Raskaaksi 2015

Kallista on Milttis tuo lapsen teko keinohedelmöityksellä. Huh. Omaa pco: ta nyt vielä jotenkuten pystyy rahoittamaan. Mutta clomitkin kalliita on. Onko teillä muuta yhteistä elämää kuin lapsen teko? :)

Ei olla yhteydessä bioisän kanssa muuten kuin lapsiasioissa. Ilmoitan hänelle milloin on otollinen aika ja hän sittrn tulee käymään,luovuttaa aineet ja lähtee pois. Sitten mä ilmoitan onko tärpännyt vai ei ja ilmoittelen suuntaa-antavaa aikaa seuraavasta oviksesta ja sitten alkaa homma alusta.
Hän ei tuu olemaan lapsen elämässä mukana eikä halua itselleen lapsia kasvatettavaksi, mutta kokee kunnia-asiana että voi auttaa lapsetonta saamaan lapsen.

yhteyttä ei pidetä enäö tärpin jälkeen ja itellä on aikomus muuttaa eri osoitteeseen kuin missä nyt asun. Osittain yksityisyyssyistä ja osittain myös siksi että tarviihan sitä tilaa kun vauva tulee :)

Muokattu viimeksi:
Milttis onko sulla siis pco vai pcos? Ma sain pcos-diagnoosin ilman munasarjojen ultraa (endokrinologin mielesta oon niin tyyppiesimerkki ettei tarvinnut ultrata), joten en tieda niiden "lahtotilannetta", mut sain kanssa metforminit painonpudotuksen tueksi. No paino ei tippunut grammaakaan, mut sen sijaan aloin ovuloida ja tulin raskaaksi. Tallaisesta mahdollisuudesta ei laakari puhunut mitaan, mut netista oon sit jalkikateen opiskellut itekseni, et tosiaan pcos:n hoitona se tuntuu toimivan varsin hyvin, eika se tosiaan vaikuta valttamatta mitenkaan laihduttavasti. Kannattaa googlettaa, varsinkin englanniksi loytyy tietoa!

Niin ja niista munasarjoista piti viela sanoa, etta kun se eka raskaus valitettavasti paattyi keskenmenoon, niin silloin seka ensin varhaisultrassa etta sit myohemmin km:n aikaan sairaalassa ultrassa sanoivat munisten nayttavan siisteilta, ei mainintaa rakkuloista, niin olisko ne vahentyneet/havinneet metujen ansiosta, en tieda. Mut toivottavasti tasta tiedosta on sulle jotain iloa, alaka lopeta metujen syomista vaikkei paino tipukaan, se on loppupeleissa ihan sivuseikka. :)

Katapultti, en lopeta metuja vaikka eivät laihduta koska tuohon munasarjoken vikaanhan ne määrättiin. Olis vaan hauska tietää auttaako ne siihen. Kaksi kuukautta syötyäni en ainakaan ovuloinut vielä joten aloitettiin clomit. Nyt tuntuu etten tiiä haluanko syyä näitä clomeja kun kokoajan on olo ihan perseestä suoraan sanottuna. Toivottavasti ei tartte montaa kiertoa syödä enää. Mut lasta kyllä haluan niin pakko kait se on koittaa jaksaa näitä sivuoireita. Tällä hetkellä tuntuu että vois kivun mukaan piirtää mahaan synnytyselinten kuvan ihan millilleen. Tuntuu niin kuin koko kalusto olis tulossa alakautta ulos.

Evesiili, sullahan on ollut paljon aikaa hormoneille nousta. :)

Täällähän on tulossa monta testaajaa pian, jee! Menee tää odotusaika nopeammin kun saa jännätä muiden puolesta.

Ja joo, hoidot on sikakalliita. Me sovittiin luovuttajan kanssa, että jos ei noin puolen vuoden aikana tärppää, keskustellaan uudestaan. Voi olla, että tulee mukaan klinikalle, tai sitten ei.
Muok. Mutta luovuttaja ei siis joka tapauksessa vastaa mistään kuluista.

Muokattu viimeksi:
Miksi ois miksi lasten pitää herätä puol seittemältä vapapäivän aamuna...
Mutta jotain positiivistakin, niin täällä alkoi kp1 eli samalla yk1! :)
Meidän piti alottaa yritys kun kuopus on täyttäny vuoden, mut vähän tää näköjään ennenaikaistu,kun ollaakin nyt puhuttu et seuraavasta oviksesta aletaan yrittämään, joka kyllä ajottuu jo ennen synttäreitä mut mahdollinen testipäivä on vasta jälkeen :)

Tuleville testaajille tsempit ja ollaan mukana jännittämässä :)

te ootte Kyl ihan paras tsemppitukiryhmä! :) kiitoskiitoskiitos!! Täällä herätty osastolla naama turvoksissa kaikista eilisistä mömmöistä, voi kiesus miltä näytän. Ja taas sain huomata, jokaisella hoitajalla on oma näkemys miten edetään, eiliset hoitajat puhui toista, ja tänään aamuhoitaja tupsahti huoneeseen kera 4 cytotekin ja komensi heittämään nassuun...eli taas mennään! Tästä kun selviän..niin lupaan katsoa maailmaa taas vähän eri tavalla :)

Voimia tikku. Muurahainen eikö sulla ole testejä kaapissa, jos kohta jo kokeilisit:D täällä taitaa ruveta menkka oireet tulevan päälle.:(

Mä oon tässä tekemässä tutkimusta ovistesteillä ja ei ainakaan vielä ole viivat vahvistuneet. Joten odottelen r-testin tekoa loppuviikkoon, jos enää on tarvis mitään tehdä.

Muoks. Ja on noita r-testejä tuolla yllin kyllin n.6 liuskaa, 1 puikko ja 2 digiä. :)

Kyllä niin ottaa jo valmiiksi hermoon, ku oon satavarma et menkat alkaa mut silti tuntuu et joko pitää kauppaan lähtee testin ostoon. ........Aaaaaaaarrrrrgggg tulen varmaan hulluksi:D

Niin tosiaan, Katapultti, mulla myös pcos. Jos pudottaisin kymmenisen kiloa painoa niin omat luomumenkat varmaan käynnistyisi ja oviksetkin tulisi, mutta kun ei tuo painonpudotus vaan tunnu onnistuvan millään. lähtee aina pari kiloa mutta sitten se tulee takaisin ja tämähän se motivoikin ihan hurjasti. Pitäisi varmaan saada se kuuluisa lapamato niin se varmaan auttaos :D

Saako kysyä kuinka paljon teillä on ylipainoa? Tiedoston kyl itsekin et pitäis tiputtaa ainakin 20 kg niin vois olla helpompi raskautua, mutta ei vaan saa itseään niskasta kiinni:D

Mulla parikymmentä kiloa ylipainoa, raskautumiseen ei ole vaikuttanut. Edellisen synnytyksen jälkeen tippu raskauskilot + 10 kg, toivon et nytki käy niin.

Mulla ylipainoa melkeen 30kiloa. Ja tietenkinhän olis hyvä jos kaikki tippuisi johonkin maailmanaikaan mennessä mutta kunon lapsena ja teininä aloittanut painon keräämisen niin eipä se hetkessä lähde ja jos lähtee niin tulee takaisin yhtä nopeasti. Joku vika mulla luultavasti on energia-aineenvaihdunnassa tai jossain kun ainoa toimiva tapa laihtua näyttää olevan nämä ketoosiin perustuvat pussikeittodieetit. syön kyllä suht monipuolisesti mutta ruokarytmi ollut vuosia väärä. Nyt kun oon koittanut muuttaa rupjarytmiä ja syödä tiheämmin niin paino lähtee nousuun :/ lääkärissä on käyty useasti mutta heiltä ei tunnu saavan apua enää sen jälkeen kun kertoo ettei tiheämmin syöminen auta. Osaavat ilmeisesti autaa vain virallisterveellisen linjan mukaan.
Pitäs vissiin alottaa taas joku pussikeittokuuri.

muok. Kuukautistoiminta on viimeksi toiminut silloin n. 10 kiloa sitten joten sen pudottaminen saattaisi riittää saamaan sen taas luomusti käyntiin.

Takaisin