Raskaaksi 2015

Larissa; hyvä että sait ajan ja kokeet.Aika pian sulla alkaa tiputtelu.Aivan arseesta tuollaiset"välivuodot".:sad001
 
Diku, sanopa muuta. 8 kk olen nyt tätä tiputtelua katellut ja onneksi viimein alkavat kunnallisella tätä hoitamaan (puoli vuotta ei ollut tarpeeksi, kun ennen joulua aikaa yritin saada). Ei kai tämmöisen tiputtelun kanssa voi mikään pieni ihme kohtuun kiinnittyä! Mutta olen toiveikas tulevaisuuden suhteen, meillä ei ole kiire mihinkään :) Mitä sinne kuuluu? Onko sulla muuten mitään varsinaista diagnoosia, että miksi olette niin kauan jotuneet odottelemaan ja kokemaan pettymyksiä ja surua? :sorry:
 
Mommyme, ihana kuulla, että kaikki on hyvin <3

Larissa, jos mä olisin sun lääkäri olisin jo aikaa sitten määrännyt keltsut käyttöön ja ihan ilman mitään testejä! Hyvä, että sait ajan lääkärille ja kokeisiin.
 
Diku mies just hakemassa testin tuloksia! Ja huomenna mennään ensikäynnille. Mites sinne?

Mommyme ihanaa et vuoro oli harmitonta ja kaikki nyt hyvin <3
 
Mimmu, kunnallisella puolella ei näytä nämä asiat lääkäreitä ja hoitajia niin paljon kiinnostavan. Jankuttivat vaan, että "kyllä ne kierrot siitä itsestään tasoittuu". Juu, no kierrot on hyvin tasaiset ja tiputteleekin lähes kellon tarkasti joka kierrossa. Soittelin asiasta, kun olin 6 kk tätä hommaa seurannut ja erehdyin sanomaan, että perheenlisäys olisi toiveissa. Tuntui, että sitä ei olisi pitänyt sanoa ollenkaan, kun oli hoitsu heti sitä mieltä, että tiputtelu johtuu vaan yrittämiseen liittyvästä stressistä :grumpy: Just. Nyt kun pidin turpani kiinni vauva-asiasta niin sain ajan ja labralähetteenkin heti. :wink Mainitsen asian vasta siinä vaiheessa, kun on jonkin sortin resepti tms. kourassa ja pitää kysellä lääkkeen jatkosta, jos plussaa pukkaa :grin

Pepe, tule sitten kertomaan meille, että miten teille etenee homma jatkossa! Pus pus :love2

Oi vitsit olen toiveikas tulevaisuuden suhteen, jos nämä tiputtelutkin saisi vielä kuriin. Jos tässä maalis-huhtikuun jälkeen plussaisin niin ehtisin mukavasti tehdä ton määräaikaisen työpätkän loppuun ja alkaa sitten äippälomalle hyvillä mielin.:joyful: Larissa ja ruusuiset tulevaisuuden kuvat laughing7 Mutta pitäähän sitä haaveita olla!
 
Larissa:Mulla oli joskus vuonna rautakausi saman tyyppistä,sain silloin muistaakseni Primolutia.Auttoi hyvin ylimääräisiin vuotoihin.
Pepe: Mahtavaa :) Jänskättääkö huominen?
 
Tyttötiikeri ja Beisla kiitos vastauksista. :) Teen varmaan niin, että torstaina testaan sillä apteekin omalla testillä ja jos se mitään toivoa antaa niin sitten heti perjantaina teen digin.

Mommyme täällä ollaan kovasti jännitetty sun puolesta, mutta ihana kuulla, että kaikki on hyvin. :) <3
 
No just, voi morjens. Larissalle on osunut sitten kohdalle ihan asiansa osaavat lääkärit ja hoitajat. :banghead: Jotenkin onnetonta, että pitää itse tietää asioista niin paljon ja vaatia asian mukaista hoitoa. Tiputtelu johtuu stressistä. Just.

Mullehan esim. gyne määräsi heti keltsut käyttöön, kun kerroin, että kolme-neljä päivää ennen menkkoja tiputtelee. Ja ihan ilman mitään testejä, kun on niin selkeä homma.

Sulla täytyy olla kyllä rautaiset hermot, että jaksat tommoista :)
 
Näinpä Mimmu :grin Ja tämä kyseinen omahoitaja, joka nyt sitten lopulta laittoi labralähetteen ja ajan lääkärille, ei tiennyt että jos tiputtelua selvitellään ja otetaan keltarauhashormonit, niin labrassa pitää tietty käydä oviksen jälkeen eikä alkukierrosta :rolleyes: No onneksi itse tiedän :grin Hyvä, että sinä sait niin helposti apua!
 
Larissa: On kyllä ihme touhua noilta lääkäreiltä ja hoitajilta! Ihan pistää vihaksi tuo hoitajan kommentti , että mistä se tiputtelu muka johtuu... Mutta hyvä kun oot ollu ns. juoni , kun et oo kertonu vauvahaaveista hoitajille, niin sait ajan ja labralähetteen. Tsemppiä kovasti ja meillä jokaisellahan on oikeus haaveilla ja uskon vahvasti, että sinunkin haaveesi toteutuu. :)

Mommyme: Ihana kuulla, että kaikki on hyvin! :)
 
Kyllä se ovis eilen oli niinkuin kalenteri näytti :) nyt hailuakin hailumpi viiva testiin :) nyt sit kun tää odotus saatiin päätökseen ni alkaa taas uus kahden viikon piinailu.. Äh! Miksei kaikki vois vaan tapahtua niinku heti? :D
 
Mä olin niin huolissani ja kun kuulin ne sydänäänet nii kivi vierähti sydämeltä ja siihen päälle väsymys ja hormonit nii valmis paketti että paruin varmaa seuraavan tunnin ihan vaa ko olin nii helpottunut.
Sanoi että kaikki näyttää ihan normaalilta eikä pitäis olla syytä huoleen. Toki kaikki on aina mahdollista mutta nyt vaan niitä tarrasukkia <3
 
Ihanaa mommyme, että kaikki oli niinkun pitää <3 Oot jo voinut kertoakin (töiden ohessa ei oikein hyvin ehdi kaikkia juttuja lukea), mut sanoiko ultraaja mitään mistä se vuoto on mahdollisesti tullut?
 
mommyme: Voin vaan kuvitella miten helpottava olo sulle tuli, kun kuulit sydänäänet. Nyt vaan nautit raskausajasta ja yrität olla stressaamatta, vaikka se on helpommin sanottu kuin tehty. :)

Ja pakko sanoa vielä, että voi apua kun vauvakuume vaan pahenee. Meillä töissä aloittaa viikon päästä 10 kk ikäinen poika, joka on kyllä suloinen tapaus. Itelle tuli kyllä sellainen olo, että omaa lasta en raaskisi noin pienenä päiväkotiin laittaa, mutta jokainen tekee elämässään omat päätökset ja mikä minä olen oikeesti sanomaan mitään, kun omia lapsia ei ole..
 
Meidän esikoinen meni päikkyyn 5pv/vko 1,5v (mä menin töihin jo pojan ollessa 9kk ja mies jäi kotiin, taloudellisista syistä, kun mulla oli sillon niin paljon parempi palkka kuin miehellä ) ja nyt menivät molemmat 3pv/vko kakkosen ollessa 11kk. Kotona oisin kyllä mieluusti ollut vaikka sen kolmekin vuotta lasten kanssa, mut ei riitä rahat mitenkään :(
 
Hyvä Mommyme että kaikki oli hyvin. Varmasti oli mahtava ja helpottava tunne :Heartred

Silv tsempit että tallettelut onnistu ja varmasti tuottaa toivoton tuloksen sen uskon ! :)

Larissalle tsemppihalit täältä :Heartred

Ihana kun Diku on kuvioissa :Heartred

Muutama täältä kyllä puuttuu ketä olen odotellut palaavaksi :)

On: mulla hajos eilen auto ja isä joutu sairaalaan samassa rytäkässä. Mieli oli maassa ja ressikäyrä tapissa. Vatsakin siinä kipeytyi ja aloin jo sitäkin pelkäämään :oops: Onneksi kipuilu hellitti, isä pääsi kotiin ja autokin tulee joskus kuntoon mutta oli kyllä taas ihan tarpeeksi yhdelle maanantaille !
 
Diku jännittää hirveästi.

Miehen tuloksissa ei kehuttavaa :(
 
No se sano et monilla on alkuraskaudessa vuotoja eikä niistä aina ees tiedä mistä ne johtuu mut usein nekin raskaudet menee aivan hyvin loppuun asti. Ja kivuista sano et ko kohtu venyy ja muuta nii voi tulla koviaki kipuja mut ei oo vaarallista ja herkemmim voi tuntua kun jo kolmas lapsi.
Sano et siinä tapauksessa jos alkaa tulla runsaasti hyytymiä ja verta nii on syytä huoleen ja sit pitää mennä uusiks.
 
Vesta, harmi ettet saanu duunia,mutta onnet oviksen bongaamisesta! :)

Milttis,harmi ettei luovuttajasta oo kuulunu :/

Taikatuuli,tsempit piinailuun,toivottavasti tuo oviksen aikainen/jälkeinen riitti ja plussaat parin viikon päästä :)

Skippi,tervetuloa ja tsemppiä piinailuun! :)

Anskunen,miehet on parhaimmillaan ryssittyään kun se paikkailu alkaa;)

liliina, ompas siellä oireilua,toivottavasti tarkottais hyvää!! :)

Be,mä en ole noita liuskatestejä käyttäny,kun tuntuvat olevan jotenkin epävarmoja,haamujen ja viivanpaikkojenntihrustelua. Ite oon tehny sekä apteekin omalla,että pregchekin tavan testillä ja sit digillä varmistanu viikot vielä kun plussa eka tullu. Tsemppiä sinne ja plussauutisia odotellaan :)

MommyMe, voi ihanaa!!!! :)

Azalea,toivottavasti ovis löytää tiensä teille tässä kierrossa :)

Larissa,kuulostaa kyllä tosi kurjalta toi sun tiputtelus :/ Toivottavasti lekurista saat avun ja moiset touhut loppuu kokonaan ja saat tilalle kasvavan masun :)

Silv,mennäänkin ihan samassa vaiheessa kiertoa,täälläkin oli ovis eilen :) kuinka pitkää kiertoa enteilet?

omaa napaa; ovis oli tosiaan eilen,tai on tänäänkin alamaha vähän kipeä ollut,mutta sylkitestiin tuli jo oviskuvioiden lisäks epämääräistä palluraa,joten ohi on menossa. Niin kipeää teki kyllä tämän päivän pupuilut,että varmaan ovis juuri päättymäisillään vasta.
Nyt on sitten kaikki tarvittava tehty ja odottelu alkaa!
Talletuksia tehtiin 5,3 ja 1 päivää ennen ovista,sekä päivä jälkeen. Tuo meidän 11kk piti eilen huolen siitä ettei mitään mahkuja ollut :D
Mutta eiköhän tässäkin ole riittämiin ja vasta eka yk menossa,joten rennoin mielin :)
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top