Raskaaksi 2015

Voi ei!
Meillä on joulun jälkeen oltu niin kipeenä, että en oo ees koneelle kerennyt. Ja nyt mulla olis noin 135 sivua lukemattomia viestejä :D Aaaapuuva!

Nyt tänne kömmin senkin takia, että onko muilla ollut tällaista vaivaa;
Kierukka poistettiin joulukuun alussa, jonka jälkeen meni muutama päivä ja alkoi menkat. Tai tyhjennysvuoto(?), mutta kesti kyllä menkkojen verran. Ja alkoi muistaakseni aika lailla ajallaankin.
Nyt tammikuun menkkojen olisi pitänyt alkaa 8. päivän tienoilla, mutta mitään ei näy! Ei punaista housuissa, ei tarpeeksi punaista raskaustestissäkään.
Olisin kyllä ihmeenä sitä pitänytkin, jos ekasta kierrosta olis heti tärpännyt :D

Alkais nyt edes vuoto, niin pääsis tästä tilanteesta. Aikasemmin ei oo stressannut, mut nyt kp 33/28 alkaa jo ärsyttää ja pyörimään koko ajan mielessä.
Ja olo on ku 12-vuotiaana kun odotti niitä ensimmäisiään, aina vessareissulla vilkuilua housuihin :D

Oliko sulla Kikati kuparikierukkaa vai hormoni? Koska ainaki noi hormoniehkäisyt saattaa laittaa kropan aika sekasin kun ne lopettaa. En tosin kierukasta tiedä, mut mulla kun lopetin pillerit niin odottelin ekoja luomumenkkoja reilu 2kk. Olisko ollu joku kp 70 jotain ku ekat luomumenkat vasta tuli...

Mulla otettiin hormonikierukka pois 22.7.14 (ollut 13vuotta, pari kappletta siis peräkkäin) Ei käytetty ehkäsyä kun lääkäri sano ettei tarvi, ekat menkat alko vasta 4.9 ja siitä sitten raskauduin, meni kesken ja nyt jännätään tärppäisikö tästä kierrosta. Minulla siis hormonikierukan poiston jälkeen kesti aika kauan et hormonitoiminta lähti käyntiin. Ei koko 13 v aikana tullut kuukautisia. Lääkäri sanoi ett kummiskin se oma kierto pysyy siinä taustalla. Nyt kkm:n jälkeen eka kierto oli vain 23 päivää, mun normaalikierto on 27pvää. Et ota siitä selvää.

Tais se täti tänne löytää. Mutta letrot tähän kiertoon jes :)

Mulla pukkaa ohimoille niin kamalasti finnejä, että kai se ovis sieltä lähenee. Nykyään siis kahdesti kuussa tullut iho-ongelmia, ennen ovista ja ennen menkkoja. "Jee."

No eiii!!!!! Vessassa käydessä tuli rusehtavanpunaista paperiin.... sieltä se täti on tulossa päivän etuajassa.... mä oon niin pettynyt.... :( ei kai muuta kun uutta yritystä vaan... :(

Siis kyllähän sitä varoitettiin että ekat menkat voi olla km jälkeen runsaat, mutta nyt menossa tosiaan toiset ja tää on ihan hirveetä jo kolmatta päivää!
Aivan kamala olla töissä. :(

Mä en kestä...mun kroppa on tänään painanut ainakin tonnin, siis ihan hirvee veto ois vaan maata sohvalla :D Ja jatkuvasti huomaan pitäväni kättä mahalla, semmonen täysnäinen olo/ahdistus siellä koko ajan. Lisäks mulla on taas se semmonen "pala kurkussa", että koko ajan pitää kröhimällä selvitellä kurkkua ja hengittäminen tuntuu raskaalta ja hengästyttää helposti. Ja siis mä en niin kestä, jos tääkin on vaan kuvittelua (ja tod näk onkin, kun sitä ovistakaan en löytänyt :rolleyes: Kuitenkin salaa toivon, että ois ollut jo sillon kp 10...). Mahaa repii ja jomottelee, valkovuoto on runsasta ja semmosta paksua ja tahmeeta (on siis ollut jo viikon verran semmosta, että ei ovistakaan enteile), kun normaalisti kierron loppua kohden mennessä on niukkaa ja juoksevammassa muodossa. Nuijanukutuksen mä tarttisin, voisin vaikka siinä viikon päästä herätä, kun homma jo ois selvä :D

Moikka. Mäkin liityn tänne. Onpahan sitten yks paikka mihin kertoa jos ei plussaa tulekkaan joka luultavasti ei sano, että mitä minä sanoin siitä liiallisesta toivomisesta ja varmuudesta.

Itellä on nyt eka yrityskierto menossa ja nyt on kp26. Testiä en oo vielä rohjennut tekemään. Oireita on ollut jos minkälaista ja tällä hetkellä kovasti on vatsa sen oloinen, että menkat voi alkaa millon vaan, mutta verta ei oo näkynyt. Lisäksi mietityttää, että voiko kaikki oireet (Ärsytys, turvotus, nännikivut, etova olo, jatkuva nälkä, loputon väsymys....)johtua vaan siitä, että mulla oli tässä kierrossa eka ovulaatio ties miten pitkään aikaan clomien ansiosta. Teroilla ennen clomeja kierto oli 21 päivää, mutta ilman lääkkeitähän mulla ei ole koko kiertoa koska pco.

Viestille tulee kyllä pituutta mutta kaikessa kirjavuudessaan on mun oireet tähän mennessä olleet tämmöisiä:
- Ovulaatiota itseään en tuntenut, mutta folliultran perusteella vähän vajaa viikko oviksesta vasemmalla puolen alamahaa viiltävää kipua jota kesti jonkin aikaa muutamana päivänä. Saman kaltaista kipua kuin ennen ovulaatiota kun munasolu clomien ansiosta kasvoi.
-Etova olo (myönnän että voi olla kuviteltu) heti oletetun hedelmöittymisen jälkeisenä päivänä.
-Metallin maku suussa hetipian oviksen jälkeen.
-Kasvanut ruokahalu, mutta myös etova olo samaan aikaan/ heti syönnin jälkeen.
-Nännien aristus joka alkoi myös muutaman päivän sisällä oletetusta hedelmöittymisestä. Ovat todella arat. Yöpaidan kangaskin hankaa liian kipeästi vaikka vaan kevyesti koskettaa.
-Yöllinen vessassa käynti. Yleensä en yöllä käy vessassa ellen ole jotenkin poikkeuksellisen paljon juonut illalla. Nyt saa ainakin kerran käydä pytyllä ja silti on aamulla ihan kamala hätä kun herää.
- Ovismaista limaa tullut nyt muutaman päivän joka vessareissulla. Kirkasta, ei verta.
-Alamahan repäisevät kivut nopeasti ylös noustessa, aivastaessa, yskäistessä, venytellessä.
-Aivastelu.
-Menkkamaiset jomottelut alamahassa, mutta ei tippaakaan verta. Varsinkin viime yönä ja tänään ollut kipeä/ kiristävä tunne alavatsassa.
-Naama kuin mikäkin ruusutarha, eli finnejä paljon, varsinkin pieniä sellaisia on posket kirjavanaan. Myös niskassa ja selässä muutama isompi ja kipeämpi tapaus. Kukinta alkanut oviksen jälkeen.
-Yleisesti kaikkea kohtaan kiristynyt pinna. Yleensä mulla on ihan lehmän hermot eikä menkkaoireisiinkaan oo koskaan liittynyt ärsytys ja kireä pinna.
-Unet muutaman yön olleet aika painajaisvoittoisia ja liittyneet isolta osin vauvoihin, keskenmenoihin yms. mukavaan.
-JA sitten tää Kuningas Väsymys. Alkoi muutaman päivän jälkeen oviksesta. Illalla vaikka miten ajoissa menee nukkumaan niin aamulla ei meinaa päästä ylös.

Olisko teillä jonkilaista mielipidettä näistä? JOnkulaista uskonvahvistusta tartteis sen verran että uskaltas testin tehä. Vaikka eihän se usko sitten tietenkään siinä vaiheessa auta jos joutuuki pettymään. Oon oikeesti ihan hirveen innoissani tästä, mutta koitan vähän suitsia sitä omaa "varmuutta" ja toiveita asiasta ettei sitten tuu liian isona pettymyksenä jos se nega tai täti sieltä rämähtää.

Tervetuloa Milttis! Tää meidän naisten elämä on yhtä odottamista...odotetaan ovista, odotetaan tietoa siitä päästäänkö taas odottamaan ovista vai päästäänkö odottamaan ja sitten vasta se oikea odotus alkaakin :D

Miittis : valitettavasti miullakin clomit aiheuttaa lähes kaikki raskausoireet, syönyt niitä 3 kiertoa aikaisemmin ja nyt taas 3 kiertoa ja jokakerta sama, kauheet raskausoireet melkein oviksesta asti ja aina se täti vaan paikalle kurvaa :( Mut toivottavasti siulla oireet enteilis plussaa :)

Tervetuloa, Milttis!
Ihan lupaavalta tuo kuulostaa, mutta varmuutta oireista ei silti saa. Jotkut saavat plussan ilman oireita, ja toiset valitettavasti toisin päin. Clomeista mulla ei ole kokemusta, mutta tietääkseni yleistä on myös se, että munasolu hedelmöittyy mutta ei kiinnity, tai kiinnittyminen jää yritykseksi. Tämäkin voi aiheuttaa raskausoireita.
Jos tiedät milloin sulla oli ovulaatio, siitä parin viikon päästä voi olla hyvä testailla - jos siis malttaa odottaa siihen asti. :)

Tervetuloa Milttis ja toivotaan että viittisi jäisi lyhyeks. Toivotaan että oireesi johtuis raskaudesta, mutta raskaudesta johtuvat oireethan alkavat vasta sen jälkeen kun hedelmöittynyt munasolu on kiinnittinyt kohtuun....
Mutta toivotaan parasta! :)

Ovulaatio on suht tarkkaan tiedossa koska tosiaan clomeilla se saatin aikaan ja ultrassakin kävin. Nyt olis 13. päivä oviksesta eli ovis oli kätevästi 1.1. Saihan tuon varmaan jo tehäkkin, mut en oo vielä uskaltanu. Toisaalta, silloin aikanaan kun mulla vielä oli normit omat menkat niin niitä sai kyllä viivästymään mitä enemmän asiasta stressasi eli jos en oo raskaana niin täti voi viivytellä ihan vaan siitä syystä että stressaan. Äsken tein ovistestin ja ihan ihan hentoinen haamulainen siihen tuli, mutta siitä en johtopäätöksiä vetäisi suuntaan enkä toiseen. JOs sitä aamulla tekis. Alkaa jo nuo unetkin ärsyttää kun yöt on täynnä raskautta, keskenmenoja, kuolleita vauvoja, negatestejä.... Viime yönä olin tekemässä raskaustestiä ja jonkinlaista viivaa siihen tuli mutta jostain yystä tökkäsin testin vesihanan alle ja siitä tuli sitten nega :D Mulla muutenkin uniin tosi herkästi vaikuttaa eletyt asiat niin nyt kun on vuorokauden ympäri mielessä vaan tämä niin tottakai se tulee uniin.

Pahoittelut heille joille ilkeä täti on taas saapunut! :(

Haamulaisille ja viivanpaikkalaisille vahvistumisia puhaltelen! *puuuuuh!*

On: itkuherkkyys aivan valtava täällä, tosin olen kuumeessa, että sekin vaikuttaa. Olo on aivan kamala! Mä siis itken ihan mitä vain. Katson mieheni kanssa ohjelmaa jossa on kehitysvammainen poika ja se poika ja kaikki maailman muut kehitysvammaiset alkoi itkettää! Mies yrittää lohduttaa parhaansa mukaan... Ei oo silläkään helppoa!

Tervetuloa joukkoon! :)

Ei merkkiäkään et olis täti tulossa (ainakaan vielä) joten kauppareissulla ostin muutaman testin lisää :D on mulla siis digi siellä eilisistä ostoksista jäljellä mut sitä lienee turha tehdä vielä :D teenkö aamulla vai vasta to aamuna ekan??

Kyllähän sulla sitten Milttis alkaa olla testiaika käsillä! Pidetään peukut pystyssä.
Jännä ilmiö tuosta kierron pituudesta: mullakin stressi pidentää, mutta nyt kun olen tikuttanut ovista, olen huomannut että jos mulla on pitkä kierto, myös ovulaatio on tullut myöhässä. Muut jotka ootte tikuttaneet, oletteko huomannut samaa? Että oviksen ja menkkojen alun välillä olis suurinpiirtein sama aika? Mietin tässä nimittäin omaa testaustani parin viikon päästä.

Takaisin