Raskaaksi 2015

Mäkin nään mimi ehkä just tihrustaen tuossa ylemmässä jonkinnäkösen viivan, pidän peukut ylhäällä! :)

Kylläpäs on ilkeä mummo! o_O mua oikein valmiiksi naurattaa ajatus kun joskus tulee aika kertoa omille ja miehen vanhemmille. Nään jo silmissäni kuinka he sekoaa ilosta kun kaikille kyseessä ensimmäinen lapsenlapsi. Just jouluna appiukko sano, et siellä on miehen vanha stiga hänen lapsuusajoiltaan oottamassa lastenlapsia ja kyllä munkin äiti on siihen malliin jo vihjannut että kyllä just 50 vuotta täyttänyt olis jo ihan hyvän ikänen mummoksi :grin

Mun vanhenmat täytti tänä vuonna 50 ja ovat jo kohta kolmevuotiaan ja just 1v täyttäneen isovanhempia :D Eli kyyyllä se 50v ihan hyvä ikä onkin ;)

Sarina, meilläkin olis sekä mun että puolison vanhemmille eka lapsenlapsi. Heidän takia olis ollut kiva plussata jouluna, mutta ehtiihän he myöhemminkin ilahtumaan.

Tää miehen mummo on kyllä ihan omaa luokkaansa. Mua todella ahdistaa tää tilanne, kun tiedän jo nahoissani ettei se tuu ottamaan asiaa hyvin jos alan odottaa. Miehen äiti on taas sellainen, että käy harvoin eikä soittele koskaan miehelle eikä kyllä mieskään soita sille. Viimeksi on käynyt vuosi sitten ja nyt kävi ennen joulua. Että kiva kiva miten meidän lapset ja lapsiluvun lisääntyminen onkin stressaavaa. Mut oon ajatellu et hittoako se miehen mummolle kuuluu vaikka tulis kuinka monta lasta. Pitää sanoa sille et ei tulpat pitäneet, jos tulee vauva :D

Voi ei Kuuku mikä mummo! Onpa tosi törkee! No, eipähän se kelleen kuulu, ihan uhallakin vaan lapsia lisää jos on tullakseen ;)

Toi lista on muuten nyt tosi hyvä, selkee :)

Mimi: mun silmään siinä on väriä? Mut toki, roskishaamuksi luetaan mut haamuksi kuitenkin!

Mä päivittelen itelleni testipäivää tohon listaan :)

.:*~*:._.:*~*:TJOTTAILIJOITA / YRITTÄJIÄ *~*:._.:*~*:.
Diku yritystä 10/07
Jennuli yritystä 9/12
Mymmelisti yritystä 9/12
mami93 yritystä 5/13
Sannuinen yritystä 5/13
lucky87 yritystä 9/13 (29.12 dpo 15)
Timbe yritystä 9/13
PikkuMinski yritystä 10/13
Kettuli yritystä 11/13
'Muurahainen' 11/13 TESTAA 24.01
Junttura
yritystä 12/13
Mimmu yritystä 1/14
DarkMimosa yritystä 2/14
N83 yritystä 2/14
Vauvahaaveilija yritystä 3/14
Mimi yritystä 4/14
Liisu yritystä 4/14
Aeria yritystä 5/14
Silv yritystä 5/14 TESTAA 15.01
Kyfi86
tjottaillen/yritystä 6/14
starling yritystä 6/14
HaaveissaVauva yritystä 6/14
Jellis yritystä 7/14
Mariska86 yritystä 7/14
Larissa tjottaillen 7/14
Hilla yritystä 8/14
jeilei yritystä 8/14
Toffee yritystä 8/14
Sabetti yritystä 8/14
elmiina tjottia 9/14
Vesta yritystä 9/14
@sukki yritystä 10/14
Sinsu yritystä 10/14
helmihiutale yritystä 10/14
titem tjottia 10/14
Sarina1 yritystä 10/14
Dumbo. yritystä 10/14
Jemberry yritystä 10/14
Unicorn81 yritystä 11/14
Azalea yritystä 11/14
Kuuku87 yritystä 11/14
Sannis86 yritystä 11/14
Beisla yritystä 12/14
Nannu yritystä 12/14
evesiili yritystä 12/14
Tyttötiikeri tjottaillen 12/14

Psykoenkeli ?

(49kpl)

.:*~*:._.:*~*: PLUSSANNEET :*~*:._.:*~*:.
12/14: Miuk yritystä 11/14 LA 03.09.15, Katariina86 yritystä 9/14,
01/15:

Kuuku kyllä on hankala mummo :/ mutta oikeassa oot että eipä se hänelle kuulu!

Muokattu viimeksi:
Olen lähes onnistunut olemaan ajattelematta omia kierto- ja tärppipäiviä joulunpyhät. :) En edes tiedä tarkalleen mikä kp nyt on meneillään, enkä ala nytkään laskemaan (siinä 16-18 ehkä :)). Odottelen vaan kaikessa rauhassa että saadaan siemennesteet vietyä analysoitavaks ja sit uus aika naistenpolille. Oli yli kuukauden jono noihin analyyseihin eli uus aika menee helmikuulle. Mutta jotenki oon nyt yrittäny ottaa sellasen asenteen ettei tässä oo mikään kiire. Mitä siitä vaikka mulla onki ikää jo 36, kesällä 37, kyllä mää vielä äidiks ehdin.

Joku kertoi täällä (tai sit se oli tuolla 2014 ketjussa) lukevansa Anna-Leena Härkösen kirjaa Heikosti positiivinen. Oli iteki haettava se lainaan ja muutamassa päivässä luin koko kirjan. Mielenkiintosta luettavaa. Voisin lukea jonkun muunkin raskaudesta / sen aikaansaannin hankaluudesta lukevan kirjan. Voiko joku suositella? Viime joulunaikaan luin sen isän kirjoittaman 875g / pirpanan tarina kirjan, oli kans mielenkiintonen.

Kuukulla on kyllä ikävän kuulonen mummo... :( Pistä sille jauhot suuhun ja sano jotain ikävää takas!

.:*~*:._.:*~*:TJOTTAILIJOITA / YRITTÄJIÄ *~*:._.:*~*:.
Diku yritystä 10/07
Jennuli yritystä 9/12
Mymmelisti yritystä 9/12
mami93 yritystä 5/13
Sannuinen yritystä 5/13
lucky87 yritystä 9/13 (29.12 dpo 15)
Timbe yritystä 9/13
PikkuMinski yritystä 10/13
Kettuli yritystä 11/13
'Muurahainen' 11/13 TESTAA 24.01
Junttura
yritystä 12/13
Mimmu yritystä 1/14
DarkMimosa yritystä 2/14
N83 yritystä 2/14
Vauvahaaveilija yritystä 3/14
Mimi yritystä 4/14
Liisu yritystä 4/14
Aeria yritystä 5/14
Silv yritystä 5/14 TESTAA 15.01
Kyfi86
tjottaillen/yritystä 6/14
starling yritystä 6/14
HaaveissaVauva yritystä 6/14
Jellis yritystä 7/14
Mariska86 yritystä 7/14
Larissa tjottaillen 7/14
Hilla yritystä 8/14
jeilei yritystä 8/14
Toffee yritystä 8/14
Sabetti yritystä 8/14
elmiina tjottia 9/14
Vesta yritystä 9/14
@sukki yritystä 10/14
Sinsu yritystä 10/14
helmihiutale yritystä 10/14
titem tjottia 10/14
Sarina1 yritystä 10/14
Dumbo. yritystä 10/14
Jemberry yritystä 10/14
Unicorn81 yritystä 11/14
Azalea yritystä 11/14
Kuuku87 yritystä 11/14 TESTAA 7.01
Sannis86 yritystä 11/14
Beisla yritystä 12/14
Nannu yritystä 12/14
evesiili yritystä 12/14
Tyttötiikeri tjottaillen 12/14

Psykoenkeli ?

(49kpl)

.:*~*:._.:*~*: PLUSSANNEET :*~*:._.:*~*:.
12/14: Miuk yritystä 11/14 LA 03.09.15, Katariina86 yritystä 9/14,
01/15:

Toivottavasti en sotkenut listaa :( En saanut tummennettua, mutta ekan raskaustestin taidan tehdä 7.1 jos ei sitä ennen menkat ala :)

Hei ihanat :)

Mimin kuvissa on mielestäni kyllä jonkun tapainen toinenkin viiva :) Vaikea tihrustaa kännykällä :oops:

Mä en tytöt vieläkään tiedä mistään mitään:dance018 ei mitään oloja mihinkään suuntaan. Enkä kyllä niitä ole edes kuullostellut. Kuukausi on mennyt tosi äkkiä. Tänään kävi mielessä, et haen testin mutta unohdin koko asian jo kun pääsin kauppaan :laughing002 Sellanen kevyt rento fiilis, tulee sitten täti tai ei.

Nyt kaikkien alkavaan vuoteen napsahtaa plussat !!! Eikö vaan :signs003

Mulle vois testipäiväksi kirjata seuraava muokkaaja 19.1., se olis viime kierron mukaan tädin saapumispäivä, voi olla, että yritän pidätellä pidemmälle (tai sitten alotan testailun jo ihan liian aikasin taas :D ), katotaan mikä on fiilis. Kunhan nyt ensin päästään niihin päiviin ;) 9. päivä ois tarkotus lähteä rilluttelemaan, jos nää mun edelleen jatkuvat jomotukset johtaa selviin ovisoireisiin jo tässä ihan lähipäivinä, niin varmaan oman mielen keventämiseksi testaan sen negan sillon aamulla, niin voin sitten huoletta vetää pään täyteen sillon :D

ImageUploadedByVau Foorumi1419784110.664355.jpg

Ei uskois et itellä ollu nää päällä vajaa 25 vuotta sitten :) äiti oli tehny löytöjä vaatehuonetta siivotes :)

Kuuku, monta lasta tällä mummolla itsellään on? Tuli vaan mieleen teoria siitä, että jos hän ei kyennyt saamaan haluamaansa lapsimäärää täyteen mitä haaveili ja olisi siitä vähän katkeroitunut? Noita asioita kun ei mielellään kerro eteenpäin vaan pitää sisällään... Tuli vaan siis mieleen...

Muoks. Mut silti tosi ikävä suhtautuminen hänellä :(

Muokattu viimeksi:
Mulla tuli muurahaisen kans sama mieleen, et onkohan se mummo katkeroitunu jostain :D

Silv:mulla oli samanmoiset about 28 vuotta sitten, ja löytyy tulevasta "mummolasta" vieläkin.. :) niin tyylikkäät <3

Murkku: tai toinen vaihtoehto, et on haluamattaan saanu monta lasta ja kokee ettei se voi olla kellekkään hyväksi. Tarkotan et esim mies päättänyt mahdollisista ehkäisyasioista jne.

Sannis: pelastin ne kans sieltä itelle :) sit sain aikasemmin jo keltaisen villatakin ja lakin, jotka on ollu meillä kaikilla neljällä sisaruksella käytös :)

Noh, tällä mun miehen mummolla on kaksi lasta. Mun miehen isä ja toinen poika joka on sitten mun miehelle setä. Miehen isä on kuollut syöpään. Näillä mummon pojilla on pitkä ikäero ja olen ymmärtäny et sen toisen saaminen on ollu tiukassa. Et olisko katkeruutta, kun mun lapsilla on ikäeroa vain 1.5 vuotta. Miehen isän ja sen veljen ikäeroa en muista mut on se useampi vuosi.

Onhan tää mummo (joka on oikea juorukello), että hänen ystävänsä tytär haluaisi kuulemma kolmannen lapsen ja sanoi, että "eikö sillekin kaksi riitä" :D

Ja olisko syynä myös se, että epäilee meidän rahallista pärjäämistä kun mieskin nyt jäi yllättäen työttömäksi. Onhan niitä muitakin työttömiä perheitä joilla on useampi lapsi ja silti ne pärjää :)

Takaisin