Raskaaksi 2015

Larissa,laitas mullekin yv :llä linkkiä,näin kotiompelijana kiinnostaa :)
Kaikki uudet jutut luin kännyllä ipanaa imettäessä/nukuttaessa,mutta unohtu moni asia jo.
Sukulaisten reaktiosta oli puhetta,meillä on pieni suku ja ikävä kyllä miehen vanhemmat on molemmat jo kuolleet.
Oma äiti puhu jo raskausaikana kolmannesta,et kai me yks vielä,mutta mun synnytyksen jälkeisten komplikaatioiden jälkeen alko ehdottelemaan esim vauvakaukalon myymistä sitten kun kuopus ei enää tarvi yms. Oli kuulemma niin pelottavaa ja kamalaa,kun mä olin heikossa hapessa sairaalassa ettei haluais enää sellasta. Ymmärrän toki,en mäkään halua enää niin huonona olla.
Nyt on taas viimeaikoina alkanu vauvajuttuja vähän puhumaan.. Uskon et iloinen olis vauvauutisista vaikka 5 lapsenlasta jo onkin :)

Edit; kp6 lopuillaan ja täti tajus vihdoin lähteä kokonaan,kyllä kesti!!
 
Muokattu viimeksi:
Kyllä meijänkin äiti varmasti iloinen on. Hän ei vaan sitä osaa näyttää. Alkujärkytyksen jälkeen luultavasti alkaa hössötys. Tai meijän äitillä se menee niin, että muuten kaikille (oikeasti kaikille, alkaa puhelin käydä kuumana) pitää valittaa kuinka hänelle ei ainakaan sitä lasta sitten tuoda hoidettavaksi ja kuinka huonosti nyt heillä menee kun lapsikin tulossa eikä varmasti varaa ostaa edes itselle ruokaa, kuinka hänen täytyy olla auttamassa ja ostamassa kaikkea ym. Sitten kuitenkin yli iloisena tulee oventaakse hössöttämään kuinka hän nyt on ostanut sitä ja tätä.

Onneksi minulla on ihana anoppi joka osaa olla varmasti oikeasti iloinen eikä jauha seläntakana kuinka kaikki on huonosti. Puhuttiin kyllä miehen kanssa heti kun yritys aloitettiin että mummuille ei kerrota ennenkuin näkyy kilometrin päähän että olen raskaana, alkaa muuten semmonen hössötys että huhhuh.
 
Lime, jeeeeeee!!! Onnea!!!! :happy093

Anskunen, testiä malttamattomana odotellaan täälläkin! :woot: Suuren suuri plussapuhuri testiin!

Larissa, tsemppiä vielä paperitöihin!

Starling, tärppionnea!

Beisla, niin toivon, että sulla on siellä pikku papunen tarrautunut kiinni! Ootko malttanut olla testaamatta? Tai olet varmaan, kai sä meille heti tulisit kertomaan? :wink

Tassu, olisipa ihanaa, jos olisitte siskosi kanssa samaan aikaan raskaana! Me kanssa yritettiin siskon kanssa samaan aikaan hetken, mutta sisko joutui luopumaan yrittämisestä.

Ilpuri, mulla menee aina vähintään 100€ PartyLite-kutsuilla.... :oops: Onneks niitä ei ole kauhean usein... Paitsi lauantaina on jo tämän vuoden kolmannet tiedossa... :nailbiting: Holisti mikä holisti :grin

Taikatuuli, pikaista paranemista pikku potilaille! Toivottavasti työkaverisi olisivat tajunneet tehdä harjoittelijasta muistiinpanoja sulle! Inhottavaa, kun joutuu arvioimaan koko harjoittelun yhden viikon perusteella. :sad001

Psykoenkeli, pahoittelut kp1:stä! :sad001 Täällä kanssa toivotaan, että pääsette saman katon alle jo toukokuussa!

Lucky, löytyykö teidän paikkakunnalta perheasiainneuvottelukeskusta? En ole varma onko se seurakunnan palvelu. Me käytiin miehen kanssa jokunen vuosi sitten siellä ja hyvät kokemukset jäi. Kumpaakin kuunneltiin ja annettiin "kotitehtäviä" ja löydettiin kompromisseja. Ja toiminta ei liity mitenkään kirkkoon, jos se nyt on seurakunnan.

Tää palsta on kyllä täynnä ihania naisia! Iso sydän jokaiselle! :Heartbigred


Tässä ei ole enää onneks montaa päivää piinailtavaa. Huomisaamuna, kun saa vielä järjen pidettyä kasassa. Ensi yöksi menen töihin, joten tiistaina ei tule houkutusta testata ja sitten onkin vuorossa päivä, jota pelkään...

Plussatuulia ihanaiset!!!
 
Muokattu viimeksi:
.:*~*:._.:*~*:TJOTTAILIJOITA / YRITTÄJIÄ *~*:._.:*~*:.

Diku yritystä 10/07
kukka^^ yritystä 9/10
Anskunen tjottaillen/yritystä 4/11
Jennuli yritystä/tjottailua 9/12
Mymmelisti yritystä 9/12
Myy82 yritystä 11/12
Lume yritystä 2/13
Sannuinen yritystä 5/13
PepeXXL yritystä 8/13
lucky87 yritystä 9/13
Timbe yritystä 9/13
Mykerö yritystä 10/13
PikkuMinski yritystä 10/13
Kettuli yritystä 11/13
'Muurahainen' 11/13
Junttura yritystä 12/13
Ilpuri yritystä 1/14 TESTAA 26.2.
Mimmu yritystä 1/14
DarkMimosa yritystä 2/14
N83 yritystä 2/14
Liisu yritystä 4/14
mimi. yritystä 4/14
nennaa yritystä 4/14
Hampaaton yritystä 5/14
nuuhku yritystä 5/14 TESTAA 23.2.
Kyfi86 tjottaillen/yritystä 6/14 TESTAA 28.2. (kp31/18-35)
Nonna yritystä 6/14, km 12/14
starling yritystä 6/14
Jellis yritystä 7/14
Larissa tjottaillen 7/14
silkkikorva yritystä 7/14
jeilei yritystä 8/14
Johanna.. tjottaillen 8/14
Rosann yritystä 8/14
Sabetti yritystä 8/14
Soma yritystä 8/14
elmiina tjottia 9/14
enu yritystä 9/14
pikkukakkosen posti 9/14
@sukki yritystä 10/14
helmihiutale yritystä 10/14
Jemberry yritystä 10/14
Nougat yritystä 10/14
Sarina1 yritystä 10/14
Tinttarilla- tjottaillen 10/14
titem tjottia 10/14
Azalea yritystä 11/14
dreamer88 yritystä 11/14
lauruskaah yritystä 11/14
Unicorn81 yritystä 11/14
sohwia yritystä 11/14
Beisla yritystä 12/14 TESTAA 26.2.
Nannu yritystä 12/14
Tyttötiikeri tjottaillen 12/14
Tassu yritystä 12/14
be yritystä 1/15
Carnagan yritystä 1/15
liliina yritystä 1/15
Kikati yritystä 1/15
late- yritystä 1/15
Milttis yritystä 1/15
Nyytti yritystä 1/15
SannaMiia yritystä 1/15
Skippi yritystä 1/15 TESTAA 7.3
Taikatuuli74 yritystä 1/15
Tintti-8 yritystä 1/15
Minttulaku yritystä 2/15
piglet yritystä 2/15
Ruusa tjottia 2/15
Kerttu yritystä 3/15
Mimmulih_92 yritystä 4/15
Psykoenkeli tjottailua?
madonna_86 yritystä?
charm yritystä?
tikku yritystä?


(76 kpl)

.:*~*:._.:*~*: PLUSSANNEET :*~*:._.:*~*:.

Toffee yritystä 8/14 LA 21.8.
Katariina86 yritystä 9/14 LA 25.8.
Aurinkoinen yritystä 3/14 LA 30.8.
Miuk yritystä11/14 LA 3.9.
Hilla yritystä 8/14 LA 9.9.
j3nni LA 10.9.
Sannis86 yritystä 11/14 LA 10.9.
Minde yritystä 11/14 LA 12.9.
Aaria yritystä 5/14 LA 13.9.
Kuuku87 yritystä 11/14 LA 14.9.
TiiT yritystä 3/14 LA 16.9.
Vauvahaaveilija yritystä 3/14 LA 17.9.
Sinsu yritystä 10/14 LA 19.9.
evesiili yritystä 12/14 LA 24.9.
mommyme yritystä 10/14 LA 26.9.
Sazu87 yritystä 7/14 LA 20.10.
Vesta yritystä 9/14 LA 23.10.
Tintuska yritystä 1/15 LA 24.10.
Silv yritystä 5/14 LA 24.10.
Orm Onnekas LA?
HaaveissaVauva yritystä 6/14 LA?
kiivimami yritystä 5/13 LA?
pilvikirsikka yritystä 12/14 LA?
Dumbo. yritystä 10/14 LA?
Mariska86 yritystä 7/14 LA?
Tähtityär yritystä 1/15 LA?
lime- yritystä 10/14 LA?

Skippi testipäivä merkattu. :)
 
SannaMiia kyseli muutama sivu aikaisemmin vti:stä. Minä siitä ainakin olen aikaisemmin valitellut, joten kysymys lienee ainakin osittain suunnattu minulle.

Juttu liittyi tuohon "tavarat sisällä" nukkumiseen. Mulla on ollut lapsena sama ongelma kuin SannaMiialla, ettei tarvinnut kuin ajatella kylmällä kivellä istumista, niin heti kohta oli jo antibioottikuurilla. En aikuisiällä ole kärsinyt ko. vaivasta ennen kuin tapasin mieheni :oops: Siinä vaiheessa kun kolmannen kerran muutaman kuukauden sisällä juoksin lääkärissä hakemassa biootteja kohdalleni sattui naislääkäri, joka ystävällisesti selitti, että koska minulla ilmeisesti on jo rakenteellistakin taipumusta vti:hin, ehdottomasti täytyy käydä pissalla aina peitonheiluttelun jälkeen ja pesulla myös. Ja juoda tietysti paljon karpalomehua. Tyhmänä laskeskelin, että onhan greippimehu vähintään yhtä hapanta, mutta ei, näin kokemuksesta voin sanoa, että greippimehu ei korvaa karpaloa vti:n ehkäisyssä. Olin ottanut asiasta sen verran selvää, että tiesin vti:n olevan vaarallinen raskauden aikana, joten edellisen kerran lääkärissä kärvistellessäni kysyin, että mitenkäs sitten, kun tämä meidän raskautumisyritys onnistuu. Saanko mä koko ajan pelätä ja juosta näytteitä antamassa? Sattui olemaan mieslääkäri, joka tuhahti vaan, että huolehdi nyt ensin ittes raskaaksi ennen kuin alat tollaisia murehtimaan.
 
Liliina, kiitos kun avasit asiaa enemmän. En oo ikinä osannut aatella että siitä "koko yön panttaamisesta" vois olla haittaa. Mutta nyt kun ajattelen, niin toki se on myös ihan järkeen käypää. Eihän se mikään luonnollinen tila ole, että sisällä on jonkun muun eritteet tuntikausia. Tai sillai, tiedätte mitä tarkoitan.

Mä en tiennyt vti:n olevan vaarallinen raskausaikana.. ennenkuin sen olin sairastanut neuvolakäyntien välissä. Hain siis antibiootteja ja silloin lääkäri mainitsi että tämähän saattaa olla vaarallista sikiölle. Kysyi vielä että eikö neuvolassa enää kysytä taipumusta tähän. Sanoin että kysytään muttei mitenkään avata miksi, saatika kerrota taudin haitoista. Arh! >:( Onneksi mitään ei tapahtunut. Kokemusten myötä osasin passittaa miehen heti ensioireista kauppaan ja uskon että saan tämän hoidettua ilman lääkkeitä pois.
 
Naiset, anteeksi napailu. Liian aikasin haukuin Sofin ovistestit: tänään plussa! Limat ja jomot loppu jo perjantaina, mutta vasta tänään tasavahvat viivat! Ja vielä aamupissasta kun muuten on tänään niin kiire aikataulu. Kun mies vaan olis täällä.
Liliina, olipa tökerö mieslääkäri :S
 
Täällä pidetty taukoa nyt viikonloppuna täältä palstalta.

Lime onnea digin tuloksesta :)

Liisu nyt vielä hyödyntämään ovista ;)

Anskunen mikä tilanne siellä? Täällä ootetaa sun testausta. Huomennako se oli?

Psykoenkeli pahoittelut kp1sestä. Tsempit tähän kiertoon! Näättekö milloin seuraavaksi miehen kanssa? Osuisiko oviksen aikaan?

Larissa onnea sinne kun olet saanut asian päätökseen :) missä vaiheessa sun kierto on nyt? Ootan sun uuden kierron alkua ;)

Kiivimamin kuulumisia olis taas kiva kuulla!

Muillekkin piti tulla kommentoimaan mutta unohdin että mitä. Plussatuulia tasapuolisesti kaikille +++++++++++

Meillä miehen suvusta en tiedä mitä sanovat kun joskus ilmoitetaan että meille tulee vauva. Miehen äiti ei aina ole oikein pitänyt musta. Tosin nyt menee jo paremmin. Mun suku ottaa asian varmasti hyvin.

Täällä tänään kp14. Viikonlopun ajan ovislimat ollut jotain ihan hirveetä. Ja halut myös :D lauantai aamulla sain tummimmat viivat ovistestiin, mutta silloin tein aamun ekasta pissasta niin miettisin olisko ollut tummempi silloin. Täytyy jatkaa vielä pari päivää testaamista. Tänään en kerennyt aamulla testaamaan.

Terot pitäis huomenna aloittaa. Miettisin kyllä että ootan pari päivää niin ei mene niin lyhyeksi kierto. Soitin tänään naistentautien poliklinikkalle ja kyselin onhan lähete mennyt liikkeelle niin ollaan jonossa huhtikuulle.. Näyttää siltä että tuskin päästään hoitoihin ennen kesää :( taitaa mennä syksyyn.. Ja vau mun blogia on käynyt jo 700 sataa selaamassa!
 
Pepe: me nähdään seuraavan kerran 7pv ja silloin on Womanlogin mukaan ovis, mutta se on myös sellainen toiminnallinen perhepäivä. Eli silloin ei päästä peiton alle. Se tapahtuu vasta 18pv!

Meillä alkoi pojan kanssa talviloma. lähdetään nyt ulkoilemaan kun aurinko paistaa niin ihanasti. ♥
 
Psykoenkeli voi harmi. Toivottavasti pääsette jo toukokuussa saman katon alle! nauttikaa pojan kanssa tuosta ilmasta :)
 
Nyt on sen verran puuhaa, että menee pikakommenteiksi, mutta kaikki luin.

Psykoenkeli, pahoittelut kp1.

Liisulle onnea ovisplussasta!

Voimahali kaikille tarvitseville, tsemppiä piinailijoille ja plussatuulia kaikille! :wav

On. Mökki on jo melko lämmin, tänään yritän päästä hiihtämään. Olen malttanut olla testaamatta. Mulla on yks testi varalta mukana, mutta en tiiä haluanko tehdä sitä huussissa. Ei vieläkään tiputtele.
 
Testaa, Beisla! Etkä sitten kerro tulevalle jälkikasvulle, että plussasit huussissa :grin
 
  • Tykkään
Reaktiot: be
Carnagan, tuo strepto on tosi yleinen naisilla ja lähes aina oireeton. Siksi se tutkitaankin raskauden loppuvaiheessa, että annetaan antibiootit ennen synnytystä. Mä en kyllä tiennyt, että se on yhteydessä vti:hin, mulla kun on strepto muttei koskaan ole ollut vti:ä.

Mutta siksi mäkin olen käynyt aina pissalla seksin jälkeen, kun olen lukenut, että sillä välttää tulehdukset. Teidän innoittamana päätin nyt sitten jättää sen välistä ja kuulkaa, arvatkaa onko hyvä idea, kun joutuu moneen otteeseen yön aikana nousemaan esikoista hoitamaan! :D

Nyt Beisla ja Anskunen testaamaan :)
 
Ei tuo strepto, josta puhutaan tolla nimellä, ole sama asia kuin tuo streptococcus agalactie. Eka on emättimessä ja toinen virtsaputkessa.
 
Näemmä agalactie on myös ryhmän B streptokokki ja on sittenkin just se sama strepto, mut joillakin se pesii pelkästään emättimessä ja joillekin taas aiheuttaa vti:n.
 
Pepe, täällä on meneillään kp 24 ja sunnuntaina tai myöhemmin vaihtuu kierto. Ovis oli myöhässä niin venähtää hiukkasen siitä normaalista 27 päivästä. Ylihuomenna sinne lekurille! Vieläkään ei näy tuhrua (nyt dpo 5 ja yleensä alkaa viimeistään dpo 4), mutta ehtiihän se vielä :grin Siellä kuulostaa ovisolot hyvältä! Toivotaan, että tämä olisi niin menestyksekäs kierto teille, ettei sitä huhtiikuulle tiedossa olevaa aikaa tarvita! :grin

Myy, Beisla, Anskunen ja kuka muu oli lähiaikoina testaamassa? Mie en malta odottaa!!!! :excited001


Ihana keli ulkona, kun aurinko paistaa! Mie olen jo ihan intona suunnittelemassa, että mitä laitan tänä vuonna kasvamaan kasvimaalle ja kasvihuoneeseen :grin Vielä tämä päivä vapaata ja huomenna taas töihin :)
 
Muokattu viimeksi:
Larissa: onko sulla jo jotain mielessä, mitä laitat kasvamaan? Meille tulee chiliä(esikasvatus aloitettu), tomaattia, salaattia ja herneitä. Sama kattaus tais olla viime vuonnakin.

Ihana kun aurinko paistaa ja ilmat lämpeää. Huomaa, että on itselläkin paljon parempi olla kun talvella ♥ Keväistä sisustusta suunnittelen ja samalla pojan huoneeseen jotain säilytyssysteemiä leluille. Ihan kun ne siellä koskaan olis :D
 
Psykoenkeli, on mulla jo aika tarkat suunnitelmat :grin Suuriltaosin samoilla mennään mitä ennenkin, mutta pitää sitä jotain uuttakin kokeilla :) Avomaalle kasvilaatikoihin tulee maissia, perunaa, erilaisia salaatteja, avomaakurkkua, kurpitsaa, spaghettikurpitsaa ja paria kesäkurpitsaa. Kasvihuoneeseen sitten muutamaa erilaista tomaattia, kurkkua, paprikaa ja munakoisoa. Varmaan pitäisi paprikan esikasvatus jo aloittaa, että se ehtisi tuottaa satoakin :rolleyes: Viime kerralla olin liian myöhässä :grin

Ja toi on kyllä totta, että aurinko ja ilman lämpeneminen piristää kummasti! :joyful:
 
Larissa toivottavasti tuhru ei edes löydä paikalle ja loppuisi kokonaan. Pian pääsee jännäämään sun kiertoa :) nauti vapaa päivästä ja tästä ilmasta <3 ja toivossa on hyvä elää ehkä mä plussaan tässä kierrossa! Tai siis plussaan ;)
 
Takaisin
Top