Raskaaksi 2015

Mymmelisti, mulla on kyllä nämä luomumenkat olleet kans "outoja" verrattuna niihin millaisia tyhjennysvuodot oli renkaan tai pillereiden kanssa :wacky::grin Kai se kestää aikansa, että se oma rytmi löytyy taas mutta ei kyllä haittaa yhtään, jos menkat kestää vaan 2-3 päivää :wink

Lucky en mä oo ketään mitään unohtanu :) Yritin tätä huhtikuisten -14 ryhmässä myös vähän avata, musta on lapsen myötä tullu kauhea herkkis ja kun oma lapsi on sellainen et se ei ees mihinkään tassutteluihin suostu vaan haluaa kainaloon ja tissin suuhun ni mulle esim tulee tosi paha mieli ku toisten vauvat nukkuu alusta asti yksin ja näitä "huushan se vähän mut kyl se siihen tottui" jne juttuja. Vaikka hyvin tiiän et lapset on erilaisia ja perheet on erilaisia ni silti. Niin oon tässä hippeytyessäni tavallaan vieraantunut näistä yleisistä keskusteluista kun pahoitan aina mieleni :P

Tänää ei yllättäen ollu viiva sen parempi, eilisen testin tein illalla ni ei auta ku odotella pari päivää et onko tuo hailura vain hipaisu vai onko siellä jollakulla ollu tarrasukat matkassa.

lucky87 Nyt on kp1/24-30, joten ei testailua. Tosin ei me viime kierron aikana oltukkaan miehen kanssa kontaktissa kun vietin joulun toisessa kaupungissa töissä. Olisi ollut ihme jos jotain odottaisi :D

Viime yön pesin vauvan kuravaippaa, onhan tämä vaihtelua imetysunille.

Mä viel harkitsen tuon laitteen hankkimista. Siihen jää kalenteriin muistiin kaikki testaukset ja testaamattomat päivät. Mä epäilen että siihen vois lisätä myös oireita kuten noihin kännykkä kuukautis/hedelmällisyys tarkkailiohjelmiin. Onhan se kallis, mutta helpottaa meitä jotka ei jaksa tihrustella niitä viivojen vahvuuksia. Ja hei uus elektroninen lelu! :smiley-bounce015

Larissa kiva kuulla susta :) missä vaiheessa sun kierto? Ja onnea uudesta työstä!

täällä miehen kanssa keskusteltu siitä mun ultrasta ja mieli tekis olla menemättä. Ymmärsin silloin että jos silloin kp12 ei pääse mutta raskautuu siitä kierrosta pitää mennä alkuraskauden ultraan.

Tänään kp3 ja eka letro otettu :)

Muokattu viimeksi:
Pepe ja Anskunen, kiva että vielä muistatte minut :cat: Mitä teille kuuluu??? Te ja kaikki muutkin olette kyllä olleet ajatuksissa :happy: Tsemppiä kaikille tasapuolisesti!

Hyvin on lähtenyt töissä sujumaan, aivan ihana paikka ja pomo :) Paljon on opittavaa, joten ajatukset on koko ajan aika pitkälle työasioissa :grin Nyt on kp 12/27 (piti ihan tarkistaa!) Mulla on nyt useamma kierron ajan ollut tiputtelua oviksesta menkkoihin ja terkan mukaan voin varata ajan lääkärille ja verikokeisiin, jos haluan asiaa tarkistuttaa. Päätin nyt kuitenkin, että en hätäile asian kanssa sillä viime kierrossa tiputtelua oli jo vähemmän ja kun ei mikään kiire nyt juuri plussan kanssa ole :wink Ja saattaahan se plussa tulla työstressistä ja tiputteluista huolimattakin, mistäs sen tietää. :grin Olis kyllä just mun tuuria, että yrittämällä ei onnistu, mutta kun asia jää taka-alalle niin huomaan yhtäkkiä että menkkoja ei tullutkaan :grin

Kiva kuulla taas sinusta larissa! :)
Mä oon ollu jo ilman pillereitä vaikka kuinka kauan ja on kaikki kierrotkin tasottunu, mut selailin vaan kalenteria tossa ja huomasin, et luomu menkat onkin erilaiset kun pillereiden kanssa. :)

Pepelle puhallan +++++! :) pidän sormet ristissä ja toivon et plussaat tässä kierrossa!!! :)

Hampaaton, toivottavasti ne krampit oli jotain hyvää ja pian laitat kuvan kahdesta viivasta!!! :)

Larissa, tottakai me sut muistetaan :Heartpink tänne kuuluu ihan hyvää. Oon unohtanut tuon kp:n seuraamisen ja itsekin joutuu välillä miettimään että missäs kohdassa mennään, ettei vaan täti pääse ihan kulman takaa yllättämään :grin Ihana kuulla että on mieleinen paikka! Ehkä sulle se ylläriplussa napsahtaa kun on ajatukset jossain aivan muualla! Niinhän se mullakin viime kerralla meni! :grin yks kaks vaan ihmetteli että hetkinen. Miks mun menkat on myöhässä.... Sitten kun tajusin testata niin heti kun sai tikkuun pissittyä niin heti pärähti kaks kirkuvan punaista viivaa :wink

Voihan väsymys.. Tää on ollu ihan kamalaa oviksen loppumisesta asti. Sanoinkin miehelle että poden oviksen jälkeistä uupumusta :D
On vaan koko ajan veto poissa...
Se ois kp27 ja yhtään ei osaa sanoa mikskä kierto asettuu. Viimeks oli 28,joten toivon ettei pidemmäks intoutuis. Megakiertoja ei oo nyt toviin kyllä ollukkaan. Lähinnä synnytyksen jälkeen oli pitkiä taukoja,mut sit oli se ihan lyhyt 25 ja oisko kaks jo ollu 28. Pitää ihan tarkistaa myöhemmin.
Menipäs omanapailuks,poistun takavasemmalle :)

Pepe, ei kai kukaan sua voi pakottaakkaan menemään ultraan. Oot vaikka kuumeessa silloin. :) mulla ultrattiin ekassa clomikierrossa ja sen jälkeen ei oo tarvinnu tehä kontrolliultria.

Mä kävin clomien kanssa ultrassa eka kierrossa ja menen nyt tokassakin. Tosin sen jälkeen en mielellään enää rahaa tuhlais yksityisen puolen ultriin ku maksavat hunajaa. Lähinnä mulla kiinnostaa siellä se lääkärin arvio ovulaation ajankohdasta. Viimekierrossa en tuntenu sitä varsinaisesti ja ovistestitki näytti aina jonkulaista viivaa ainakin 4 päivää joten ei voinu luottaa ihan niihin yksistään. Kun mun tapauksessa ei oo spermaa kotona "rajattomasti"saatavilla vaan joka talletusta varten pitää pyytää miestä erikseen käymään niin silöä olis kiva tietää suht tarkkaan millon pitää talletuksia tehdä. Hankalaa. Mulla on noita raskauskeijun liuska-ovistestejä. Ei sitä vaadittua tasavahvaa viivaa antanu kertaakaan mutta hailuraisia ja melkein tavavahvoja tosiaan sen 4-5 päivää.

Larissa täällä alkaa julkisen puolen hoidot ens kuussa ja yksityisen kautta sain letrot joka toiseen kiertoon. Josko se plussa meille pian suodaan<3

Mymmelisti kiitos <3 samoin plussaa toivon!

Muurahainen ehkä mä oon :D tosin varmaan kannattais mennä mutta...

Mulla muuten valmistuminen aikaistuu näillä näkymin 7kk!! :) eli voisin valmistumisen jälkeen jäädä äippälomalle ;) oon ihan intona. Koska huonosti tuun toimeen mun pomon kanssa.. Tää tietää tosin paljon töitä.

Nyt vain pikainen omanapailu. Keksin eilen hyvän esimerkin millä selittää miehelle sen et miltä musta tuntuu, kun haluisin kaks lasta pienellä ikäerolla enkä sitä saa. Hetki siinä puhuttiin, ja pinnalle nousi kaikki muutkin ongelmat ja itkien menin nukkumaan. Mies ei halua vielä toista lasta. Sen mielestä se ei oo nyt järkevää. Tavallaan se onki oikeessa, mutta oon huomannut sen et on hyvin epätodennäköistä et meidän elämässä tulis ikinä sellasta hetkeä et kaikki olis täydellistä lapsen tuloa varten. Siis et olis niin paljon rahaa koko ajan, ettei tarttis laskea, olis niin iso kämppä, et tilaa olis vaikka muille jakaa, pystyis olemaan vaan kotona lapsen kanssa jne jne jne... Eihän meillä ollut esikoistakaan varten kaikki täydellistä, mut sitä oppii pärjäämään sillä mitä on. Mun mielestä me pärjättiin ihan samalla tavalla mm taloudellisesti ku oltiin kahdestaan, sen jälkeen kun hankittiin koira ja nyt kun tuli vielä lapsi. Sitä vaan jättää aina automaattisesti jotain vähemmälle kun pitää laittaa rahaa enemmän johonkin muuhun.... No joo... Mut mun äiti on huomenna tulossa muutamaksi päiväks meille, joten pieni hengähdystauko tähän tulee nyt joka tapauksessa. Sit ku äippä lähtee niin alkaakin melkein olla jo hedelmälliset päivät ja ovis käsillä. Pitää kattoa saanko miehen sänkyyn ilman niitä kumeja vai en....

Oliskohan ovis ollu tänään ku iskias kivun tapaista vihlas ollut selässä ja vatsa toimi enemmän kuin yhden kerran. Välillä meinas olla kiirekki vessaan :) valkkari on vähän vähentynyt mutta edelleen kirkasta. Muniksessa tuntuu vähän paineen tunnetta. Vatsaa turvottaa hieman. Ja nyt oon kaks yötä nukkunut tosi huonosti. Ei vaan tuu uni. Viimeks sen ovis hymynaaman jälkeen kivut ja paineet oli paljon kovemmat. Rintoja on myös aristanut tänään. ..

Hyvä juttu tiikeri, että ootte nyt kuitenkin jutelleet aiheesta. Asiat saattaa tuntua nyt kovin raskailta, kun yhteistä näkemystä ei miehen kanssa tainnut tulla. Mutta eikös se niin mee, että paras teko parisuhteessa on tulla toista puolitiehen vastaan. Anna miehelle vähän nyt löysää, niin eiköhän se mieskin anna sit sulle pian löysää.
Tottahan se on, ettei koskaan ole oikea hetki lapselle jos miettii kaiken kovin tarkkaan, mutta tärkeintä on, että molemmilla on aito halu ja tahtotila se lapsi saada. Silloin lapsella on jo valmiiksi turvallinen koti ja perhe, johon saapua aikanaan. Ihan varmasti te saatte ajan kanssa teidän näkemykset kohtaamaan asian suhteen! :)
Pieni tauko asian suhteen tekee varmasti vain hyvää. Uusilla ajatuksilla sitten kevättä kohti. Nauttikaa nyt toisistanne ja esikoisesta, pian teitä voi ihan huomaamatta olla jo neljä!

Täällä voidaan hyvin kiitos kysymästä. Asiat ovat edenneet paljon ja mies meni hoitoon. Olen ekaa kertaa aidosti ylpeä miehestä. Tie on pitkä ja kivinen mutta se on kestettävä rakkauden ja paremman elämän tähden. Mulla on ollut niin paljon tunteita ja ajatuksia sekä oloja viimeiset 1kk että.. Edelleen oireita on ja kivasti, oksennus ei ole vielä toistaiseksi tullut ja toivon ettei tuleekaan tai jos tulee niin silloin kun olen kotona.
Ei ole helppoa. Mutta ei mulla hätää ole. Mä pärjään aina ja miehellä on nyt apua tarjolla. Hän otti tän ihan oikeasti tosissaan. Menen häntä katsomaan varmaan viikonloppuna.

Täällä on paljon synkkiä asioita juteltu.. Jokaisella on jotain elämässään ennemmin tai myöhemmin.

Musta tuntuu että meidän piti kokea tällaistakin ennen kuin suhde vahvenee ja muutoksiin löytyy motivaatiota.. Tai ainakin se on toivottu lopputulos. Luottamus ja kunnioitus sekä tasapainoinen elämä. Kiitos kaikille tuesta. <3 Plussatuulta :) ja pahoittelut menkoista. :(

Elmiina: ymmärrän tuon tunteen :) hyvä ettet unohda! :) ♡ jos itselle tulee paha mieli jostain ni kyl sitä vähän sit menee taka-alalle vaikka tietää syyn mistä johtuu ja vaikkei normaalisti ajattelis niin. Hirveitä nä hormoonit ja naisena oleminen välillä :)

Larissa: sulla on realistiset ajatukset ;) tsemppiä töihin :)

Milttis: sulla on mielen kiintoinen tilanne. Onko sulla mies siis joka vaan luovuttaa sulle ja oot sit yksinhuoltaja jos tärppää vai seurustelet tän miehen kanssa mutta asutte erillään :) ei tietenkään pakko vastata :)

Tyttötiikeri: on hyvä että ootte saanut puhuttua. Meillä oli tilanne välillä sellanen ettei mies halunnu mun kans toista lasta kun olin niin paska sen mielestä ja sai loukattua mua tosi paljon sanomisillaan juuri tästä aiheesta joka teki tosi kipeetä. Ehkäisyä ei kuitenkaan käytetty. Silti sanomisista tuli tunne ettei oikeasti halua ja oli ristiriitaiset tunteet. Anto tulla sisään mut samalla satutti puheillaan. Sit oma mieli rauhottui. Päätin että se on sen oma asia sitten. Kyseessä sellanen ihminen että jos ei oikeasti halua ni sitten ei halua ja tekee asian niin ettei oo mahdollista kierrellä. Nyt puhuttu avoimesti että saa tulla jos tulee mutta ei halua stressata asiasta. Tarttes sellasen mietintä ajan ja muutenki tuo syksy oli meille vaikee ku oli vähän sellasta masennusta mulla ni olin aika hankala...juu mut mies tjottailee ja mä yritän hiljaa miehen korvia säästellen. .. sori jos epäselvää.

Kiivi: tosiaan elämässä pitää olla niitä ikäviä jotta huomaa ne pienetkin positiiviset! Ihanaa että mies hoidossa, toivottavasti himo rakkauteen sinua kohtaan on suurempi kuin se alkoholin himo. :) ja himo vauvaa kohtaan! Voin nähdä tuon hymyn sun kasvoilla kun mies otto vakavasti tän asian... tunteita laidasta laitaan. Ehkä sun pitäis saada vähän hoitaa myös itseäsi nyt...hemmottelua tms. Asioita josta nautit raskauden lisäksi :)

Tää meidän tilanne on kurja siinä mielessä kun ei ole olemassa kompromissia. Jos toinen haluaa pienen ikäeron eli sen noin 2 vuotta ja toinen haluaa ison ikäeron väh. 4 vuotta... Kuitenkin kun se ei ole enää sama jos lapsilla on yli 4 vuotta ikäeroa ku jos niillä olis max 2. Ja joo, onhan tossa kompromissina se et odoteltais vaikka vuosi, mut mun mielestä jo 3 vuoden ikäero on "liikaa"... ehkä oon vaan itsekäs. Mut miehen asenne on se et kun ei oo sellasta ratkasua mikä kelpais molemmille, niin asiasta ei kannata edes puhua. Eli mun pitää vaan tukkia turpani ja hyväksyä se etten mä saa sitä toista lasta... ennen ku 2-3 vuoden kuluttua, jos sillonkaan. En tiedä miks tää on mulle niin kipee paikka kun tuntuu niin pahalta edes ajatella tota... Mut minkäs sille mahtaa....

Takaisin