Raskaaksi 2015

Lucky: mulla venähti iltavuoro :D viideltä olin kotona...

Ei vieläkään tuplia ovistikkuun.. Pöh.

Milttis <3
 
Silv: :D

Milttis: voima halaus! Toivotaan että clomit kuitenki pelittäisi nyt ihan näillä näppäimillä. Miks annosta pienennettiin?
 
Olen taustaillut muutaman päivän, lukenut teidän kuulumisia ja tykkäillyt :)
Aika hyvin ollu ajatukset muualla kuin yrityksessä. Tästä onkin sitten hyvä aloittaa piina viikko :D dpo 5 tänään.

Mukkis tsemppiä kiukkuisen miehen käsittelyyn! :P

Liliina oli kiteyttäny loistavasti omatkin ajatukset alkoholin käytöstä lasten läsnäollessa! :) ymmärrän hyvin myös teitä jotka ei halua käyttää tippaakaan. Tärkeintä että lapsella on turvallinen olo. Mitään kännäystä en minäkään halua omien lapsieni joutuvan kokemaan. :)

Milttis huh ompa stressaava tilanne! Toivottavasti lh huippu on vain ollut niin nopea ettei jäänyt testiin tai sittenkin vasta tuloillaan! Ja toivottavasti luovuttaja mieskin ollut vain netti pimennossa ja vastailee pian eikä ole säikähtänyt. Voin vaan kuvitella miten pelottaa! Tsemppi halit! ♥

Silville sais jo plussa tulla siihen ovis testiin! :)
 
Äh, mua ottaa niin päähän. Ukko kotiutui hetki sitten illanvietto reissultaan että sain olla eilisen rauhassa mutta tulikin kaveri mukana ja hän lähtee vasta illalla :mad: en oliskaan halunnut kehitellä mitään kivaa tälle päivää. Ja näyttää olevan niin huonovointinenkin että huhhuh. Tulee melkein itellekin kankkunen kun katsoo noita kahta! Tosin veikkaan että varmaan alkaa heti vonkaaminen kun kaveri lähtee kun kankkusessahan useimmiten on kaikkein pahimmat halut :grin mutta taidan olla ilkee ja olla antamatta. Hah. :p

Sori tää pikku avautuminen mutta heti helpotti :)

Silville toivon tuplaviivoja ovistikkuun. Ja sabetille tsemppiä piinailuihin! Milttis, tsemppirutistus :Heartpink
 
Mä haluisin kysyä teiltä, joilla on luovuttaja, että miten homma toimii käytännössä? En oo ikinä törmänny kenenkään tutun kohdalla tähän niin siksi ihan uusi juttu mulle. Ei toki ole pakko vastata. :)
 
Huh täällä tulee tekstiä semmosta vauhtia ettei hitaampi perässä pysy :woot:

Milttis, kovasti peukkuja että ovis löytää perille :happy: sitten ehkä tyhmä ja ainakin henkilökohtainen kysymys mutta tuo luovuttaja asia kiinnostaa. :oops: Pakko ei oo Milttis vastata ja täällä tais olla muutama muukin luovuttajan kanssa toimiva niin jos joku tohtii kertoa niin hyvä :) eli mistä luovuttaja yleensä löydetään? Omista tutuista vai netin kautta? Entä kuinka homma sitten tapahtuu, normaalisti peittoa heiluttamalla vai siemennyksellä (onko oikea sana ihmisistä puhuttaessa? :grin )? Ja onnistuuko se tehdä kotona itse vai tarviiko lääkärin apua?

Alkon käytöstä samat ajatukset kuin Liliinalla ja Sabetilla. Mutta ymmärrän myös tipattoman kannan, kun vierestä seurannut muutamaa alkon kanssa painivaa perhettä. Itse on kotoa saanut opit kohtuu käyttöön ja saman haluaisin opettaa omille muksuille.

ON: rauhallinen sunnuntai päivä... ei suurempia paineita.. odottelua että päivät kuluis jotta vois edes ruveta jännittään tädin tuloa :rolleyes:
 
Tuohon alkoholin käyttöön kommentoin: itse en käytä alkoholia lapsen nähden. Mutta meillä ukon kans on tästä ristiriita. Ukon vanhemmat juovat viiniä ym. Mutta eivät ole humalassa en ainakaan käytöksessä huomaa mitään. Ukko siemailee ja se on sen mielestä ok. Eikä ymmärrä näkökantaani siihen miks en itse halua juoda vaikka lapsuudessa olen alkoholisti perheestä otettu pois. Miehen alkon käyttö olis ok jos se jäis vaan siihen yhteen tai kahteen mut se saattaa helposti vetää pullon viiniä ja pari olutta pitää taukoa ja soittaa mulle tuonko sille tullessa sauna oluen jos oo jossai käymässä. Nyt oon lakannu tuomasta koska en vaan yksinkertaisesti voi sietää sitä hiprakassa ja tästä periaatteesta en luovu. Hakekoon itse itselleen oluset. En pahalla sille ole tuomatta mutta se loukkaantuu jos en tuo. En tiedä onko tästä kehkeytymässä ongelma. Ja pelkään alkoholisoitumista ihan hirveesti. se tosissaan saattaa työn tehdä että toisin ja mököttää jos en tuo. Lisäks vielä ku ukolla se hiprakka oireilee siten että jos vaikka oon pojan kans käymässä jossain ni se alkaa soittaa rämpytellä mulle et millon tullaan, lämmittelee täällä takkaa niin että savut tulee sisälle ku kokeilee vetääkö takka ilman puhallin nopeuden säätöjä tms. , tekee ruokia yö myöhään asti. Eikä ymmärrä sit että muut vois haluta nukkumaan ku sil on niin paljon energiaa tehdä kaikkee. Sit se alkaa suunnittelee kaikkia juttuja joista se ei sanallaankaan puhu täysin selvinpäin. Kaikkia elokuva iltoja ym. Että hän maksaa jos lähetään käymään mutta yhtään sellasta ei oo tullu ku on peruna heti seuraavana päivänä puheensa ettei muka oo rahaa. :/ no ukko on muutenki ni outo persoona että sitä on vaikea ymmärtää. Ja ymmärrän kyllä raskaan työn mutta pitäis vähän muitakin ajatella. Mulla on itsellä huono omatunto siitä että ukko olis lopettanut kaljan litkimisen jos lopetan kotona tupakoinnin. Mutten pystynyt. :'( se voi olla mulle ainut keino kotona päästä hetkeks omaan rauhaan mutta niin on ukolleki olut ainoo keino rentoutua... :/ ja jouduin olemaan vähän väliä jossai lenkillä yksin tai kaverin luona että pääs tupakille ku muuten olis hajonnut pää
 
Me kyllä otetaan yks-kaks lonkeroa yms. ihan lastenkin nähden, en oo siinä koskaan nähnyt ongelmaa. Ja joskus on kavereita ollut kylässä niin, että on otettu muutamat vielä lasten mentyä nukkumaan. Mut meillä ne ihan yhdetkin on tosi harvinaisia ja vielä harvinaisempia nuo illanistujaiset :D Eikä ole kaveriporukassakaan ketään örvellysjuojaa, ihan vaan sellasta "sivistynyttä" meininkiä enkä edes määrittelis ketään humaltuneeksi noiden iltojen päätteeksi. Näin on ollut meillä kotonakin, kun oltiin pieniä. Miehen isä on kyllä ottanut enemmänkin joskus, mutta ei oo koskaan riehunut humalassa yms.. Ei oo kyllä minkäänlaisia traumoja kummallakaan :)
 
En ole mikään absolutisti, mutta emme oikein mieheni kanssa välitä alkoholista, kun urheilemme aika paljon ja muutenkin tykkäämme suht terveellisestä elämästä. En ole koskaan nähnyt häntä vähääkään humalassa, mutta olemme joskus hyvin satunnaisesti lasin tai pari viiniä nauttineet. Jääkaapista löytyy kylläkin aina valkkaria ja sampanjaa. Näistä valkkaria kuluu lähinnä sinisimpukoiden keittelyyn tai kampasimpukoiden sahramikastikkeeseen ja sampanjaa ranskalaiseen creme ninon-tuorehernekeittoon.

Nyt, kun olemme yrittäneet vauvaa ja olen raskaana, emme kumpikaan ole ottaneet mitään yli puoleen vuoteen. Ajattelimme, että sitten, kun saamme pikkuisen saatamme ehkä joskus juoda lasilliset, mutta emne koskaan tule esiintymään lapsen edessä päihtyneenä.

Jotenkin ehkä näin intuitiivisesti ajattelen, että lapselle voisi hyvinkin näyttää, että aikuiset voivat juoda lasin viiniä tai oluen ruoan kanssa tai drinkin juhlissa, kunhan aikuiset eivät päihdy tai muuten aiheuta turvatonta oloa lapselle. Mielestäni parempi juoda ihan sivistyneesti pikku määriä kuin pitää piilossa rommipulloa kaapissa. Isäni on pahasti alkoholisoitunut ja hän saattoi ollessani lapsi lipitellä salaa rommipullon illassa colan kanssa. Lähinnä tätä taustaa vasten haluaisin omalle lapselle opettaa terveen suhtautumisen alkoholiin ja toimia muutenkin vastuullisesti.
 
Itellä kanssa vanhemmat alkoholisteja, mut jotenkin oma mielipide siitä et jokaisen lapsen on nähtävä ettei siitä yhdestä tai kahdesta oikeesti tule humalaan ( niinkuin yleensä räkä kännissä lapsille väitetään).
 
Liisu, Kyllähän se luovuttaja kovasti vannoi olevansa mukana. Toivottavasti nyt on kyseessä vain joku pieni viivästys vastaamisessa eikä lopullinen pakitus.

Lucky, Clomi-annosta pienennettiin koska 5x2 määrällä mulla kypsyi suurin sallittu määrä munasoluja eli kolme. Jos olisi tullut enemmän olis tullut yrityskierto koska monisikiöraskauden riski olis ollut liian suuri. Annosta vähennettiin kahdella tabletilla ja se näköjään oli liikaa koska nyt siellä ei ollut kasvamassa kuin juuri ja juuri 10mm johtofolli. Ovisoireita ei oo näkynyt eikä tosiaan testitkään annan oikeen mitään tulosta.

Sabetti, Todellakin pelottaa. Mulla ei oo tähän hätään mitään varasuunnitelmaa ja jos luovuttaja vetäytyy niin mulla tulee luultavasti tauko yritykseen mitä en todellakaan haluais. Yksityiselle hoitoihin menosta haaveilen, mutta siinä kohtaakin tulee tauko koska ne syö rahaa jota mulla ei tällä haavaa oo ainakaan riittävästi.

Zanasa, Mun kohdalla meni niin että kyselin ensin läpi kaikki tutut sinkkumiehet joista sitten kukaan ei mietinnän jälkeen ollut halukas osallistumaan asiaan. Otin yhteyttä väestöliittoon ja kyselin heiltä miten siellä edettäis ja mitä tulisi maksamaan ja totesin sen olevan tällä haavaa liian kallis tie. Menin sitten nettiin ja rupesin kahlaamaan erästä treffipalvelua läpi ihan asiaa varten luodulla profiililla ja sieltä sitten monen mutkan jälkeen löytyi tämä luovuttaja joka on ollut ainakin tähän asti mukana. Meillä tämä käytännön puoli on hoidettu niin että mies on käynyt mun luona, hoidellut asian itsekseen vessassa purkkiin. MInä olen sen sitten lääkeruiskulla hoidellut oikeaan paikkaan. Tuossa on suunnilleen samat mahdollisuudet onnistua kuin peiton heilutuksella.
 
Mymmelisti, olen täysin samaa mieltä kanssasi. Jotenkin mulla alkoholi liittyy enemmän ruoanlaittoon ja ruokailun yhteydessä tapahtuvaan kohtuukäyttöön. Rakastamme mieheni kanssa hyvää ruokaa, joten vauva tulee saamaan jo masussani oivan annoksen monipuolista ruokaa ja pikku potkun chiliä ;)
 
Voi Milttis, aikamoisen tilanteen olet joutunut käydä läpi. Olet hyvin neuvokas nainen!

En haluaisi nyt mitenkään hirmuisesti puhua perhooikeudellisesta juridiikasta, mutta onko ko. luovuttaja tietoinen mahdollisista siviilioikeudellisista velvoitteista, joita kotona suoritetusta inseminaatiosta voi seurata? Joskus aikoinaan, kun kävin oikiksen perheoikeuden kurssilla tuli vastaan tapauksia, joissa 'muumimukimenetelmällä' syntyneiden lasten isä oli joutunut haluamattaan elatusvelvolliseksi. Ehkä olisi parempi tehdä tämä proseduuri ihan näistä syistä klinikalla ja laittaa sopimuspuoli kuntoon, jotta kenellekään ei tule yllätyksiä. Nämä ovat tietenkin tosi yksilöllisiä ja henkilökohtaisia asioita, mikäs minä olen neuvomaan muiden tärkeitä henkilökohtaisia ratkaisuja...

Paljon jaksamista ja tsemppiä joka tapauksessa yritykseen!
 
Päätti sit jo tänään lähteä lumipyryssä ostamaan pregcheck-liuskoja :D no ainaki tietää että prismasta niitä löytyy :) ja lompakko kiittää ettei ollut niin kalliita kuin noi apteekin testit :D
katsellaan sit ehkä jos tekee huomenna testin... riippuu ihan siitä miten huomisaamuna jaksaa nousta ylös :D
 
Millaisia kokemuksia ihmisillä on muuten terolutista, lugesteronista tai primolutista? Sivuvaikutukset, teho yms? Jos mulla nyt sitten johtuu tuo loppukierron tiputtelu keltarauhashormonin vähäisyydestä niin mikä noista olisi paras siihen avuksi? Voisin osata toivoa lääkäriltä oikeaa ainetta :grin Sen olen ymmärtänyt, että terot on synteettisiä ja luget luonnollisia, mutta mikäs toi primolut on?

Mulla on taas kyselyikä :grin
 
Nomen nescio, kyllä tästä asiasta on luovuttajan kanssa keskusteltu ja luottamus siltä osin saavutettu hänen kanssaan. Itse kun en halua miehen olevan plussaamisen jälkeen enää missään tekemisissä niin enpä sitten myöskään myöhemmin ole peräämässä isyyttä. Asioista on hänen kanssa kirjallisesti sovittu, mutta eipä sekään sopimus häntä nyt väkisellä sido asiassa jatkamaan jos on tullut katumapäälle.

Voi hittolainen kun olis rahaa muutama tonni niin marssisin heti huomenna väestöliittoon varaamaan aikaa.
 
Larissa mulla oli terot käytössä varmaan 7kk. Mitään oireita ei ollut. Kai? Ja käytössä oli kp15-24 ja täti tuli kp23-25. Viimeisellä kierrolla otin vähän eri aikaan nää.
 
Täällä on keskusteltu alkoholinkäytöstä lasten nähden. Mulla itsellä on vanhemmat, jotka on kohtuukäyttäjiä: saunajuoman ottavat, ehkä joskus viiniä juhlapäivänä. Ekan kerran taisin nähdä vanhempani kevyessä hiprakassa joskus teini-iässä. Musta tuntuu, että he ovat näyttäneet hyvää esimerkkiä. Nyt olen jo 30-vuotias, ja vain kerran elämässäni ollut krapulassa, eikä mitään halua toistaa sitä. Viiniä myös meillä käytetään ruuanlaittoon, ja kavereiden kanssa iltaa istuessa voi mennä 1 - 2 lasia. Bileissä mulle riittää 2 - 3 drinkkiä. Puoliso juo vielä vähemmän. Ollaan keskusteltu, että lasten kanssa voi satunnaisesti ottaa ruokajuoman, mutta ehdottomasti niin että ainakin yksi on ajokuntoinen. Haluaisin opettaa, että alkoholia voi joskus ottaa, mutta niin että säilyy ajatus mukana eikä olis tarvetta mennä överiksi. Hiprakka aikuisella voi olla lapselle hyvin pelottava kokemus, sitä en haluaisi näyttää.

Paljon onnea, Nomen nescio! On teilläkin jo hyvä pätkä yritystä takana. Toivottavasti pieni pysyy mukana. :)

Kyfi, ei kyllä kuulosta normaalilta, jos sulla monta päivää on tuhruttanut. Kai siitä voi kysyä lääkäriltä, jos ei meinaa loppua.

Charm, pidän peukut pystyssä, että jos menkat on myöhässä niin ainoastaan erittäin hyvästä syystä! :wink

Voi harmi Mukkis, ei nyt tarttis purkaa omaa pahaa oloaan toiseen. Toivottavasti saatte sovittua, kun mies palaa kotiin.

Larissa, mäkin oon miettinyt mun kupin uusimista, mut aloin viivytellä, kun jos tärppäiskin, ehkä tarttee isompaa kokoa sen jälkeen.

Milttis, onpa tosi stressaava tilanne sulla. Kumpa sillä sun luovuttajalla olis vaan ollut jotain omia kiireitä, ja tajuais vastata sulle pian. Jos viime käynnistä ei ole muutamaan päivää enempää? Vaikka tuliskin toisiin aatoksiin, niin ei nyt tartte ilmoittamatta jättää vaan toista ihmettelemään! Toivon tosiaan, ettei sun tartte etsiä uutta tyyppiä. Mutta jos se tilanne tuleekin, myös Sateenkaariperheiden foorumilla on säännöllisesti noita kyselyjä.
 
Takaisin
Top