Raskaaksi 2015

Silv, noin minäkin olen ymmärtänyt. Tai siis tavallaan ei kierto loputtomasti jatku, vaan jossain vaiheessa kohdun limakalvo rapistuu pois vaikka ovulaatiota ei olisi tapahtunutkaan. Mutta kierto saattaa siis venyä. Samassa kierrossa voi olla 2 ovulaatiota (eli irrota 2 munasolua), mutta toinen tapahtuu viimeistään 24 h ensimmäisen irrottua.

Dreamer, onko sulla ovistikkuja? Ehkä sulla on vaan ovis myöhästynyt ja tapahtuu vasta nyt ja siksi menkkojakaan ei ole kuulunut. Mulla oli ovis kerran yli viikon myöhässä eli menkatkin myöhästyi yli viikon.

Mariska, oot niin voittaja! Laita meille kuvaa leffaviivoista maanantain iloksi!!! :woot:

enu, mulla toi tissien ja nännien kipeytyminen on varma merkki siitä, että ovis on ollut :grin Ja tissien kipu pahenee aina kierron loppua kohden :meh: Plussatuulia sinne!
 
Siinä kuvaa :) Nyt luulis ukonkin jo näkevän:laughing021 toivon vaan että kaikki menee nyt hyvin :love017
 

Liitteet

  • image.jpg
    image.jpg
    241.8 KB · Katsottu: 181
Dreamer, niitä o-testejä löytyy myös ihan ruokakaupoistakin :wink Pregcheck ja rfsu on ihan hyviä :) Toivottavasti sun lh-huippu ei ole niin nopea, että huomenna ei enää näy testissä!

Mariska, no johan on upeat viivat! :excited001 :dance011 :dance018
 
Wow mitkä viivat! Siinä vähä itellekki tavoitetta xD

Noista kiinnittymisistä piti vielä sanoo ku eilen kaikkea lueskelin, ni osassa paikkaa sanotaan et 3-5pv ja toisissa 4-6.. Että tiedä nyt siitäkään sitten :D kai sekin voi olla koska vaan sen seuraavan vkon aikana, voi myös vissiin viedä muutaman pv pidempään. Nää on näitä... ..naiseuden ihmeitä, kun mitä vaan voi tuntuu missä vaan ja koska vaan, ja se voi tarkoittaa jotakin tai olla tarkoittamatta :D ja kaikki on aivan normaalia.
 
Aivan mielettömät viivat Mariska! :notworthy Täällä kaikki varpaat ja peukut pystyssä, että pikkuinen pitää lujasti kiinni loppuun asti! :smiley-angelic001
 
Dreamer,ei oo millä tainnu sellasta vielä käydä mut eipä tuo mitään tavatonta ole. Tsempit sinne.

Mariskalla ihanat viivat :)

Mä tänään tarkistin sellasen homman,kuin kierron vaiheet reissun aikana ja jos oletetusti menee enkä raskaudu,ni mul ois menkat just sillon kun ollaan Espanjassa huhtikuussa! Paree siis saada plussa ennen sitä :D
 
Nyytti, tuntuu ett se menee aina just noin, ett reissussa aina menkat! >:( nyt sit vaan täydellä teholla ja plussaa kehiin! ;)
 
Mariska, vähän kyllä joutu tihrustelemaan että viivat näki :wink ei vaan, upeat viivat oli. Paljon tarrasukkia matkaan :Heartred
 
Me oltiin siellä turkissa viime keväänä, niin mulla oli määrä ottaa rengas pois sinä päivänä kun tultiin kotiin. Mut kas kun se oli reissus kesken touhujen luiskahtanut ulos niin menkat alkokin lähtöä edeltävänä iltana -.- mielenkiintosta istua täydessä lentokoneessa vaaleet housut jalassa, kun vessajonot ylti puoleenväliin konetta koko lennon ajan :D
 
Silv, voi eikä! :D ite en kyl ikinä onneks huomannu ett rengas olis edes pyrkiny pois :)
 
Löysin kolmen vuoden takaisen kirjoituksen esikoisen plussaamisesta (yk14 oli silloin menossa). Itku tuli kun tämän löysin ja luin ♡ Toivottavasti meillä kaikilla on pian tällaisia ihania uutisia!! ♥


-Minä: Mä käyn nyt tekemäs sen testin
-Mies: Kyllä mä ainaki saan yöllä unta, mutta sä et varmaan. Kai sun pitää tehdä se.
-Minä: Joo, okei..
-Mies: Pissaat sinne kuppihin.. Jännittäks sua?
-Minä: Mikä pitäis jännittää?
-Mies: Et sitten pety, jos sielä ei ookaan mitään...hiljaisuus..
Ryntään vessasta, ennenkuin testi on imeny ittensä täyteen.
-Minä: Se on POSITIIVINEN! Meille tulee vauva!!Halasin miestä lujasti ja itku tuli..
-Minä: Mennään nyt nopeesti kattomaan et onhan se vieläkin..
Ja olihan se! Vaalea viiva testiviivan alapuolella, mutta oli se ihan selkeä viiva! Tällainen oli meidän eilisilta.. Eikä se uni meinannu tulla testin tekemisenkään jälkeen.. Eilinen oli myös toisella tavalla mahtava päivä; kirjoitin työsopimuksen mun diplomityöstä. Mulla on siis kaksi koko elämääni vaikuttavaa projektia ja molemmat pitäis olla valmiina ja pihalla 9 kk:n päästä! Hurrrjaa!! Toivottavasti pieni pitää nyt kynsin ja hampain kiinni. Äiti ja isi odottavat sinua kovasti ♡
 
Mä nyt tukin foorumin omilla postauksillani, mutta luultavasti joku haluaa tietää näitä "oireita" ennen plussaa. Ja tässä siis omat oireet heti plussan tehtyäni kolme vuotta sitten. Ja paljastuu tuolta tuo mun nickinki historia ;)

Yrittäviä yleensä askarruttaa ensioireet ja mitä on tehty erilailla kuin muissa kierroissa (tai ainakin ne itseäni kiinnostaa). Joten ajattelin listata alle asioita, jotka on mennyt erilailla kuin normaalisti. Sekä mitä raskaudesta ennakoivia merkkejä huomasin ennen kuin tein testin ja testin tekemisen jälkeen.
-Ensimmäinen periaate tähän kiertoon oli, että kalenteria ei katsota.
-Jälkikäteen katsottuna laskurin mukaan tärppipäivät sattuivat meillä olemaan sellaisia, että mies oli kipeänä kotona ja puuhasteltiin kaikkea kivaa yhdessä - myös makuuhuoneen puolella. Mutta kaikki tapahtui miehen vointien mukaan, joten minkäänlaista stressiä asiasta ei ollut (eikä ollut silloin tietoakaan, että ovis on päällä tms.)
-Ajatukset olivat kaukana vauvan yrityksestä - kiitos muutolle ja diplomityölle sekä runsaslukuiselle määrälle vieraita, jotka halusivat heti nähdä meidän uuden kodin
-Uusi koti on ihana ♡ (Ehkä silläkin oli vaikutusta )
-Tämä oli ensimmäinen kierto, jossa muistin joka päivä juoda lasillisen greippimehua ja ottaa Multivitan raskaus- ja imetysvitamiinin (vehnänalkioöljyä taisin muistaa ottaa muutamana hassuna päivänä, kun otan sitä aina iltaisin..)
-Tulin itsekin kipeäksi ja loppukierrosta makasin vain sängyssä köhimässä ja niistämässä..
-Kroppa venytti itse kierron 25 päivästä 26 päivään (kaksi kiertoa ennemmin) -> luteelivaihe piteni mahdollisesti ratkaisevan päivän verran

Oireita:
-Rinnat kipeytyivät samalla tavalla kuin oviksen aikaan (ovat sivuilta arat), mutta tätä on sattunut myös menkkojenkin aikaan joskus (ei siis suora merkki)
-Kuumat ja kylmät aallot.. Välillä oli niin kuuma, että olis tehny mieli heittää kaikki vaatteet pois ja välillä niin kylmä, että ihan hampaatkin kalisi (tämän ajattelin ehdottomasti kuuluvan flunssaan, mutta jostain luettuani eilen, niin voivat myös olla raskauden aiheuttamia)
-Menkkoja ei ruvennut kuulumaan (mies meinas, että oon jälleen laskenu väärin alkamispäivän.. laskut ovat olleet väärässä useammin kuin kaksi kertaa.. ), mutta nyt olin varma laskuistani (ihan selvä merkki, kun on säännölliset kuukautiset) -> Tästä oikeastaan jo melkein tiesinkin ennen testin tekemistä ja miehellekin jo totesin, että aion olla syyskuussa sitten äippälomalla

Jälkikäteen, saatuani varmuuden huomasin myös, että:
-Mieleni oli tehnyt viimeiset kaksi viikkoa kauheasti hillosipuleita (tunnetaan meillä nimellä pommit, itse olen nimen lapsena niille keksinyt ja ovat olleet silloinkin jo herkkua) ja niitähän olikin pakko ostaa. Mussutin sitten joka välissä pommeja ja fetaa yhtäaikaa, nam!
Lisäksi töissä yhdeltä tarjottimelta himoitsin leipien päältä tippuneita viinirypäleitä ja tomaattia..
-Väsy.. ZzZ.. Haukottelin palaverissakin plussauspäivänä enemmänkin kuin laki sallii ja proffa moneen kertaan pahoitteli, että otti minut mukaansa niin tylsään palaveriin
Lisäksi eilen kävin kävellen kaupassa ja olin niin poikki sen jälkeen, että otin päiväunet. Siltikin illallakin ennen yhdeksää haukottelin maireasti..
-Ja niin, äklöolo.. Luulin, että kuuluu tähän flunssaan semmonen ällötysolo vähän väliä.. Mutta näin testin tehtyä oon 100% varma, että vauvahan sielä saa äitin mahan kiertämään. Eilen meinas aamupalarahkat tulla kaaressa ulos.. Menee onneksi äkkiä ohi, kun saa vain jotain alas ja väh. 3 tunnin välein
-Ja viimeisenä, mutta ei vähäisimpänä: vessassa ravaaminen. Kipeänä jo mietin, että oonko muka juonu niin paljon, että yölläkin pitää käydä kahdesti vessassa. No näin tämäkin asia selvisi :) Ja kova jano on koko ajan, että ei sekään sitten ainakaan vähennä tuota ravaamismäärää.. Huh! Tulipahan romaani. Toivottavasti joku jaksoi lukea. Pitää varmaan itselle kirjata kans nämä muistiin.
Niin ja laskurin mukaan täällä mennään 4+3 eli ihan ihan alussa. Siksi haluaisin vielä hengailla täällä teidän kanssa.. Työnimen oon keksiny jo aikoja sitten ja se on Hampaaton (leffasta Näin koulutat lohikäärmeesi), joka on suloinen ja ihana musta lohikäärme ♡
 
pepe todellakin tuottaa tulosta <3
Myy82 hyvältä näyttää, onnea ovulaatiosta! :)
Tintuska kaks viivaa siinä on, vahvistumista :) !!!!!
Mariska ou jea ja onnittelut, kyllä nyt pysyy matkassa <3 jee! <3 kunnon viivat :)

Vanhoille tutuille eritoten sitä plussaa! Dikulle +puhurit <3
Kaikille yhteinen plussapuhuri :wav:wav:wav:wav:wav:wav:wav:wav
 
Takaisin
Top