Raskaaksi 2015

Sazu, hyvä että kaikki oli kunnossa. Toivottavasti ette tarvitse sitä lähetettä. Ja tosiaan positiivista, että jotain on yrittänyt tapahtua.

SannaMiia, voihan pelkkä jännityskin saada aikaan tuon, mutta olisipa raskausoire! Mä en tiennyt miten toi foorumisovellus toimii, ite meen vaan selaimen kautta.

Tsemppiä piinailuun, tassu, Tähtityär, SannaMiia ja dreamer! Sitten kaikki rytinällä raskausketjuun, ja muutkin jos oon jonkun unohtanut.

Taikatuuli, onnea ovisplussasta! On sekin vaan hieno tunne, kun se tulee. Mäkin mietin viime kuussa kp1:n laskemista, kun yleensä mulla alkaa aamulla, ja kk sitten alko myöhään illalla. Päädyin laskemaan sen aamuksi, ja myöhemmin kun vertailin kuukautisten alkua verrattuna ovispäivään, niin se osoittautui oikeaksi ratkaisuksi. Tai ainakin tällä laskutavalla kolmen kuun ajan on täti tullut dpo15. (Muuten siis menkat alkanu normaalisti aamulla.)

Timbelle pahoittelut tädistä, on se aina musertavaa. :(

Mariskan testissä näkyy edelleen hailura. :)
 
Miun siskolla on endometrioosi.. no ainaki sisko oli sänkypotilaana aina kun menkat alkoivat ja lopussakin valitteli kovaa kipua. Alkuun systerillä oli kystoja mutta sen jälkeen tuli diagnoosina endo.
 
Ja endometrioosin takia jäiki sit senki vauvahaaveet... yritti ainakin 5 vuotta tulla raskaaks hedelmöityshoitojen avulla mutta ei onnistunu :(
 
Dreamer, mulle on testit tulleet päivässä tai parissa. :) Huh, kovasti on sun siskoa koeteltu :( Ei mulla onneksi tollaista ole. Jostain vaan luin että endo voi olla myös oireeton/lieväoireinen.
 
Iii-saa, toivottavasti saat miehen pehmitettyä.

Larissa, varmasti hyvä mennä lääkäriin, toivotaan että saat selvyyden ja tuhruttelu loppuu.

Dreamer, meille on tullu kotitestistä nyt viimeks päivässä, enimmillään kai kolmessa.
 
Mariska on se viiva vahvistunut! Ooooo 8) ihanaa aloita plussa aalto!

Timbe pahoittelut kp1 :(

Larissa toivottavasti alkaa löytyä syy tiputteluille ja saat apuja kierron tasaamiseen. :) Joo toi Google on kans hyvä erikoislääkäri. ;)
 
Mariskalla näkyy testissä jotain viivan tapaista jopa mun silmälaseilla. Jee!

Tädin kanssa tuskaileville voimia! Inhottavat sukulaiset ei tajuu lähteä ajallaan ja pysyä poissa :grin

Dpo 5 ja turvottaa ihan hulluna. Useampana aamuna on heti aamupalan jälkeen ollut huono olo, mutta tuon turvotuksen takia jäivät aamutreenien selkälihakset tekemättä (päinmakuulla oli kuin ilmapallon päällä). Treenaamisesta tulikin mieleeni, millaisia ohjeita te, jotka olette aikaisemminkin raskaana olleet ja terveysalan ammattilaisten kanssa ruokavaliosta puhuneet, olette saaneet heraproteiinin käytöstä? Pelkän googlailun perusteella yleinen mielipide näyttäisi olevan, että palautusjoumissa olevat keinotekoiset makeutusaineet ovat se huono juttu, mutta heraproteiini itsessään on juuston tuotannon sivutuote, joten voiko siinä olla listeriariskiä?
 
Mun ystävällä myös endo. Kovin on kipeä menkkojen aikaan. On myös ollu monissa leikkauksissa ja aina ennen toimenpidettä on sanottu että varaudu että heräät ilman kohtua. :( Toistaiseksi on vielä pystytty säilyttämään. He on yrittäneet kuutisen vuotta, hoidoilla ja luomuna. Pari kertaa on hoidolla tarttunut kiinni mutta sitten irronnut.. ja sitten sanottu että tila ei kestä luomuyrittämistä, eli ovat olleet yrityskiellossa.
 
sama homma oli systerillä.. on tarttunu kiinni mutta irronnu. Ja miehän se olin se lohduttava olkapää joka kuunteli sen itkut :/ se oli todella vaikeaa aikaa koko perheelle kun toinen oli ihan romuna. Ja olipahan kyl vaikea kertoa omasta raskaudesta sille kun toinen ei saa ikinä omia lapsia.
 
Mun isosisko ei voi saada omia. Muutaman kerran jouduin miettimään sanoja joilla kerroin esikoisen tulosta hänelle. Onneksi hän on melko sinut asiansa kanssa, ja pystyy iloitsemaan sekä iso- että pikkusiskon lapsista (meitä siis kolme siskosta). Ja on rakastava kummitäti meidän esikolle. <3
 
Oon iteki joutunu käymään yksityisellä tutkimuksissa että onko mulla kystia tai endoa. Nuorena oli tosi kovat menkkakivut enkä pystynyt olemaan ees koulussa kun menkkojen alkamispäivänä.
 
Mariska sehän vahvistuu!!! Jeee <3

Timbe pahoittelut tädistä, tsempit uuteen kiertoon :)

Niitä testejä tilatessa jos kerkee tilata ennen kuin vievät postiin niin tulee seuraavana päivänä. Ainenkin raskauskeijulta.

Hei mitä tää nyt on. Oon nähnyt monena yönä unta että oon ollut ryyppäämässä. Ja mä en ikinä juo?! Ja kaiken lisäksi "vanhojen" kavereiden tai mies enemmän heidän kanssa tekemisissä. Mutta joskus oltiin paljonkin yhdessä mutta nyt muuton takia on kaikki jäänyt. Viimeksi oon juonut marraskuussa kun käytiin äiti tytär päivässä äidin ja mun kaverin ka sen äidin kanssa. Sitä ennen siitä oli jo 2 vuotta viime kerrasta? Kenellä oli se unikirja? :D jos jaksat niin osaatko tulkita tätä.
 
liliina,mä olen tuota myös pohtinut. Heraprotskua otan annoksen tai pari päivässä,ei kai siinä pitäis mitään pahaa olla?
Endosta,munkin lähipiiristä löytyy ihminen jolla se on. Syö jatkuvasti hormonipillereitä ettei menkkoja ja kipuja tulis ollenkaan,endometrioosipesäkkeitä on poltettu ja keinohedelmöityksellä tuli raskaana ekalla yrittämällä ollessaan 26v. Sen jälkeen ei uskaltanu edes yrittää enää,ei uskonu et kuin hyvää onnea vois olla kahdesti. Mut ihanan tytön sai,nyt jo yläasteella :)

Niin ja Mariska,kännyllä nään ihan hailuraisen! Tee kunnon testi :)
 
Taidan päikkäreiden jälkeen tehdä ton yhden testin tuolta pois... ja kahtotaa sit tartteeko tilata lisää testejä :D ei täs perhana malta odottaa ees ens viikkoon... 2 päivää edellisestä testistä kummiski niin kylhä mie sen voin varmaa nyt jo testata :D tietty sieltä varmasti nega tulee mun tuurilla.,,
 
Liliina, mä sain ohjeeks jättää kaikki lisäravinteet pois kun raskauduin. En mitenkään kyseenalaistanut heraa, eli en kyllä tajunnut kysyä siitä erikseen. Ja puhuinkin vaan neuvolan tädin kanssa, eli ei varmasti paras tietolähde. Kun raskaus päättyi km, niin en aloittanut uudestaan, huomasin, että mun nykyisillä treenimäärillä pärjää hyvin ilmankin. Mitä lajia treenaat ja minkä verran?
 
Mariskaa saa jo varmaan onnitella! Vahvistunut on selvästi eilisestä. :)

Kuulostaa kamalalta tuo endo. :eek:
Mää oon alkanu pelkäämään, et mitä vikaa musta sit löytyykään, kun ens kuun lopulla sinne lääkäriin menen. Toisaalta hyvähän se oli saada joku selvyys näihin ylipitkiin kiertoihin, mutta toivottavasti ei kovin huonoja uutisia tulis... o_O

Timbelle pahoittelut tädistä. Ensi kierto on teidän! :happy:
 
Takaisin
Top