Raskaaksi 2015

Pepe, tottakai sie plussaat! Näyttäisitte niille epäreilulle lääkäreille pitkän nenän! :grin Ois kyllä mun tuuria, että kun sain ajan lääkärille tuhrun takia, niin sitten ei enää tuhrutakaan :grin Mutta jos neiti Tuhru ei ehdi saapua ennen keskiviikkoa niin en kyllä hänen poissaolostaan sano mitään lääkärille vaan vaadin silti hoitoa! Voihan se tuhruilu palata taas ensi kierrossa.
 
Olipas ulkona tosiaan ihana ilma! Käytiin tytön ja koiruuden kans lenkillä ja keinumassa :) ei otettu ees rattaita,kun tyttö kävelly jo useamman kuukauden,niin sai vähän energiankulutusta samalla ja nyt pistin sen nukkumaan partsille.
Mulla ois kolme bodya työn alla ja pino kankaita vielä oottamassa leikkaamista,saas nähä mitä kaikkea kerkii eli kauanko ipana nukkuu.
Tädiltä tais jäädä kenkä eteiseen,kun vieläkin tulee jotain pyyhittäessä,kp7 jo ARGH!!
 
Nyytti, minkä ikäinen ipana siellä onkaan? :) Kuulostaa suht saman ikäseltä kuin meidän kakkonen.
 
Nyytti, on todella ärsyttävää tollanen kun täti pari päivää eteisessä miettii lähtiskö vai eikö >:( oikein tiedä pitäiskö laittaa ph-suoja vai eikö.. :D mullakin normaalisti ollut 8pv menkat, vikana päivänä illalla enää tuhrua. Viimeksi oli kyllä vaan 3pv menkat ja 2pv tuhrua, ei paha! Kivutkin oli ekan päivän jälkeen aivan olemattomat vaiks normisti 6pv syön kokoaika buranaa :D

Pepe, kyllähän sie nyt plussaat ja näytät kaikille! :)

On; alkaa olemaan taas kierto niin pitkällä, etten oikein malta näköjään nukkuakaan kun tahtoisin jo testaamaan! :D enpä oo koskaan ennen odottanut näin kovin kierron loppua, ku menkat on aina niin haastavat ja voimat vievä kokemus.. :D

Jee ihanaa päivää kaikille teille ihanille ja mahtaville naisille! ❤ :)
 
Pakko vähän napailla ku ketuttaa...
Eli nyt kp 39/31 eikä vieläkään tätiä näy.
Aikalailla tasan kuukauden päästä olis rantalomalle lähtö ja menkathan osuu suoraan sinne todennäköisesti jos suvaitsis pikkuhiljaa alkaa. Lääkäriltä sain puhelinreseptin kuukautisten siirtotabletteihin mut nekim pitäis alottaa n. 3pv ennen oletettujen kuukautisten alkamista. Eli tällä erittäin ihmeellisellä kierrolla vähän paha tietää millon ne olis alkamassa :( 10pv putkeen niitä sais syödä mut sekottaako tää sit mun kierron ihan totaalisesti!? :/
Ei kyl menkat reissussakaan houkuttelis mut äh. Helmpompaa olis vaan olla raskaana ;)
 
Larissa se olis kyllä ihan oikein noille lääkäreille! Ja toivottavasti sulle osuu mukavemmat lääkärit :)

Kiitos nennaa :) olishan se ihan huippua plussata ennen hoitoja! Mikä kp siellä menossa? Plussa sinne <3

Meritähti millon oot viimeksi testannut? Toivottavasti jos plussaa ei tule niin täti tajuaisi tulla jo ettei kierto veny turhan pitkäksi enää! Millon teillä jätetty ehkäisy pois? Onko sulla ollut pillerit käytössä?
 
Pepe, eilen testasin puhtaan negan. En usko todellakaan et raskaana olisin. Sen takia olis kiva saada täti kylään pikkuhiljaa!!

Pillerit jätin heinäkuun lopussa pois. Kierto tasoittu heti normaaliin 30pv. Syyskuussa jätettiin kortsukin pois. Sen jälkee oli viel normi 30pv kierto. Sit on ollu 34,38.31 ja nyt tää uus ennätyspitkä :/
En ymmärrä kyl oikeesti mitö mun kellontarkalle 30pv kierrolle on käyny!

Nyt joku vois sen tädin lähettää tänne ni mun yks ongelma ratkeis ;)
 
Psykoenkeli: Pahoittelut kp1:stä! :( Ja toivottavasti pääsette jo toukokuussa saman katon alle asumaan! :) Itsekin aloin myös eilen miettimään sisustusta uusiksi ja kiva kuulla, etten oo ainut, jolla on jo kevättä rinnassa. Mies ei nimittäin yhtään ymmärtänyt, et miks ihmeessä haluan uudet verhot ja sisustustyynyt olohuoneeseen... :D

Pakko minunkin on sanoa, että ulkona on aivan ihana ilma. ❤ Nyt eikun vaan kaikki ulkoilemaan. :)
 
Meritähti, mikä lääke sulle on määrätty menkkojen siirtämiseen? Joku keltarauhashormoni? Toivotaan nyt sitä pikaista plussaa tai tädin saapumista sinne, jotta pääset eteen päin!

Tää tyttö lähtee nyt salille, ruokakauppaan ja muille asioille! :glasses9
 
Meritähti, toivottavasti tilanne selkenee tädin tai plussan muodossa mahdollisimman pian.

nennaa, plussaa! Pepe myös!


Palailen vähän jälkijunassa viikonlopun aiheisiin, mutta tällä oli ilmeisesti pohdittu, mitä siinä vaiheessa pitää tehdä, kun mies keksiin haluta keskellä yötä. Mun vastaukseni on: Herätä mies. Jotkut kävelee unissaan, jotkut puhuu unissaan, ja jotkut taas... Ei ole ihan yksi eikä kymmenen kertaa, kun olen herännyt keskellä yötä paijailuun ja suukotteluun ja siihen, että multa riisutaan housuja jalasta. Kun sitten kysyn, että ootko sä hereillä, mies vastaa, että en mä tiedä, kääntää kylkeä ja alkaa kuorsata. Aamulla se luonnollisesti ei muista asiasta mitään :grin Pari kertaan olleen keskellä yötä heiluteltu peittoja, ja sen jälkeen mies on tunnustanut heränneensä vasta puolessa välissä. Outo otus.
 
Muokattu viimeksi:
Onnea Lime <3

Täällä kanssa kevättä rinnassa, kokoajan joku sisustus projekti menossa! Mieheltä kuullut muutaman kerran, että olisko mahdollista ihan vähän rauhoittua :D Täällä ovis päivät taisi olla to-la, eli kp 13-15. Oireet oli niin selvät. Eihän tietysti vielä ole mitään oireita tai muutakaan, ihan snadi toivonkipinä heräsi, kun rinnat ei ovulaation jälkeen kipeät, siis aina päivä sen jälkeen järkky kipeät ja muhkuraiset, no vielä ne ehtii kipeytyä. Muutenkin sellainen varma ja hyvä olo, tuli muutaman viikon päästä plussaa tai ei, niin elämä on aika ihanaa <3 Jotenkin tämä vauva prokkis on kiva, kun meillä ei ole pakkomiellettä asiaan ja itketä kumpikin joka kerta kun kuukautiset alkaa kamalaa valtamerta :D Onko täällä muita joilla asenne lapsi tulee ja jos ei tule nautitaan loppu elämä yhdessä kaikesta muusta ihanasta? Olen saanut paljon ikävää palautetta tästä meidän ajatusmaailmasta. Kenellekkään ei ole kerrottu, että tässä ilman ehkäisyä mennään, mutta monet kyselleet mitä ollaan mieltä lasten hankkimisesta. Ollaan sitten vastattu, että tulee jos tulee ja jos ei niin nautitaan kahdestaan olosta. Tästä monet kimpaantuvat, että jos vauva prokkia ei ole ykkös asia elämäss ja kiertoa kytätä pakonomaisesti, olisi väärin että meille tulisi lapsi, koska ei häntä rakastettaisi eikä hän olisi toivottu. Jotenkin tuntuu että ihmisten vaikea ymmärtää, että tahdotaan lapsia, jos niin ei jostain syystä tapahdukaan, meidän maailma ei kaadu vaan nautitaan elämästä kahdestaan. Miksi se on niin väärin? Miksi niin väärin, että mulla aviomieheni kanssa niin ihanaa, että ei saataisi nauttia siitä jos ei saataisi lapsia? Inhottavaa tuhahtelua saa kuulla muilta tästä.. Aagh :D avautuminen.
 
Meritähti Ai sulla jo niin kauan. Mulla meni pillereiden jälkeen eka kierto 27 sen jälkeen 51,54,51.. Ja siitä aika pian sain terot käyttöön.

Liliina hui kuulostipa jännälle :D
 
Missä päin Suomea paistaa aurinko?? Mäkin haluan sinne! Täällä on ainakin synkkääkin synkempää :S

Nougat, toihan on täydellinen asenne lapsentekoon! Tohon itsekin pyrin, vaikka tuntuu ainakin nyt, että aika huonosti onnistuu. Meillä on aivan ihanaa miehen kanssa, ja kun vaan nyt osais nauttia siitä! Pois tää stressi ja paineet, kun vaan tietäis miten!
 
Larissa, lääke oli Primolut Nor. Just googlettelin ja tuoteselosteessa luki "Kuukautisia voidaan siirtää myöhemmäksi Primolut Nor -tableteilla, mutta vain sellaisen kierron aikana, jolloin raskaus ei ole mahdollinen."
Hyvin se hoitsu kuunteli mun tilitystä ongelmasta ku mainitsin useasti että yritetään toista lasta koko ajan. Eli en voi näitäkääm sit käyttää menkkojen siirtoon ellei pistetä yritystä tauolle. Ens maanantaina lääkäri kyl viel soittaa ja katotaa onko muuta vaihtoehtoa.
Alan kallistua siihen et menkat on reissussa mukana jos paska tsägä käy. Onneks yleensä on tosi niukat ja kivuttomat.

Pepe, eihän nää mun kierrot viel mitää superpitkiä oo, mut en oo tottunu. Aina ollu niin säännöllinen kierto :)

Liliina, aika jännä, ehkä vähän hauskan outo juttu :D miehes näkee varmaan hyviä unia ja halut herää siimä samalla ;)
 
liliina: Tuo oliskin varsin jännää, jos oma mies tekis tuollein yöllä, eikä ees olis hereillä kunnolla. :D Voisin kuvitella, että itse touhuilisin tuollaisia yöllä, sillä oon melko levoton unissani ja monesti oon esim. Kävellyt unissani, mutta vielä en oo ihan tuollaista tehnyt.. :D

Nougat: Tuo sinun asenteesi on ihailtavaa. Ite oon yrittäny nauttia elämästä ja kyllähän mä tiedostan,että itse mä teen itelleni hallaa, kun stressaan tästä vauvajutusta näin paljon. Ja ei kannata välittää muiden mielipiteistä tässäkään asiassa. :)
 
Liisu täälläkin alkanut synkistyy :( keski-Suomesta minä.

Nougat täälläkin hirveä sisustuskärpänen iskenyt. Nyt odotan että vähän ulkona lämpeis niin voisin vaihtaa makuuhuoneen järjestystä ja laittaa sängyn ikkunan alle. Teillä juuri hyvä asenne tuohon yritykseen. Itse yritettiin pysyä samalla asenteella mutta ei se mun luonteella onnistunut :D


Meritähti tunnistitko ovista tässä kierrossa? Jos sulla ovis myöhästynyt jonka takia kierto venynyt?
 
Nougat: Mulla oli tuo asenne ennen esikoista. Otatin kierukan pois jo hyvissä ajoin ennen valmistumistani, kun "kauanhan siinä menee ennenkuin tärppää" ja toiveissa oli saada lapsia mahd pian valmistumisen jälkeen (kun ajatus vauvasta oli kolkutellut jo pari vuotta takaraivossa). Aattelin, että mennään vaan ilman ehkäsyä ja tulee sitten kun tulee ja jos ei tule, niin "en mä kyllä mihinkään hedelmöityshoitoihin lähde, ennemmin sitten vaikka adoptoin tai annetaan olla". No, sitten sainkin kaks viivaa tikkuun jo kuukauden päästä kierukanpoistosta... Esikoisen ollessa 7kk syyskuussa alkoi menkat ja alettiin miehen kanssa miettiä, että jos ja kun sisarusta pojalle toivotaan, olis vaikka lyhytkin ikäero ihan kiva ja kun "sitä ei edes tiedä kuinka kauan tärppiin menee". Jätettiin ehkäsy pois lokakuussa ja marraskuussa oli tikussa kaks viivaa, se tosin päättyi seuraavalla viikolla keskenmenoon. Seuraavasta kierrosta saatiin taas kaks viivaa, mut se meni tammikuussa rv 7 kesken. Siitä lusin vielä kohtutulehduksenkin ja lääkäri käski odottaa yhdet menkat ennen uutta yritystä. Siinä vaiheessa päätin, että yks kierto vielä; jos ei tule plussaa tai sekin menee kesken, alotan jonkun ehkäsyn, sillä en ois kyllä enempää pettymyksiä siihen hetkeen jaksanut. Helmikuussa ne menkat sitten tuli ja maaliskuussa plussa pärähti tikkuun, marraskuussa syntyi kakkonen. Jotenkin nuo nopeat tärpit on kai sekottaneet mun pään, kun nyt yk3:n päätyttyä menkkoihin olen jo ihan epätoivonen ja koko ajatusmaailma on hetkessä kääntynyt ihan päälaelleen. Oman itseni takia koitan nyt päästä takas siihen moodiin, että tulee jos tulee ja jos ei tule, asiat on meillä kumminkin tosi hyvin. :)
 
Me ollaan alusta asti oltu liikkeellä sillä asenteella, että vauva tulee kun haluaa. Tässä elämäntilanteessa se on vähän pakkokin, kun nähdään niin harvoin. Esikoista ei yritetty eikä varsinaisesti tjottailtukaan, mutta oli ehdottoman tervetullut. Noin 6vkoa seurustelun aloituksesta plussasin.
Kyllä mä menkkoja itken vaikka ei "väkisin" yritetä raskautua. Mä olen tehnyt niin jo ala-asteelta lähtien :D
 
Takaisin
Top