Raskaaksi 2015

Tikku, mulla ei ole kokemusta tyhjennyksestä mutta kaavinnasta on ja olen todella onnellinen, että sinne pääsin! Mä olen kuullut paljon huonoa lääketieteellisestä tyhjennyksestä, valitettavasti. Lähinnä siitä ettei tyhjene lääkkeistä huolimatta kunnolla.

Ihan hurjasti jaksuja sinne!

Larissa: toinenkin lääkäri ultrasi tuossa iltapäivällä ja hän sanoi myös, että "onpas sinulla runsaasti rakkuloita munasarjoissa"! Yritin sitten kysyä, että meinaako se sitä pcota, niin sanoi, että kyllä tämä ihan selvä viite sellaisesta on..mutta se keskustelu jäi siihen. sitä en ole muistanut vielä kysyä, että miksi 2 kiertoa pitää odottaa seuraavaa yritystä..? ..tosin eipä sillä, en kyllä olekaan vielä pariin kiertoon valmis uuteen yritykseen. Tämän päivän tapahtumat on pistänyt vähän miettimään..ja ehkä myös vähän pelkäämään... :/

Tikku, on sulla kyllä nyt ollut kurjaa ihan olan takaa :mad::sad001 En osaa edes kuvitella miltä toi kaikki tuntuu, ihan kuin pelkässä pikkuisen menettämisessä ei olisi tarpeeksi... Ja vielä pco:lla vihjailevat lisäksi. :banghead: Onko sulle ikinä aiemmin ultrassa sanottu, että näkyisi jotain siihen viittaavaa? Varmasti vaatii aikaa sulatella asioita ja parantua.

Mulla ei ole omaa kokemusta, mutta olen myös kuullut, että monet joutuu lääketyhjennyksen jälkeenkin vielä kaavintaan, kun kaikki ei ole tullut ulos. Eli ehkä olisin kaavinnan kannalla..?

Mulla oviksesta muutaman päivän päästä tuli tissit tosi kipeiksi ja pysyivät kipeinä tädin tuleen asti. Uskoin sen jo hyväksi merkiksi mutta johtuikin ilmeisesti ihan vaan oviksesta ja clomeiata kaikki mun oireet. Vissiin seuraavilla yrityksillä parempi kun en usko mihinkään oireisiin ennen plussaa.

Larissa: Testaan perjantaina, jos on tarvetta.. Silloin kp 27/25 ja silloin sain esikoisesta selkeän plussan. Kovasti toivon, että pääsen silloin testaamaan! Asiasta kukkaruukkuun, geelikynnet on ihanat!! Olis kiva laittaa taas :)

Tikku: Onpas siellä ollut tuskaista! :( Pyydä ihmeessä lisää ruokaa, ettei tarvitse vielä nälkääkin nähdä, jos siis saat syödä..

Mä kävin esikoisen syntymän jälkeen gynekologilla pitkittyneen jälkivuodon takia. Gyne kans totes mulle vaan ohimennen, että näkyy "monirakkulaisuutta". Harmittaa, kun en tajunnut kysellä asiasta enemmän. Mut mihinkään pcos:n liittyvää oireilua mulla ei kyllä ole. Km jälkitarkastuksessa lääkäri sano ultratessaan vaan, että munasarjat näyttää hyvin toimintakykyisiltä, silloin olikin suunnilleen oviksen aika.

Larissa ja Mimmu, itse olin jo alkuun sen kaavinnan kannalla, mutta kun käytäntö on, että lääkkeillä ensin ja sitten vasta kaavinta jos ei onnistu.
Tuntuu vaan niin turhalta tämä lääkkeellinen, kun ne tosiaan niin monesti epäonnistuu. Niin miksi haaskata aikaa ja aiheuttaa turhaa kipua...Voin Kyl kertoa, että täällä oli tänään ihan täysi synnytys päällä, aivan normaalit karsean kipeät supistukset ymym. Helpommalla olisi päässyt jos olisi tyhjennetty toisella tavalla. Ja nyt pitäisi asennoitua, että huomenna sama rumba uusiksi! No thanks!

Hampaaton: kattos kun en ole saanut syödä aamu klo 07 jälkeen mitään siltä varuin että joudutaan nukuttamaan. Enkä siis saa vieläkään ruokaa ennenkuin huomenna kaikki on ohi :/

heis, mitäpä kuuluu?

onnea plussanneille jos niitä on tullu lisää :)

tsemppiä kaikille tasapuolisesti :)

täällä neiti 1kk tänään ja käytiin ensiavussa ku ukko vaati koska oli varma et tyttö kipeä vaikka minä väitin ettei ole. no minä sit suostuin iha rauhottaakseni ukkoa ja saadakseni tietää tytön kasvun. paino 4500g (sairaalassa mitattu, syntyessä 3120g) ja pituus n. 53cm ehkä 52 (syntyessä 49cm) ku kotona mitattii tänää uus pituus. tyttö on pullautelu ruuan jälkee aikas paljonki välillä mut johtuu siitä että tyttö syö extraa ja ylimääräset tulee ulos. lääkäri sano et pitäs antaa korviketta ettei tyttö pullauttelis ku siihe on lisätty jotai lääkettä joka estää oksentamisen, kuukautee ei sais imettää yhtää ni minä olin että ei tasan oteta ja ukkokaa ei halunnu korviketta alkaa antaa koska parempi mennä iha rintamaidolla ku siinä on kaikki mitä tarttee ja pullauttelu lääkärin mukaa normaalia, ukon vaa piti saada kuulla lääkäriltä se.

miuk: ei minullakaan ole mitään muuta kriteeriä mikä täyttäisi tuon pcosn tunnusmerkit. Kierrot on 27-28 päivää, olen melkoisen hoikka, aiemmat raskaudet on alkaneet nopeasti Ym. En sitten tiedä, onko sillä niin merkitystä onko niitä rakkuloita ihan rutosti vai vähemmän..
??

Tikku, mä sain samanmoisen rakkulakommentin km:n jälkeen. Ihmetteli suuresti, että mulla on silti aina ollu päiväntarkat kierrot ja että oon tullut raskaaksi joka kerta yk1 (paitsi nyt, kun nyt on yk2 menossa ja yk3:n alkua oottelen). Se pco kuulemma myös altistaa raskausdiabetekselle, sitäkään mulla ei oo ollut.

Azalea, onpas kummaa..ehkä Se on sitten yleistä, nuo monirakkulaiset munasarjat. Ei minullakaan ole koskaan ollut raskausdiabetestä, eikä kyllä muitakaan kummempia sairauksia..

Tikku: No niinpä tietysti! Jännä ettei illalla saanut mitään, kun ehtiihän yön olla ilman (vaik sen 12 tuntia..) Kurjaa olla kaiken tuon lisäksi vielä nälissään :sad001 Tsemppiä!! :Heartred

Täällä o tosiaan pco niinkin paha että muutamaan vuoteen ei oo ollut kuukautisia kuin kerran pari vuodessa. No, sehän ei mua oo haitannut kun on yleensä menkat tosi kipeät enkä oo ymmärtänyt että siitä vois jotain haittaa olla etteivät tule.
Nyt sitten syksyllä kun alkoi ihan todella tää vauvakuumeilu niin kävin lääkärissä koska tiesin että jotain täytyy tehä että kierto palautuu. Munasarjat ultrattiin ja ne oli kuin sammakon kutua molemmat. Pco vaikuttaa hormonitoimintaan siten että sitä ovulaatiion tarvittavaa hormonipiikkiä ei tule eli ei tule. Ja mulla tosiaan ne menkat vaan joskus ja jouluna.
Mulla riskitekijänä pco:lle ylipaino ja perintötekijät. Painoa kehotetaan aina pudottamaan, mutta pco itsessään vaikeuttaa huomattavasti painonpudotusta. Metformiinia määrättiin ja sen pitäis kuulemma vaikuttaa laihduttavasti ainakin joillakin. Alkuun annos oliniin pieni ettei se auttanut ainakaan painoon. Yksityinen gyne folliutrassa kehotti nostamaan annosta ja sen tein, mutta vielä en oo huomannut sen vaikutusta painoon. Tuntuu että laihtunut en kyllä ainakaan ole, paremminkin päin vastoin. Olis jännä tietää onko tuolla ollut vaikutusta niihin munasarjoihin. Folliutrassa vähän näytti kuin olisi se helminauhamaisuus muniksista vähentynyt, mutta en oo varma. Pitää nyt seuraavassa varmaan kysyä sitäkin.

Tällä hetkellä on aika lohduttoman oloinen fiilis tän raskautumisen suhteen. Ei sillä etten olis varautunut siihen ettei eka kierto vielä tärppää mutta epäilyttää koko homma sillä tavalla että toimiiko oikeesti mun keho niin että raskautuminen olis ees mahdollinen kaiken tän jälkeen. On niin paljon asioita jotka voi mennä pieleen. En esim. tiedä onko mun munajohtimet auki. Sitähän ei ilman tutkimusta voi tietää. Ja jos ovat tukossa niin ainoa vaihtoehto raskautumiseen on keinohedelmöitys. Adoptoida en voi :/ miten tämä ihmisen lisääntyminen voi olla näin vaikiaa?

anteeksi pitkä omanapailu ja kärttyäminen. Alan olla vissiin tähän aikaan illasta ja menkkakivuissani aika väsynyt.

Niin sitä vielä piti sanoa, kun aiemmin oli puhetta miehen suostuttelusta lapsen teko puuhiin niin meillä minä kuumeillut jo monta vuotta:D välillä enemmän välillä vähemmän. Viime kesänä mies rupesi vain kumit jättämään pois ja sen kummemmin niitä ei ole käytetty. Eli oikeastaan silloin kun itse vähiten höyrysin. Eli hän siis sai periaatteessa päättää.:D ne miehet. ....:D

Tikku,mulle annettiin cytot kotio mukaan eli hoidin tyhjennyksen kotona miehen tuella. Esikoinen laitettiin mummilaan ja kamalaahan se oli kyllä.. Ihan kamalaa ja kivuliasta.
Ei mulla es tarkistettu mitenkään et onnistuiko hyvin,mut kai se ok oli kun pian olin uudelleen raskaana ja tässä tissillä sen tulos tuhisee :)

Mua ihmetyttää oma kroppa nyt. Varmankin ite aiheutettua kun liikaa on vauvajutut mielessä, mutta mutta.
Oltiin tänään autossa kun mahassa tuntu pientä menkkamaista kipua,arvelin siis et nyt ne alkaa. Mulla ei oo tapana tuhrutella ollenkaan,eli kun alkaa niin tosi pian vuotaa kunnolla. Mut nyt tää ei lisäänny mihinkään! Paperiinkaan ei oo tullu mitään enää illalla. Eli pari kertaa iltapäivästä tuli ihan vähän tuhrua ja sit ei mitää. Hmph. Viimeks mulla tuhrutteli muutamaa päivää ennen plussaa kuopuksesta,joten arvannette sekavat fiilikset. Yrityksenhän piti alkaa ens kuussa,mut yks lipsahus kävi viime oviksen tienoilla/sitä ennen.
Varmaan mietin ihan turhia ja ite tän vaan aiheutan,eiköhän se täti saavu yön tai huomisen aikana ja päästään ekaan yrityskiertoon :)

Tikku, mä itse olen kaavinnan kannalla mutta ymmärrän tietysti myös senkin kannan että kaavinnassa on omat riskinsä (tulee reikiä yms.) joten lääkkeellisellä yritetään ensimmäisenä. Toivottavasti kaikki menisi hyvin, päädyttiin sitten aamulla kumpaan ratkaisuun tahansa, niin pääsisit pian kotiin paranemaan :Heartred paljon tsemppiä sulle sinne. Oot kuitenkin ihanan optimistisella tuulella!

Milttis, anna tulla vaan ulos! Me kyllä kuunnellaan täällä kaikki huolet ja murheet!

Takaisin