Raskaaksi 2015

Mun ukko kävi kylillä ja kun sanoin sille että hae mulle testi apteekista ni ekaks epäröi että eikös sitä tiedä sit ku on raskaana ni miks pitää testailla... selitin sille että enhän mä tienny esikoisenkaan aikaan olevan raskaana ennen ku testasin. Ukko viel kommentoi että ihan hullua. .. kaapit täynnä tehtyjä testejä ja kännykän galleria täynnä kuvia testeistä... ups! Jäin kiinni mun harrastuksesta! :D laitoin sille viel viestin että ottaa kaupasta halvemman pregchek testin mut soitti ja oli ostanut apteekin testin... Olin kyllä ihan varma ettei aio ostaa testin testiä ku sanoin sille että vois sekin osallistua ku kalliiksi tulee yksinään lasta yrittää.. ku sen osuus tähän hommaan on ollut varsin helppo....

Tää on muuten kumma tauti tää kuumeilu ku sillon ku ei tienny oviksesta mitään oli loppu kierrosta raskaus oireet ja pms oireet ym. Nyt ku oviksen havainnut pitkästä aikaa on olo ettei oo mitään. .. ei ees pms oireita :D oon niin levollinen :) Ootteko muut huomannu saman vai oonko mä jotenki kipee ;) ei ees turvota samallalailla tai sit mun kierto on venymässä ihan sika pitkäksi. .. siis onhan mulla rintoja kivistänyt siitä dpo 6 lähtien ja Muniksia nipistelly mut ei muuta... syömisestä on tullut myös huolehdittua säännöllisesti....

Jemberry: kyllä mäkin ihmettelin suuresti että oli ostanut... kuitti siinä päällä kyllä oli että varmaan kyselee perään että millon maksan takas sille....
Minä oon kyllä niin ujo ja arka että suurimmaksi osaksi vilkuilen ympärilleni. Harvoin käyn täältä kylältä ostamassa testejä... pitää ajaa aina lähimpään kaupunkiin ostamaan... tuli vaan tuossa mieleen että monikohan työkaveri tunnistaa mun miehen... ja hyö käyvät apteekissa melko usein... :) että ovat saattaneet kattoa ku ukko käy testi ostoksilla :D

Pregchek. Fi Raskaustestin tuloksen tulkitsemisessa on tärkeää noudattaa ohjeita ja niissä annettua viiden minuutin lukuaikaa. Viiden minuutin kuluaika on annettu siksi että tuon viiden minuutin jälkeen testin tulos voi muuttua virheelliseksi. Viiden minuutin lukuaika johtuu yksinkertaisesti siitä että testi tehdään kotioloissa, eikä steriileissä laboratorio-olosuhteissa ja virtsanäyte ei ole puhdasta virtsaa vaan se sisältää luontaisesti erilaisia epäpuhtauksia. Tämä sääntö koskee kaikkia virtsasta tehtäviä kotitestejä.

Usein testien tuloksista puhuttaessa tulee esiin termi ”haamuviiva” tai ”viivan paikka”, jolla tarkoitetaan
testi-ikkunasta heikosti erottuvaa erittäin vaaleaa viivaa. Legenda haamuviivasta johtuu täysin testin teknisistä ominaisuuksista sillä testi-ikkunan alueella pitää olla kohta johon mahdollinen positiivisen tuloksen viiva ilmestyy. Tämä kohta on käsitelty HCG-hormonin tiettyyn pitoisuuteen reagoivalla aineella, joten se muuttuu punasävyiseksi jos hormonitaso on riittävä.

Positiivinen tulos on selkeä eikä sitä voi sekoittaa haamuun. Jos tuloksesi epäilyttää kannattaa testi tehdä uudelleen 48 tunnin kuluttua, jolloin mahdollisesti HCG-tasosi on.

Eli mimi: odotellaan vaan niitä menkkoja! Ja epäillään :) tehdään testi 48h kuluttua uudelleen :D

Jemberry: Et oo ainut ujo testin ostaja. Kyllä mäkin oon vilkuillut ympärilleni, kun en halua vielä kenenkään tutun tietävän meidän suunnitelmista :) Varsinkin miehen mummo saa tietää vasta, jos/kun maha näkyy et on pakko kertoa. Se oli vihainen meille silloinkin, kun aloin odottamaan toista lasta :/

Kuuku87: mikä näitä ihmisiä vaivaa kun pitää olla vihainen tai pettynyt kun joku toinen ihminen haluaa lisääntyä ja jatkaa sukua!

lycky87: Sen kun tietäis mistä kenkä puristaa. Silloin, kun aloin tuota toista odottamaan ja iloisena kerroin miehen mummolle, että nyt olisi toinen tulossa niin se sanoi vihaisesti, että "mitä te oikein pölläilette". Sitten, kun poika oli syntynyt niin sanoi että "laita nyt sitten semmonen tulppa alapäähäs ettei noita tule tohon enää" :O

Psykoenkeli, meillä vaihtelee tuo peittojen heiluttelu normisti toooosi paljon. Joskus voi olla monta viikkoa hiljasta, kun kummankaan vaan ei tee mieli ja joskus taas menee viikko-kaksikin niin, että sekstaillaan lähes joka päivä :D

Mun mielestä lista näyttää nyt tosi selkeältä. Kiitos, muurahainen!

Muakin varmaan ujostuttais ostaa testiä apteekista, mutta ollaan tilattu kotitesti.fi:stä (tai jotain sinne päin) ja luotettavaa ja nopeaa palvelua ollaan saatu.

Hui kamala! Meillä on pisin aika 2kk kun ei ole makkarissa tapahtunut mitään, mutta silloin oltiin muutenkin erossa toisistamme. Ja sit taas synnytyksen jälkeen meni 5vkoa ilman, kun oli niin kipeä olo.

On ihmisellä harrastukset, mulla siis :'D viivanpaikka toi on, eiks ookki? Jos ees sitäkään :D
Ja mun piti lopettaa tää hössötys, näin taas :D
ImageUploadedByVau Foorumi1419778090.374006.jpg
ImageUploadedByVau Foorumi1419778107.799104.jpg

Täällä kans yks ujo testiostaja. En tosiaan halua että kukaan ulkopuolinen saisi tietää yrittämisestä, varsinkin kun tässä näitä epäonnistumisia on niin paljon. Esikkoa kun yritin niin silloin siitä tiesi useampi ja oli hyvin rasittavaa kun puoli tutut kyseli, et joko jo? Ja kyllä se siitä... Ja teidän aika ei ollu vaan vielä... Jne jne.
Niin näin parempi, et täällä saa puhua asiasta ja muuten on normielämä eikö tartte asiaa vatvoa missään julkisesti. :)

Noku toi testi on jo ööö ainaki tunnin kaks vanha :D siks mua naurattaaki, ku aina pitää ruveta kuvittelemaan jotain noista roskishaamuista :D seuraavan kerran vois testata vasta 1-2.1 :) jossei se täti sit oo eksyny kylää ennen sitä ;)

Takaisin