Raskaaksi 2015

Kyllä meillä on lasten nähden joskus ruuan kanssa tai saunassa otettu olut tai siideri. Ja esim. Jouluna viiniä.
Mun mielestä se on ihan normaalia ja ikinä ei oo humalaan tultu lasten läsnäollessa ja mun mielestä tommonen yksi sillon tällön esim. ruuan kanssa ei oo lapselle huonoa esimerkkiä vaan opettaa lapselle tervettä alkoholinkäyttöä.
mun kotona ei ole juotu ollenkaan ja pakko sanoa että ehkä osittain sen takia itseä teini-iässä kiehtoi se alkoholi niin paljon kun ei ollut sen käyttöä nähnyt missään muodossa kotona.
Kenenkään ei tarvitse lasten nähden juoda mutta jos ottaa yhden pari nii ei se myös haittaa. ei meillä ainakaan nuo 3v ja 4v ihmettele jos joskus (lähinnä aina isä) ottaa yhden oluen sillon tällön eivätkä he kyllä oo koskaan ollu kiinnostuneita niistä juomista :)
 
Mimmu ja Sabetti täälläkin tänään dpo 5 ja kp 26/34.. ja kaameet kivut nivusissa. Inhottavaa jomottelua.
On tääl naisena oleminen kyllä jotenkin hirveetä. Ensi vuodetaan muutama päivä verta, sit alkaa erilaiset kipuilut ja oireilut oviksen takia sit sen jälkeen on epämääräisiä kipuja ja oireita, kamalaa turvotusta, mielialan vaihteluita yms, sit alkaa kauheet menkkakivut ja oireilut ja sit taas vuodetaan verta muutama päivä ja sit taas alkaa kipuilut ja oireilut jne... ikinä ei voi vaan olla. :D
 
~*:._.:*~*:TJOTTAILIJOITA / YRITTÄJIÄ *~*:._.:*~*:.

Diku yritystä 10/07
kukka^^ yritystä 9/10
Anskunen tjottaillen/yritystä 4/11
Jennuli yritystä/tjottailua 9/12
Mymmelisti yritystä 9/12 TESTAA 9.2.
Myy82 yritystä 11/12
Lume yritystä 2/13
Sannuinen yritystä 5/13
PepeXXL yritystä 8/13 TESTAA 9.2.
lucky87 yritystä 9/13
Timbe yritystä 9/13
Mykerö yritystä 10/13
PikkuMinski yritystä 10/13
Kettuli yritystä 11/13
'Muurahainen' 11/13
Junttura yritystä 12/13
Mimmu yritystä 1/14
Ilpuri yritystä 1/14
N83 yritystä 2/14
DarkMimosa yritystä 2/14
mimi. yritystä 4/14
Liisu yritystä 4/14 TESTAA 13.2.
Hampaaton yritystä 5/14
Silv yritystä 5/14 TESTAA 16.2
Kyfi86 tjottaillen/yritystä 6/14 TESTAA 12.2.
starling yritystä 6/14
Nonna yritystä 6/14, km 12/14
Jellis yritystä 7/14
Larissa tjottaillen 7/14
Sazu87 yritystä 7/14
jeilei yritystä 8/14
Rosann yritystä 8/14
Sabetti yritystä 8/14 TESTAA 11.2
Johanna.. tjottaillen 8/14
elmiina tjottia 9/14
pikkukakkosen posti 9/14
Vesta yritystä 9/14 TESTAA 13.2.
@sukki yritystä 10/14
helmihiutale yritystä 10/14
lime- yritystä 10/14
titem tjottia 10/14
Sarina1 yritystä 10/14
Jemberry yritystä 10/14
dreamer88 yritystä 11/14
Unicorn81 yritystä 11/14
Azalea yritystä 11/14
sohwia yritystä 11/14
Beisla yritystä 12/14
Nannu yritystä 12/14
Tyttötiikeri tjottaillen 12/14 TESTAA 12.02.
Tassu yritystä 12/14
Taikatuuli74 yritystä 1/15
be yritystä 1/15 TESTAA 5.2.
liliina yritystä 1/15 TESTAA 9.2.
Kikati yritystä 1/15
Milttis yritystä 1/15
Nyytti yritystä 1/15
SannaMiia yritystä 1/15
Tähtityär yritystä 1/15
Tintuska tjottailua/yritystä 1/15 TESTAA 14.2.
piglet yritystä 2/15
Kerttu yritystä 3/15
Tintti-8 yritystä 3/15
Mimmulih_92 yritystä 4/15
Psykoenkeli tjottailua?
madonna_86 yritystä?
charm yritystä?
tikku yritystä?

(66 kpl)

.:*~*:._.:*~*: PLUSSANNEET :*~*:._.:*~*:.

Toffee yritystä 8/14 LA 21.8.
Katariina86 yritystä 9/14 LA 28.8.
Aurinkoinen yritystä 3/14 LA 30.8.
Miuk yritystä11/14 LA 3.9.
Hilla yritystä 8/14 LA 9.9.
j3nni LA 10.9.
Sannis86 yritystä 11/14 LA 10.9.
Minde yritystä 11/14 LA 12.9.
Aaria yritystä 5/14 LA 13.9.
Kuuku87 yritystä 11/14 LA 14.9.
TiiT yritystä 3/14 LA 16.9.
Vauvahaaveilija yritystä 3/14 LA 17.9.
Sinsu yritystä 10/14 LA 19.9.
evesiili yritystä 12/14 LA 24.9.
mommyme yritystä 10/14 LA 26.9.
Orm Onnekas LA?
HaaveissaVauva yritystä 6/14 LA?
kiivimami yritystä 5/13 LA?
pilvikirsikka yritystä 12/14 LA?
Dumbo. yritystä 10/14 LA?
Mariska86 yritystä 7/14 LA?


Kaivelin listan ylös tuolta kymmenen sivun takaa :p Mariska lisätty plussanneisiin! Onko Tähtityären viivat myös siinä mallissa että saa jo lisätä tuohon alempaan listaan? :love7
 
Muokattu viimeksi:
Anskunen, ei oo kyllä kivasti tehty sun mieheltä, jos tulee huonovointisena kotiin ja raahaa vielä kaverin mukaan. Ei takuulla mitään kivaa seuraa, ymmärrän hyvin että ärsyttää.

Lucky, kuulostaa kyllä ikävältä tilanne sun miehen kanssa, jos ottaa alkoholia usein liikaa. Ymmärrän tosi hyvin ettet halua tuoda sille olutta, jos ei osaa ottaa sitä kohtuudella. Eikä kohtuukäytön tosiaan pitäis olla siitä kiinni, poltatko sä vai et! Ei se ole mikään tekosyy miehellesi käyttäytyä asiattomasti, kyllä jokainen vastaa itse omasta käytöksestään.

SannaMiia ja Zanasa, me mietittiin vaimon kanssa myös klinikkaa kun on rahaa säästössä sitä varten, mutta päätettiin ensin kysyä, jos kaveripiiristä löytyy luovuttaja. Meidän tapauksessa jos ei kavereista olis löytynyt, oltais menty suoraan klinikalle. Ajateltiin, että olis lapselle kiva jos voi tavata luovuttajaa joskus. (Mun ymmärtääkseni esim. monet adoptiolapset kiinnostuu alkuperästään.) Sattui niin onnellisesti, että ensimmäinen jolta kysyttiin, suostui harkinnan jälkeen hommaan. Tavattiin ensin pari - kolme kertaa ja keskusteltiin juurta jaksaen kaikista toiveista, vaikka hän ei lapsen elämässä tulekaan olemaan säännöllisesti mukana. Puhuimme mm. siitä, että jos luovuttaja ei haluakaan enää olla mukana projektissa, se on hänen oma päätös emmekä edes kysele syitä.
Mutta käytännössä homma menee siis niin, että ajamme luovuttajan luo (sovittiin näin, että hänelle koituu mahdollisimman vähän vaivaa) kerran tai kaksi ovulaation tienoilla, ja purkin kautta sperma lääkeruiskulla. Kerran olemme myös kuljettaneet tavaran ensin kotiin, kun luovuttajalla oli kiire. (Sperma säilyy ainakin tunnin, jos sen saa pidettyä ruumiinlämpöisenä. Laitoimme ruiskun rintaliivien sisään.) Klinikallahan sperma ruiskutetaan suoraan kohtuun, kotioloissa lääkeruiskulla saa vain emättimeen, mutta kyllä ne kaverit uida osaavat. :wink
Tuo juridinen puoli on meillä tiedossa, eikä riski ole ainoastaan luovuttajalla (elatustuen suhteen): jos luovuttaja yhtäkkiä sopimuksemme vastaisesti tunnustaisi isyyden, ei vaimolla enää olisi oikeutta perheen sisäisesti adoptoida omaa lastaan. Jos oman luovuttajan kanssa menee klinikalle, silloin saadaan juridisesti pätevä sopimus siitä, että luovuttaja ei voi vaatia lasta itselleen, eikä synnyttänyt äiti elatustukea luovuttajalta. Koti-insseissä mennään vain luottamusella, siksi on tärkeää keskustella asiat hyvin etukäteen.
Nomen nescio, ei siinä klinikassa muuten mitään, mutta kun oman luovuttajankin kanssa maksua tulee lähemmäs 1000€/yritys... siihen mahdolliset lääkkeet päälle. Vaikka on säästöjä, kyllä lapsen kanssa saa varmasti rahaa kulumaan, niin mieluummin näin päin jos onnistuu.
 
Tyttötiikeri: Just täs meinasin valittaa kovia nivuskipuja... haluiskohan joku nää kivut itselleen? ois mul viel tarjolla alaselkäkipua :D turvotus on sentäs vähän vähentyny tai sit mie vaan oon tottunu tohon pömppämahaan.
 
Beisla, hyvä, että teette täysin informoituja ratkaisuja ja tiedostatte myös nämä juridiset seikat. Toivottavasti kaikki etenee hyvin teillä! :)
 
no eipä tätä edes tuhruiluksi voi sanoa kun on lähes yhtä runsasta vuoto kun menkoissa:meh: sehän tässä hassuinta/kummallisinta onkin kun ei oo aikasemmin ollu niin minkäänlaisia välitiputteluja tai tuhruiluja:think005 no eipä tuo kait auta kun kattoa mitä ens viikko tuo tullessaan
 
Mulle tuli sellainen olo, että mun on kans pakko avata tätä mun alkoholitonta kantaa. Eli ite oon nähny lapsuudessani paljon alkoholin käyttöä ja valitettavasti omien vanhempien. En usko, että saunakaljat/ siiderit tai lasilliset viiniä ruuan kanssa olisi haitannut, mutta itellä sen verran ikäviä muistoja illoista, jolloin kaikki aikuiset oli kännissä. Muistan näin aikuisenakin vielä miten pelokas olo mulla oli välillä ja jotenkin oon jo kauan aikaa päättänyt tän oman kannan alkoholin suhteen, jos lapsia saadaan. Itsekään en alkoholin suurkuluttaja, ruuan kanssa punaviiniä, enkä mä siitä humalaan tule. En mä kiellä muita ihmisiä juomasta alkoholia, jos oma lapsi olisi läsnä, ehkä siinäkin on juuri tuo, että lasillinen pari on ok, mutta en aio hyväksyä mitään kännejä. Ja ite kun oon paljon alkoholin käyttöä nähnyt, niin tullut sellainen olo, että en ikinä halua olla noin kännissä ja enpähän mä oo ikinä mitään kauheita kännejä juonutkaan.. Mutta jokaisella on omat mielipiteet ja näistä asioistahan ei voi kiistellä. :)
 
Voi armoa jo näihin särkyihin.. Oikee perskannikka kipee ihankuin joku potkis siihen tauotta ja alaselkää vihloo samaan aikaan. Sekoo kohta koko akka...
 
Beisla:lle jotain haluaisin kirjottaa, muuten yhtään tiedä että mitä!? :) vastaat niin ihanan avoimesti ja selkeesti. :) puhallan teille vaan virtuaalisia ++++++!

Mä en jostain syystä aina osaa kirjottaa muille mitään, tykkäilen enemmän ja sitte itsekkäästi vaan omanapailen ja puran omaa oloani. Koin taas vaihteeks totaalisen hajoomisen ja tein kaiken näkösiä listoja 7 sivua. Laskin paljonko tarvii säästää, kun lähtee yksityiselle. Huoh! Ei oo helppoo kun tilillä ei oo miljoonia. :sad001

kp 21/28 ja maanantaista asti ollu alavatsa kipee tai enemmänkin kramppaillu. Maanantaina luulin et se oli ovis, mut ei ehkä olekkaan. Laskin et nyt olis menossa 29 yrityskerta ja itkuhan sitte siinä pääs. Tein verkkopankkin kaikenlaisii etutilejä ja laitoin joka kk menee jonkun verran rahaa aina tilipäivänä säästöön ja yks niistä on siis klinikka rahasto. :grin
 
Mymmeli: itselläkää ei ollut helppoa saada tuota esikoista alulle...2 vuotta meni siihen. Yhdessä vaiheessa luovutin :( mutta sitpä pamahdin paksuksi kun en aatellu enää koko asiaa.
 
Mulla on tiukka linja alkoholin suhteen kotona ja lasten edessä. Ite en oo juonu pariin vuoteen,mutta mikään absolutisti en oo. Mielellään otan drinksun joskus,ei vaan oo ollu sellasta tilannetta aikoihin. Mun isä on alkoholisti ja asia on vaikuttanu paljon meidän lasten elämään nyt aikuisena. Lapsena ei tätä ongelmaa ollut. Omalle miehelle myös välillä maistunu liikaa ja ennen mua vietti aika railakasta elämää. Ymmärtää mun tiukan linjan eikä kotona juo tippaakaan. Mökillä ollaan kesäisin saatettu saunan jälkeen joku pullo puoliks juoda ja sellanen tapa varmaan pysyykin,jos en oo raskaana tai imetä :)
Summasummarun, en pidä kamalana jos lasten edessä vaikka yhden juo,mutta yhtään hiprakassa ei sais olla. Vauvan kanssa ei kyllä juoda tippaakaan.

Mä sain just tytön nukahtamaan ja tidan hipsiä olkkariin. Saas nähä tuleeko tänään talletuksia tehtyä.
 
Muokattu viimeksi:
Anskunen mun mies on välillä samanlainen urpo. Osaan kuvitella kuinka ärsyttää! Sit ne ei tajua monestikkaan että minkä takia ärsyttää. .. Tsempit sinne. :)

Tuntuu tosi hurjilta noi klinikalla tehtävien inssien maksut. Onneksi olette Beisla ja Milttis löytäny hyvät luovuttajat.

Silv. Joko selvisi monelta pääset kotiin? Kyllä kai nyt vähän sekstailu lomaa pitäs työnantajan myöntää :D

Noniin tästä se lähtee. ... valitin just miehelle että miten mua palelee näin paljon! Ja samantien muistin että viimeksi ihan ekoja raskausoireita oli palelu. 8) silloin ennen plussaa myös oli närästystä ja töissä hengästytti ihan perus hommat tosipaljon. Ja se väsymys....
 
Beisla, täytyy kyllä nostaa hattua. Tuo on varmasti todella haastavaa kun joutuu miettimään kaikki mahdolliset ja mahdottomat asiat valmiiksi. Mutta kiva että olette löytäneet luovuttajan läheltä, se varmasti ottaa pienen taakan jo sydämeltä pois :)

sabetti, toivottavasti sieltä plussa pärähtäis :Heartred hyvältähän toi ainakin kuulostais..... :wink

Silv, oon sabetin kanssa samaa mieltä että kyllähän nyt työnantajan pitää armahtaa kun on talletuksista kyse :laughing002
 
Sabetti: ei selvinny vielä :D TA toki nyt saunassa, yleensä sen jälkeen menee suorilta nukkuun et eiköhän tos viim 11 pääse lähteen.. :)

Ja oon ihan samaa mieltä! Pitäs oviksen aikaan saada tulla ja mennä miten vaan seksiltä ehtii xD johan se mulle vitamiinineuvojakin kerto just eilen :D
 
Takaisin
Top