Raskaaksi 2015

Nega. En kuitenkaan ole asettelemassa narua kaulaani. En tiedä tarkkaan kierronpituutta. Silti plussasta olisin meidän tilanteessa enemmän yllättynyt kun negasta.
 
Silv. Yritä olla stressaamatta tupakoinnista! Minäkin sain aika huutia myös täällä eräiltä kun en minä tosiaan salamana voinutkaan lopettaa vaikka niin tahdoin. Siihen liittyi varmasti myös se, etten vaan uskonut olevani raskaana, ei siihen auttanu lukea kauhutarinoita tai kuulla niitä muilta koska tosiasia nyt oli se, että siinä vaiheessa tämä lapsi oli vain kasa soluja jotka eivät sitten aiheuttaneetkaan minussa mitään suoranaista reaktiota lopettamisen suhteen, vaikka oletin niinkin. Poltin viimeisen tupakkani viikolla 6, koska en yksinkertaisesti enää voinut, oli niin hirveän paha olo että pääsin helpommalla kun en vain polttanut, sitten se kävi helposti. MUTTA, mähän en lopettanut tälläkertaa omasta tahdostani ns, joten näen unia tupakoinnista ja haaveilen tulevasta kesästä, saunaillasta, lasillisesta lonkeroa ja hyvästä tupakasta. :rolleyes: Mä uskon että sä lopetat kyllä, kun on se aika :Heartred Ja niin, onnea plussasta, vahvistukoon se :Heartred:Heartred:Heartred
 
Tervetuloa kaikki uudet!

Minttulaku, täällä esikoista yrittävät piakkoin 26v minä kolme vuotta vanhempi sulhaseni. Mitä taas tuohon useasti testaiuun tulee... No, tämä oli meidän yk1, joten olin aika innoissani testailemassa jo hyvissä ajoin ennen potentiaalista menkkojen alkamispäivää, ja kun kierto sitten venyy ja venyy, olen tehnyt suunnilleen... 1, 2, 3... 10 testiä! :grin Seuraavassa kierrossa pitää varmaan jo budjetin nimissä vähän himmailla.

Kaikille taudin kourissa kamppaileville parannushali. Toivottavasti kipukuumeilu siirtyy vauvakuumeiluenergiaksi.

Ja negoista pahoittelut, ainakin DarkMimosa ja Psykoenkeli olivat sellaisen saaneet :sad001

Itsekin testasin aamulla negan, mutta en tainnut enää tosissaan uskoa, että sieltä jotain tulisi, kun en vaivautunut edes koko testiaikaa odottamaan. Kp37 meineillään ja tulevana viikonloppuna pitäisi lähteä kylpylään, joten eiköhän se täti tänne löydä parissa päivässä. Jotenkin en jaksa uskoa, että mun kierron venymisestä seuraisi jotain niin hyvää kuin menkaton kylpyläviikonloppu. Toisaalta, täti on ihan tervetullut, jotta saadaan uusi kierros käyntiin.
 
Beisla, pöhköjen kysymysten sarjaa jatkaakseni, teillähän on luovuttajan kanssa kaverisopimus, mutta kerroit joskus aikaisemmin tuntevasi naispareja, jotka ovat saaneet jälkikasvunsa "virallista reittiä". Ihan ammatillisesta kiinnostuksesta, tiedätkö, kuinka kauan on ollut lain puitteissa mahdollista samaa sukupuolta olevien parien saada virallista reittiä apua lapsen hankkimiseen? Tai onko nykyään naisparien vaikeampi saada apua kuin esim. yksin yrittävien tai lapsettomien pariskuntien?
 
no voi PIIP PIIP PIIP! Täällä se täti hyppäs kylää oikein rytinällä ja varoittamatta melkein viikkoa etuajassa.. Nyt ottaa päähän ja lujaa! :sad010
Mä en tajua miks meille ei vaan suoda sitä toista! Tää on vaan niin P******tä!!!
Anteeksi omanapailu. Mutta nyt ei vaan pysty.
 
:*~*:._.:*~*:TJOTTAILIJOITA / YRITTÄJIÄ *~*:._.:*~*:.

Diku yritystä 10/07
kukka^^ yritystä 9/10
Anskunen tjottaillen/yritystä 4/11
Jennuli yritystä/tjottailua 9/12
Mymmelisti yritystä 9/12
Myy82 yritystä 11/12
Lume yritystä 2/13
Sannuinen yritystä 5/13
PepeXXL yritystä 8/13
lucky87 yritystä 9/13
Timbe yritystä 9/13
Mykerö yritystä 10/13
PikkuMinski yritystä 10/13
Kettuli yritystä 11/13
'Muurahainen' 11/13 TESTAA 20.2.
Junttura yritystä 12/13
Ilpuriyritystä 1/14
Mimmu yritystä 1/14
DarkMimosa yritystä 2/14
N83 yritystä 2/14
Liisu yritystä 4/14
mimi. yritystä 4/14
nennaa yritystä 4/14
Hampaaton yritystä 5/14
nuuhku yritystä 5/14 TESTAA 23.2.
Silv yritystä 5/14 TESTAA 16.2
Kyfi86 tjottaillen/yritystä 6/14 TESTAA 28.2. (kp31/18-35)
Nonna yritystä 6/14, km 12/14
starling yritystä 6/14
Jellis yritystä 7/14
Larissa tjottaillen 7/14
jeilei yritystä 8/14
Johanna.. tjottaillen 8/14
Rosann yritystä 8/14
Sabetti yritystä 8/14
Soma yritystä 8/14
elmiina tjottia 9/14
enu yritystä 9/14
pikkukakkosen posti 9/14
@sukki yritystä 10/14
helmihiutale yritystä 10/14
Jemberry yritystä 10/14
lime- yritystä 10/14
Sarina1 yritystä 10/14
Tinttarilla- tjottaillen 10/14
titem tjottia 10/14
Azalea yritystä 11/14 TESTAA 23.2.
dreamer88 yritystä 11/14
lauruskaah yritystä 11/14
Unicorn81 yritystä 11/14
sohwia yritystä 11/14
Beisla yritystä 12/14 TESTAA 26.2.
Nannu yritystä 12/14
Tyttötiikeri tjottaillen 12/14
Tassu yritystä 12/14
be yritystä 1/15
liliina yritystä 1/15
Kikati yritystä 1/15
late- yritystä 1/15
Milttis yritystä 1/15
Nyytti yritystä 1/15
SannaMiia yritystä 1/15
Skippi yritystä 1/15
Taikatuuli74 yritystä 1/15
piglet yritystä 2/15
Kerttu yritystä 3/15
Tintti-8 yritystä 3/15
Mimmulih_92 yritystä 4/15
Psykoenkeli tjottailua? TESTAA 18.2.
madonna_86 yritystä?
charm yritystä?
tikku yritystä?


(72 kpl)

.:*~*:._.:*~*: PLUSSANNEET :*~*:._.:*~*:.

Toffee yritystä 8/14 LA 21.8.
Katariina86 yritystä 9/14 LA 25.8.
Aurinkoinen yritystä 3/14 LA 30.8.
Miuk yritystä11/14 LA 3.9.
Hilla yritystä 8/14 LA 9.9.
j3nni LA 10.9.
Sannis86 yritystä 11/14 LA 10.9.
Minde yritystä 11/14 LA 12.9.
Aaria yritystä 5/14 LA 13.9.
Kuuku87 yritystä 11/14 LA 14.9.
TiiT yritystä 3/14 LA 16.9.
Vauvahaaveilija yritystä 3/14 LA 17.9.
Sinsu yritystä 10/14 LA 19.9.
evesiili yritystä 12/14 LA 24.9.
mommyme yritystä 10/14 LA 26.9.
Vesta yritystä 9/14 LA 23.10.
Tintuska yritystä 1/15 LA 24.10.
Orm Onnekas LA?
HaaveissaVauva yritystä 6/14 LA?
kiivimami yritystä 5/13 LA?
pilvikirsikka yritystä 12/14 LA?
Dumbo. yritystä 10/14 LA?
Mariska86 yritystä 7/14 LA?
Tähtityär yritystä 1/15 LA?
Sazu87 yritystä 7/14 LA?
 
Voi nuuhku! :( inhottava tilanne et noin paljon etuajassa :/

täällä kp 34/31 ja nega edellee. Nyt jää testailut tähän ja tätiä odotellaan. Ei tää kakkosen aluille saaminen voi olla näin vaileeta :( vitsi ku olis tienny ni aikasemmin olis alottanu yrittää. Tyhmää edes ajatella, et vauva tulis sormia napsauttamalla.

Mä oon aina sanonu etten jouluvauvaa haluis. Nyt pyörrän puheeni ja olisin tyytyväinen ku vaan sais aluille sen pienokaisen <3
 
nuuhku, täällä kans tollanen yllari tädin vierailu koettu, super ärsyttävää... omanapailen, eli kp21/18-35, mietiskelinpähän että onkohan mahdollista että greippimehu aikastas menkkoja noinkin paljon, siis kun "miljoona"kiertoa menny 28-31 välillä ja sitten edellinen kierto jäikin tuohon 18:think005 ja en siis muuta eroa tekemisiin keksinyt kun tuon mehun
 
Mukkis, erinomainen ajoitus teidän talletuksille. :)

Vesta, mahtavaa että on muitakin neuroottisia. :grin

Pahoittelut negasta Psykoenkeli, mutta jos tosiaan et tiedä sun kiertoja kovin tarkkaan, ehkä se vielä siitä muuttuu.

Nuuhku, oon todella pahoillani. :sad001

Liliina, harmi sunkin nega, ja toivottavasti sun kierto ei nyt kovin pitkity.
Vastauksena sun kysymyksiin, nyt seuraa kuivaa byrokratiaa, (piti vähän luntata papereista): Hedelmöityshoitolaki astui voimaan 1.9.2007. Sitä ennen ei yksinkertaisesti ollut mitään lakia itsellisten naisten ja naisparien hedelmöityshoidoista, eli jotkut (yksityiset) klinikat antoivat hoitoja, jotkut eivät. Senkin jälkeen jotkut kieltäytyivät, mutta ilmeisesti nykyään kaikki yksityiset klinikat antavat hoitoa kaikille haluaville. Ennen hedelmöityshoitolakia oli myös mahdollista käyttää Suomessa anonyymejä siittiöitä. Nykyään lahjasoluilla alkunsa saaneen on oikeus tietää lahjoittajan henkilöllisyys täyttäessään 18v. (Paitsi tietenkin jos esim. heteropari ei koskaan kerro lapselle, että on käytetty lahjasoluja.)
Jos haluaa lahjoittaa munasoluja tai siittiöitä klinikalle, luovuttaja ruksii kohdan (en itse ole käynyt joten en tarkallaan tiedä) jossa sanotaan, ettei häntä voida vahvistaa isäksi/äidiksi (kummankaan osapuolen puolesta). Koti-insseissä tätä lain tuomaa turvaa ei ole. Naisparin kohdalla täytyy ei-synnytäneen myös hakea perheen sisäistä adoptiota. Normaalisti tähän sisältyy 8 viikon harkinta-aika synnyttäneen äidin puolesta (ihan oikeesti, ja käsittelyajat päälle, helposti puoli vuotta menee!) mutta adoptiolain (2012) mukaan jos naisparin parisuhde on rekisteröity ennen hoitojen aloitusta klinikalla, ei harkinta-aikaa tarvita.
Tosiaan yksityiset klinikat mielestäni palvelevat kaikkia haluavia, tosin en ole ihan varma onko käsittely tasa-arvoista vai ei. Kun anonyymien sukusolujen käyttö kiellettiin, oli luovuttajista pulaa jonkin aikaa, mutta tilanne saattaa olla tasaantunut. (Tiedän myös, että Suomessa käytetään paljon tanskalaisia siittiöitä.) Mutta JOS naisparin synnyttävällä naisella tai itsellisellä naisella todetaan lääketieteellinen ongelma, jonka takia hän ei voi raskautua normaalisti inseminaatiolla, pitäisi hänen päästä myös julkiselle puolelle. Laissa ei ole mitään perusteita, joilla klinikka voisi kieltäytyä palvelemasta edellä mainittuja, mutta julkinen puoli kieltäytyy silti antamasta hoitoja. Valvira on antanut jo asiasta huomautuksen, mutta meno jatkuu. Yksityisillä klinikoilla hoidoista voi saada kela-korvausta vasta, jos on todettu lääketieteellinen syy (mielestäni ymmärrettävää). Käytännössä kela on silloinkin välillä ollut nihkeä antamaan korvauksia. Eli kohti tasa-arvoa, mutta matkaa on vielä.

Huh tulipa romaani, innoistuin vähän liikaa, sori kaikki. :grin:oops:
 
Pepe: näääh, pelleilen viä liuskojen kaa. :D huomenna viä ja sit pe teen digin. Mulla vaan on koko ajan semmonen olo et tää on vaan jotain hormonien v*ttuilua eikä se digi edes anna mitään. :D

On toi vähä tainnu selkiintyä jollei muuta..
ImageUploadedByVau Foorumi1424245695.533438.jpg
 
Pahoittelut negoista negan saaneille, aina yhtä lamauttavaa :sorry:

Minttulaku: mä oon 30 ja mun mies 46, ensimmäistä yritetään, molemmille siis eka :rolleyes:
Ja mitä tulee elämän suunnitteluun, mä oon yrittänyt ottaa aika rauhassa, et ei ihan hirveesti laskis raskautumisen varaan koska tässä nyt on jo hintsusti reilu vuosi yritystä takana ja vaikeaksi menisi jos sen varaan kaiken laskisi. Ehkä mä tälläsiä lähitulevaisuuden juttuja teen, tyyliin et en juo viiniä kierron kahdella vikalla viikolla. :grin Mut sit tossa just vähän suunniteltiin juhannusta, ollaan menossa yhteen isoon tapahtumaan keski-suomeen ja mies kysy että otetaanko koira mukaan ja vuokrataanko asuntoauto vai hotelliin. Ja mä sanoin että jos sattuis nyt et oon raskaana niin helpompi ois hotellissa ja et varataan hauvalle paikka koirahoitolasta. Ja niimpä teimme. Mut mun työkuviot on jokatapauksessa haaste, olipa ajankohta mikä tahansa joten se menee niin kuin menee. Lisäksi meillä on ollut puhetta toisesta koirasta jo useampi vuosi ja se koira kenen pentu halutaan varmaan tossa syksyllä saa pentuja, mikäli ens juoksuista onnistuu. Tai siis ne tulee syksyllä luovutukseen ja tyyliin jos nyt tästä kierrota raskautuisin niin sit LA ois marraskuuussa, mutta en mä halua pitkittää totakaan asiaa, koska me toinen otetaan tulipa vauva tai ei. Mut toki sitä miettii. Itsellä ei nyt mitään paloa ole mihinkaan thaimaahan tai muuallekaan eksoottisiin maihin, joten sen olen jättänyt laskuista. Muualle ehkä kylläkin.. Mutta mä oon aiemmin toisessa ketjussa just tästä keskustellu ja sanoin että ei saa jättää elämättä ja laittaa elämää jäihin mut pienellä varauksella jossain tilanteissa :wink

Beisla: Lisäyksenä tuohon sun kirjoittamaan, uskon et on just, noin et kaikki yksityiset antavat hoitoja. Mut just tutuille kävi niin että oli pakkasessa hedelmöitettu munasolu ja sit tulivatkin raskaaksi luomuna, he saivat luovuttaa sen sitten toisille jos niin halusivat. mutta he itse saivat kuitenkin rajata sen että saako sitä käyttää avopareille, itsellisille naisille tai naispareille tai miespareille joilla on sijaiskohtu vai pelkästään hetoroaviopareille. Uskon et tuo varmaan toimii myös pelkän munasolun tai siittiöidenkin luovutuksessa. :)
 
Silv, onhan tuo ihan selkeä viiva.

Beisla, iso kiitos. Toi oli tosi mielenkiintoista luettavaa.
Ja Ilpuri, kiitos lisäyksestä.
 
Silv on toi selvä plussa! Turha sitä digiä on murehtia kun tollaisia viivoja saat :)
 
Musta toi etsijän viesti kertoi just kuinka mäkin tän ajattelen, kun ei vaan usko ni ei usko. :D miehelle kyl eilen tosiaan kerroin mut... Jotenkin vaan semmonen erikoinen fiilis. Juoksen vessassa tarkistamassa että ei, ne menkat ei alkanu vieläkään. :D

TA eilen kysy et onko mulla ollu jotenkin huono päivä kun olin kuulemma tosi hiljanen koko päivän... Koita nyt siinä selittää et ei nyt niin huonokaan... :D
 
Tervetuloa uudet! :) Toivottavasti poistutte pian iloisten uutisten kera!

Monet oli testannu negaa ja ylläritätikin olli jollain kylässä :( Tsemppihalit! ♡

Minttulaku: Minä oon 27 ja mies 29. Esikoinen syntyi 9/12 pitkän yrityksen jälkeen. Nyt lähes yhtä pitkään on yritetty nro 2:sta eli 5/14 lähtien.

Joku kyseli, et suunnitteleeko elämää ajatellen, jos olisin raskaana.. Täällä ei oikeestaan oo tehty mitään erilailla. Oman uran kannalta olis järkevää odottaa vielä pari vuotta, niin vois hyvillä mielin jäädä vakipaikasta äippälomalle. Mutta.. koska mikään ei yleensä mee niin kuin on suunnitellu, niin annettiin kakkoselle lupa tulla. Ja koska en oikeen osaa tjottailla, niin sitten yritetään :D
Lapsen kanssa voi ihan hyvin lähtee reissuun, ja helpommalla pääseekin, kun lähtee ennenkuin lapsi oppii kävelemään. Nyt tämän uhmiksen kanssa ei suunnitella ku laivareissua :D

Kevennykseksi voisin kertoa eilisestä pienen pojan oivalluksesta.. Poika tuli suihkusta isänsä kanssa ja lähti leikkimään huoneeseensa. Hetken kuluttua poika tuli huoneestaan iloisesti huutaen: "Kato isi! Iso pippeli!" Hän tuli esittelemään aikaansaannostaan meille. Päästyään isänsä viereen hän tuumasi: "Minulla iso pippeli, isillä vauvapippeli!" Kyllä me naurettiin miehen kanssa! :D
 
Ok, nyt on oviksesta viikko ja oireita on tullut jonniin verran. Ärsyttävää :sad001 Jotenkin niin tyhmää kun oireilee ja aina vaan ihan turhasta. Vatsassa juilii, nännit on kipeät, tänään ei niinkään mutta ton koko viikon on ollu ja oire mitä en ole muistanut olevankaan, niin eilen ja toissa päivänä nosti päätään: kauhea syöpötys. Suolaista, makeaa, ihan sama kunhan on jotain suuhun pantavaa :grin Ja nyt koskee päähän ja pyöryttää vaikkaa ei pitäs verensokeri mitenkaan alhaalla olla. ei ole aamupalasta kauaakaan. Rasittavaa :sad001

Silv: usko vaan, kyllä se on ihan totta :wink
 
Takaisin
Top