Raskaaksi 2015

Hihii, Silv on raskaana :Heartred Ihan parasta! Mä väitän, että jos toi sun kuva ei olisi noin valoisa (onko auringon valossa otettu) niin siinä olis jo melkein leffaviivat :joyful: ONNEA!

Täytyy kyllä sanoa, että jos monella on vaikeuksia tulla raskaaksi niin Beislalla ja muilla on läpikäytävänä tuommoinen laki- ja muu paperiviidakko kaiken päälle, etten voi muuta kuin nostaa hattua! Kun ihan perusasioidenhan kanssa sitä kaikki painitaan, nimittäin siitä lapsen ja perheen kaipuusta.

Nuuhkulle isot pahoittelut! :sorry:
Mäkään en tajua miten tämä voi olla näin vaikeeta. Maailman luonnollisimmasta asiasta kyse ja kroppa vaan ei vissiin tajua mitä pitää tehdä.

Terkuin palstan mummokerholainen :) (Minttulaku tais kysellä)
 
Jep Silv kyllä sun pitää vaan uskoa. :grin

Ja joo, niinkuin Ilpuri sanoi, saa itse rajata kenelle soluja voi käyttää. Tosin toi sijaiskohtu-kohta ihmetytti, koska mun tietääkseni sijaissynnytys ei ole sallittu klinikalla Suomessa. Tämä vain Wikipediasta, mutta "Suomessa sijaissynnytystä ei ollut kielletty ennen kuin vuonna 2007 säädettiin hedelmöityshoitolaki. -- Vuonna 2011 oikeusministeriössä on alettu suunnitella sijaissynnytyksen rajoitettua laillistamista." En oo ainakaan kuullut, että asiassa olis tapahtunut mitään. Sateenkaariperheiden tietoillassa viime vuonna sanottiin, että jos klinikalla on syytä epäillä että kysessä on sijaissynnytys, ne eivät saa antaa hoitoja. Yksityisesti koti-inssillä saa sitten tehdä mitä haluaa. En tiedä olisko klinikan lomakkeessa sitten vaan valmiiksi varalta tollanen kohta. Muutenhan jos laki muuttuu, ei niillä ole lahjasoluja niitä hoitoja varten.

Ai niin, en aiemmin muistanut puhua tuosta elämän suunnittelusta raskauden kannalta. Huhtikuussa oon lähdössä lomalle ulkomaille, mutta kyllä mietin että syksyinen vaellus saa varmaan jäädä. Ainakaan syksylle en viitsi suunnitella toistaiseksi mitään suurta ulkomaanmatkaa. Töiden puolesta mulla on hankala tilanne: töitä pitäis hakea ja vähän oon yrittänytkin, mutta en kyllä samalla innolla kuin jos en olis yrittämässä raskautua. Tuntuis tökeröltä jäädä heti äitiyslomalle, mutta toisaalta eihän sitä tiedä milloin tärppää niin tyhmää olla hakemattakaan vakitöitä. Ääh, en tiedä oikein mitä tehdä.

Mimmu, joo, paperisota kyllä ottaa päähän ja pahasti. Toisaalta ajattelen, että JOS selviän ilman vaikka keskenmenoja ja/tai useamman vuoden yritystä, voin varmaan silti laskea päässeeni vähällä. Kaikilla on omat vaikeutensa elämässä.
 
Minttulaku, täällä kirjoittelee 34v ja mies on 41v. Minulla on pian 5v täyttävä poika ja meillä on yhteinen juuri 1v täyttänyt tyttö. Kolmatta siis kuumeillaan :)
Kolmasti olen plussan testiin saanut ja aina testannut vasta kun menkat vähintään pari päivää myöhässä. Tässä kierrossa testasin jo menkkojen oletettuna alkamispäivänä, kun sattui kuopuksen syntmäpäivälle ja olis ollu kiva saada plussa siklloin. Normaalisti en harrasta huvin vuoksi testailua :)
Mä kyllä suunnittelen elämää tällä kertaa siltä pohjalta että "kun"plussaan, positiivinenhan pitää olla ;) Hoitovapaalla olen, joten työjuttuja muutenkaan ei oo ajankohtaista ajatella. Espanjaan ollaan menossa huhtikuussa ja ei mua haittaa vaik raskaana sillon jo olisin. Mä en juo tai polta, niin ei oo väliä sellaisistakaan :) Saas nähä millanen reissu tulee noiden 1 ja silloin 5v hulivilien kanssa, kuopus juoksee jo nyt ja kiipeilee ihan joka paikkaan :D
Oon saanu esikoisen maaliskuussa ja kuopuksen helmikuussa, joten oon ollu isoimmillani aina toppatakin alla talvipakkasilla. Siks oon miettiny et ois kiva olla raskaana kesälläkin, kunhan ei ois viimeisillään :) Joten tää marras-joulukuu LA:na ois ihan ok, ois jo pömpsistä loppukesästä, mut menis silti samat ulkokamppeet vauvalle kun mitä on jo valmiina + tulis se lähelle parin vuoden ikäero kupuksen kanssa :)

Nyt tähän väliin tuli mieleen ne teidän aiemmat keskustelut eri vuoden ajoista lapsensaannin kannalta ja horoskooppimerkit!
Mähän olen se paha ja parjattu skorppari, myös nousevalta merkiltäni :woot::p
En mielestäni kyllä ole sellainen kun monissa kirjoituksissa skorpparit ovat. Mistä lie saanut sekin parjaus alkunsa :) Esikoinen on Oinas ja kovapäinen kyllä on..
Kuten Minttulakulle jo kirjoittelin,niin haluaisin saada tämän kolmannen mielellään niin, että esikoisen ja/tai kuopuksen vanhat vermeet menis, eli samaan aikaan talvi ja kesävaattet +kengät ois suht sopivia. Niitä pidetään vauva ja pikkulapsiaikana niin lyhyen tovin, että hyvänä ovat pysyneet joten taloudellista säästöä tulisi. Iso maha olis kiva saada muulloinkin kun kylmillä talvipakkasilla, ois kiva saada vähän esitelläkkin sitä masua :)

Silv, kovasti tsemppiä sullej a muille juuri plussanneille tupakanpolton lopetukseen!
Se on tuskaisen vaikeaa, tiedän kahdesti lopettaneena! Ihan turha on mielestäni kyllä pelotella millään itseaiheutetulla keskenmenolla, eihän teillä ole näinä ensimmäisinä viikkoina yhteistä verenkiertoa tai mitään, jolloin sinun tekemisesi pieneen alkioon vaikuttavat. Toki on hyvä lopettaa pian, mutta ei tässä nyt mitään hätää ja vaaraa vielä ole :)
Mun tekee edelleen aina välillä mieli tupakkaa, mutta koska lopettaminen on niiiin kamalaa, niin parempi olla aloittamattakaan kun tässä plussaa kuitenkin toivotaan :)
Mies ei pystynyt lopettamaan missään vaiheessa vaan jäi puheen asteelle.

Ruusalle tervetulotoivotukset! :)

Pepe, mie repesin kuin luin sun kirjoituksen että "miten voi parantaa miehen laatua" :grin

Anzeliina, ootko käyny tarkistuttamassa ettei olemitääntulehdusta? Ei kai se pitäis kamalan pahalle haista.
Tuo kokkaraisuus kuulostaa hiivatulehdukselta.

Nuuhkulle pahoittelut tädin saapumisesta :(


on:kp2 ja tulee kuin saavista kaartamalla.. älyttömät kivut vielä päälle, en muista koska ois näin koskenu menkkojen aikaan!
Väsy on kiin kamala, et pakko varmaan kellahtaa kohta pikku hetkeks sohvalle ja laittaa luuri herättämään,kun esikoista pitää lähteä hakemaan virikehoidosta. Kuopus nukkuu partsilla ikkuna auki. Pitääv ielä varmistaa et tuleeko mies siks aikaa kotiin kun haen poikaa.
Kuopus sai eilen 1v neuvolassa kolme rokotusta ja yö oli sen mukainen, kitinää, vikinää, itkua ja parahtelua. Valvottua tuli paljon.. aamulla sillä oli 38 lämpöä. Mutta joo, nyt hetken huili!
 
Onnea Silv! Olen lähinnä tässä ketjussa taustaillut ja tänne näyttää tulevan niin paljon tekstiä päivän aikana ettei millään ehdi kommentoimaan. Tässä ketjussa on kuitenkin toiveikas olo, koko ajan tulee plussauutisia:)

Itse toivon, että pian tärppäisi, keskenmenon jälkeen kierto lyheni 23 päivään ja marssinkin kolmen lyhyen kierron jälkeen lääkärin pakeille ja sain luvan aloittaa terolutit loppukertoa pidentämään.

Tsemppiä Darkmimosa!
 
Minttulaku, mä olen huomannu et elän just niin et mitäs jos oonkin silloin raskaana. Pitäis varmaan vaihtaa ajattelutapaa. :) ihanaa olis jos ensinnäkin vois asian vaan antaa olla ja olla vahtimatta kalenteria, limoja ja omia oireita.

Meritähti90, en tykkää sun negasta vaan siitä et mäkin ajattelin niin etten halua joulu vauvaa, mut nyt kun aikaa on menny niin toivoo vaan että sais sen vauvan ja se olis terve. :)

Silv, se vaan vahvistuu ja vahvistuu <3 vitsi mä ootan sun digin tulosta!!! :) ai vastasitkin et se on yes/no digi no voin silti oottaa sitäkin :D


Mä nyt mietin tämmöstä, et mitäs jos eka laittaisin rahaa jonkun verran säästöön (klinikka maksuja varten) ja vasta kun säästössä on jonkun verran niin ottais yhteyttä sinne klinikalle. Ja yrittäis täasä tjottailla sen aikaa ja hukata kalenteri (mahdotonta!!) ja toivoo et tärppäiski luomusti, kun ei vaan enää stressais.
Vai onks tää tätä soiton siirtämistä taas? :D
 
Kyllä mä soittelisin sinne nyt jo. Koska odotteleen joudut kumminkin AINAKIN 2kk minkä aikana saat sitä rahaakin vähä säästöön. Ja yhtälailla (jollei paremmin) se stressaaminen loppuu ku asialle on tehty jotain konkreettista :)
 
Täällä yritetään ovista tikuttaa. Pitääkö niitten viivojen olla siis yhtä paksuja et ovulaatio on? Aika lähellä on tän päivänen. Eilinen siis toi haaleampi. Tänään tulee yövieraita eli peittoja ei heilutella mutta jos sitten huomenna ois ovulaatio hetki lähellä.

Pahoittelut negoista. :(

Silv tuossa on jo plussa eikun digiä kehiin!! ;)
 

Liitteet

  • 1424251421180.jpg
    1424251421180.jpg
    50.5 KB · Katsottu: 156
Beisla: niin muuten onkin, oho :) En ole asiaan niin perehtynyt niin en ajatellut, mutta niinhän se tosiaan onkin :)
 
Nyt oli niin selkeät viivat Silvillä, ettei tuloksesta voi kyllä erehtyä. Nyt vaan digiä tekemään. ;)

Ja pahoittelut Nuuhkulle tädistä!❤

Mun piti varmaan monelle muullekin sanoa jotain, mutta en nyt muista,että mitä ja kenelle. :(
 
Ilpuri: Meillä Sammari aina matkassa mukana, hotelleissakin on niitä huoneita mihin saa ottaa koiran. Varmaan tiesitkin sen :) Mutta tietty helpompi matkustaa jos koira hoitolassa. Meijän Eva kyllä loukkaantuisi vaan sydänjuuriaan myöten jos ei sitä aina mukaan otettas, se on kuitenkin meidän eka "lapsi" :Heartred. Toivottavasti sulla olis tärpännyt ja oireet johtais sieltä!

Nuuhku ja psykoenkeli pahoittelut tädistä ja negasta.... :(
 
Kyllähän tuo Anzeliina aika hyvältä näyttää! Voihan viiva toista vahvistua vielä, vaikea sanoa! Yövieraat tulee kyllä pahaan aikaan ;)

Voi nuuhku ja darkmimosa<3

Mymmelisti, ota puhelin nyt samantien käteen ja soita! Mäkin vihaan soittamista, mutta joka kerta oon todennut, ettei se niin kaameeta ollutkaan :)

Hampaaton, mikä kommentti pojalta :D

Just tajusin, että ei tässä ilman vuoden yritystä selviä mitenkään. Seuraava mahdollinen plussa menee huhtikuun alkuun ja maaliskuun lopussa -14 on pillerit lopetettu ja saman tien alettu yrittämään. Huoh.
 
Nyyti hahahah :D oon väsyneenä jättänyt lauseen kesken! Voimia sinne tädin kanssa ja hurjasti tsemppiä uuteen kiertoon <3

Mymmelisti :D nyt se puhelin käteen!

Antzeliina ei tuo vielä plussa oo mutta jatka testailua vielä. Ja vieraiden lähdettyä alkakaa hyödyntää ovista ;)

Pahoittelut tädin ja negan kohdanneille!
 
Paljon onnea Silv plussasta! Ihanaa, että näitä hyviä uutisiakin on. Pahoittelut muillekin negan kohdanneille.

Mä sain maaliskuussa ajan lääkärille ja tie käy varmaan lapsettomuustutkimuksiin tän ovuloimattomuuden vuoksi. Yritän nyt muutenki keskittyä muihin asioihin, enkä liikaa stressata tästä. Käyn välillä kurkkimassa teidän plussakuulumisia. :)
 
Taikatuuli näin me tehdään! :)

Nuuhku & DarkMimosa pahoittelut tädistä! :(

Minttulaku kyllähän sitä tulee pohdittua kun tietää että saattaa hyvinkin olla silloin raskaana. Me ollaan mieheni kanssa päätetty ettemme lähde muuttamaan meidän kesäsuunnitelmia sen takia, mutta tietysti varaudumme siihen että voimme joutua niin tekemään. Kyllähän sen sitten näkee jo vähän kun uusi raskaus alkaa ja katsoo silloin omaa vointia ja jaksamista, mutta jos raskaus on normaali niin mennään nykyisillä suunnitelmilla, eli automatka Italiaan. :) Me molemmat joudumme työn puolesta niin paljon lentämään ja siksi ollaankin päätetty vaihtelun vuoksi tuo automatka.

Sen on ainakin itse tässä oppinut, että elämästä pitää nauttia aina silloin kuin vain pystyy. Esikoisen kanssa raskaus oli niin helppoa, mutta taas vuosi synnytyksen jälkeen todella vaikeeta enkä olisi koskaan arvannut että niin tulee käymään. Jäin niin paljosta paitsi kun oma vointi oli niin huono..

Psykoenkeli pahoittelut negasta. :(

Nyytti voimia ja jaksamista sinne! Itsellä oli kanssa ihan järkyttävät menkkakivut viimeksi.

Beisla kiitos tuosta kirjoituksesta. :)

Muoks. Silv mä odotan sun viikkoja digissä! :)
 
Takaisin
Top