Raskaaksi 2015

Hei kaikille! Täällä menossa rv 7+3, ja kovasti olen yrittänyt totutella ajatukseen, että raskaana tässä ollaan.. Kaikki tuntuu vielä kovin epätodelliselta. Kummasta selkäsärystä olen kärsinyt nyt viimeiset pari viikkoa, tai lähinnä se on sellaista ihmeellistä puutuneisuuden tunnetta. Maha jomottelee ajoittain kovastikin. Pahoinvointi on ajoittaista.. Välillä etoo aamusta iltaan, välillä taas ei mitään. Perjantaiksi varasin ajan varhaisultraan, jotta nähdään mikä tilanne siellä masussa on.. Jännitys on valtaisa :happy:

Plussatuulia teille kaikille ihanille! Niin pitkään tuli täällä kuumeiltua, että en minä osaa enää poiskaan olla. :Heartred

Muokattu viimeksi:
Pahoittelut tädistä, Milttis ja Sazu. :(

Tervetuloa, minjelmiina! Siinäpä se, kun ei yhtään tiedä onko helposti raskautuvaa porukkaa vai ei, ennen kuin kokeilee. Itsekin oisin halunnut aloittaa lapsenteon jo aiemmin. Ajattelen, että kivempi olis että kun lapset muuttaa kotoa, olis vielä aikaa tehdä omiakin juttuja. Mutta ehtiihän sitä kuitenkin.

Nyt jos saapi pikkuisen rutista tässä ketutuspäissäni tuosta ihmisten suhtautumisesta raskauden yrittämiseen. Ärsyttää, kun se on itselle tärkeä asia ja sitä kovasti haluaa niin ihmiset (usein itse jo lapsensa tehneet) kehtaa vinkua kuinka sinä oot vielä niin nuori ja ehithän sinä ja mietippä nyt vielä kun siinähän koko elämä muuttuu plää plää plää. Ja kun ne ei tiedä paljonko asiaa on mietitty ja kuinka tervetullut se muutos elämään olis. Kaikkein pahin oli kun työkaveri tuumasi (yli 50v akka) että ei hän enää tähän maailmaan uskaltaisi lapsia tehdä ja mahtanekko tuo kannattaa. Helppohan se on sanoa kun omat on jo tehty. Ja kun oma äitikin on sillä kannalla että "elä piä kirettä kun ei se vauva sitä onnea elämään tuo" niin hip hei. Äiti tosin on ihminen joka voi toisen ihmisen keskenmenostakin kertoa ja pitää sitä hyvänä asiana.
Sori ku rutisen, mutta ärsyttää kun ihmiset asioita tuntematta ja tietämättä on valmiita neuvomaan ja kertomaan milloin kannattaa lapset tehdä vaikka eivät tosiaan tiedä onko jollakin ihmisellä välttämättä nuoresta iästä huolimatta mahdollista odotella.

Diku: nyt on kp 32/29-36. Oikein katoin noi kaikki kierrot läpi äsken, toi 36 on se km kierto. Mut 29-31-32 olis varmaan semmonen normi.

Ostin apteekin testin vielä äsken (hehheh, en oo yhtään vietävissä näiden kirjoitusten kans, että kiitti vaan sannis xD) huomenna se liuska, sit apteekin jollei tätiä näy.

Milttis mä ymmärrän sua paremmin kuin hyvin. Samaa mulle toitotetaan. Minkä ikäinen sä ootkaan?

Mä oon kohta 26, mies täytti just 27 ja meillä on 3v ja 1v lapset :) Me ei esikoista oikeestaan yrittämään ehdittykään, kun alle kuukausi kierukan poistosta oli ne viivat tikussa, joten mistään vauvahaaveestakaan ei tiennyt kukaan. Ja se oli hyvä se, munkin suvussa nimittäin on noita laukojia, jotka ihan varmasti ei olis pystyneet olemaan kommentoimatta. Esikoisen syntymän jälkeen mun mummoni pääsi silti vähän puuttumaan; "kyllä yksi sitten ihan hyvin riittää". No...eipä kerrottu kakkossuunnitelmista eikä nyt tästä kolmoshaaveestakaan etukäteen kellekään :D

Vielä vuosi takaperin kuulu joka suunnasta että ei teillä vielä mikään kiire ole ja diipadaapa. No ei ole ei kun ei sillon vielä niin tosissaan mietitty.

Miehen sisko sai esikoisen kesällä ja siitä asti lähinnä kuunneltu että joko teille tulee, millon tulee jne..

Mietin tässä oikeasti että jos söisin pillereitä tuon yhden liuskan loppuun ja sit saa mies miettiä että edetäänkö miten.. tuskin siitä ainakaan haittaa on jos ajoissa lopettaa pillerit kun tosiaan nuo kierrot ollu ilman ihan liian pitkiä siellä 60 päivän paremmalla puolella. Mahtaako sillon ees raskautua.

Jos oikeasti pitenee kierrot tuohon niin miten ne sais sitten normaaliksi? Kuinka helposti moiseen ongelmaan saa apua vai pitääkö kärvistellä epätietoisuudessa..

Sori oon vielä ihan pihalla enkä pysy teidän jutuissa mukana.

24 oon just joulukuussa täyttäny. Sisko onneksi on ihana ja tukee tässä asiassa hyvin mutta toiselle siskolle en oo uskaltanut ees kertoa tästä kun on kovin jyrkkä näissä asioissa. Kun eihän lapsia voi tehä ilman papin aamenta saati sitte tälleen ku minä eli pääsiassa ihan yksin. Vähän erikoisempi kuvio on nimittäin mutta helpompi sanoa että yksin yrittää kuin että alkaa seliittään että joo on kaksi vanhempaa, mutta ei olla suhteessa keskenämme eikä toinen osapuoli ole bioisä.
Äiti sentään sen verran jo suopunut ettei ratkuta tuosta. Lähinnä se huolehtii kannattaako sitä nyt vielä ku tekisit nyt töitä ja opiskelisit lisää. Eikä kaaliin mene että en halua opiskella enempää ku tykkään tän hetkisetä työstä ja vastuun määrästä.

Minjelmiina: Mä niiiiin tiedän tuon tunteen, kun itsellä on kauhea vauvakuume ja mies ei antaudu :D Meillähän kävi edellisessä suhteessa niin, että mun painostuksesta jätettiin kondomi pois (mies alun alkaenkin halusi käyttää kondomia, koska ei luottanut muihin menetelmiin). No, yhdyntöjä oli, mutta mies ei lauennut ollenkaan, kun sitä ilmeisesti pelotti mun raskautuminen niin paljon. Sitten lopetin sen pelleilyn. Ja lopulta sen parisuhteenkin. Teillä kuitenkin hyvä suunnitelma ja kannatan tuota hormonaalisen lopettamista ennen varsinaisen yrityksen alkua. Vaikka ainahan joku tulee raskaaksi heti pillereiden ja kierukan jälkeenkin...Ja eräät ei näköjään millään. Prkl!

En ole uskaltanut tehdä testiä. Nyt kp 27/28-30. Mitään tuhrua ei ole vielä tullut, mikä on vähän ihme. Valkkaria jonkun verran. Pientä menkkajomoa myös. Tissit edelleen kipeät. Miksiköhän se negatestin vastaanottaminen tuntuu niin pahalta jo ajatella?

Fuksia onneksi meillä ei moista ongelmaa tule olemaan :D ihan tuttua touhua vuoden takaa..

Toisaalta ku tässä miettii niin en tiiä mitä se 6kk odottaminen muuttaa? Se voi olla että yritettäis vielä silloinkin. Mutta annan miehen sulatella rauhassa. Onhan se iso muutos :)

Heitin muuten äsken ilmoille tuon pillerien pois jättämisen. Tulkitsen vastauksen hyväksytyksi. Eli hän saa itse päättää ehkäisystä kuukauden päästä ;)

..täällä odotellaan edelleen, että pääsisi tyhjennykseen tai kaavintaan :(
Olen tänään soittanut varmaan 30 puhelua ja jälestänyt lähetettäni osastolle..ja kaikkialla, kaiken tämän pas*an keskellä toitotetaan vaan jostakin helvetin KIIREELLISYYSLUOKASTA! Gynekin maanantaina sikiön kuolleeksi toteamisen jälkeen sanoi, että tämähän kun ei ole mikään kiireellinen asia!! ..ehkä ei heille, mutta minulle on, jotta pääsen toipumisen alkuun, ennenkaikkea henkisen toipumisen! Ihan sama miten tuo värkkini tuolla jakselee, haluaisin vain pienen sieltä jo pois ja yrittää rämpiä tässä elämässä eteenpäin!! Anteeksi taas "tosi positiivinen päivitys"...Mutta miten oikeesti tällaset asiat voi edetä näin nihkeesti?

Tsemppiä naiset, tikutelkaahan plussiaaaaaa!!! :)

Hih, Silville taputukset :) Kerrankin hyvä myyntipuhe multa ;) En anna takuuta plussasta, mut kyllä mä sitä plussaa sulta nyt pian odottelen :) Ei mitään paineita! :P Mun mielestä se liuskojen tihrustelu on sitä paitsi ärsyttävää. Kun sit ne voikin olla viivanpaikkoja jne. Ne näytölliset on niin simppeleitä :)

Tikku: Onpa kurja tilanne. Mikä ihmeen kiireellisyysluokka! Hemmetti, et ottaa joskus tää sairaanhoidon taso aivoon. Ei kuitenkaan ole kyse mistään isosta operaatiosta, joten luulisi ajan järjestyvän vaikka väkisin. Henkisesti varmasti todella raskasta. :( Tsemppiä!! <3

:nailbiting: Silv! Pahoittelut tädistä!
Nyt sulla on ainakin testit tähän kiertoon jo, ei muuta kun tuulta päin. Olkoon nyt sulla sit 0+0 ;)

Tikku, jaksamisia sinne :Heartred eipä se kenellekään sellaiselle ole kiireellistä eikä tärkeää joka sitä ei ole kokenut. Tuossakin on riskinsä mikäli pääsee kohtu tulehtumaan. Sittenkö otetaan kiireellisenä vastaan.. Pöh. Toivottavasti pääsisit pian toipumaan <3

Silv, pahoittelut tädistä :sad001 olin varma että plussa sinne pärähtäis!

Se oli se apteekin testi mikä piti käydä ostamassa :DD ei kelvannu kaupan liuskat tädille :D kyl mä sen vähä arvasin kun tänään itketti ja v*tutti niin että ties mikä on edessä :D mut taas samanmoista luirua ku viime menkatkin :o käy mulle, jos kestää taas vaan sen 3pv :D

Takaisin