Raskaaksi 2015

Taas ootte viikonloppuna ahkeroineet täällä foorumilla :grin Kamalasti luettavaa.

Limeä saa näköjään onnitella: Onneksi olkoon ja tarrasukkia matkaan!

Ja iso voimahalirutistus niille, joilla negat ja tädit sotkevat kuumeiluaikataulua :Heartred

On. Nyt on vietetty virkistävä (*totaalisen uupunut olo*) kylpyläviikonloppu, ja tädistä huolimatta saatiin kiertokin korkattua. Mies lupaili, että tässä kierrossa yritetään sitten tuplasti ahkerammin kuin edellisessä :cat:


Hyvä, että joku odottaa tulevilta mummoilta positiivisiakin reaktioita. Meillä miehen äiti on jo moninkertainen mummo (mies on perheensä kuopus), kun taas minun äitini saisi meiltä ekan lapsenlapsen, enkä osaa ollenkaan ennustaa, onko reaktia a) "mitä te nyt tässä vaiheessa, olisitte odottaneet vielä muutaman vuoden" (ollaan siis kumpikin yli 25v) tai b) totaali onnisekoaminen. Jotenkin ennustan a-vaihtoehtoa. Olen pessimisti, mutta tunnen äitini.
 
Silv: Hurjan paljon onnea siulle. Tarrasukkia ja vauvaliimaa matkaan mukaan.:)

Pahoittelut negoista ja tädeistä.:sad001


:welcomeNougat, Silkkikorva, olkoon visiittinne lyhyt.

Voimia paljon Mariska.:hug013Toivon, että pieni on ottanut spurtin ja vastaa viikkoja ja kaikki olisi hyvin.:smiley-angelic001

Muurahainen: Pahoittelut kp 1:stä.:sad001 Siulla on aivan ihana ja mahtava mies tukena.:smiley-bounce012

Lucky: Mie niin toivoin, että oisitte jo saaneet välinne kuntoon miehen kaa. Ikävä tilanne.:sad001 Samaa mieltä miekin oisin, et kirjottaisit kirjeen ja antaisit ajatuksien liitää paperille, josko se sais tilannetta helpottumaan. Tsemppiä siulle ja voimahali.:hug013

Lime: Onnea plussasta.:) Tarrasukkia ja vauvaliimaa matkaan mukaan.

Mukkis: Älä välitä kommenteista. Se on jokaisen oma asia mikä on lopullinen lapsiluku perheessä. Itelle kokemusta samantapaisesta kommentista. Miun mies oli sanonu kaverilleen viime vuoden puolella, että haluaisi, että meille tulisi lisää perheenlisäystä. Kaveri oli sanonut, että onhan teillä jo, eikö se riitä. Heillä tilanne on se, että miehellä on vauvakuume, mutta hänen avovaimonsa ei halua vielä lasta. Törkeää käytöstä siun siskolta.:angry5 Tarjoaa apuansa, mutta on kova kiire luovuttaa lapset takaisin.

Lauruskaah: Voimia suruun.<3

Beisla: Hauskaa mökkeilyä ja onnea testaukseen.:)

Täällä monella jännät-ajat meneillään: Myy, Anskunen, Beisla. Nyt unohtu, oliko muita vielä?:oops:

Hitsi, nyt en muista mitä muuta miun piti kommentoida...

Keskiviikosta lähtien oon taustaillu ku en oo ehtinä kirjottelemaan tänne ku viimeks tiistaina myöhään illal ku olin yövuorossa. Itellä kp 11 menossa. Tänään tuli vähäsen ovisliman tapaista limaa ja on hieman ollu jomotusta vas.puolel. Ihmettelen, oisko mahollista et ovis ois näin aikasin?? Viimeks ol ovis kp 15-16 ku sain hymynaaman testiin 15 pvä, kierron pituus oli 30. Oottelin ovista ehkä ens viikon keskivaiheilla. No, tietty ei haittaa jos aikastu ku talletuksia on tehty ny torstaista lähtien.:happy: Polttelee tuolla kaapissa tuo testilaatikko, mut en tiiä uskaltaisko testailla myöhempään illal.:rolleyes: Epäilen kyllä, että on vähän liian aikaista testailla.

Täälläkin jyllää nuhakuume. Nuorimmalla tytöllä nous kuume torstai-iltana ja on vieläkin kipeä, mutta kuumetta ei niin paljon oo enää, mutta yskä on kova ja kun yskänpuuska tule, et se ei millään meinaa hellittää.:sad001 Pienin tuli kipeeksi lauantain vastaisena yönä ja kuume on ollu enimmillään iltaisin 38.2 ja päivällä 37.5. Poika heräs tuos kuuven maita päikkäreiltä( nukku myöhempään unet ku nukku pitempään aamulla) Otti kyl 2.5 h päikkärit ny. Poika ol ihan tulinen ja hupsista kuume ol 39.5. Ei ku äkkiä laittamaan suppoa, jonka laitosta hää ei kyl tykkää.( Kukapa tykkäis!)En muistanu ostaa netemäistä kuumelääkettä apteekista eilen.:sad001 Nyt mennä touhottaa tuolla, eikä kipeänä olosta ei oo tietoakaan. Häl on kyl pahankuuloinen yskä verrattuna siskoon. Pittää seurailla tilannetta ja katella, pitäskö mennä lääkärissä käymään huomenna, jos kuume on edelleenkin korkea ja myös tuon yskän takia.

Miul itel on viel huominen vapaa ja tiistaina pitäisi mennä iltaan ja lasten hoitoon, mutta ei taida mennä niin. Miul on viel opiskelija ohjattavan ja ens viikol ois viimeset 3 vroa yhessä ja sit pitäis tehä arviointi. Opiskelija on ollut harjoittelussa 3vkoa tähän mennes ja viel ois jäljellä 2 vkoa ja sit näyttö. Ens viikon jälkeen miul on loma, joten jos pääsisin töihin ens vkolla, ni ollaan samoissa vuoroissa opiskelijan kaa yhteensä1vko/4 vkon harjoittelusta! Ei hyvä!:sad001 Syy miks näin vähän ollaan samoissa vuoroissa johtuu siitä kun mie teen osittaista työaikaa 30h/vko, 90h 3vkoa. Sanoin tästä pomolle, mutta ei hänen mielestään haittaa mitään, ei ongelmaa. Hankalaa arviointi kyllä on kun teen sen viikon perusteella ja jos muut on erilliselle paperille kommenteja laittaneet, ni voin käyttää niitä tehdessäni arviointia. Sori ku marmatin, mut miun mielestä tää ei oo oikein meitä kumpaakaan kohtaan, opiskelijaa ja minnuu. Nyt tuli kirjotettua "romaani".:rolleyes:

Plussatuulia:talk017
 
Tinttarilla, ollaan me aika erilaisia ja taas toisaalta loistavia yhdessä. Mutta mun mies on aika omalaatuinen tapaus eikä anoppi hirveen mielissään ole esikoisensa sekoiluja katsellut. Mutta kuitenkin siis rakastaa meidän poikaa ja mä olen kuulemma paras miniä mitä hänellä on ollut :) ♥
 
Psykoenkeli, vähän kummallinen reaktio sieltä avioitumisesta :o luulisi ett vanhemmat olisi onnellisia, mutta eihän ne tietenkään kaikki oo.. Noh, pääasia ett ite on tyytyväinen elämäänsä ja valintoihinsa! :)

Mie ootan jo innolla ett plussaisin ett pääsisin kertomaan vanhemmilleni ja appivanhemmilleni, olisivat aivan taatusti onnesta soikeina, etenkin appivanhemmat :D mein iskä totes joskus taannoin ultralääkärille, ett eiköhän tuo tyttökin kohta pääse kokeilemaan ultraa, kun olin mukana :D enkä kyllä ollut yhtään mitään vauvakuumeesta puhunut kenellekään, ja iskä tiesi kyllä etten 18vuoteen ollut ikinä halunnut lapsia, mut siitä tuli olo, että olisi vissiin ihan tervetullut lapsenlapsi joskus :D
 
Mua vähän alkaa jo vituttaa ku kaikki kyselee milloin meille tulee lisää lapsia... Tekis mieli sanoa, et jos olis meistä kiinni ni toinen olis jo tulossa! Mut en oo ku lähimmille ystäville kertonu että toista yritetään.
Meiän esikoinen oli molempien vanhemmille ensimmäinen lapsenlapsi. Hemmotteluahan neiti on saanut yllin kyllin ;) kaikki oli niin innoissaan kun ilmoitettiin vauvan tulosta. Seuraavakin lapsi olisi varmasti kaikille erittäin iloinen yllätys.
 
Meillä kahteen aiempaan uutiseen on kyllä kaikki suhtautuneet hyvin, mut mun raskausongelmat, esikoisen keskosuus ja kakkosen ennenaikaset syntymisyritykset on tehneet sen, että mun äiti on hyvinkin jämäkästi sitä mieltä, ettei enää yhtään lisää. Juttelin asiasta pitkään neuvolassa sekä lääkärille että terkalle ja molemmat oli sitä mieltä, että historiastani huolimatta mulla ei oo mitään riskejä raskauteen nähden, kun mitään vikaa musta ei ole löydetty. Toivoisin niin paljon, että kolmas kerta toden sanois ja saisin kokea myös sen onnellisen raskauden ilman sitä 20+ viikon oksentamista ja jatkuvaa huolta.
 
Meritähti, myös mua ärsyttää yli kaiken tommonen kysely. Mä ole ihan suoraan sanonut, että jos olisi meistä kiinni, meillä olisi jo toinen lapsi mutta viimevuoden kaksi keskenmenoa oli toista mieltä asiasta. Sillä saa ihmiset aika nopeasti hiljaiseksi.
 
Ainiin, meni edellinen viesti nyt ihan höpinöiks :)

Lime, paljon onnea! :)

Psykoenkeli, onnea parhaan miniän tittelistä :)

Taikatuuli, paranemisia sinne! Todella kamalaa katsella kun pienet on kipeinä :( toivottavasti helpottaa pian yskä ja kuume!
On joo vähän omituinen asenne tein pomolla, jos arvioinnin joutuu tekemään joku sellanen, joka ei edes harjottelijan kanssa kokoaikaa tee töitä! :( toivottavasti muut työntekijät auttavat kertomalla oman mielipiteensä harjottelijan menestyksestä :)

Larissa, onneksi sait vihdoin hoidettua tuon pois alta, toivottavasti stressi laskee ja helpottaa raskautumisessa! :)

Olikohan vielä jotain mitä piti.. Ei pysty enää muistamaan.. :(

On; tänään kp 28/~34 ja taas eilen alkoi vv lorisemaan.. Omituista, eipä oo ennen näin käynyt :D edelleen on pakko mutustaa kokoajan jotain.. :D
 
Tänään on siis vasta kp 27-32/34 että ei hirveästi vielä iloita mut vaikeeta ku ei tiedä onko tämä tätä "raskautumis hulluutta" vai mitä nää tuntemukset on?? :/ tää kierto on ehkä sen 33pv kun sillon 15. Päivä tuli se hymy digiin... noo aika näyttää vaan.. odottavan aika on kyllä pitkä :(
 
jännitys tiivistyy kp 30/28,mut pahoin pelkään tätin saapuvan huomenna/ylihuomenna.Hätähousuna testin tekasin ja mittää ylimäärästä viivaa sieltä ei ilmestyny.Onkohan mitään vaikutusta kun papa-koe otettin tod.näkösesti just oviksen aikana.Ainakin hoitaja sanoi,että vv. vähä haittaa ottamista.
 
Mukkis kiitos. :) Täällä tosiaan on aivan loistavaa porukkaa. Kiitos ihanat naiset, että täällä viihtyy ja on niin mukava olla. ❤️

Beisla toivottavasti siellä on tärpännyt! :)

Azaela kiva että siellä on nyt parempi mieli ja onnea uuteen kiertoon! :)

Anskunen sinne paljon onnea testaamiseen. :)

SannaMiia tsemppiä tulehdukseen, toivottavasti helpottaa pian! Itse en ole ennen esikoisen odotusta tiennytkään koko tulehduksesta kunnes raskausaikana se rupesi kiusaamaan ja se oli todella inhottava ja kivulias vaiva.

Larissa hyvä kun sait yritystoiminnan asiat lopultakin hoidettua ja varmasti nyt helpottaa kun saat loputkin paperihommat selvitettyä. :)

Mimmu kiitos tiedosta. :) Taidan mennä tiistaina varaamaan sieltä Vekarasta pöydän niin saan tyhjennettyä noita jättimäisiä vaatekaappeja. Onnea ovikseen. :)

Liliina tsemppiä uuteen kiertoon ja toivottavsti teillä tärppää nyt kun mieskin on luvannut panostaa tuplasti. :)

Kaikille muille onnea oviksen hyödyntämiseen ja testien tekemisteen! :) Plussssatuuulia.
 
Täällä oli aivan ihana päivä meillä, mies oli taas kerran niin rakas ja hemmotteli meitä ihanalla ruualla ja sitten käytiin vielä kakkupalat syömässä läheisessä kahvilassa. Sain äsken melkein tunnin kestävän hieronnan ja ahh että tuntuu niin rentoutavalta. Näitä yhteisiä vapaita päiviä on niin harvoin meillä, mutta silloin kun niitä on, me kyllä nautitaan täysillä. <3
 
Last edited by a moderator:
onnea silv!

nougat:kirjeitä oon kirjoitellut sille mutta on vaan naureskellu niille... ei oo sen tyyppinen ihminen tuo että ehkä paperille kirjoittais. Tosin nyt kovasti toivon. Itse aloittanut netissä väestöliiton pariterapia "kurssin". vaikutti tosi hyvälle. siinä on esimerkki pariskunta ja se terapeuti ja ne keskustelua avaavat kysymykset niinku tehtävä muodossa. sit se terapeutti kertoo siin videolla aina mihin se aihe aina liittyy jne. tykästyin siihe nitse niin kovasti että oon kopsannu wordille ne kysymykset ja ohjeet ja kirjoittanut siihen omasta puoleta vastaukset ja pohtinut niitä asioita. tuttua kauraa,,, noin oon just toiminut, sit meinasin lähettää sen ukolle ja saa vastailla itse niihin kans ja sit keskusteltais.... toivon että suostuisi... kun tää paikallinen mielenterveysneuvolan pariterapia on vähän huono... naapuri kunnassa oli hyvä terapeutti jossa kävin yksin aikanaan..mutta tuskin saan sinne nyt maksu sitoumusta. en halua enää sitä väittelyä että kahdestaan täällä samoja asioita jankataan...ja kun ukko väittää että haluaa aloittaa puhtaalta pöydältä ni mulle se takoittaa sitä että vaikka suossa haluaa korjata parisuhteensa ja on valmis oppimaan uutta ja ottamaan tietoa vastaan ettei vaan seiso jämäkästi niitten omien vamhojen periaateittensa ja mielipteinsä takana.
 
Psykoenkeli : pahoittelut menkoista! Outoja kommentteja sun anopilta. Toivottavasti et joudu olee usein erossa rakkaasta, se on maailman kamalia! Nm. Ekat 2 vuotta 500 km ajoa viikossa.

Taikatuuli.: inhottavaa kipeitä teillä. Pikaista paranemista! Harjoittelija kuviot on hankala kun niiden kansa on mut viel hankalampi jos ei ole, ja arviointi vaikuttaa kuitenkin niiden kokonaiskuvaan. Ennen tykkäsin ottaa niitä mut nykyisin joka toinen on masentunut tai sit se on vaan niiiiiiin rankkaa niille et se alkaa hermostuttaa. Aina saa sanoo kaikki jutut kahteen kertaan eikä silloinkaan mene oikein. En tarkoita että väheksyisin masennusta, mutta kyllä asioihin voi vaikuttaa ennen tiettyä pistettä. Menis sivuraiteille. Kuitenkin , toivottavasti saat sumplittua. :)

Lilliina : toivottavasti kylpylälomarentoutus kantaa läpi tän kierron :)

Tosi surullista ja outoakin et jos on läheisiä joka ei tue tässä vauva - asiassa. Eikö se ole ihanin ja ihmeellisin asia mikä voi olla? Mun vanhemmat nykyisin jo kyselee et eikö vielä ole tärpännyt. Oon keksinyt jo tavan miten aion kertoa niille sit kun aika on. Miehen siskot on kyl aikaa sit menettänyt luottotietonsa mun silmissä mut kaipa ne onnellisia olis.

Toivottavasti ensi viikkoa tuo meille kaikille ihania uutisia!
 
Ilpuri: me nähdään miehen kanssa tällä hetkellä 2krt kuukaudessa. Viimeistään elokuussa ollaan pysyvästi saman katon alla, mahdollisesti jo toukokuussa ♥
 
Pahottelut Psykoenkeli menkoista <3 Toivottavasti nyt alkas tasaantua kierrot ja ovis osuis hyvään saumaan ;)
 
Mä oon näemmä palannut takas näihin yltiömäisiin menkkoihin...nimim. kahdeksas supertamponi menossa tänään... Onneks pahin kipu alkaa jo hellittää, vaan kerran meinas oksennus sen kivun takia tulla (vaikka 800 buranaa oonkin vetänyt sen maksimimäärän) :rolleyes: Mut tietysti kakkosen hitonmoinen kiukuttelupäivä osui just tähän hetkeen, kun mulla ei olis ollu yhtään ylimäärästä energiaa. Tuo pikkunen oli kovassa kuumeessa ti-la (torstaina oli jopa yli 40 :O ) ja nyt jotenkin tänään oli ihan armottoman herkällä ja vihasella tuulella. Kaikesta sai aikaan itkupotkuraivarit, halus olla vaan sylissä koko ajan, mut siinäkin vaan rimpuili ja kiukutteli (ja kun laski alas, alko hirvee parkuminen), suu ei auennut syöttäessä, mut itse syömisestäkään ei tullut mitään, ruokalappua EI saanut olla, missään EI saanut auttaa, mutta kuitenkin oli koko ajan pulassa. HuhHUH. Toivottavasti Nukku-Matti nyt pelottelee yön aikana sen känkkäränkän pois :D
 
Takaisin
Top