Raskaaksi 2015

Peepelle tervetuloa. Pikaista plussaamista!

Lauruskaah, samoja fiiliksiä itekin oon pyöritellyt, vaikka vasta yk2. Tyhmästi sitä piti itsestään selvyytenä, että plussaa heti, kun ehkäisy jää :sad001
 
Unohdin eilen toivottaa uudet tervetulleiksi. Teitä oli useampia, mutta Peepen ja Minttulakun ainakin muistan. Joten kovasti paljon onnea teille kaikille uusille ja toivottavasti käyntinne täällä jää lyhyeksi. :happy:
 
Myy: Varmasti olette onnenne ansainneet :) Eiköhän se konkretisoidu viimeistään tuossa 8 kuukauden kuluttua :wink mut hyvä et jo sun mies on täysin fiiliksissä! Nauttikaa jokaikisestä hetkestä! :Heartpink

Mukkis: Toivottavasti pasanet pian eikä tauti vetäisi sängyn pohjalle! Niin, ja kumpa testi näyttäysi myös plussaa!

Psykoenkeli: Normaali arkeen lepäämään :)

late toivottavasti sun kivut pian hellittäisi, inhottavaa! :sad001

lauruskaah: Varmasti sullekin vauva suodaan :) Joskus se vain odotuttaa itseään. Ja mä sillon aluss ajattelin että varmaan tärppää viimestään kolmannesta kierrosta, mut ei. Nyt on menossa varmaan jo yk 14.. kai, no, en muista :grin Mut kuitenkin, jos ois tärpääy heti alussa niin syntymä hetki ois ollut aika kaaottinen ja koko raskaus aika hurjan stressin täyteinen. Joten uskon etä sillä oli syynsä että ei heti tärpännyt. Nyt kuitenkin voi tulla! Mutta siis, hullun raskasta se on odottaa! Ootko sä jo ihan parantunut?

Mä tässä yritän järjestää aina yhtä iki-ihania vauvaa yrittäville: BabyShowereita! Mutta eiköhän ne nyt onnistune, aikataulut on yleensä ne mitkä tuottaa haasteita.

Niin ja uusille lämpimästi tervetuloa!

tää oli hyvä idea, mut en oikein tiedä minun kierron pituutta, mutta olkoon keskiarvo nyt 31, joten

kp 4/31
 
Onko täällä muita yrittäjiä, jotka eivät koskaan ole varsinaisesti "vauvakuumeilleet", vaan lähteneet lapsentekoon enemmän "järkeillen"? En nyt sano, etteikö yrittäminen olisi itselle tärkeä ja mieluinen asia, mutta en ole itse koskaan tunnistanut itsessäni mitään tunnetta että "NYT on lapsen aika". Itse olen melko pitkään käynyt keskustelua itseni ja puolisoni kanssa asiasta ja elämän realiteetit (ikä, pitkä kierto ym.) huomioiden nyt vaan tuli kypsä hetki alkaa toimimaan...Jännityksellä odotan miten mahdolliset raskaushormonit sitten vaikuttaisivat omaan ajatteluun ja tunteeseen asiasta.
 
Nyytti hyvä idea tuo kiertopäivien merkintä! :) Toivottavasti teillä tärppää tässä kierrossa. :)

Mukkis nyt vaan mukaan plussa-aaltoon! :)

Psykoenkeli tuo kuulostaa liiankin tutulta, mutta onneksi tosiaan on ohimenevää! Tsemppiä ja voimia. :)

Liliina tärppionnea tähän kiertoon. :)

Late menkkakivut ovat hirveitä! :( Voimia ja toivottavasti helpottavat pian. <3

Nuuhku nyt vaan petipuuhia ahkerasti. ;)

Peepe tervetuloa mukaan ja pikaista plussaa. :)

Lauruskaah et ole yksin noiden ajatuksien kanssa. Täälläkin ihan samoja asioita pyörinyt mielessä ja vasta yk2 menossa. Toivottavasti kohta sun ei tarvitsisi enää noista asioista murehtia ja tiistaina päräytät sen plussan oikein komeesti siihen testiin. <3

Be ja kp 19/28. :)
 
Last edited by a moderator:
Laurushkaalle tsemppiä alakuloisiin mietteisiin. Kuitenkin on hyvä pitää mielessä, että paljon yleisempää on se, ettei ekasta kierrosta tärppää kuin se, että ekasta kierrosta tärppäisi. Tietysti se harmittaa, kun odotukset ovat hurjat ja vauvakuume kova. Musta tuntuu, että mitä enemmän yrityskiertoja on takana, sitä helpommaksi se odottaminen käy. Vaikka joka ikinen kerta uuteen kiertoon joutuminen onkin ihan hirveä pettymys. Toivottavasti teillä pikkuinen pian ilmoittelee tulostaan!

Psykoenkelille voimia uhmaikäisen kanssa! :grin

Myyn plussasta olen kyllä edelleen niin innoissani. Ihanaa, että pitkän odotuksen jälkeen olet nyt vihdoin raskaana!

Täällä alkaisi piinaviikko. Tosin en ole vielä yhtään piinautunut ja ihan rauhallisin mielin odottelen tulevaa. Kummoisia odotuksia ei ole. Tänään kp 22/29-30, dpo 5-6.
 
Helou naiset!
Tervetuloa uusille! Kyllä tänne mahtuu!
Tosi hyvä idea toi kiertopäivien laitto!
Mulla ainakin omalla kohdalla meni niin, että ekoissa kierroissa yrittämisen alottamisen jälkeen putosi aina kovaa ja korkeelta, nyt ajan kanssa se on jotenkin helpottanut. Kyllä se päivä kun menkat alkaa, on vieläkin masentava, mutta ei niin lamaannuttava kun vajaa vuosi sitten. Apua kun tässä onkin mennyt aikaa :( Eipä tässä kuitenkaan auta jäädä itsesääliin rypemään. Ens viikolla alkaa uus kierto ja tää pakollinen tauko on ohi.

Ai niin puhuitte aiemmin siitä, oliko näin paljon kaikkia oireita sillon kun ei vielä yrittänyt. Tää kierto on ollut todella oireeton, vaikka oon yrittänyt tarkkailla kuinka! Oviskivut oli, mut sen jälkeen ei mitään! Tosi omituista, kun sillon kun on mahdollisuus raskautua ni on vaikka mitä! Taitaapi olla sillon siis mielikuvituksen tuotetta, vaikka todelliselta tuntuukin :S

Larissa, kävitkö gynellä vai normaalilla lääkärillä? Mullakin on luteaalivaihe vaan 8-10päivää, ni aattelin itsekin mennä lekuriin.

Liisu kp 23/27
 
Muokattu viimeksi:
Samaa voin sanoa täältäpäin kuin muutama ylempänä kirjoitellut että vaikka on vasta yk2 niin aika tuntuu tosi pitkältä ja heikkoina hetkinä tuntui että mitä jos ei tärppääkkään koskaan. Muutenkin kaikki pelottaa juuri se jos ei tärppää mutta myös se jos kyllä. Pillerit on tosiaan olleet pois sen puolitoista kiertoa (eka 24pv) ja sekin tekee epävarmaksi kun omaa kroppaa ei tunne omakseen, milloin minkäkinlaisia oireita ja halut on välillä ihan hirmuiset. Kun ei tiedä mitä odottaa ja mikä on normaalia ja mikä ei. No ehkä se tästä helpottuu kun oppii tuntemaan oman kropan kun hormonit haihtuu. Toivottavasti.
Anteeksi tämä omanapailu.
Täällä kp 9/24?
 
Mariska, olen niin onnellinen sun puolesta!<3
mä tässä vähän myöhässä vastailen ja lueskelen... sori :)
Silv, pahoittelut KM:stä! toivottavasti pääsette läkäriin ja siitä saisitte sitten selvitettyä mistä johtuu. olkoon seuraava pieni teidän mukananne 9kk!!!!!! <3<3

Mä lueskelen puhelimella ja aina sillon tällön sitten koneelle uudestaan lukemaan ja sit vastailemaan, mut nyttekkin viime kerta oli viikko sitten niin tekstiäkin on sen verran etten kaikkea millään muista. Joskus kun puhelimella vastailee tai kirjottelee niin kopioin sen tekstin siltä varalta, että se katoo tai netti poikkee, sitten ei tarvii uudestaan kirjotella samoja pitkiä tekstejä :)

nyt siis menossa kp 19/29(womanlogin mukaan) ja dpo 4? ovis plussa tuli kp 15 eli keskiviikkona. eli siis jos ke on 0? ja to1, pe 2, la 3, su 4? menikö noin vai oliko ovis plussa -1? en tuu ikinä muistaa :D
Mulla on ollu ihana viikonloppu! perjantaina menin tietty ajoissa nukkumaan kun la aamulla mentiin salille kahden kaverin kanssa ja siis tuli vedettyy niin kivasti treenii et nyt on peppu ja kyljet kipeenä! ihanaa :D illalla sitte miehen kanssa syömään ja leffaan kattoo luokkakokous ja sitte mentiin parille ja samalla moikkaa kavereita :)
jos sitä taas huomenna jaksais mennä reenaamaan. Mä en siis oikee koskaan oo tehny mitää, et tää on nyt uus juttu mulle ja toivottavasti jaksan pitääkkin tän innostuksen, kun toi 6kk ilman röökii on tuonu kilon per kk :S niistä olis aika ihana päästä eroon.

Beisla, mitäs sulle kuuluu?? aina niin ahkerasti muille vastailet ja sitte mulla menee ohi miten sulla menee :)
Pepe, missä vaiheessa kierto ja miten muuten menee? eiku olitko päivän mun edellä?
be, olitko sä kierrossa sitten päivän mun jälkeen?

TERVETULOA KAIKKI UUDET! Viarailunne olkoon lyhyt, jotta pian pääsette plussanneisiin :) KAIKKI "vanhat" saatte myös siirtyä plussanneisiin. :sign17:sign19
 
Beisla kiitos tsempistä toivotaan parasta! Toivottavasti teilläkin tässä kierrossa tulisi se toivottu plussa tikkuun. Mikä kp sulla olikaan nyt? Sori kun kyselen, mutta en nyt vaan muista.. :happy:

Mymmelisti kivalta kuulostaa sinun viikonloppusi. Ja hienoa että olet innostunut treenaamisesta. Voi kunpa itekin sais jostain liikuntakärpäsenpureman.. Ehkäpä tässä kevään mittaan tulee innostuttua. :grin

Lukutoukka ja lauruskaah tuo kuulostaa niin tutulta tuo jahkailu ja pähkäily, että mitä jos ei onnistukaan. Ja oli se yk 1 tai 10 niin kelle tahansa varmasti tulee noita samoja ajatuksia. Ne on ihan normaaleja eikä niille vaan voi mitään. Itellä varsinkin tuli sellanen riittämättömyyden tunne, kun oma kroppa ei suostu pillereiden jälkeen toimimaan normaalisti. Jotenkin sitä ajattelee omaa naiseuttaankin, että oonko niin maho ettei ees kierrot voi toimia normaalisti. Menipäs tää nyt synkistelyksi, mutta kovasti plussatuulia sinne teille. :p

Myylle täältäkin suuret onnittelut. Ihanaa, että saitte plussan vaikeuksista huolimatta. Se jos jokin lämmittää mieltä kovasti. Niin ja onnea odotukseen! :happy:
 
late, toi on kyl ärsyttävää kun kipuja tulee jo ennen vuotoakaan. Toivottavasti lakkaa pian.

Nuuhku, ihan varma en ole noista ovislimoista, mutta käsittääkseni niitä voi tulla useampana päivänä, eli riippuu yksilöstä. Voi olla jopa tänään jo, tai sitten vasta muutaman päivän päästä.

Peepe, tervetuloa mukaan! :) Mulla vauvakuumetta on kyllä ollu, mutta ei ihan valtavaa ylitsevuotavaa. Oikeastaan tuntuu, että yrityksen alettua mieli on vähän rauhoittunut. Paitsi sitten juuri kierron loppupuolella kuumeella ei mitään rajaa. :smiley-ashamed008

Lauruskaah, noi ajatukset on kyllä niin tuttuja. :sorry:

Ilpuri, tsemppiä baby showerin järkkäilyyn. Varmasti myös harmittaa kun itsellä vasta yritysvaiheessa.

Starling tsemppiä piinailuun! :)

Liisu, ehkä sun oireettomus onkin oire. :wink

Mymmelisti, kiitos kysymästä! :) Mulla vaan niin tylsä vaihe kierrossa, ettei paljoa ole kerrottavaa. No tai, menkat on kyllä ekaa kertaa 15+ vuoteen jäämässä lyhyeksi, tai ainakin eilen jo tuli enää minimaalinen tuhru, vaikka yleensä kolmantena ja neljäntenäkin päivänä on vielä kunnon vuotoa. Valemenkkoja en kyllä epäile, koska ekat kaks päivää oli ihan yhtä runsaat kuin ennenkin, kuukuppia saa tyhjentää monta kertaa päivässä.

enu kiitti tsempistä. :) Laitoin kp:n Nyytin ehdotuksen mukaan tuonne loppuun.

kp4/28-32
 
Nyytti hyvä idea laittaa kp tekstin loppuun!

Nougat, sulla sama kp kun mulla ja monella muulla, nyt jännäillään :wacky:

Peepe :welcome

Skippi 23/28:happy093
 
enu, mä kans vähän siinä toivossa et kesällä olisin kunnossa ystävän häissä, kun oon kaasokin :) ja tietty semmonen pieni ajatus et sais tästä vauvavauva ajattelusta hetkeks vähän jotain lepoo. Tajusin et menny niin pitkä aika ja ajatellu vaan et mitä jos sitte oon raskaana tai tuun raskaaksi.. ei ihme et aina se pettymys on niin suuri. Nyt innostuin tästä ja tosiaan kaikki ystävät sanoo et siitä innostuu kun sitä treeniä tekee ja sitten siihen jää koukkuun, joten siis sitä koukkua odotellessa :D
Mikäs vaihe sulla menossa?

beisla, no välillä on kyllä kiva et menkat jää lyhyeksi :) ootko pitkään käyttäny kuukuppia? oon netistä niitä kattonu ja miettiny osaisinkohan semmosta käyttää? Mulla niin pitkään ollu käytössä side, kun menkat saattaa olla laidasta laitaaan ihan hullut tai tosi niukat niin en oo muuta sit halunnu käyttää. jotain ainakin luin kuukupista et sitä voi käyttää jo valmiiks ennen menkkoja ja sehän olis super hyvä esim. jos on töissä niin ei tarvii panikoida sitä et housut on punasena :D
 
Be jep sitä on yritetty harrastaa ahkerasti.. Vaikka luulen että onkin ihan turhaa puuhaa.. Mutta täytyyhän sitä aina yrittää ;)

Beisla mä en kans tiiä osaa sanoo että millon se oikeesti olis.. testeihin en enää jaksa tuhlata ja musta tuntuu et sit menis jo liian yrittämiseks jos tikuttais..

Mut jos nyt on ovis tI parin päivän sisään mun kirto lyhenee taas! Jos yleensä on ollut 31 ja viime kiertokin oli viikkoa lyhyempi ja nyt lyhenis 5-2 päivää.. Mahdollisesti.. Rupee oleen samoissa kun sillon kin aloitettiin yrittäminen eli 26 vai voiko vuoden ajat vaikuttaa kierron pituuteen.. Mä muutenkin huomaan että kaamosmasennus tarttuu meikäläiseen aika lujaa ja kun aurinko rupee vähänkään enemmän paistaan on mielikin iloisempi:)
 
Takaisin
Top