Täällä on keskusteltu alkoholinkäytöstä lasten nähden. Mulla itsellä on vanhemmat, jotka on kohtuukäyttäjiä: saunajuoman ottavat, ehkä joskus viiniä juhlapäivänä. Ekan kerran taisin nähdä vanhempani kevyessä hiprakassa joskus teini-iässä. Musta tuntuu, että he ovat näyttäneet hyvää esimerkkiä. Nyt olen jo 30-vuotias, ja vain kerran elämässäni ollut krapulassa, eikä mitään halua toistaa sitä. Viiniä myös meillä käytetään ruuanlaittoon, ja kavereiden kanssa iltaa istuessa voi mennä 1 - 2 lasia. Bileissä mulle riittää 2 - 3 drinkkiä. Puoliso juo vielä vähemmän. Ollaan keskusteltu, että lasten kanssa voi satunnaisesti ottaa ruokajuoman, mutta ehdottomasti niin että ainakin yksi on ajokuntoinen. Haluaisin opettaa, että alkoholia voi joskus ottaa, mutta niin että säilyy ajatus mukana eikä olis tarvetta mennä överiksi. Hiprakka aikuisella voi olla lapselle hyvin pelottava kokemus, sitä en haluaisi näyttää.
Paljon onnea, Nomen nescio! On teilläkin jo hyvä pätkä yritystä takana. Toivottavasti pieni pysyy mukana. :)
Kyfi, ei kyllä kuulosta normaalilta, jos sulla monta päivää on tuhruttanut. Kai siitä voi kysyä lääkäriltä, jos ei meinaa loppua.
Charm, pidän peukut pystyssä, että jos menkat on myöhässä niin ainoastaan erittäin hyvästä syystä!
Voi harmi Mukkis, ei nyt tarttis purkaa omaa pahaa oloaan toiseen. Toivottavasti saatte sovittua, kun mies palaa kotiin.
Larissa, mäkin oon miettinyt mun kupin uusimista, mut aloin viivytellä, kun jos tärppäiskin, ehkä tarttee isompaa kokoa sen jälkeen.
Milttis, onpa tosi stressaava tilanne sulla. Kumpa sillä sun luovuttajalla olis vaan ollut jotain omia kiireitä, ja tajuais vastata sulle pian. Jos viime käynnistä ei ole muutamaan päivää enempää? Vaikka tuliskin toisiin aatoksiin, niin ei nyt tartte ilmoittamatta jättää vaan toista ihmettelemään! Toivon tosiaan, ettei sun tartte etsiä uutta tyyppiä. Mutta jos se tilanne tuleekin, myös Sateenkaariperheiden foorumilla on säännöllisesti noita kyselyjä.