Raskaaksi 2015

Täällä on sellainen olo, että 3 päivän päästä ei tuu menkkoja vaikka pitäis :D Palelee, oon kahden peiton alla tälläkin hetkellä. Oli kyllä "vihaiset PMS-mässyt"? Yleensä tässä vaiheessa kiertoa hieman masentuneena PMS-oireissa herkuttelen, nyt ku söin niin tuntui ettei maistunut niinku yleensä.. Sit tulin vihaiseksi :D Saa nähdä. Ollaan tässä taloa katseltu ja tänään tuli vastaan 1 aika hyvä ehdokas.. Muttttta. Muutin viimeksi puolessa välissä raskautta, se oli.. Ei kivaa :D
 
Mä on lähihoitaja ja tällä hetkellä oon isossa sairaalassa töissä ja kierän useammalla osastolla tarpeen mukaan. Oon vasta toukokuussa valmistunut mutta tosi hyvä tuuri ollut että sain heti töitä.
Tykkään osastotyöstä. En osaa kuvitellakaan että olisin esim. kotihoidossa töissä. Se on mun kauhujen paikka yhden harjoitteun jäljiltä.
Kaikkein paras harkkapaikka missä olin opiskeluaikana ja minne tosi kovasti haluaisin vielä töihin (pitävät hulluna :D) on yhteispäivystys. Mulle jotenki sopi ne nopeesti vauhtuvat tilanteet.

OOn myös alkanut miettimään että joskus hamaassa tulevaisuudessa hakisin opiskelemaan sairaanhoitajaksi mut tällä hetkellä on näitä tärkeämpiä juttuja :) Myöskin on vähän liian tuoreessa muistissa vielä tuo opiskelijabudjetilla kituuttaminen. Ei houkuttele vielä riittävästi.
 
Nyt näistä ammateista hetkeksi omaan napaani. Siis jestas miten ihan säikähdin, tätä ruokahalun lisääntymistä yhtäkkiä. Kyllä mitä varmemminhan se liittyy kuukautisiin. Mutta ennen viime plussaa juurikin tästä ruokahalun lisääntymisestä tuli oivallus raskaudesta. Tänään tällänen 48kg/170cm mättäny varmaan kolme kertaa oman painonsa verran ruokaa. Jestas. :D
 
Ihana lukea miten moni täällä on löytänyt kutsumustyön!

Mulla itellä on työn suhteen nyt jännä tilanne, kun sain kutsun työhaastatteluun perjantaina sellaseen virkaan, josta mä oon vaan ihan varovaisesti uskaltanut haaveilla. Mun nykyinen työ on ihan huippu ja monipuolinen ja mä todella pidän siitä, mutta tää uusi työ olis siitä vielä potenssiin kymmenen. Ootan huomenna iltapäivästä puhelua asian tiimoilta, jännittää ihan hulluna.

Onneksi tässä on nyt monta asiaa meneillään, että vaikka tuliskin huonoja uutisia, niin on muutakin tekemistä ja jännättävää. Ei ehdi jäädä tuleen makoilemaan ;)
 
Pahemmin oo ehtiny töitten ohella, ku vaa pikasesti lukasee viestit läpi..

Paljon onnea uusille ja plussanneille..!!
Larissalle myöhäiset onnittelut! Täällä myös vesimies ilmottautuu.. :)

Dreamer: mä valmistuin kans keväällä myynnin ammattitutkinnosta ja olin puol vuotta työttömänä ennen ku pääsin töihin, ja sekään ei oo varsinaisesti oman alan hommii..

On: täällä alko piinaviikot.. Ovis oli vissiin tosa viikolla ja nyt ootellaa tulekoo täti synttäreitten aikoihin vaiko ei.. Miten sitä jaksaa reilu viikon, ku testit polttelee kaapissa..
 
Silville pikaista ovisplussaa, ja onpa sulla kiva työ!

Mymmelisti kiitos, olipa ihanasti sanottu. Sunkin juttuja on kiva lukea.

Sabetti, kuulostaa lupaavalta sun oireet. :)

Anskunen, joo, onhan se haastavaa pohtia, mutta toisaalta myös hyvä kun tulee puolisonkin kanssa juteltua toiveita lapsenhankinnasta jo etukäteen. Esim. nyt jo meillä mietittynä, missä vaiheessa suurin piirtein vaihdetaan rankempiim hoitoihin.
Vielä mietin luovuttaja-asiaa, että varmaan silloin kun on ennestään tuntematon luovuttaja, sopimuksen voi tehdä vähän eri tavalla kuin silloin kun on kyse kaverista. Haluamme välttää stressiä ja säilyttää kaverisuhteen, vaikka joku muuttaisikin mieltään.


Totta kai täällä saa raivota jos on tarvis dreamer, mutta toivottavasti ei tule syytä.

Vesta, tiedätkö milloin ne päättää, kenet valitsee?

Iii-saaa, hyvältä kuulostaa sunkin oireet!

Tintuska, tsemppiä piinailuun ja yritä malttaa vielä testin kanssa. :)
 
Beisla, kirjoitin vähän epäselvästi. sori! :grin Siis perjantaina oli haastattelu ja huomenna tulee tieto siitä kenet on valittu siihen virkaan. :)
 
Mulla on työn suhteen vähän heikko tilanne. Unelmatyö on vanhempien maatilalla jatkaminen, mut sukupolvenvaihdos (moniko luki sukuPUOLENvaihdos? ;) ) on mahdollista vasta monen vuoden päästä. Opiskelin itteni labrahoitajaks ja siinä opiskellessa tein lähihoitajan töitä vanhainkodissa. Siitä työstä ja maatalouslomittajan työstä oon tykännyt oikeesti. Labrahoitajan työstäkin tykkäisin, mut oon ollut töissä tai harjottelussa yhteensä kai kuudessa eri labrassa ja musta tuntuu, että en sovi kyllä siihen labrahoitajanormiin yhtään :D Pitäis olla enemmän elämään (ja etenkin potilaisiin) kyllästynyt, puhua pahaa muista (etenkin potilaista), olla pikkutarkka IHAN KAIKESSA, muistaa olla riittävän huono työssään alussa, ettei vie muilta "kokemuksen tuomaa osaamista", omatoimisuus on myös hiukan huono (labrahoitajan työhönhän ei kuulu esim. potilaan neuvominen siinä, mistä hän voi varata ajan lääkärille tai miten hän saa sen lähetteen niihin labroihin, jos niissä menee potilasta auttamaan, muut katsoo kuin vinoon kasvanutta).... :confused: Niihin kahteen muuhun työhön mulla vaan ei oo oikeesti koulutusta (lomittajan työhön pääsisib kyllä koska vaan, mut se ei oikeen oo perheellisen hommaa) ja se vanhainkoti, missä olin töissä, on n. 90km päässä nykysestä asuinpaikkakunnasta ja täältä päin tuskin irtoaa työpaikkaa kouluttamattomalle "lähihoitajalle" :D
 
Vesta,Kuulostaapa ihanalta ja jännittävältä:)

Mä tykkäsin työstäni Helsingissä kovasti mut se oli jätettävä kun muutin sieltä pois.. Ikävä on ollu monet kerrat ja nyt vähän ulalla et mitä sitä seuraavaksi alkais tekemään. Mä olin töissä kulta ja jalokivikoruihin,sekä omaan tuontantoon keskittyneessä liikkeessä. Oon ehdottomasti visuaalinen ja luova ihminen,voin hyvin kun pääsen tekemään sellaisia asioita. Nykyään saan purettua tätä ompelun kautta sitten.

Me harrastettiin just villasukkaseksiä,tosin mies totes lopuks et you fucked my sock of :D Onneks on huumoria näissäkin hommissa :)
 
Muokattu viimeksi:
Äh Vesta, minä se olin kun luin huonosti sun viestin loppuun. Ei pitäis kiireellä selata, hups.
 
Mie oon vähän nirso noiden työpaikkojen suhteen. Pitäisi olla hyvien kulkuyhteyksien päässä kun ei oo ajokorttii eikä autoa, ja elektroniikkapuoleen enemmän erikoistunut.. Ja niitä paikkoja on harvoin saatavilla.
Beisla: toivottavasti testi näyttäis sitä plussaa. Tää koko päivä on mennyt niin persiilleen muutenkin. Sattuu alaselkää koko aika ja just toho oikeen kyljen kohdalle ja siitä vielä säteilee mahaa :(
 
Azalea, o/ minä luin sukuPUOLENvaihdos :D

Pidän Vesta sulle peukkuja että saisit duunin!

Toivotaan Dreamer ettei tarvii raivota huomenna.... :)

Mä tilasin valmiiks jo ens kiertoon ovistestejä. Aattelin et vaikkei vielä varsinaisesti yritetä, niin silti haluun päästä perille mun kropasta... niin ja saattoi siihen tilaukseen lipsahtaa muutama raskaustestikin... hups. :D
Onpahan sitten valmiina niin ei tarvii heti anopin lähdettyä rynnätä kauppaan. :)
 
Nyytti, meilläkin just villasukkaseksiä, ja nyt makoilen sängyllä vieläkin sukat jalassa :P ukko on jo tottunu näköjään.

Vesta kerro sit miten kävi! Aika ihana tilanne, että on työssä mistä tykkää, ja ois vielä parempaan mahdollisuus! Itekin aika unelma-ammatissa, tosi stressaavaa vaan. Oon miettiny jotain sosiaali-ja terveysalaa, mutta toistaseks hyvä näin. Vähän vaan vaivaa, kun tuntuu että haluis tehdä jotain merkityksellisempää. Siks just Silvin työ kuulosti niin ihanalta. Saa niin konkreettisesti auttaa jotain. Oon kyllä tehnyt vapaaehtoistyötä, ni niin jotenki annan itelleni anteeksi, että mun oikee työ on "turhaa".

Mäkin luin väärin, Azalea :D
 
Liisu, kuulostaa tosi hyvältä! Millasta vapaaehtoistyötä oot tehnyt? Kunnioitan tosi suuresti ihmisiä jotka ovat valmiita auttamaan toisia vapaaehtoistyön merkeissä ja tottakai muutenkin, nostan sulle hattua! Itsekin järjestin joskus vapaaehtoisena vanhusten palvelutalossa puuhapäiviä, askartelua yms. ja sitten olin maahanmuuttajanaisille suunnatussa toiminnassa mukana opettamassa mm. suomen kieltä ja auttamassa koulu- ja työpaikkojen hankkimisessa. Valitettavasti ei ole enää viime vuosina ollut aikaa niihin... :sad001
 
Mä edelleen odotan, et keksin sen työn mitä haluaisisin tehdä ja mitä jaksaisin opiskella. En siis oo mikään koulukirjojen lukija, enkä koulun penkillä istuva (jalat puutuu). :D
Ihanaa, et niin monella teistä on miellyttävä työ!! Omasta mielestä se on tärkeetä, et viihtyy työssään, siellä ollaan kumminkin melkein 1/3 osa elämästään.

Oon joko ruvennut keksimään itelleni oireita tai sitte on oikeesti oireita :)
1. Kipeät nännit
2. Palelee
3. Hajut on voimakkaita ja käy nenään.
 
Ompas täällä monta hoitoalalla :) mitäs kaikkia muita aloja löytyy? Itse olen ravintola alalla.
 
Takaisin
Top