekin podin vauvakuumetta muutaman vuoden ajan ennenkuin puoliso suostui yritykseen. Oli kyllä harvoja kertoja elämässä kun olin iloinen menkkojen alusta.
Aphrael, on teillä tosiaan ollut rankkaa allergioiden kanssa. Toivon kovasti, että kolmas päästäisi teidät helpommalla.
Imetyksestä ja kiinteistä ollut puhetta. Niinkuin Liliina sanoi, koko tutkimus on vasta aluillaan. Mitä allergioihin tulee, ympäristöllä on kyllä suuri merkitys, mutta ei imetys ole ainoa joka siihen vaikuttaa, vaan totta kai tekijöitä on paljon. Eikä täällä muutaman ihmisen tilasto vielä kerro mitään suuntaan tai toiseen imetyksen merkityksestä. No, itse pidän merkityksellisenä ympäristön hygienisyyttä: liikaa puhtautta ja allergiat lisääntyvät. No, en tosiaan ole mikään hygieniafriikki muutenkaan, ja välttelen mahdollisuuksien mukaan kaikkea missä lukee "antibakteerinen".
Kun itsellä ei lapsia vielä ole, en ole hirveästi perehtynyt tuohon kiinteiden aloitukseen. Mutta jos nyt pitäis jotain arvailla, niin haluaisin kyllä imettää pitkään jos se onnistuu. Vauva voi sitten maistella eri ruokia siinä iässä kun tuntuu hyvältä/lasta kiinnostaa. Se voi olla 4kk tai myöhemmin, mutta niin että alussa on (pitkään?) ruokaan totuttelua ja maistelua, ja ravinto tulee maidosta. (Omasta tai korvikkeesta, jos ei imetys onnistu.) Joka tapauksessa näin ensikertalaisena en ainakaan halua nyt päättää että "kyllä iässä x muksu aloittaa kiinteät!"
Tajusin nyt että mulla ei ole aavistustakaan, kuinka pitkään mua ja siskoa on imetetty. Kellään meidän perheessä ei ole allergioita.
On. kp20/29, dpo7. Edelleen tosi oireetonta. Ei kyllä oikein tunnu siltä, että jotain olis tarttunut mukaan. Eilen sattui pitkään alavatsaan kohdun tietämille, mutta etovasta olosta ei ole enää ollut merkkiäkään.