Raskaaksi 2015

Gatusa, kuulostaa oudolta neuvo niin pitkästä imetystauosta. Omaa kokemustahan mulla ei vielä ole, mutta toivon kyllä voivani imettää, enkä varmaan minäkään olis suostunut noin pitkään pulloruokintaan. En osaa kuvitella, että imetys enää onnistuisi sen jälkeen. Ja neuvoloiden pitäis vielä tukea imetystä... huoh.

Millos on seuraavien testiajankohta? Mua jänskättää nyt hulluna teijän puolesta, niin suurta plussa aaltoa sinne!! Miten maltankaan siirtyä tuonne odottajien puolelle, ainakin pakko sivusilmällä seurailla tätäkin :)

Mulla taitaa ovis olla osimoilleen päällä tai ihan just ovella, kun kärttyilen ympäriinsä. Miten sitä voi tärpätä, jos vaan kärttyää!?

Onpa ollut ihanan kiireistä elämää niin ei oo kerennyt miettimään raskautumista. Kaks viikkoa vielä kmn ja tyhjennyksen jälkeiseen tarkastukseen, odottelen malttamattomana menkkoja et päästään puuhaamaan plussaa testiin.
Tyhjennys sujui yllättävän kivuttomasti, otin kyllä kaikki sallitut särkylääkkeet niin usein kuin sai. Ulkoilu ja liikkuminen helpotti ja uskon et kaikki meni hyvin.
Positiivisella mielellä lähdin uuteen vuoteen ja nyt en yritä tulla raskaaksi vaan raskaudun jos niikseen tulee.

Onnea plussanneet

Tikku: sää oot kyllä vahva! Hirmuisen rankkoja kokemuksia ja viel joutuis valitsee miten toimitaan ja nälässäki vielä! Monirakkulaisuus on yleinen vaiva. Kaikille se ei aiheuta mitään eikä sitä tiedä mutta usein kiertohäiriöitä juuri tuon ovuloimattomuuden takia. Mulla radi, monirakkulaiset munasarjat ja kiertohäiriöt... ja diagnoosi polykystis tyyppiset munasarjat. Ei pco.... en tiedä miten sais diagnoosin pco. Mitä multa puuttuu. Mutta suuren suuri halaus sinulle! Käyt sitten herkuttelemassa kun viimein pääset kotiin.

Milttis: onko mies valmis lähtee tarkempiin tutkimuksiin jos meinaa ettei Luomuna onnistu ja miten pitkäks aikaa on sitoutunut luovuttamaan :)

Ootteko te ihan avoimesti puhunut tästä luovutus asiasta lääkärillä tai aiotko mainita jos sinne asti meet ettei ala tärpätä. Ootko ovista pongaillu? Niin ja sovitteko te aina tapaamiset oviksen aikoihin vai miten se luovutus käytännössä toimii :)

Nyytille plussaa!!!

Evesiili: plussaa. Mitkä on olot?

Gatusa: vaavitus on kasvanut! Ja pulauttelu on normaalia mutta jos pulauttaa kaiken pois ja paino alkaa tippua ni voisko sit kyseessä olla se ruokatorven sulkija ei vielä kunnolla pelitä. Tai jos se hotkii.

On.

Tänään munasarjoja pistelly pitkin päivää ja tuntunut että kohdun kaula repee... Tällaista oli viime kierrossa myös mutta oliko oviksen aikaan, ennen vai jälkeen ovis plussan. Jospa ovis olis menny jo...

Lucky: kyllä mulla sellainen fiilis on että saattaisin olla raskaana :3 toivossa on tietty hyvä elää :D alavatsaa nippailee, tissit aristaa, vähän huono olo, vessassa saa ravata vähän väliä. Putoon kyllä korkeelta jos se täti nyt kurvaa paikalle :|

No nyt sit ensiviikolle uusi plussa aalto liikkeelle. .muurahainen, Evesiili, Nannu jne...ja vielä jos itsekin pääsisi siihen remmiin mukaan:D oikein hyvää yötä kaikille.

Tikulle kyllä täydet sympatiat! Mulla ne halusi silloin syöttää cytoja läpi yön illasta lähtien vaikka tyhjennys olikin käynnistynyt jo itsekseen, tai voin minäkin sanoa että "synnytys" oli meinaan kipuineen niin järkyttävä kokemus ettei toista. Yön ajan se sitten supistelikin lopuksi niin että isoimmat tavarat tuli ulos aamulla ja sitten pääsinkin vihdoin kotiin. Kaavinnasta ne ei edes puhuneet vaan käsitin kokoajan että minut tyhjätään lääkkeillä loppuun asti. Hyvä että sait ruokaa, se tipassa istuminen ei tosiaan ollu herkkua, välillä mä tirpasin limsaa pullosta jonka äitee salakuljetti mulle, mutta heti tuli noottia kun käry kävi o_O

Tikku paljon jaksamista sulle sinne! Itselläni tehty yksi tyhjennys noilla cytoteceillä ja se oli tosi raskasta vaikka sujuikin hyvin ja pääsin samana päivänä kotiin. Saati että pitäisi alkaa seuraavana päivänä alusta :/ se kaavinta voisi olla helpompi vaihtoehto mutta kamalan vaikee valinta tuollanen.

Vaikka sen plussan tänään sainkin nii pakko vielä roikkua ainakin hetki täällä ja seurailla muiden testailuja että paljonki plussia satelee :)

Ei olla puhuttu tutkimuksiin menosta luovuttajan kanssa. Väistämättähän sekin eteen tulee jos tämä raskautuminen suju kotikonstein. Saattaisin jopa kuvitella että hän saattaisi suostua hoitoihin ja kysynkin jos se tilanne eteen tulee, mutta hoitoihin mentäessä vaihtoehto on myös että tilataan sitä tanskalaista, anonyymiä spermaa ja touhutaan sen kanssa.
Hoitoihin jos joutuu lähtemään niin silloin kyllä tulee väistämättä ainakin jonkilainen tauko yrittämiseen koska homma kysyy niin hirveästi sitä rahanpuolta. Se on myös syy miksen alunperinkin lähtenyt hommaan klinikan kautta vaikka vaihtoehto tuntui kyllä hyvältä ja ihan jo väestöliittoon (se on ainoa oulun seudulla hoitoja antava taho) soittelinkin ja kyselin miten edettäiaiin jos päätyisin yrittämään klinikan kautta.
Kysyin mitä lystille (tutkimukset, siittiöt,inssit...)kerttyisi hintaa anonyymeillä tanskalaisilla. Kehottavat varautumaan minimissään neljään hoitokertaan. Jokaiseen simpat 400e/kerta+kaikki muu oheistoiminta tekee yhteensä reilut 5000e. Jos taas huomataan että esim ne munajohtimet on kiinni ja keinohedelmöitys ainoa vaihtoehto niin sitten sitä hontaa vasta alkaakin kertyä sillä muistaakseni 1 keinohedelmöitys maksaa reilut pari tonni+ ne oheistoiminnot päälle. Ei lähihoitajana ihan sekunnissa tuollaisia rahoja saa säästöön vaikka kuinka tuikkaa taloutta harrastaisi. Tunnetulla luovuttajalla ei säästä kuin siittiöiden hinnan mutta niiden pesusta,pakastuksesta ja sulatuksesta joutuu silti maksamaan.

Tottakai teidän plussanneiden pitää käydä meitä tsemppaamassa täällä! Ja ainakin yrittää napata mukaan plussanneisiin! :wink Ihanaa tosiaan että jaksatte täällä pyöriä ja pitää meitäkin ajantasalla :Heartpink

Nuo hoidot ovat kyllä älyttömän kalliita! Siihen saa äkkiä uppoomaan jopa viisinumeroisen summan! Varsinkin jos joutuu ihan pidemmän kaavan kautta käymään.

Takaisin