Raskaaksi 2015

Minä oon jo jonku aikaa seuraillu teitä täällä ja myötäeläny kaikkien kanssa. Nyt kuitenki uskaltaudun itekki kirjottelemaan kun on tulossa jännä viikko. Mulla siis pitäis sunnuntaille tai maanantaille jaksaa jännittää että alkaako ne menkat vai saanko testailla jouluplussaa :) Ovis oli kaiken jären mukkaan tuossa itsenäisyyspäivän alla (en oo tikuttanu vaan omien tuntemuksien mukaan menny) ja eilen tuli vähä jotaki pientä vuotoa mutta tänään ei oo sitte taas tullu mitään. Tullee kyllä niin pitkä viikko! :grin

Mulla ei ollut kiinnittymisvuotoa, mutta voihan se tosiaan mahdollista olla! :)

Helinäkeiju, mulla tää plussakierto oli siitä poikkeuksellinen, että nännit ei kipeytyny oviksen jälkeen ;) Vasta plussan jälkeen alkaneet tulla aremmiksi ja nyt vasta kunnolla kipeiksi, tänään siis 5+0.

Omanapana vähän pitempi juttu, koska on ollut aikamoista huolta tää eka viikko. Torstaina kävin jo päivystyksessä, kun tuli niin inhottavan kipeäksi alamaha, siis sitä poltti ja kuumotti ja pelkäsin toki alkavaa kohtutulehdusta (vaikka kuumetta ei ollut). Ei kärsinyt sängyssä oikein kylkeä kääntää kun oli niin arka. Pääsin päivystyksestä konsultoitavaksi gynen polille, sillä tulehusarvot normaalit mutta vatsa aristi. Siellä löydettiin oikeasta munasarjasta keltarauhasessa kiinni oleva kysta, joka oli puhjennut ja vuotanut vatsaonteloon, ja siitä kipu johtui. Kohtu oli tyhjä koska viikkoja vasta 4+3, ehtivät kyllä epäillä onko se kysta kohdunulkoinen ennenku otettiin hCG verestä. Se oli sillon torstaina 375 mikä sopi viikkoihin, mutta jos kysta olisikin ollut pieni alkio olisi sen pitänyt olla yli 1000, koska se oli niin hyvin nähtävissä. Tänään oli hcg-kontrolli ja se oli 1460, eli ainakin tähän asti etenee niinkuin kuuluu :) Se mahan polttelukin loppui onneksi perjantaina ja sittemmin ollut vihlontaa ja menkkamaisia jomoja välillä, mikä ilmeisesti ihan normia :)

Että kaikkea sitä voi käydä :D Ja voin sanoa olevani Vähän hysteerinen keskenmenon jäljiltä. Perjantaina pääsen uudelleen ultraan, toivottavasti sitten näkyy jo jotain :) Ja pahoittelut pitkästä tarinasta!

Tsemppiä kaikille matkalla kohti plussaa! :)

sallahaa, me mennäänkin sitten samoilla päivillä, täälläkin tänään 5+0. Mullakin tissit on ollut hieman arat ja tänään tosiaan oikeasti kipeät. Tosin eiköhän vielä tästä pahene... Keskenmenoa minäkin pelkään kauheasti, vaikka aiempia ei olekaan ollut, tosin tämä on vasta eka kerta kun plussasin. Yritän nyt vaan ottaa rennosti ja olla luottavainen. HCG oli mulla viime tiistaina rv 4+1 509.

Omanapailen vaan kun alko ihan masentaan: Aiemmissa kierroissa epäilemäni lyhyt luteaalivaihe alkaa osoittautuun todeks. Nyt siis ekaa kertaa tikutellu ovista, nyt jo 17/28-29 ja nyt vasta alkanu ees pienen pientä haamua näkyyn ovistesteissä eilen ja tänään. Kp10 lähtien tikutellu. Ei siis lähelläkään plussaa vaan ihan hailuraa. Eli luteaali jää auttamatta liian lyhyeks.. :( tuntuu että ei oo toivoakaan raskautua näillä tiedoilla.. Pitääkö silti oottaa vuosi että voi mennä lääkäriin?

Lipstikka, harkitse ikäsi mukaan. Ne ottaa enemmän todesta, jos on vuosi yritystä takana - paitsi meillä reilusti yli kolmekymppisillä. Eihän se hyvä ole, jos kierron vaiheet on perin oudot ja stressaavat sinua. Tiedämme liikaa pysyäksemme tyynenä! Tsemppiä!!
Katjusha 7 dpo

Mua nyt harmittaa jotenkin kun tässä kierrossa tunsin oikein hyvin oviksen, sitten dpo 6 tuli pientä vuotoa, jonka ajatteli/toivoin kiinnitysvuodoksi. Nyt dpo 8, mutta ei pienintäkään raskaus tuntemusta... Eli mönkään vissiin meni, kun yleensä mulla tosi aikaisin tosi selkeät raskaus oireet, mutta ny ei mitään... :sad001 Onhan tätä kiertoa nyt vielä jäljellä mutta en malta odottaa oireita ja sitten sais testata... Tylsää tällainenkin! :meh: Miks koko asiaa edes pitää miettiä, antais vaan olla ja sit todeta jos oireita yks kaks tuliskin...

Ja Katjusha, niinpä, välillä tulee unohdettua että ei ole enää nuori eikä elimistökään toimi niinkuin aikanaan... Mikäköhän on "yläikäraja" näihin hommiin! :joyful: Ennen dementiaa joka tapauksessa, ettei vallan unohdu koko vauveli! :grin

Oho neppa, sullahan hurjat lukemat ollut! :) Ehkä mulla vaan nousee jotenkin hitaammin tuo hormoni, mutta onneksi kuitenkin nelinkertastu siinä ajassa kun kuulukin. Nää on just näitä kun pitäis olla vertaamatta toisiin, mutta silti tulee semmonen olo että onko mussa jotain vikaa :p Kaikkien taulukotten mukaan se normaaliarvon skaala on kuitenkin laaja, että näillä mennään mitä on :) Mullahan ei siis dpo 10 näkyny vielä haamun haamua, kun monilla näkyy jo selvä haamu!

Sallahaa huhhuh mikä rumba! Mutta onneksi kaikki hyvin siellä! Tsemppiä ultraan ;)

Ansaki kaikillahan on oireet yksilölliset ja saattaa vaihdella paljon saman ihmisen eri raskauksien kohdalla! Toivoa ei saa heittää kaivoon ennen kuin täti kunnolla kylässä! :)

Jesu tervetuloa mukaan! Toivon joulu ++

Ellinorsu ihanan nopea ja yllättävä plussa ;) kyllä se mies siihen ajatukseen tottuu ;)

On. Oon aiemmin sanonut että ei oo mitään oireita. No nyt oon kuumeessa ja kurkkukivussa, voiko tää olla oire? XD Eiks monet tuu kipeeks just ennen ku tulee raskaaksi? Vai onko nyt vaan joku tyhmä jouluflunsss :( toivon plussaa<3

Kp 20/25-28 dpo 8 yk 6

sallahaa, mullakaan ei dpo 10 näkynyt yhtään mitään. Viivan sain dpo 14 ja sitten olikin tosi voimakas. Välissä en testannut ollenkaan. Tosiaan vaihtelu on tosi yksilöllistä, ja vertailu ei kannata, kunhan arvot vaan nousee asianmukaisesti :) aina silti kuitenkin kiinnostaa millaisia arvoja muut on saaneet!

En tiedä jopsu onko kipeäksi tulo raskauden oire, mutta ainakin mun Ladytimerin oireita listan alta löytyy kohta "kipeä" ja itse tulkitsen sen niin että olis raskausoire ;) korjatkaa jos oon väärässä..

Mää oon tullut myös lievään flunssaan ja väsyttää ihan jäätävästi! Mulla on myös juilinut mahaa koko ilta (yleensä alkaa jomot vastankun vuoto on alkanut) En ole myöskään tuntenut sitä samaa vihdontaa kohdun suulla, kuten yleensä ennen tätiä. Mut mut jotenkin luulis, et rinnat olis turvonneet jo enempi, mut en kuollakseni muista oliko ne viime raskaudessa muuttuneet jo testatessa vai ei! En kestä tätä piinaa! Dpo12 kp 24/26.

Jopsu toivotaan tosiaan sinnekin plussaa :)

Sallahaa, sielä on ollut hurjia tapahtumia, mut vaikuttais siltä et loppu hyvin kaikki hyvin!

Ihanaa Elinorsu, paljon paljon onnea!!

Ansaki en usko että dpo8 voi oikein olla vielä mitään raskausoireita, kun raskaushormoonia erittyy vasta kiinnittymisen jälkeen ja se olisi tuossa vaiheessa minimaalista :) Eli toivoa todellakin on!

Jaahas...täällä ollaan oltu aktiivisia. Kävin muistaakseni silloin itsenäisyyspäivänä viimeksi kiroamassa täällä kun menkat alkoi. Nyt olis sit kp8/27-28 ja mietin että alan ovista tikuttamaan huomenna jo varmuudeksi. Ilmoitin miehellekin jo että ennen joulua tulee olemaan rankkaa,kun täytyy jatkuvasti heilutella peittoja Lupailin seksiä vähintään joka toinen päivä viikolla...ja viikonlopulle (ehkä laskurin mukaan) ajoittuvan oviksen vuoksi talletellaan sitten sitäkin enemmän! Harmi vaan et pikkuykkösen vuoksi on vaan iltaisin aikaa pupuilla...

Sydänkäpynen: no sehän keltarauhasen jomottelu tarkoittaa sitä että papu kiinnittyy :D

Sallahaa: mitä ne sille puhjenneelle kysta lle ja verenvuodolle tekee?? Se vuoto voi varmaan tulla pois ni älä sitä säikähdä sitten :D ihanaa ku vahvistuu arvo! ♡

Ellinorsu: eipähän se aina ole niin että pitkään menee ennen ku tärppää... :D voi mies parkaa... on varmaan ihan hämillään...

Sallahaa onpas siellä ollut vaikka mitä tapahtumia heti alkuun,onneksi pääsit lääkäriin ja kaikki pienellä hyvin, Tsemppiä ultraan :)
Ansaki koita olla vielä stressaamatta, jos on mielestäsi kiinnittymisvuotoakin tullut,se oireettomuushan on monella myöskin oire raskaudesta,vasta plussan jälkeen tulee sitten kunnon oireet,ja sinulla on vielä varhaiset dpo.t joten nou hätä, pidän peukut pystyussä että plussa tulee :)
Ellinorsu ihana miten siellä on tärpännyt vauhdilla,jospa mieskin pian tottuu ajatukseen, varmasti yllättävää kummallekin, mutta iahna uutinen :):)
Neppalle myös tsemppiä raskauteen ja ultraan :)
Lipstikka minä olen aina ollut niin hätähousu että olen soittanut neuvolaan jos vähänkin mietityttänyt oma kierto ja hyvin olen apua saanut,kun ei kierto lähtenyt tasoittumaan elokuussa niin heti sain terolutit, ja nyt kun viimekierrossa luteaalivaihe jäi 12pv.n (tiputelua jo dpo 10) ni soitin ja kysyin riittääkö ja tarkistivat gynekologilta, ja riittää se jos ei tuostaan lyhene,neuvoivat rauhassa odottelemaan muutaman kierron ja jos kierrot venyy ni syömään viimeisen jemmassa olevan terolut kuurin. Joten neuvoisin että ainahan saa (ja kannattaa) soittaa ja kysyä,jos se omaa mieltä helpottaa.:)
Pätkis85 miten teillä menikään tälläkierrolla, kerkesittekö talletella sitten vain yhden kerran? toivotaan että on tärpännyt!!:) plussatuulia puhaltelen sinnepäin...
Katjusha: Milloin ajattelit testailla?? sieläkin jo dpo 8 menossa :) Plussapuhalluksia puhaltelen täältä..
Sydänkäpynen milloinkas siellä testaillaan,joko siellä on dpo10 nyt menossa??:) Plussapuhallus,phuuuh...
Jopsu milloin sinä testailet?? ,jospa tuo flunssa on nyt oire raskautumisesta,nyt on paljon ollut liikeellä kaikkia pöpöjä,mut jospa sinuun on tarttunut oikein sitkeä vauvapöpö joka oireilee nyt siellä ja ilmoittaa olemassaolostaan:wink plussatuulia sinne!!!
Nuunuu ja niinu: mikä siellä on tilanne,joko raskaustestit polttelee kaapissa?? iso plussapuhallus sinne teille molemmille!!!

Helinäkeiju dpo 3

Muokattu viimeksi:
Helinäkeiju, seurailen tilannetta ja jos lämmöt on koholla esim 13 dpo niin ehkä sitten mietin. Meikäläisen mahikset per kierto on noin 5%, eli en oo se todennäköisin plussaaja :)
Katjusha 8 dpo

Taas huonosti nukuttu yö takana. Tälläkertaa flunssa vaivaa, kauheesti limaa ja räkää irtoaa :s Jännittää myös ihan hulluna tän aamunen kontrollilääkäri, jossa ultrataan ja otetaan jotain kokeita. Ehkäpä sitä taas on aavistuksen viisaampi iltapäivällä. Eikä tätä päivää pilaa mikään! Mun rakkaista rakkain ystävä on Helsingissä ja nähdään tänään. Hän asuu Vaasassa nykyään, kun opiskelee yliopistossa sielä. Hihi jeee! Elämän pieniä iloja!

Plussapuhallllllluuuus!
-Jennyhannele dpo4-kp19/28-30 Yk5.

Takaisin