Raskaaksi 2015

~*:._.:*~*:TJOTTAILIJOITA / YRITTÄJIÄ *~*:._.:*~*:.

Diku yritystä 10/07
kukka^^ yritystä 9/10
Anskunen tjottaillen/yritystä 4/11
Jennuli yritystä/tjottailua 9/12
Mymmelisti yritystä 9/12
Myy82 yritystä 11/12
Lume yritystä 2/13
Sannuinen yritystä 5/13
PepeXXL yritystä 8/13
lucky87 yritystä 9/13
Timbe yritystä 9/13 TESTAA 29.01.
Mykerö yritystä 10/13
PikkuMinski yritystä 10/13
Kettuli yritystä 11/13
'Muurahainen' 11/13 TESTAA 24.01.
Junttura yritystä 12/13 TESTAA 16.1.
Mimmu yritystä 1/14
N83 yritystä 2/14
mimi. yritystä 4/14
Liisu yritystä 4/14 TESTAA 13.2.
Hampaaton yritystä 5/14
Silv yritystä 5/14 TESTAA 15.01.
Kyfi86 tjottaillen/yritystä 6/14 TESTAA 12.02./kp33 (28-35)
starling yritystä 6/14
Nonna yritystä 6/14, km 12/14
Jellis yritystä 7/14
Mariska86 yritystä 7/14
Larissa tjottaillen 7/14
Sazu87 yritystä 7/14
jeilei yritystä 8/14
Rosann yritystä 8/14
Sabetti yritystä 8/14
Johanna.. tjottaillen 8/14 TESTAA 22.01.
elmiina tjottia 9/14
pikkukakkosen posti 9/14
Vesta yritystä 9/14 TESTAA 19.1.
@sukki yritystä 10/14
helmihiutale yritystä 10/14
titem tjottia 10/14
Sarina1 yritystä 10/14
Dumbo. yritystä 10/14
Jemberry yritystä 10/14
Unicorn81 yritystä 11/14
Azalea yritystä 11/14 TESTAA 19.01.
sohwia yritystä 11/14
Beisla yritystä 12/14 TESTAA 27.1.
Nannu yritystä 12/14
evesiili yritystä 12/14 TESTAA 17.01.
pilvikirsikka yritystä 12/14
Tyttötiikeri tjottaillen 12/14
Taikatuuli74 yritystä 01/15
liliina yritystä 01/15
Kikati yritystä 01/15
Milttis yritystä 01/15
Tähtityär yritystä 01/15
piglet yritystä 2/15
Kerttu yritystä 03/15
Tintti-8 yritystä 03/15
Mimmulih_92 yritystä 04/15
Psykoenkeli ?
madonna_86 yritystä?
charm yritystä?
tikku yritystä?

(61 kpl)

.:*~*:._.:*~*: PLUSSANNEET :*~*:._.:*~*:.

tuutikki90 LA 24.6.
Toffee yritystä 8/14 LA 21.8.
Katariina86 yritystä 9/14 LA 28.8.
Aurinkoinen yritystä 3/14 LA 30.8.
12/14: Miuk yritystä 11/14 LA 3.9.
DarkMimosa yritystä 2/14 LA 4.9.
Hilla yritystä 8/14 LA 9.9.
j3nni LA 10.9.
Sannis86 yritystä 11/14 LA 10.9.
Aaria yritystä 5/14 LA 13.9.
Kuuku87 yritystä 11/14 LA 14.9.
TiiT yritystä 3/14 LA 16.9.
Vauvahaaveilijayritystä 3/14 LA 17.9.
Sinsu yritystä 10/14 LA 19.9.
Orm Onnekas LA?
HaaveissaVauva yritystä 6/14 LA?
kiivimami yritystä 5/13 LA?
Minde LA ?

Muokattu viimeksi:
Joo onhan se jännä ilmiö. Tosin, viimeiset pari vuotta kun mulla vielä tuli menkat säännöllisesti niin ne tuli pillereillä ja niillä kierto oli ihan kellon tarkka. Silloinkin kyllä jos oli stressiä paljon, saattoi menkat jokusen päivän myöhästyä. Vauvakuumeilin jo silloin, joten tottakai aina ajattelin olevani raskaana ja stressasin tätiä vielä enemmän. Menkat tuli sitten melkeen heti kun negatiivinen testi oli tehty :/

Silv, testiä jo huomisaamuna ja kuvia heti tänne! :grin

Mä oon kans saanut jostain päähäni, että stressi viivästyttäisi jo ovista ja sen vuoksi menkatkin tulee myöhässä? En ole kyllä saanut omalla kohdallani vahvistettua tätä teoriaa kun en ole tätä kiertoa aiemmin ovista bongaillut, tiedä nyt sitten. :)

Oviksen ja menkkojen välissä aika on aina lähes sama, n. 14 vuorokautta. Eli jos ovis myöhästyy, niin kiertokin pitenee :)

Heippa kaikki :hello

Täällä kirjoittelee yhden pojan (9/12) äiti, joka kovasti kuumeilee nro 2:sta! Yritys aloitettiin 5/14 ja lyhyen kierron takia yk 10 jo menossa :sad001

Mulla siis kierto vain 25 päivää (olleet nyt säännölliset pojan syntymästä lähtien). Selkeän oviksen tikutin myös tästä kierrosta (3. tikutettu kierros) ja nyt menossa dpo 2. Oviksen ja menkkojen väliin jää vain 11 päivää ja mietinkin, että ehtiikö siinä edes kiinnittyminen tapahtua?! :eek: Onko tietoa muista raskautuneista, joilla olis näin lyhyt kierto ja lyhyt luteaalivaihe?

Ennen ensimmäistä raskauttani kierto oli muistaakseni pari päivää pidempi, mutta silloinki tärppi tuli vasta yk14. Ei oo helppoa tämä lastenteko :oops:

Plussapuhuria toivottelen kaikille!! :dummy::dummy::dummy1::dummy1:

Mulla myös lyhyt kierto, 25-26 päivää. En oo tikuttanu ovista ikinä, joten en tarkkaan tiiä mille kp:lle se osuu. Ovisoireita kun on itellä ainaki monena päivänä...

Tähtityär: Mulla tosiaan ovis kp14 ja tikkuun tuli kontrolliviivaa vahvempi viiva kp13. Ovisoireita on mulla kans monena päivänä ensin limaa ja sitten kipuja. Ja nuota kipuja tosiaan sitten silloin kp14. Laskurin mukaan ovis olis pitäny olla 2 päivää ennemmin..

Lume pahoittelut menkoista, ens kierrossa sitten. Haamu tuossa davidin testissä näkyy mutta se lienee normaalia :)
Silv: toivottavasti haamu vahvistuis,
Sazu: pahoittelut menkoista
Mimi: ihania uutisia!
Kikati: mitä tarkoittaa ei tarpeeksi punaista testissä? Oliko ees vähän?
PepeXXL : oliko nyt siis tauko kierto letroista?
Milttis: tervetuloa! Kuulostaa ihan mun kierrolta. Mulla nyt 2 clomi kierto menossa
Hampaaton: tervetuloa! Ei oo helppoa ei.

Tervetuloa kaikille uusille! :)

Silvin testin ootan kyl muuttuvan viel plussaksi!

Help! Tiedättekö, mulla on menossa jo kp50 eikä tädistä MERKKIÄKÄÄN. Joko ovis on ollut tosi myöhään, mut mietin vaan et mitäs jos ovista ei oo tapahtunu ollenkaan? Voiko olla niin et mul ei enään ees tule tätiä, vaan uus ovis jossain vaiheessa ja sit ehkä täti (toivottavasti ei)? Vai onko tädin tultava jokatapauksessa aina ennen uutta ovista?? Mä oon ihan pihalla mitä mä voisin tehdä. Kaikki keinot kokeiltu.

Hampaaton, rankkaa varmasti tuo pitkä yrittäminen. Toivottavasti pian onnistuu!
Jos kiinnittyminen tapahtuu noin viikossa, kyllä tuon pitäisi riittää. Mutta en ole mikään asiantuntija.

MIun käsityksen mukaan ei voi tulla uutta ovista ilman tätiä. Tämä tieto siis perustuu siihen mitä oon google-tohtorilta saanut selville. Jos sulla on noin pitkä kierto, etkä oo raskaana niin ovis on joko tosi myöhässä tai ei tule ollenkaan ja täti tulee sitten joskus kun on tullakseen.
Itsellä ollut muutaman vuoden niin omat kierrot (ennen kuin alotettiin Terot ja nyt tähän kiertoon Clomit), että täti on käynyt joskus ja jouluna, parisen kertaa vuodessa. En tiedä olleen kuin yhden oviksen vuosien 2009-2014 välillä siis luomusti. En kyllä oon hirveen aktiivisesti jaksanu ees seurata, mutta se yksi oli niin selvä ettei jättäny arvailujen varaa.
Ihanaa olla 24-v ja kuulla ihmisiltä kuinka oon niin nuori vielä ja kyllähän mulla on aikaa lapsia tehdä myöhemminkin ja itse tietää samalla että tässä vaiheessa jo mahdllisuudet saada lapsia on lääkkeiden varassa hyvin pitkälle.

Lucky joo oli. Joten nyt vaan uudella energialla letrokiertoon, tässä kierrossa on eka kontrolliultra!

Sarina nuo kierrot on ihan tuskaa. Mulla oli tuollaisia pillereiden jälkeen. Kauanko oottekaan ollut ilman ehkäisyä?

Milttis tiedän tunteen nuista kommenteista. Täällä 20v ja yritystä 8/2013.. "Oot niin nuori kyllä kerkeette vielä" yms. Eikä yhtään helpota tilannetta että mun molemmat vanhemmat saa nyt uusien puolisoiden kanssa lapset..

Edit. Älkää ottako tuota niin ettenkö olisi onnellinen vanhempien puolesta ja tulevista sisaruksista. Vaan raskasta seurata vierestä kun toiset raskautuu ja itse ei vaikka 20v nuorempi kuin he.

Hyviä uutisia mimi!

Jos on pitkä kierto niin, joko ovis on tullut myöhään tai on jäänyt kokonaan tulematta. Luteaalivaihe on yleensä aika vakio, mulla esim 14 päivää, aina. Ovis voi kyllä tapahtua kaksi kertaa mutta se tapahtuu silloin 24 tunnin sisään toisistaan (erimunaiset kaksoset)

Hampaaton, myös mulla on lyhyt kierto, 26 päivää. Ovis osuu siis kp 12:sta. Mulle on sanottu, että jos ovis tulee kp 10 tai sen jälkeen ja luteaali on enempi kuin 10 päivää niin riittää raskautta ajatellen.

Kaikille uusille tervetuloa!

Eiköhän se ole ihan sama onko sitä vanha tai nuori, ihan yhtä vaikea se pitkään yrittäminen on. Pettymystä kuukaudesta toiseen.

Niin on pepexxl :sad001 en edes muista koska viimeksi on ollu tällänen megapitkä kierto, yleensä ne on ollu viimesen vuoden aikalailla 33-38pv joka sekin on jokseenkin pitkä. Annettiin vauvalle lupa tulla 10/14 eli kolmisen kuukautta sitten, yhdet menkat ollu tässä välissä ja ekasta kierrosta bongasin hymynaaman ja sain vahvat viivat ovistikkuun kp24. Nyt en tiiä mikä mättää :nailbiting:

Niin ja piti viel lisätä et tässä kierrossa en tikutellut ovista, aattelin kokeilla olla ajattelematta asiaa mut ei olis näköjään kannattanu. Oireet oli kyl aika selkeet ja varsinki limat jotka jatkunu nyt jo 3 viikkoa. Mulla on aina ollu pitkät kierrot enkä oo käyttäny hormonaalista ehkäsyä, joten sekään ei tätä pakkaa oo sekottamassa.

Beisla päivitäkkö mulle listaan testipäiväks perjantain. Vähä jänskättää ja toivo on noussu sitä mukaa ku kierto etenee. Huomenna kp35. Tissit edelleen turvoksissa, mut ei ihan niin kipeet ku viimisen viikon on olleet. Lämmöt edelleen koholla ja niitä alamahavihlontoja tulee välillä. Vatsa turpoo myös päivän aikana.

Meille tuli tänään vähän huolta tosta pikkukakkosesta (ei tää tänne kyllä kuulu, mut mut...), oli kasvukontrolli (kun on siis sikiöajasta lähtien kasvanut ihan omalla tavallaan) ja nyt pituutta ei ollutkaan tullut kahdessa kuukaudessa yhtään :/ Hirmumäärä verikokeita ja kaks viikkoa pitää nyt oottaa niitä tuloksia...ja jos mitään ei ole, kuvataan pää ja otetaan kasvuhormonikokeet. Huoh...kun nyt vaan aika kuluis nopsaan ja saatais selville, mikä tuota pikkurakasta vaivaa. :( Nyt siis 1v2kk ja 71,5cm pitkä.

Azalea, onpa horveän ikävää :/
siskon poika kanssa kasvoi tosi hitaasti. Tutkimukset tehtiin ja löytyi ilmeisesti kasvuhormonivajetta jota sitten lähdettiin pistoshoidolla korjaamaan. Nyt poika on ihan terve ja reipas 12v. Ei suuren suuri vieläkään mutta ihan ikäisekseen normaalin kokoinen :) Toivottavasti teidänkin muksulla vain jotain yhtä helposti korjattavaa tai vaan joku ohi menevä syy hitaalle kasvulle.

Nonna: onko sulla clomien ansiosta lämmötkin nousseet? Itsellä on nimittäin usein normioloissa lämpö alle 36. En oo hirveen aktiivisesti seuraillut mutta mitä oon nyt muutaman päivän mittaillut niin lämmöt olleet 36,2 - 36,7. Ja tosiaan normista 35, jotain.

Takaisin