Raskaaksi 2015

Totuuden nimissä mä kyllä toivoisinkin osaavani nyt tehdä semmosen oikeesti vauvanpyöreän vauvan, noilla mun edellisillä ruipeloilla ei ollu edes poskia ja kädet ja jalat oli ihan luikut :D Kakkonen on sitä mallia vieläkin, 1v4kk ikää eikä vielä oo mennyt 9kg edes rikki :D

Silv, Wow mikä menopeli! Kelpais kyllä. Voisin vaihtaa mun uuteen polkupyörään niin työmatkatkin olisi miellyttävämpiä ;)

Tuo painoasia hymyilyttää minua kun mietin omaa tilannettani. Ennen esikoista olin alipainoinen (jota jatkui 25v ikävuoteen asti ja olin siis pikkulapsesta asti ollut), ennen toista lasta olin normaalipainoinen ja nyt kun kolmatta yritellään niin laskurit sanoo lievää ylipainoa ;) Ennen esikoista kierto oli säännöllinen, ennen toista kierto heitti häränpyllyä (26-164päivää) pari vuotta ja nyt taas kierto ollut tosi säännöllinen paria edeltävää pitkäksi venynyttä kiertoa lukuunottamatta. Eli mä olen normaalipainoisena ainoastaan kärsinyt kiertohäiriöistä :D

Larissa, oon kyllä tutkaillut kovasti kroppaani kiinnittymisoireiden toivossa. :grin Hyvinhän nuo sunnuntain tallettelut voi vielä jaksaa ovikseen. Ainakin sen verran, että voi oireita kuvitella. :wink

Kohta3, pahoittelut kivuliaista menkoista. :sad001 Menkkakivut on jotenkin ekstrailkeitä kun on toivonut lasta ja sitten saa vielä muun "hyvän" lisäksi kärsiä.

Ilpuri, voimia kevätmasennukseen. Unettomuus on tosiaan varmasti isona syynä. Mutta jos huono olo ei helpota, voi miettiä myös sitä että menis juttelemaan jonkun kanssa. Ihme naapureita sulla. o_O Ja huh huh toi kertomus teidän tk:sta! :eek: En kyllä menis lähellekään noiden tarinoiden perusteella, uskomantonta että voivat pitää tuollaista sakkia töissä. Enkä myöskään ymmärrä, miten joku kuvittelee että kauhupelottelu auttaisi jotakuta laihtumaan. :hug013

Miilia, on sulla komeat follit, pitäis kyllä ovisplussan tulla jo! :)

Azalea, voi miten herttanen mies sulla. :Heartpink

Sydänpylly, tuon verran väriä mulla tulee aina o-testiin, eli tuskin enteilee vielä plussaa. Kannattaa jatkaa testailua. :)

Aphrael, jes yrityksen alulle ja normaaleille menkoille! Kyllä helpottaa varmasti tieto että kroppa toimii taas niin kuin pitääkin. :)

Silv, no jo on komea menopeli! :grin

On. Pyöräilin tänään 12km tallille ja toiset takas. Jo mennessä sattui alavastaan, mutta takastullessa vileä enemmän. Ei mitään menkkamaisia kramppeja, vaan tasaista lievää kipua. Toivottavasti pyöräilykauden aloitus ei nyt suututtanut mun kohtua. :sorry: (Tai siis oonhan mä pyöräillyt läpi talven, mutta vain paria kilsaa kerralla, niin aika iso muutos.) Tuntuu kyllä vieläkin jotain. Tänään ei vielä ainakaan ole ollut etovaa oloa. Kp 20/29, dpo5

Onnea plussanneet ja jipii :D

Pepe: Mua kiinnostaa paljon, että mitä nää homeopaattiset hoidot oli? Oon paljon tutustunut homeopatiaan tässä ja alkoi ihan kiinnostamaan, thanks to you! :)

Täällä aivan tajuton väsymys. Virkeänä herätään, mutta muutama tunti siitä niin tuntuu, kun olisi nukkunut muutaman tunnin. Aghhh, nytkin töistä kotiin nukkumaan päikkäreitä, haha :D

Mukkis, en se minäkään ihan mikään nuori ole joten Raskaaksi 2020 olisi varmaan mullekin myöhäistä tai ainakin epätodennäköistä :D

Silv, upea menopeli! Oon niiiiin kade :D

Larissa kp 19/27, dpo 0, tjot-k. 9

Täällä oli puhetta kiloista... Ite oon aika reippaasti ylipainonen ja olin jo ennen esikkookin. Meillä oli oikein ihana terkka joka ei koskaan valittanu mun kiloista, mutta ultrassa kävin usein ja erikoislääkärillä noiden keskenmenojen takia, niin tämä ihana itsekin hieman ylipainoinen lääkäri jaksoi aina paasata painosta ja kuinka sitä ei sais tulla ollenkaan lisää raskausaikana :angry5 Kyllä kai sen nyt itsekin tietää että painoa on liikaa, ei sitä joka kerta tartte päivitellä. Vasta 20 viikolla alkoi paino nousta ja nousikin paljon( reilu 30kg ) turvotuksen ym takia, ja söin siis koko ajan samalla tavalla, toki loppua kohden liikkuminen oli jo vaikeaa ja oli myös vaihe jolloin piti vaan lepäillä kun tuli kipeitä suppareita. Vielä on noita "vauvakiloja" jäljellä ja ne olisi kiva saada pois ennen seuraava raskautta. Mutta kyllä se jo mielessä pyörii että kuinka paljon painosta taas seuraavan raskauden aikana paasataan :meh: Eli kyllä sitä painavampikin voi raskautua toki sekin on ihmiskohtaista :) Eikä naisen koko määritä sitäkään että onko vauva iso vai pieni, tiedän pieniä naisia joilla on ollut isoja vauvoja ja toisinpäin.

Tupakoinnin lopetin 3kk ennen viimeisintä raskautta, kun ajattelin että on helpompi olla sitten mahdollisen alkupahoinvoinnin kourissa ilman niksoja. Ja aiemmin lopetin aina kun testi näytti plussaa :)

PLUSSATUULIA!!! :joyful:

Oho tulipas stoori :grin Pahoittelut jos on sekavaa tekstiä :)

Kp 11/28-30 Yk 9?​

Muokattu viimeksi:
täällä on tullut hurjasti plussia. ihan hurjasti onnea ja tarrasukkia kaikille !!! :):love7:love7:love7:love7:love7

mä tulin vähän moikkailemaan tänne taas välillä :)

rv10+ iski taas semmonen raskauspahoinvointi ja oksentelu et tippaan jouduin toisen kerran. mut sen jälkeen on tuntunut et koko ajan on olo parantunut mikä on musta ihan käsittämätöntä ko kaksi ekaa raskautta olen ollut täysin työkyvytyn ja 24/7 pahoinvoiva koko raskauden.

tänään siis rv12+4 ja nt ultrassa kävin tänään ja niskaturvotus olematon ja yhdistelmäseulankin perusteella kaikki on oikein hyvin. ultrassa vauva oli päiväunilla kädet kasvoilla ettei paljon joutanut liikkumaan mutta pikkasen sentään asentoa käänsi ja kaikki hyvin. kotona kun kuuntelen dopplerilla nii kaveri vetää iltasin semmosta kuperkeikkaa ettei tosikaan :')

Nougat meillä äidin ystävä on homeopaatti ja hoitanut meitä aina pienestä asti. Kannattaa ottaa yhteyttä homeopaattiin ja kysellä. :) mutta pulsatillaa mies söi :)

Silv ihanat! Mulla kans keltainen vespa(kopio tosin) jonka isäntä viimekesänä mulle hommas.. Vaikka en kyl kauheesti ajellu pakko tunnustaa.. :/

Nyyti pahoittelut negasta :/

Bleisa jos viittit niin mulla LA 25.11;)

Ihana azalea sun mies! Meillä vaan hymyili isäntä koko eilisen loppu ehtoon.. mitään se ei puhunu mutta kyllä sen vaan huomas kuinka onnellinen se oli <3

Tosta painoa asiasta. Mielestäni se on hyvä, että otetaan puheeksi, mutta asiallisesti ja yrittää motivoida, aidosti auttaa. Oon kohdannu niin monta lääkäriä, jotka töksäyttää vaan faktat pöytään ja siin se. Ai että aha, mitäs sitte fiilis jää itselle. :shifty:

Tänään muuten taas luvattu kunnon revontulia!! Pitänee siis mennä illemmal tihrustelee taivasta. :happy:

On. VIHDOIN täti päätti saapua kyläilemään aamulla. Kierto venähti 40 päivään.. Tulipahan ihan yllätyksenä, ei siis yhtään tunnu missään! Mistä voi johtua, että erittäin niukkaa vuotoa, ja ei ollenkaan kipuja? Näin nyt tää ja edellinen kierto, Ennen kyllä osannut varoittaa kunnon jomottelulla. help. :dead:

Me kaytiin tanaan rakenneultrassa. Oli aika jannaa ja piti kayda valilla juomassa kokista ja pihalla pomppimassa, etta saatiin tyyppi vaihtamaan asentoa. Kaikki raajat ja elimet naytti olevan paikoillaan, mutta mittojen mukaan ois nyt 20+2 eika 20+5. Ja jalat oli niin tiukasti yhdessa etta sukupuolta ei pystynyt edes arvelemaan! Taytyy siis kayda viela yksityisella, josko sit onnistuis..

Mitä mitä mitä?!? Ihanaa Azalea ja Nuuhku!!! :) :) :) paljon paljon tarrasukkia teitin massuun nyt toivon!

Sen siitä saa kun ei pariin päivään kerkee käymään. Plussia satelee! Hieno homma!

On: kyl se vissiin ihan ovis oli tosiaan kun noi tikut haaleni sitten parin päivän jälkeen. Nyt on kouristellut mahaa ja ihana etova olokin tuli aamulla mun kaveriksi... Toivottavasti ei monena aamuna meinannut kylässä olla. :)

Ja hei rakkaat ette te tänne yksin jää, olenhan minäkin täällä :)

Nuuhku: mulla ei tosiaan ole muuta kulkuneuvoa ku tuo pyörä, ni uskaltaisin väittää et tulee ajeltua :) varsinkin kun pyörä laitetaan nyt tytölle sopivaksi. Mulla on siis jopo, niin saa kätevästi siitä sopivan tuolle tytölle :)

miten menee ?

mulla tänään jomotellut mahaa ja turvottanut, oon myös ollu kärttyinen ja väsynyt, joten menkat tekee varmaan taas tuloaan.

Toisaalta olen tyytyväinen, jos alkaa näinkin säännölliseksi menemään :)

Silv no mut parempihan se on että tulee ajeltua veikkaan et meinkin mopolle tulee vähän enemmän käyttöö kun viedään se mökille niin pääsee reteesti sit kyläkaupas käymään ;)

Bleisa vähän tällei myöhässä mutta viime viestiä kirjoittaessani tuli taas olo että jotain unohtu mutta nyt kun hain kutimen käteen niin muistui mieleen siis aivan ihana peito! Vau! :)

Takaisin