Raskaaksi 2015

Kysyn nyt todella omanapaisesti, että onko teillä kokemusta asiasta. Kävin siis papa-kokeessa ihan oma-aloitteisesti muutama viikko sitten (koska onnistun aina seulontojen aikaan olemaan raskaana tms ;) )ja tänään oli tullut vastaus kotiin. Kaikki näyttää muuten olevan kunnossa, mutta reaktiviset muutokset -kohdassa mainitaan regeneraatio ja suosituksena lääkärin arviointi. Otan siis toki yhteyden omalääkäriin (jolle saan ajan varmaan 2kk:n päähän), mutta googlettelin aiheesta ja ilmeisesti tuo voisi olla jotain tulehdusmuutosta ja jossain mainittiin kierukan aiheuttamat muutokset. Minullahan oli kokeen ottohetkellä vielä se kuparikierukka. Lähinnä nyt mietinkin, että voikohan kyse olla ainoastaan sen kuparikierukan aiheuttamista muutoksista (kun menkatkin oli tosiaan aivan erilaiset kierukan kanssa kuin nyt ilman) vai pitääkö tämä hyvin käyntiin alkanut yritys tauottaa heti siksi aikaa että lääkärin kanssa ehtii jutulle? Onko kenelläkään kokemuksia vastaavasta?

Ihana kuulla teistä jotka olette raskaana, pääsee itekin ees jotenki raskaustunnelmiin :cool14 Hyviä vointeja masun kanssa!

Osaisko kukaan sanoa mistä voisi kertoa alavatsan seudun (kohdun tienoille paikallistaisin) kouristelumaiset tuntemukset? Jotakin jomottelun ja pistelyn tyyppistä, lievästi kivuliasta (mulla on kyllä alhainen kipukynnys). Ensin oli vähän menkkatyyppistä jomotusta mut nyt tulikin tällasta, ei oo aiempaa kokemusta tästä. On tosi kurjan tuntuista ja vähän huolettaa mitä tää on :silent

.:*~*:._.:*~* TJOTTAILIJOITA / YRITTÄJIÄ *~*:._.:*~*:.

Diku yritystä 10/07
kukka^^ yritystä 9/10
Anskunen tjottaillen/yritystä 4/11
Jennuli yritystä/tjottailua 9/12
Mymmelisti yritystä 9/12
Miilia_ yritystä 10/12
Lume yritystä 2/13
Sannuinen yritystä 5/13
lucky87 yritystä 9/13
Timbe yritystä 9/13
Mykerö yritystä 10/13
PikkuMinski yritystä 10/13
Kettuli yritystä 11/13
'Muurahainen' 11/13
Junttura yritystä 12/13
Ilpuri yritystä 1/14
Mimmu yritystä 1/14
DarkMimosa yritystä 2/14
N83 yritystä 2/14
Liisu yritystä 4/14
mimi. yritystä 4/14
nennaa yritystä 4/14
silv yritystä 5/14
Hampaaton yritystä 5/14
Kyfi86 tjottaillen/yritystä 6/14 TESTAA 27.3.
LunaOdessa yritystä 6/14
Nonna yritystä 6/14, km 12/14
starling yritystä 6/14
Jellis yritystä 7/14
Larissa tjottaillen 7/14 TESTAA su 29.3.
silkkikorva yritystä 7/14
susannne yritystä 7/14
Mami91 yritystä 7/14
jeilei yritystä 8/14
Johanna.. tjottaillen 8/14
Rosann yritystä 8/14
Sabetti yritystä 8/14
Soma yritystä 8/14
enu yritystä 9/14
pikkukakkosen posti 9/14
suvii-i yritystä 9/14
@sukki yritystä 10/14
helmihiutale yritystä 10/14
Jemberry yritystä 10/14
Maaritmarianne tjottia 10/14
Sarina1 yritystä 10/14
titem tjottia 10/14
Azalea yritystä 11/14
dreamer88 yritystä 11/14
lauruskaah yritystä 11/14
mindiS yritystä 11/14
Unicorn81 yritystä 11/14
Beisla yritystä 12/14 TESTAA 27.3.
Nannu yritystä 12/14
Tyttötiikeri tjottaillen 12/14
Carnagan yritystä 1/15
Kikati yritystä 1/15
late- yritystä 1/15
Lukutoukka87 tjottailua 1/15
Milttis yritystä 1/15
Nyytti yritystä 1/15
Peepe yritystä 1/15
Skippi yritystä 1/15
Taikatuuli74 yritystä 1/15
Tintti-8 yritystä 1/15
puhvis yritysta 1/15
piglet yritystä 2/15
Kerttu yritystä 3/15
Kohta3 yritystä 3/15
Mimmulih_92 yritystä 4/15
Lissu yritystä 5/15
Psykoenkeli tjottailua?
madonna_86 yritystä?
charm yritystä?
tikku yritystä?
kukkaperhonen yritystä?
Sydänpylly yritystä?

(78 kpl)

.:*~*:._.:*~*: PLUSSANNEET :*~*:._.:*~*:.

Myy82 yritystä 11/12 LA?
kiivimami yritystä 5/13 LA?
PepeXXL yritystä 8/13 LA 17.11.
Aurinkoinen yritystä 3/14 LA 30.8.
TiiT yritystä 3/14 LA 16.9.
Vauvahaaveilija yritystä 3/14 LA 17.9.
Aaria yritystä 5/14 LA 13.9.
HaaveissaVauva yritystä 6/14 LA?
Mariska86 yritystä 7/14 LA?
Sazu87 yritystä 7/14 LA 20.10.
Hilla yritystä 8/14 LA 9.9.
Toffee yritystä 8/14 LA 21.8.
elmiina tjottia 9/14 LA?
Katariina86 yritystä 9/14 LA 25.8.
Vesta yritystä 9/14 LA 23.10.
j3nni LA 10.9.
Nougat yritystä 10/14 LA?
Sinsu yritystä 10/14 LA 19.9.
mommyme yritystä 10/14 LA 26.9.
Dumbo. yritystä 10/14 LA?
lime- yritystä 10/14 LA?
Tinttarilla- tjottaillen 10/14 LA 7.11.
Sannis86 yritystä 11/14 LA 10.9.
Miuk yritystä11/14 LA 3.9.
Minde yritystä 11/14 LA 12.9.
Kuuku87 yritystä 11/14 LA 14.9.
sohwia yritystä 11/14 LA 15.11.
evesiili yritystä 12/14 LA 24.9.
Tassu yritystä 12/14 LA 5.11.
pilvikirsikka yritystä 12/14 LA?
be yritystä 1/15 LA 18.11.
liliina yritystä 1/15 LA 25.11.
Tintuska yritystä 1/15 LA 24.10.
Tähtityär yritystä 1/15 LA?
Orm Onnekas LA?
SannaMiia yritystä 1/15 LA 13.11
Aneska yritystä 2/15 LA 12.11.
Antzeliina yritystä 2/15 LA 14.11.
Minttulaku yritystä 2/15 LA 21.11.
Ruusa tjottia 2/15 LA 16.11.
nuuhku yritystä 5/14

(40 kpl)

Lisäsin testipäivän itselle ja nuuhkun siirsin plussanneisiin nyt ainakin, nyt ei ajatus halua kulkea enempää jotta voi vielä paremmin muistavat päivitellä lisää :) kp21/28-32 dpo 5?

On. Magneettikuvauksessa oli ihan kauheeta. . 45 minuuttia tosi ahtaassa äänekkäässä putkessa ei oo mun juttu.. (mulla tutkitaan selkärankareuman mahdollisuutta) tein nyt iltapäivällä taas ovistestin, missä testiviiva näky just ja just.. Eilinen ja tän aamun testeissä näky suht vahvat viivat, mut ei kontrolliviivaa vahvempaa..
Vaikuttais siltä et ovis on tänään, koska eka vihlas ja sit lämmitti, ihan ku ois levinny lämmintä nestettä munasarjoihin. . Eka oikealla, ja pikkasen myöhemmin vasemmalla.. tän illan tavoitteena on siis kellistää mies ;D (vaatii pikkasen ylipuhuttelua)

Sydänpylly, mikä vaihe kierrosta sulla on? Mulla on tommoista oviksen aikaan (eli juuri nyt).

Miilia_ kurjalta kuulostaa toi magneettikuvaus :sad001 Kuulostaa ovikselta eli toivottavasti saat miehen houkuteltua petipuuhiin :joyful:

Napaa: Kyllä se vaan on ovis nyt eli sama kp kuin viime kierrossakin. Ärsyttävää, jos se alkaa jatkossa olemaan näin myöhään :mad: Saa nähdä jääkö tässäkin kierrossa luteaalivaihe lyhyeksi, kun viime kierrossa se taisi olla vaan 9 päivää... Jotain vaikutusta tolla vehnänalkioöljyllä on näemmä mun hormooneihin, sillä olen usein liikuttunut viime viikkoina ja ihan pienestäkin :grin Tänään esimerkiksi siitä, että eräs asiakas tuli ostamaan eläkeläis-äidilleen korviksia, jotta tämä saisi olla hienona kylpylässä :shy: Haha, onneksi nyt on vasta oviksen ajankohta, muuten epäilisin raskausoireeksi :grin

Ihanaa, huomenna on vapaapäivä ja mukavaa puuhaa! Tänään myöhään illalla (no siis yöllä) saan kullan takaisin kotiin työreissulta :love2

Larissa kp 19/27, dpo 0, tjot-kierto 9

.:*~*:._.:*~* TJOTTAILIJOITA / YRITTÄJIÄ *~*:._.:*~*:.

Diku yritystä 10/07
kukka^^ yritystä 9/10
Anskunen tjottaillen/yritystä 4/11
Jennuli yritystä/tjottailua 9/12
Mymmelisti yritystä 9/12
Miilia_ yritystä 10/12
Lume yritystä 2/13
Sannuinen yritystä 5/13
lucky87 yritystä 9/13
Timbe yritystä 9/13
Mykerö yritystä 10/13
PikkuMinski yritystä 10/13
Kettuli yritystä 11/13
'Muurahainen' 11/13
Junttura yritystä 12/13
Ilpuri yritystä 1/14
Mimmu yritystä 1/14
DarkMimosa yritystä 2/14
N83 yritystä 2/14
Liisu yritystä 4/14
mimi. yritystä 4/14
nennaa yritystä 4/14
silv yritystä 5/14
Hampaaton yritystä 5/14
Kyfi86 tjottaillen/yritystä 6/14 TESTAA 27.3.
LunaOdessa yritystä 6/14
Nonna yritystä 6/14, km 12/14
starling yritystä 6/14
Jellis yritystä 7/14
Larissa tjottaillen 7/14 TESTAA su 29.3.
silkkikorva yritystä 7/14
susannne yritystä 7/14
Mami91 yritystä 7/14
jeilei yritystä 8/14
Johanna.. tjottaillen 8/14
Rosann yritystä 8/14
Sabetti yritystä 8/14
Soma yritystä 8/14
enu yritystä 9/14
pikkukakkosen posti 9/14
suvii-i yritystä 9/14
@sukki yritystä 10/14
helmihiutale yritystä 10/14
Jemberry yritystä 10/14
Maaritmarianne tjottia 10/14
Sarina1 yritystä 10/14
titem tjottia 10/14
dreamer88 yritystä 11/14
lauruskaah yritystä 11/14
mindiS yritystä 11/14
Unicorn81 yritystä 11/14
Beisla yritystä 12/14 TESTAA 27.3.
Nannu yritystä 12/14
Tyttötiikeri tjottaillen 12/14
Carnagan yritystä 1/15
Kikati yritystä 1/15
late- yritystä 1/15
Lukutoukka87 tjottailua 1/15
Milttis yritystä 1/15
Nyytti yritystä 1/15
Peepe yritystä 1/15
Skippi yritystä 1/15
Taikatuuli74 yritystä 1/15
Tintti-8 yritystä 1/15
puhvis yritysta 1/15
piglet yritystä 2/15
Sydänpylly yritystä 2/15
Kerttu yritystä 3/15
Kohta3 yritystä 3/15
Mimmulih_92 yritystä 4/15
Lissu yritystä 5/15
Psykoenkeli tjottailua?
madonna_86 yritystä?
charm yritystä?
tikku yritystä?
kukkaperhonen yritystä?

(76 kpl)

.:*~*:._.:*~*: PLUSSANNEET :*~*:._.:*~*:.

Myy82 yritystä 11/12 LA?
kiivimami yritystä 5/13 LA?
PepeXXL yritystä 8/13 LA 17.11.
Aurinkoinen yritystä 3/14 LA 30.8.
TiiT yritystä 3/14 LA 16.9.
Vauvahaaveilija yritystä 3/14 LA 17.9.
Aaria yritystä 5/14 LA 13.9.
nuuhku yritystä 5/14 LA 25.11.
HaaveissaVauva yritystä 6/14 LA?
Mariska86 yritystä 7/14 LA?
Sazu87 yritystä 7/14 LA 20.10.
Hilla yritystä 8/14 LA 9.9.
Toffee yritystä 8/14 LA 21.8.
elmiina tjottia 9/14 LA?
Katariina86 yritystä 9/14 LA 25.8.
Vesta yritystä 9/14 LA 23.10.
j3nni LA 10.9.
Nougat yritystä 10/14 LA?
Sinsu yritystä 10/14 LA 19.9.
mommyme yritystä 10/14 LA 26.9.
Dumbo. yritystä 10/14 LA?
lime- yritystä 10/14 LA?
Tinttarilla- tjottaillen 10/14 LA 7.11.
Azalea yritystä 11/14 LA 27.11.
Sannis86 yritystä 11/14 LA 10.9.
Miuk yritystä11/14 LA 3.9.
Minde yritystä 11/14 LA 12.9.
Kuuku87 yritystä 11/14 LA 14.9.
sohwia yritystä 11/14 LA 15.11.
evesiili yritystä 12/14 LA 24.9.
Tassu yritystä 12/14 LA 5.11.
pilvikirsikka yritystä 12/14 LA?
be yritystä 1/15 LA 18.11.
liliina yritystä 1/15 LA 25.11.
Tintuska yritystä 1/15 LA 24.10.
Tähtityär yritystä 1/15 LA?
Orm Onnekas LA?
SannaMiia yritystä 1/15 LA 13.11
Aneska yritystä 2/15 LA 12.11.
Antzeliina yritystä 2/15 LA 14.11.
Minttulaku yritystä 2/15 LA 21.11.
Ruusa tjottia 2/15 LA 16.11.

(42 kpl)

Nuuhku ihanan kortin olit tehnyt. :) <3

Minttulaku kiva kun sait idean mun paidasta. :) Ihana tapa kertoa vanhemmille. :)

Nyytti pahoittelut negasta. :(

Beisla ihana viltti. ❤️ Toivottavasti saa käyttäjän pian. :)

Silvilla niin komea menopeli, että kyllä sillä varmasti kelpaa ajella. ;) ❤️

Sori etten ehdi kommentoimaan kaikille kun niin paljon viestejä taas tullut, mutta samaa kuin ennen, plussaa kaikille ja hyviä vointeja. <3

On. Onneksi tämä koko viikko on vapaata ja on saanut nauttia näistä ihanista aurinkoisista päivistä. :) Ollaan esikoisen kanssa oltu koko ajan tuolla ulkona ja hänkin on niin nauttinut ilmasta. <3 Äsken hän oli ottanut takin ja kengät syliin ja tuli luokseni sanomaan" äiti, ulos ulos" :D, mutta ehkä nyt kuitenkin on uniaika ja käydään nukkumaan. :)

Välillä en meinaa uskoa, että olen raskaana kun ei oikeesti ole MITÄÄN oireita, paitsi että menkat ei oo alkaneet. :) Ehkä parasta lopettaa valittaminen ja nauttia tästä hyvästä olosta. :) Toivottavasti kaikki on vain hyvin.

Muoks. Rv 5+0 :)

Last edited by a moderator:
Katapulttia piti vielä onnitella hyvistä ultrauutisista. :) <3 Ihanaa että pienellä oli kaikki hyvin ja toivottavasti ensi kerralla vauveli suostuu näyttämään enemmän. ;)

Larissa, kiitti vastauksesta, olispa ihana jos tää oliskin "vain" ovis!! Mä lopetin taaperoni imetyksen pari viikkoa sitten eikä tähän mennessä ole kierto ollut kunnolla käynnissä joten en tiedä missä vaiheessa kierto. Ovis vois olla mahdollista vaikkei noi testit ihan selkeästi sitä osoittanukaan... Nimittäin tuossa äsken ihmettelin että mitäs nyt alakerrassa tapahtuu kun pikkuhousut meni selkeästi märäksi (eikä kyllä ollu isäntä lähimaillakaan että siitä ei ollu kyse). Aattelin että kuukautiset mut pöh, pöksyissä iso läntti pelkkää valkovuotoa. Kokeilin vielä kohdunnapukkaa niin huh kun oli kosteat paikat! Jotakin tässä nyt imetyksen jälkeen on muuttumassa, eipä oo tällasta ollu naismuistiin!! Jes jos pääsen kohta minäkin tosissani yrittämään :happy:

Plussatuulia kaikille :rolleyes:

Hei naiset! Mitä mieltä mieltä te ootte tästä imettämistä koskevasta uutisesta?
http://www.hs.fi/m/kotimaa/a1426659916392
Toivottavasti tuli oikea linkki, ei oo kovin helppoa kännykällä saada takuuvarmasti oikeaa :D
Mutta siis, kun nykyään on vauvoille täysimetyssuositus sinne 6kk ikään asti, ja mieluiten vielä pidempäänkin (kaikillahan se ei tietenkään mahdollista ole). Nyt on tutkittu, ett kiinteitä ruokia pitäisi ruveta antamaan 4-6kk iässä ja jatkaa imetystä ohella.
Eli mitä mieltä olette, tästä aiemmasta kiinteiden ruokien alottamisen suosituksesta? :)

Miilia, mulla on todettu selkärankareuma jo vuosia sitten. Tiedän siis myös tuon kamalan magneettikuvausputken.. Itse painoin siellä hätänappia kun iski paniikki... Mut saatiin sit kuitenki jatkettua loppuun. Selkärankareuma siitä sit vahvistui ja lopulta saatiin lääkkeetkin kohdilleen yritysten jälkeen ja nykyään pärjäilen ihan mukavasti vaikka välillä aiheuttakin kipua yms. Hyvä puoli tossa sairaudessa on että yleensä menee oireettomaksi joskus +40v ettei ole niinkuin muut reumat jotka pahenee vaan. Tsemppiä sinne ja toivottavasti oireillesi löytyy syy ja saat avun :)

Tuosta imetys/kiinteiden aloitusasiasta... mä en etukäteen aatellut oikeastaan mitää noista ja kun tyttö syntyi niin menin vaan tilanteen mukaan. Enkä mä ole "fanaattinen" puolustaja tai vastustaja millekään. Mutta sanonpahan vain että meidän tyttö sai korviketta ihan elämänsä ensimmäisestä päivästä alkaen (tai sairaalassa taitaa ihan ekat pullosta annettavat olla rintamalta?) imetyksen ohella ja kiinteät aloitettiin 4kk:n iässä. Tytöllä ei ole mitään allergioita, ei ole missään vaiheessa ollut mitää vatsaongelmia, flunssa on tytöllä ollut kolmesti. Kaksi ekaa meni niin että neiti oli räkänen muutaman päivän ja 1-2 yötä meni heräillessä kun oli nii tukossa, mut se oli siinä ja muita oireita ei ollut. Kolmas flunssa, viikkoa vajaa 1-vuotiaana, niin se oli vähä rajumpi. Kesti kokonaisuudessaan vähä päälle viikon, oli yskää, kurkunpään tulehdus, räkäinen ja kuumetta muutamana päivänä max38,2... Mut siinäpä oli tuon tytön saieastelut...

Nennaa. Itsellä pisti eniten silmään että imetystä jatketaan vuoden ikään saakka. Kun pitäisi lukea vähintään vuoden ikään saakka.WHOn suosituskin on vähintään kahden vuoden ikään saakka. Siis vähintään. Suomessa on tuo vuosi laitettu ettei painostettaisi liikaa niitä, jotka eivät halua imettää yli vuotta kun on jo kiire töihin ja ryyppäämään yms.. Vaikka tosiasissa imetystä voi jatkaa aivan hyvin vsikka kävisikin töissä tai olisi öitä joskus poissa lapsen luota. Maito ei niin vain lopu. Moni sen luulee loppuvan siinä vaiheessa kun heruminen tasaantuu. Rinnat tuntuu jopa tyhjiltä eikä lypsettäessä tule maitoa mutta vauva saa silti maitoa koska rinnat vastaavat aina kysynnän määrään. Ja kun vauva tarvitsee enemmän maitoa se tilaa sitä enemmän eli on rinnalla enemmän. Tiheänimunkausia siis tulee eikä se tarkoita että maito olisi silti loppu vaan päinvastoin lisää on tulossa.

Itse aiheeseen en oikein osaa sanoa juuta enkä jaata. Tuntuu kummalta että kiinteät aloitettaisi jo 4kk. Toki maistelu on eriasia luin itse syöminen ja sitä se kyllä on pitkän pitkän aikaa aluksi ennen kuin sitä ihan vatsaankin asti kunnolla menee. Uskon kyllä että jos pieni osoittaa jo tuoda iässä kiinnostusta itse ruokaan ja sormiruokailee niin on ihan ok. Enkä tarjoais kauhean tiuhaan uutta jos oireilisi vatsan väänteillä tms. Kun turha sitä nyt olisi vauvaa laittaa kärsimään jos hitaamminkin voi edetä. Enkä tod. korvaisi sillä ruualla mitenkään maitoa. Kun moni sitten vaikka vesivellillä koittaa saada mahan täyteen ettei söisi maitoa. Vellissä ravintoarvot on kuitenki aikalailla nolla verrattuna äidinmaito.

Uskon myös että geeneillä yms. ympäristöllä suuri merkitys allergioiden syntyyn eikä ole kyse pelkästään parin kuukauden erolla kiinteiden aloituksesta.

Mulla ei tässä vaiheessa ole vielä kummempaa mielipidettä noihin asioihin vaan sitten jos joskus vauva saadaan niin mennään tilanteen ja tuntemusten mukaan (niin kuin Tyttötiikerikin tossa sanoi). Ainahan näitä voi etukäteen miettiä ja suunnitella, mutta ei sitä voi tietää että millainen lapsi tulee, sujuuko imetys yms.

Ps. Äiti paljasti imettäneensä mua 3-vuotiaaksi saakka! :rolleyes: :eek: Ja kaiken lisäksi kirjoitti sen mun siskon seinälle facebookissa johonkin imetysaiheisen keskusteluun. Kiitos vaan äiti :grin. No silti olen allerginen vaikka mille eli siinä mielessä ainakaan mun tapauksessa ei ole pitkästä imetyksestä ollut "suojaa" :grin

Muokattu viimeksi:
Mullakaan ei omakohtaista kokemusta, mutta mitä oon tuttujen kans jutellu niin ovat alkaneet antaa lapsen tarpeiden mukaan aina välillä jo 3-6kk ikäiselle. Eikä yksikään näistä ole allerginen millekkään. Äiti on imettänyt mua vain 2kk, veljeä 9kk, siskoa 7kk ja nuorinta veljeä 8kk eikä meillä kellään oikein oo allergioita (mulla oireilee maitotuotteista mut allerginen en testien mukaan ole. Veljellä diabetes mutta liittyneeköhän näihin)

Kiitos kaikille vastauksista :) mietinkin ett varmasti jokainen vauva ja taapero on yksilö, eikä kaikki mene tietenkään samaan muottiin. Toisaalta, jotkut äidithän joutuvat syömään joitakin lääkkeitä, jotka estävät imettämisen (esim. jotkut paniikkihäiriölääkkeet yms.)
Varmasti on parasta mennä siten kun vauva näyttää kiinnostuksensa ja miten oireita ilmenee, jos ilmenee :)

Tulipahan vaan mieleen kysyä mielipiteitä, kun tuo otsikko osui silmiin ja lukasin sen :)
Varmasti jos joskus vauvan saamme, tulemme menemään sen mukaan miltä silloin tuntuu, eikä nyt vielä suunnitella kaikkea valmiiksi :)
Täältä oli mielestäni hyvä kysellä mielipiteitä, koska täällä on sekä esikoisesta haaveilevia ja teitä, joilla on jo entuudestaan lapsi/lapsia :)

Tuosta maidon loppumisesta, olen ollut siinä käsityksessä, ett joillain maidontuotanto saattaa loppua kysynnästä huolimatta? Faktatietoa ei ole, kun esikoisesta vasta haaveilen, eikä niin kovin paljoa ole puhetta ollut äitien kanssa.
Vai onko se vain harvinaista, tai jos imetys ei jostain syystä kunnolla onnistu jossain vaiheessa?

Meillä äidillä oli ainakin niin, että mä olisin huolinu kyllä mutta syystä tai toisesta maito ei vaan noussut. Muiden lasten kohdalla lopetus on ollu siitä kiinni ettei oo enää kelvannu, maito kuulemma nousi vielä aikoja lopetuksen jälkeen.

Hei, ekaa kertaa tänne kirjottelen,, ja vähän mielen päällä sellanen juttu, kun puolitoista vuotta ollaan lasta yritetty ja ei oo kuulunu,,, Mutta alusta asti menkat muuttui hiukan erilaisiksi melkein joka kerta ja kiertoon tullut aina päiviä lisää. Eli onko kenelläkään vastaavaa tai muuten antaa vastausta miksi vauvan yrittämisen jälkeen ikäänkuin kohdunlimakalvo tulisi kokonaisena ulos,,,,aiemmin, ja nykyäänkin normikuukautisina limakalvo tulee veren mukana silppuna? Lapsettomuuslääkäri ei osannu sanoa tähän juuta eikä jaata, päätteli että se on vain hyytynyttä verta, muttei varmasti ole.

Vielä lisäystä edelliseen,, tottakai epäilen että siellä tapahtuu jotain pientä odotuksen tynkää, joka ei sitten pääse pidemmälle, mutta lääkärin sanoista epävarmana ajattelin kysyä täältä. Ja ylipäätään jos on kuten luulen, miksi se tyrehtyy aina alkuunsa :( onko jokin hormoni tai muu juttu joka tähän vaikuttaa?

Takaisin