Raskaaksi 2015

Moi kaikille pitkästä aikaa! :)

Olen vähän taustalla lukenut, mutta en niin perillä teidän kuulumisista.

Kiivimamille oikeesti paljon tsemppiä ja toivottavasti saatte miehen kanssa asiat kuntoon. Elämä on heitelly kerralla isoja haasteita sun ja teidän eteen.

Mitäs Luckylle ja tyttötiikerille kuuluu?

ON sen verran, että kävin tossa taannoin gynellä ja kaikki on ilmeisesti kunnossa. Kierrot on vaan sekaisin. Tänään taitaa olla kp 13, eikä mitään hajua oviksesta. Olen kaiken lisäksi kuumeessa, joten en elättele mitään toiveita vaan yritän elää ja ajatella muita asioita. Mä oon aika lannistunu tän vaikean alun vuoksi ja ajattelen, että ollaan ihan onnellisia yksilapsisena perheenäkin. Mun elimistö ei toimi, enkä sille nyt mitään voi. Maksoin jo lääkäristä monta sataa, niin olkoon nyt sitten, kun kaikki on muka kunnossa.

Ketäs täällä on muuten plussannu viime aikoina ja kuka piinailee? Ja kaikille uusille oikein paljon tervetuloa mukaan. :)

Mommyme,huh. Sielläkin koettu monenlaista!!
Mä olen 34v :)
Lucky87, joo radia ei kyllä oo mullakaan ikävä.. Molemmissa raskauksissa oli ja sai vahtia syömisiään ja pistellä itteesä mittausten takia :/ mulla onneks ruokavalio ja seuranta riitti,ei tarvinu insuliinia.
Edelleen on syötävä2-3h välein,et liekkö heittelis edelleen..

Unicorn81 : mitäs tänne... ei erikoista. Oviksesta ei oo varmaa havaintoo mutta ehkä toissapäivänä, ehkä eilen tai ehkä tänään tai ei sitten vielä ollenkaan. Tuntemuksia on ollut jo eilisestä mm. Rintoja jomotellut mutta en nyt osaa niitä yhdistää muuhun kuin loppukiertoon. Kp 19 ja puuhastelut kp 15... miettiny miten sais lisää rahaa toteuttaa haaveita/unelmia. Miten sais pidettyä itsensä kurissa että rahaa jäis säästöön... se aika kuukaudesta? Vähän masis olo ... ei pitäis miettiä vaan pitäis toimia... vähentää tavoitteita tai pidentää niiden tavoitteiden toteutumis aikaa ettei kaikkee heti kerralla tuu... mut oon tällainen kaikki heti mulle nyt tyyppi.

Nyytti: mulla kans ruokavaliolla ja seurannassa. Pottua, maitoo ja ruisleipää piti syödä vaikka ne just mulla nosti sen sokerin ohi sallitun... mittään en sille mahtanut. .. käskeevät syömään vaikka samalla kieltävät ruokaaineet jotka nostaa ja pitävät bimbona ku en tajua ruoka ohjeita enkä noudata niitä... ne ei tajunnu... sokerit oli sillon paremmat ku en syönyt perunaa, maitoo enkä leipää....no... töitään ne tekivät vaan oppikirjan mukaan... eivät osanneet käyttää maalaisjärkeä siinä asiassa

Mä sain sillon tipan kautta sitä pahoinvointilääkettäkin ja voi sitä onnea, kun sinä aamuna sairaalassa pystyin syömään YHDEN KOKONAISEN VOILEIVÄN :D Muistan varmaan ikuisesti, miten hyvältä se maistui :D Mua ne pahoinvointilääkkeet sen sairaalakeikan jälkeen vähän jopa helpotti, ei tarvinnut oksentaa niin usein, vaikka paha olo koko ajan olikin. Mulla oli myös niin, että ihan vasta loppumetreillä sain ekan plusmerkkisen luvun painosarakkeeseen; 155g/vko :D Maksiminousu viikossa tais olla 230g, kuulemma vauvakin kasvaa niillä viikoilla jo sen verran :D Ja loppuvaiheessa esikosta mä todellakin söin ja söin koko ajan, ihan koko ajan oli nälkä :D

Niin ja tuo ultrissa ravaaminenkin tuli kakkosen kohdalla tutuksi; vuoroin siellä sai juosta mun takia ja vuoroin sen takia, että tuo kirppu kasvoi (tai pikemminkin jätti kasvamatta) ihan oman mielensä mukaan :rolleyes: Samaa kaavaa noudattaa edelleen...ikää 1v2kk ja kasvukontrollit johti tällä viikolla jo jatkotutkimuksiin. Pituus -3 käyrällä, paino -2 :/

Tuohon Milttiksen kysymykseen raskausajan kielletyistä herkuista: mä oon ihan hirveä kahvisieppo, sitä menee siis yli kymmenen kuppia päivässä ja mulla menee pää ihan sekaisin jos oon pitkään juomatta. Kaikista vaikeinta tulis kuitenkin olemaan elämä ilman juustoja. :nailbiting: Mä rakastan niitä! Viikossa mussutan helposti kilon tavan juustoa ja himoissani vetelen feta- ja homejuustoja paketillisen kerrallaan -ihan paljaalteen. Mun mies yökkäilee aina vieressä kun esim. katsellaan leffaa ja tarjolla on perinteiset popparit ja sipsit, mutta mä istun sohvalle juustopaketin ja höylän kanssa. :rolleyes: Mietin vaan, että mitähän ne himot sitten on jos tulen raskaaksi :p

Niin ja mä olen 24v, mies 26v ja esikoista toivotaan :)

Voisin kai itsekin vastata omaan kysymykseeni tässä yövuoron kitutunteja viettäessä.
Minä olen siis 23v, mies 25(tänä vuonna 24 ja 26) ja kolmas toiveissa :)
itseasiassa nyt se ei kuulosta enää niin pahalta sanoa sitä :D
Sillon kun kertoi ihmisille että hei olen 20v ja 2 lapsen äiti(niinkuin silloin olin kun kuopus syntyi) nii jotkut meinas tukehtua muroihinsa.
Itse en oo koskaa ees osannu ajatella et siinä on mitään ihmeellistä että mun ikäisellä on kaksi lasta. mulle se on niin luonnollista :)
Tää meidän vauvaoperaatio on sitä paitsi ihan salaisuuskin. ei me olla kellekään kerrottu että yritetään. mä olen kertonut mun kahdelle parhaalle ystävälle mutta kellekään sukulaisille tai edes omille vanhemmille ei olla puhuttu sen enempiä. Ei olla kerrottu ehkä siks koska sitten jotkut saattais koittaa alkaa puhua meille "järkeä" että pitääkö niitä lapsia nyt lisää tehdä ikinä tai ainakaan seuraavaan kymmeneen vuoteen. varsinkin miehen puolen suku on nihkeetä porukkaa.
Mutta ko me ollaan ajateltu ihan niin että tää on kuitenkin meidän elämä ja itse tiedetään mitä siltä halutaan ja ne ketkä ei ole onnellisia meidän puolesta jos/kun vauvauutisista kerrotaan voi suksia kuuseen :)

muoks. niin ja se vielä että olemme olleet yhdessä yli 7 vuotta joten ei me tässä nyt mitään enää leikitä mutta jotkut meinaa että edelleen ollaan liian nuoria :)

Huomenta, täällä kans yks jolla piinaviikko menossa! Tänään kp 25 ja dpo 8 tai 9. Viikon päästä meinasin r-testin tehdä. Tosin eilen aloitin kokeilun vuoksi testailee ovistesteillä, kun kerta nekin näyttää kohonneen hcg:n. Niin mielenkiinnolla seuraan niillä vahvistuuko viivat yhtään. :)

Lämmöt tällä viikolla ollu 37-37.8. Mahassa kerran tai pari vihlaisua tuntenut, muuten on hiljaista alapäässä. Saas nähä miten käy...
Muoks. Eniten ärsyttää kun suussa on kitalaessa turvonnut ien etuhampaiden välissä/takaa, vaikea selittää. Mut se on tosi arka ja kieli osuu siihen kokoajan.

Mommyme, me ollaan miehen kanssa 25 ja 27v (mä vielä tänä vuonna täytän 26, mies just täytti tuon 27) ja myös kolmas haaveissa. Ja ihan täysin salaa kaikilta. Mun äitini on nyt jo puhunu mulle "järkeä", vaikkei edes tiedä koko kolmosajatuksesta, mun mummo ilmotti esikoisen syntymän jälkeen, että "yks riittää ihan hyvin" :rolleyes: Joten kerrotaan vasta sitten, kun on aivan pakko (eli sitten, jos taas oksennan koko ajan tai sitten vasta, kun maha alkaa näkyä, jos käy tuuri enkä oksentele :D ).

Huomenta naiset! Terveisiä operatiiviselta osastolta, tyhjennyksessä ollaan. Piti olla jo eilen, mutta olin oksutaudin jäljiltä niin heikossa hapessa että viisaampi oli yrittää tänään.

Mommymella on ollut Kyl tosi rankat raskaudet ja synnytykset, huhhuh! Olet kyllä hirmu rohkea nainen kun et ole jäänyt "tuleen makaamaan" vaan uskallat haaveilla jälleen uudesta raskaudesta <3

oli puhetta noista raskausajan "kielletyistä asioista", niin itse Kyl oon ollut ekassa raskaudessa aivan hirveä pilkunviilaaja! Mäkkärissäkin pyysin aina juuston pois hampparista koska cheddari oli mielestäni kielletty..ja ihan missä tahansa kävit kaffella Ym. niin oli pakko kysyä ko. piirakan tai paakkelssin sisältämät aineet...Toisessa raskaudessa otin piirun verran höllemmin. Mutta nyt tämän keskenmenneen raskauden myötä olen taas kahlannut läpi asioita, joita olisi pitänyt välttää. Olen syönyt juustoja joita ei olisi saanut syödä. Olen käyttänyt (liikaa) kotidoppleria joka joidenkin jenkkitutkimuksien mukaan on haitallinen sikiölle ymym.. ja nyt olenkin varma, että oman huolimattomuuteni/ piittaamattomuuteni takia pikkuisen elämä päättyi lyhyeen!
Seuraavan kerran kun ja jos olen raskaana, aijon olla ihan yhtä neuroottinen tollo kuin esikoistani odottaessa. Tosin ihan heti emme varmaan uutta yritystä aloita. Lääkäri eilen sanoi, että KAHDET kuukautiset ennen kuin uutta..ja sitten heitti, että sinulla on tosi paljon rakkuloita munasarjoissa (siis kun siinä ultrasi samalla). Mutta lause jäi avonaiseksi, enkö tajunnut kysyä, että mitä tarkoitti. Itse vaan illalla mietin, että onko mulla nyt sitten joku pcos??? Koska hän kyseli vielä, et onko mulla tosi pitkät kierrot? Ja että onko ollut vaikea tulla raskaaksi? Ei ymmärrä...

Isosti tsemppiä Tikku!

Tosta kahden kierron odottamisesta oli just puhetta tuolla toisaalla eikä me keksitty sille mitään muuta syytä kuin, että uuden raskauden la on helpompi laskea. Nimittäin jopa kaavinnan jälkeen suositus on yhdet menkat. Aikoinaan oli myös 3kierron suositus mutta sekin on jo vanhentunut.

Jos siis on halua lähteä yrittämään uudelleen niin kannattaa vielä keskustella lääkärin kanssa miksi hän antaa moisen ohjeen.

Vesta, mä olen kans niin juuston perään, varsinkin aura on suurta lempparia! Joskus tulee vedettyä suoraan siitä palasta vaan ja huutia tulee ukolta kun se huomaa :grin

Tikulle paljon jaksamisia :Heartred

Muurahaiselle tsemppiä piinailujen kanssa! Plussatuulia puhaltelen sinne! :)

Itse kyllä uskallan syödä pastöroituja juustoja. Ja tietysti kovia juustoja, joissa ei listeriariskiä ole. Muutenkin Suomessa valvotaan listeriaa aika hyvin, joten jos siinä lukee, että maito on pastöroitua, niin uskon sen. :P

Jos teille on tuttu tv-sarja How I Met Your Mother, niin muistanette Lilyn synnytyslääkärin, joka sanoi kaikkeen, että "juuuust a little bit". Eli että kulaus viiniä ei vielä aiheuta mitään. Toki listeriassa riittää se pienikin määrä, joten varsinkin kuumentamattomia ulkomaisia pakastemarjoja välttelin esikoisen aikaan.

Niin ja ikäkysymykseen, täytetään miehen kanssa tänä vuonna 28, esikoinen täyttää pian 3.

Niin, me vältellään muutenkin ulkolaisia tuotteita kuin ruttoa (hedelmät taitaa olla ainoo ulkolainen asia, mitä me syödään), niin siksikin oon melko löyhästi noudattanut noita ruokasuosituksia. Meillä Suomessa kun oikeesti on tosi puhdas ruoka :)

Aamulla tein testin, näkeeks kukaan muu tota hentosta viivaa? Onko haamu vai vaan viivanpaikka. Ennen noissa testeissä ei kyl oo tommosta näkyny :o

Liitteet

• 1421480419713.jpg
    1421480419713.jpg
    35 KB · Katsottu: 183
Takaisin