Raskaaksi 2015

Hui olipa Nyytillä hurjat synnytyskertomukset :nailbiting: Miten sun omalla äidillä on mennyt aikoinaan? Itse en jotenkin etukäteen osaa edes jännittää/pelätä/ajatella, että synnytys voisi olla vaikea. No jos vaikka raskautuisi edes ensin :grin

Kääk. Latasin äsken foorumin sovelluksen takaisin puhelimeen. Olen taas tuhoon tuomittu :grin Onneksi en enää kulje bussilla töihin ja nykyisessä työssä ei saa omaa kännykkää räpälätä, joten en ehkä iiiiiihan koko ajan täällä notku (enpä vissiin). Tästä se hulluus taas alkaa...

:dance018:dance011:laughing021

Mulla on niin kova vauvakuume et oon keskittynyt vaan toivoo sitä raskautta enkä oo ehtiny ajatella yhtään mitä se raskaus voi taas tuoda tullessaan.
mulla ollut kaksi vaikeaa raskautta ja synnytystä ja toisen jälkeen kielletiin lastenteko 2 vuodeksi mutta se deadline on jo ummessa.
jos nyt sattuisin plussaamaan nii sitten se stressaus varmaan alkais et voi apua :D

Larissa, kolme sisarusta meitä on ja kaikki vissii menny ihan normaalisti. Ei oo ainakaa kertonu et mitään ihmeellistä ois ollu.
Hassua kyllä on miten erilaisia voi synnytykset olla,koskaan ei tiedä mitä odottaa! Mullakin eka ennenaikainen ja toka yliaikainen :) Luomuna en ainakaan halua enää ikinä synnyttää :D
Mut ei näitä kannata etukäteen hirveemmin miettiä,en mäkään kummassakaan raskaudessa stressannut liikoja,asiat vaan eteni omalla painollaan. Eikä mulla nytkään pelko mitenkään päällimäisenä oo,vaan ajatus uudesta vauvasta <3 Kaikki muu lutviutuu jotenkin :)

APUA mulla jäi letrot kotiin ja lähdettiin viikonlopuksi sukuloimaan?! Mitä mä nyt teen? Haittaako jos lauantai jää välistä? :o

Pepe, katso netistä lääkeinfosta mitä siellä sanotaan siihen jos lääke unohtuu tai jää kokonaan ottamatta. Siellä on ohjeet miten sitten ottaa se seuraava :)

Tosiaan kiva että täällä uskalletaan tuoda erilaisiakin lähtökohtia vauvahaaveisiin! Itselle kun on aina ollut lähtökohta se että perheen muodostaa äiti, isä ja lapsi/lapset. Siis ketään tuomitsematta :)
Pääasia on että seisoo päätöksensä takana selkä suorana! :)

Lucky, komppaan Larissaa siinä että asiallisesti toit oman kantas esille eikä sitä hävetä pidä!

Larissa, sun taukoko on nyt virallisesti ohi? :grin

Tiikeri, kiva kun sait asiaan selvyyden :) kyllä ne miehetkin vaan tarkkaan asioita miettii!

Milttis yritin kattoa mutta tää lääke on tarkotettu myös rintasyöpään eikä lue mitään lapsettomuuden hoitoon. Mutta selosteen mukaan täytyy jättää vain tämä yksi välistä.

Edit. Tiikerille piti jo aikaisemmin kommentoida. Meillä minä ilmoitin 4/2013 että mies ilmoittaa kun jätän pillerit. Miekkonen tokas siihen silloin että joulun jälkeen. Mies oli tuolloin armeijassa. Armeija alkoi olla lopuillaan ja 8/2013 jätettiin ehkäisy pois. Mies heltyi lämpeni asialla varmaan kun vietettiin paljon aikaa kummityttöni 10/2012 kanssa ja kun seurasi hänen kasvuaan.

Oli kiva lukea kaikkien tarinoita. Itse en asiaan osaa oikein sanoa mitään muuta kuin, että eiköhän meille kaikille se plussa suoda oli kyse millaisesta taustasta tahansa.

Plussatuulia kaikille <3

Muokattu viimeksi:
Meillähän mies aloitti tämän vauvakuumeilun ensin :grin mä hetken ihmeteltyäni vedinkin sitten lujaa ohi ja vein tän kuumeilun aivan uusiin sfääreihin :p :grin

Mun mies olis halunnu alkaa lapsia tekemaan varmaan heti kun oltiin tavattu, ja naimisiinkin mentiin alle 6 kk tapaamisesta. Ma halusin eka saada vakkariduunin, taalla kun ei tuet ja muut oo niin hyvat kuin Suomessa. Mut jatin sit pillerit pois kuitenkin 2 kk naimisiinmenon jalkeen, ja menihan siina yrityksessa lopulta niin kauan et ehdin saada sen vakkaripaikankin.. :)

Larissa täällä kaikki hyvin :) Kiertopäivät on jotain ja ovis joskus :p Mennään rennosti. Onneks tuo uus työ vie ajatukset ihan muualle.

Ompa mukava lukea erilaisia kuumeilu tarinoita :) Kaikille tasapuolisesti onnea ja plussaa :Heartred

Tikullako se oli kurja tilanne? Tsemppi halit sinne :Heartred

Mukavaa viikonloppua ihanat naiset :Heartred

Me oltiin miehen kanssa tunnettu 8 kk kun tein positiivisen testin (e-pillerit petti) eikä me kumpikaan oltu varmoja ollaanko valmiita lapseen mut onneks päädyttiin pitämään pieni, joka täyttää ensi viikolla puoli vuotta <3. Tällä kertaa mä aloin kuumeilemaan toista jo kun tämä esikoinen oli vasta 3 kk, ja nyt joulukuussa mies antoi luvan lopettaa e-pillerit :)

Tänään kp30 eikä merkkiäkään menkoista. Täytyy testata viimeistään maanantaina uusiksi jos ei vuoto ennen ala.

Anteeksi muuten kun aina vaan omanapailen :D
Toivon kaikille pian plussaa!!

Onpa teillä ihania miehiä :) Jospa se omakin siitä heltyy vaikka jo ennen kesää! Mukava vaan etsiä töitä tiedostaen että niitä ei kovin kauaa välttis tehdä. Saatan jopa opiskelut lähihoitajaksi aloittaa syksyllä jos pääsis. Mutta oli suunnitelma mikä hyvänsä niin vauva saa tulla kun tulee! Järjetöntä tässä ijässä edes alkaa lykkäämään. Ei se elämä siihen vauvaan lopu, kaikki on järjestettävissä ja siitähän se elämä vasta alkaa!

Mies muuten tokasi yks ilta mulle että mitäs jos hänellä on vauvakuume mutta ei kerro siitä mulle :D vaan pitää tyhmää jännityksessä... Kiitos kulta, toi helpottikin mun kuumetta :)

Meillä on mennyt vauvakuumeet vähän ristiin rastiin et vuorotellen minä ja vuorotellen mies kunnes ne viime vuoden lopulla kohtas ja päätettiin jättää ehkäsyt pois ja käytettiin kumia joten se oli helppo lopettaa :)
edelliset raskaudet on alkaneet ekasta kierrosta ja jotenkin tyhmästi ajattelin että nytkin kävis niin vaan eipä se ihan käynytkään niin.
mulla ennestään yhteensä 4 raskautta joista kaksi on alkanut vaikka on ollut ehkäisy.
Mulla on endometrioosi mikä ei ole vaikeuttanut ainakaan tähän mennessä lastensaantia.

Olen vähän koittanut lueskella foorumia mutta en ihan kaikkien jutuista ole päässyt perille.

mutta ymmärtääkseni joku haluaa äidiksi yksin mikä on mun mielestä ihan ymmärrettävää koska itselläni aikanaan oli se ajatus ennen esikoista että olisin halunnut äidiksi vaikka yksin. En niinkään haaveillut miehestä, omasta talosta ym. Niistä en ollut varma mutta olin 100% varma että halusin äidiksi :)

Myös ymmärtääkseni täällä on joku naisparin toinen puolisko. Tässä taannoin fb profiilikuvani päällä oli teksti TAHDON ja minulle samaa sukupuolta olevien liitot on todella ok :) myös adoptio-oikeuden soisin heille ja miksei tietty biologisiakin lapsia. Mielestäni kaksi äitiä tai isää on yhtä hyvä kuin äiti ja isä. Tärkeintä on rakkaus mitä lapsi saa. Maailmassa on niin paljon lapsia joilla ei ole kotia ollenkaan niin uskon todella että heille olisi parempi vaikka kaksi isää kuin ei vanhempia ja kotia ollenkaan.
"Sitten lasta kiusataan koulussa" voi olla että kiusataan. Mua on kiusattu koko ala-aste ikä vaikka mulla on äiti ja isä. Kiusaajat löytää aina syyn.

Mahdoinkohan mennä vallan ohi aiheesta :D en ole tosissaan kerinnyt kauheesti lueskella että en ole ihan kärryillä.

Kuitenkin toivon kaikille menkatonta elämää ja plussia testeihin pikapuoliin :)

Tuli tässä mieleen tämmöinen "ei niin vakavamielinen" kysymys että minkäs raskausaikana kielletyn asian jättäminen on/olis sulle se kaikkein suurin pala?

Itsellä varmaan yövuorojen pelastaja eli energiajuoma. En juo sitä muuten mutta yövuoroista ei meinaa tulla mitään ilman kun kahvikin laittaa yöllä juotuna laittaa masun herkästi sekaisin.

Sitten on sushi :D rakastan sushia ja voisin vaikka elää ihan pelkästään sillä. Nytkin vaan arvon itseni kanssa haenko töiden jälkeen sushia kotipakettiin vai enkö. Jos oon menossaulos syömään tai hakemaan noutoruokaa niin se on usein sushia. Miten sitä pärjää sitte joskus 9kk ilman :D

Miittis:
Esikoisen odotuksen alussa aattelin kans et raa an kalan pois jättö, sushi, kraavikala ja kylmäsavu tekis tiukkaa, mut jostain syystä kalun haju alkoikin etoo ja en pystyny syömään kalaa ollenkaan koko raskausaikana, en milläänlailla kypsennettyy kun vaan yökötti :/
Itelle tiukinta teki homejuusto, siihen tuli oikein himo ja ei voinu syyä piti vaan sinnitellä, tosin synnytyksen jälkeen sekin himo hävis vaikka ois voinukkin syyä :D

Ihan mahtavaa lukea teidän tarinoita!
Milttikselle pakko sanoa, että ihailen rohkeuttasi!
Muokataas nyt vielä :D
Milttis: Ihana koiran kuva! Onko oma?

Lucky, mielestäni kirjoitit kyllä asiasi hyvin asiallisesti, eikä siitä kenenkään pitäisi mielestäni loukkaantua.
Itsellä on ystäväpiirissä paljon "sateenkaariväkeä" ja olen saanut myös kunnian toimia todistajana parisuhteen rekisteröinnissä. Monelle se ei varmaan ole niinkään kummoinen asia, mutta mulle se oli kunnia-asia, kuten myös todistajana miehen ja naisen välisessä maistraattivihkimisessä. Olen hyvin iloinen tasa-arvoisesta avioliittolaista ja mielestäni sateenkaariperheillä on oikeus lapsiin, niin adoption kautta, luonnollisesti, kuin mitä tahansa muutakin kautta. Toiveissa elää, että joku päivä vielä sateenkaariperheen lapsia ei koulukiusattaisi samaa sukupuolta olevista vanhemmista (en tiedä kiusataanko tänäpäivänäkään paljoa?). Se, että lapsella on kaksi äitiä tai kaksi isää, olisi niin luonnollista (siis muutkin lapset kasvatettu siihen, että perheitä on monenlaisia, eikä siinä ole mitään outoa), ettei ketään edes näkisi tarvetta sen vuoksi kiusata.

Tervetuloa uusille!

Mommyme, sain viikko sitten diagnoosin endometrioosi ja se on yksi syyllinen, etten raskaudu. Ihanaa, ettei se ole sinulla asiaa vaikeuttanut!

Piti niin monelle kommentoida kaikkea, mutta tässä taas mitään muista :D

Tikulla voimia ja toipumisia! <3

Plussatuulia kaikille!

Muokattu viimeksi:
Milttis: Viini ja juustot :p ja samoin graavi- ja kylmäsavulohi. Siinä mun heikkoudet jotka tulee todellakin kiristämään mun pinnaa raskausaikana! :grin muutenkin hormonit heittää niin mähän räjähdän jos joku tulee noita mun eteen mässäämään!

Miittis:
Esikoisen odotuksen alussa aattelin kans et raa an kalan pois jättö, sushi, kraavikala ja kylmäsavu tekis tiukkaa, mut jostain syystä kalun haju alkoikin etoo ja en pystyny syömään kalaa ollenkaan koko raskausaikana, en milläänlailla kypsennettyy kun vaan yökötti :/

Aattele Nonna, miten hyvä että kalun haju alkoi yököttää vasta raskausaikana eikä jo yrittäessä
:D sori, oli pakko.

juu eihän sitä tiedä miten mieliteot muuttuu sitte kun on oikeesti tosi kyseessä. Ite toivon vaan etten alkais himoitsemaan mitään ihan hirvee outoja asioita mitkä ei oikeeati oo ruokaa.

Vaikeinta olisi varmaan tupakoinnin lopettaminen. Mutta sitten taas en voi kuvitellakaan polttavani vauva masussa. Toinen mikä jännittää on, miten saa nukuttua ilman unilääkkeitä.

Takaisin