Raskaaksi 2015

Anskunen tässä kierrossa tuhlailin 8 liuskaa. Seitsemänä päivänä ja ovis plussa päivänä aamulla ja illalla :)
 
Mä tosiaan joudun vähän ennakkoon testaamaan 7.2 lauantaina, mutta sillon vasta dpo 11. Sitten seuraavana keskiviikkona ois "oikee" testipäivä. Kiva jännätä muiden kans yhessä sitten :)
 
Sanoinkin väärin, tänään onkin jo 15/29. Katoin et 10.2. Olis kp 29/29, en tiedä testaileeko jo silloin vai odottaako pidemmälle kun viime kierrossa niin hätäilin ja sitten petyin..
Mutta on kyllä kiva kun on muitakin samoihin aikoihin testailevia :)
 
Heipsun taas, en oo vähään aikaan taas rullaillut täällä. Kaiken ymmärryksen mukaan mulla pitäis olla joko kp 17/28 tai 17/31.. tai voihan se olla mitä tahansa kun edellinen kierto venys kp35 asti.. Nyt pitäis olla vaan eka luomukierto ja ensmäisiä luomumenkkoja odotellessa, ellei sitten tärppäis.

Ovis oli kai 25.1. mut en nyt ihan tasan tiedä sit, kun ei oo oikeen mitään tarkkaa tietoa minkä varaan luottaa kierron pituudessa. Ja on tossa muutenkin ollu pikkasen hiljasempaa peittojen välissä, mut uskaltaisinkohan tehä jo testin ?
Mahtaakohan siinä näkyä mitään mahollista plussaa, vai pitäiskö vielä odottaa ?

Mun oletuksen mukaan mun kierto olis kp28 koska e-pillerien kanssa se säännöllisenä pysyi monta vuotta. Eli sen perusteella toki olis sit ovis ollu muutamia päiviä sitten. Tiedä sitä sitten.. :/

Tässä on kuhinaa tiedossa lähipiirissä, tädille on tulossa lapsi maaliskuussa, serkku ilmoitti tänään että sillä menossa rv 14+3, eli sille tulee kesällä vauva. Sit on pari ystävääkin ilmottanut tässä olevansa raskaana. Eli odotettavissa on lapsia liukuhihnalta, kaikille muille, paitsi mulle :( Tai ainakin olo on, että saan odottaa kauan..

Ja sitten tämmönen ns. aloittelijan kysymys, mitä tarkoittaa dpo ?
 
Anskunen, mulla kului ekassa testikierrossa ovistestejä 9 (osa useamman kerran päivässä), silloin testasin plussan jälkeenkin. Sit seuraavassa meni 7, suurin osa testeistä 2 kertaa päivässä ja vikassa taas 9 (tähän asti pisin kierto), suurin osa kahdesti päivässä. Kahdessa vikassa lopetin testauksen plussaan.

Omanapailen: Sain nyt kahdeksan jälkeen illalla ihan jäätävät menkkakivut. En uskalla väittää, ettei ikinä olis ollut sellaisia, mutta pahimpaan päähän kyllä lukeutui. Varmaan alle 5 kertaa ikinä ollut tuollaista. Yleensä mulla tulee menkkakivut aamupäivästä; taas voin sanoa että kyllä joskus ehkä sen viitisen kertaa (teini-iän jälkeen) ollut muuhun aikaan, mutta tosi harvoin. Sitten - ÄLLÖVAROITUS -


Kun tyhjesin tunnin päästä siitä kuukuppini lavuaariin, mun mielestä siellä näytti olevan jotain muutakin kuin verihyytymää, sellaista vaaleampaa kudosmaista ehkä teelusikallisen verran. Näytin sitä vaimolle (huh, tuota en ikinä uskonut tekeväni), ja se ei ollut varma etteikö se olis verta, mutta mun mielestä en oo tuottanut sellasta aiemmin. Saman tien myös kivut oli ohi, vaikka yleensä ne jatkuu muutaman tunnin ajan.
Tuohon kun yhdistää vielä sen, ettei mulla tiputellut ennen menkkoja kuten yleensä... En sano, että varmasti olis ollut varhainen keskenmeno, mutta paljon aihetodisteita. Se olis sikäli positiivinen tieto, että siitä ainakin voisi päätellä että oon ovuloinut, ja simpatkin vielä on kunnossa.
 
Lauruskaah, oliko sulla siis ovis kaksi päivää sitten, ja mietit milloin voi tehdä raskaustestin? Alkiolla menee noin viikko kiinnittyä, sitä ennen ei erity hcg-hormonia. Sit riippuu testin herkkyydestä, mutta yleensä kannattaa odotella vielä viikko siitä, eli pari viikkoa ovulaatiosta.
Dpo on days past ovulation, eli päiviä ovulaation jälkeen. Ovispäivä on dpo 0, siitä alkaa laskeminen.
 
Beisla, ovis on ollut joko kaksi päivää sitten, tai sitten on nyt. Kun en oo varma kiertopäivien pituudesta kun edellisessä kierrossa meni 35.päivää.

Jos olis kierron pituus 28. päivää, niin ovis ois ollut 25.1.
ja jos kierron pituus oliskin 31. päivää, niin ovis olis huomenna.

Eli kannattaa siis odottaa ensi viikkoon ainakin ?
 
Ja älysin äsken, että olin laskenut aikasemmin vähän väärin, eli siis hyvä mahdollisuus olisikin vielä raskautua. Aivot on taas vähän juntturassa :/
 
Laurushka: joo ja mielellään siitäkin vielä viikko eteenpäin. Kannattaa se about 2vko odotella oviksesta.
 
Niin lauruskaah oviksen jälkeen kannattaa odottaa pyöreästi se kaksi viikkoa. :) herkimmät testit voi antaa haamuja jo esim. 10 päivää ovulaation jälkeen mutta varmin aina testata kun menkat ovat jo myöhässä :)

Toivottavasti saatte vielä hyödynnettyä tätä ovulaatiota ja pääset samaan aaltoon sukulaisten ja ystävien kanssa! :)
 
Mun tuli itku. Pelottaa ja stressaa huominen ihan älyttömästi. Yritän aatella että jos nyt menkat alkaa niin sitten alkaa, ja uutta kiertoa vaan. Mut silti.
 
Moi enu ja tervetuloa! Vai stalkkeri ;)
Mullakin oli pienen tovin nuo samaiset pillerit synnytyksen jälkeen, mutta mä taas vuodin usein, paljon ja ihan miten sattuu. Luovutin aika pian kun mieskin oli sitä mieltä ettei oo järkee sekottaa kroppaasa niillä. Kierrot mulla ollu synnytyksestä(helmikuu 2014)asti vähän mirtä sattuu, mut nyt tasottumassa kai. Lyhin kierto ollu 26pvää ja pisin päälle pari kk.
Beislalle pahoittelut tädistä..
Myy82, kierron alusta ovikseen ite greippiä juon :)
Vesta, voi ei!! :D Saithan siivottua? :)
Milttis, I feel u! Mä ostin nimittäin hyvin luultavasti sitä samaa mehua kun kuopusta yritettiin ja kaupassa purkin kuvasta vaan katoin et verigreippiä,mut sit himassa tarkempi tuoteselosteen tutkiminen osotti ettei siin oo greippia alkuunkaan ;)
Sabetti, ihanan positiivinen kirjoitus, tän on tosiaan pakko olla teille the kierto :)
Vesta ja Silv ainakin suht samoissa kohdin kiertoa menossa, täälläkin ovista odotellaan loppuviikon/alkuviikon aikana (tosin tuntemuksia on jo nyt kp10 :O )

Tuosta muille kertomisesta, niin perheelle varmaan jo suht alkuvaiheessa, ehkä varhaisultran jälkeen, samoin läheisimmille ystäville. Julkisesti eli naamakirjassa paljastin ed. raskauden viikolla 25 muistaakseni :)
Mä en oo juonu alkoholia pariin vuoteen, enkä polttanukkaa enää viime raskauden jälkeen, niin kukaan ei kyllä osais mitään epäillä, ellei sit laatta lennä niinku viimeks :D
Täällä tosiaan kp10 meneillään ja oon ollu ihmeissäni kun munasarjoissa tuntunu pientä vihmontaa ja nuo mun molemmat sylkitestit(uus tuli jo postissa ja vanhankin valo toimii ainakin hetkellisesti) näytti jo oviskuvioo, ei ymmärrä! Limoja ei kyllä vielä ole, et ehkämun kroppa vaan ilmasee harvinaisen aikasin lähestyvän oviksen.. Oon parissa eri paikassa netissä sitä laskettanu ja toisen mukaan ois 1.2 ja toisen 2.2 jos kierto sama kuin viimeks eli 29.
15.5 pitäis menkkojen alkaa 29pvä kierron mukaan, eli kuopuksen 1v synttäreistä tulee jänskämonella tapaa :D
Mut saas ny nähä. Tänään en jaksa edes ajatella peittojen heilutusta ja vauvakin heräilee vähän väliä,m jospa huomenna :)
Nyt vaavin viekkuun unta odottelemaan ♥
 
Jännäillään siis Sabetin ja Sazun kanssa samaan aikaan :)

Mullaki tais kuluu 7 liuskaa tässä kierrossa. Tarkoituksella kyllä alotin testaamisen aikaisin.

Beisla, varhaisen keskenmenon voi tosiaan myös miettiä positiiviselta kannalta! Tässä kierrossa sit loppuun asti!!

SannaMiia, osaan niin kuvitella ton fiiliksen! *hali
 
Kiitos Liisu ja dreamer. Aattelin että testaan aamulla niin ei sit tädin tulo yllätä kesken työpäivän vaan osaan jo varautua..
 
Viime yönä oli ihan hirveetä kun mahaa vääns ja olin jo ihan varma et täti tulee aamusta. Ja nyt tästä päivästä lähtien varmasti stressaan kahta kauheammin.
 
Lauruskaah saitkin jo vastauksen siihen että ei vielä ei testit näyttäisi mitään. Tosiaan järkevintä olisi odotella edes siihe päivään kun kuukautisten pitäisi alkaa, mielummin siitäkin vielä pidemmälle. Yksi suositus on että testi tehtäisiin vasta ku kuukautiset on viikon myöhässä. Eli 3 pyöreesti 3 viikon päästä ovulaatuosta. Toki on niitäkin testejä, jotka lupailee tulosta jo 4 päivää ennen kuukautisten alkua, eli yleensä se on dpo 10...

Ja tarkotus ei ole masentaa, mutta mullakin oli pillereiden kanssa kierto 28 päivää, mutta ekoja luomumenkkoja odottelin joku 2,5kk. Se oli kp 70 jotain, kun ekat luomumenkat alkoi.... eli kannattaa varautua myös odottelemaan niitä. Toivotaan toki että kuulut siihen porukkaan jolla kierrot jatkaa säännöllisinä tai siihen, joilla tärppää heti. :)
 
Takaisin
Top