Raskaaksi 2015

Mä täällä vielä huutelen tuosta Pcosta.

Netistä löytyi tälläistä tietoa asiasta :

Polykystiset munasarjat eivät tuota hormoneja oikeissa suhteissa. Aivolisäke tunnistaa tämän ja vuorostaan erittää epänormaalin suuria määriä LH:ta. Kun LH:ta on ylimäärin suhteessa FSH:hon, munasarjojen miessukupuolihormonien (androgeenien) eritys lisääntyy. PCO:ssa tavallinen oire on vuotohäiriöt. Suurella osalla potilaista on myös hirsutismia. Tutkimuksiin nainen yleensä lähteekin juuri vuotohäiriöiden, hirsutismin tai lapsettomuuden takia. PCO-potilailla on usein liiallista karvankasvua, iho-ongelmia (akne) ja ylipainoisuutta. Lisäksi ylipainoisilla PCO-potilailla on lähes aina myös insuliinin liikaeritystä. Hoidoksi saattaa riittää pelkkä painon pudotus. Laihdutus voi korjata myös kuukautiskierron ja palauttaa hedelmällisyyden.
Lisääntyneiden raskauskomplikaatioiden syynä on arveltu olevan insuliiniresistenssi ja siihen liittyvä hyperinsulinemia. Lisääntyneen keskenmenoriskin taustalla (30-50% vs. 10-15% kontrolleilla), voi olla useita eri tekijöitä: koholla oleva LH-pitoisuus, ja/tai hyperinsulinemiaan liittyvä koholla oleva plaminogeeni-aktivaattori-I:n taso (endoteelin dysfunktion markkeri) tai korkea homokysteiinipitoisuus.

Aikoinaan mun lapsettomuuslääkäri määräsi pcon hoitoon heti clomifeniä, ei edes puhunut laihduttamisesta tai ruokavaliohoidosta. Clomifen ei kuitenkaan poista pcota vaan se "pakottaa" ovulaation tapahtumaan(kaikilla ei toimi sekään). Lääkehoidossa on iso riski monikkoraskauteen ja tosiaan noihin alkuraskauden keskenmenoihin,koska se lääkitys ei hoida pcota mitenkään. Siksi ruokavaliohoito on tärkeää, ja se auttaa myös ihmisiä jolla ei ole sitä ylipainoa. Kannattaa kokeilla muutama kuukausi että jättää ainakin sen sokerin kokonaan pois ja jos haluaa niin lisänä viljat,riisin,pastan ja perunan. Voit yllättyä positiiivesti mitä se saa aikaan :)

Piilo vähän pimeä kuva mutta joku viiva siellä mun mielestä myös näkyy ;)

Vargynja siellä on kyllä tosi pitkä kierto! Onko ihan normi vai kierukan tms takia?

Kärpänen tsemppiä testailuun :)

Sydänkäpynen jeij! Nyt vaan pidätte hauskan viikonlopun lakanoiden välissä ;)

Misu hyvä artikkeli :)

On. Harkitsen ihan tosissaan että jättäis sen sokerin pois ja muita mutta en vaan ihan vielä tiedä miten pystyn kun oon niin herkkuperse :D no ehkä vaa yrittää hillitä itteensä! Täällä tänään pitäis testaa toka ovistesti ärsyttää ku äsken en tajunnut sitä tehdä ku menin vessaan niin nyt pitää odotella ja mulla tulee vaan nyt sit 1,5 h pidätystä koska sit pitää taas lähtee töihin ja siel ei pysty testaa... Anyways en kyllä usko et se ovis on vielä joten ehkä se ei niin haittaakkaan :D

Paljon +++++++ kaikille!

Jopsu kp 10/25-28

Minä täällä aloitan vhh ruokavalion, jos saatais se luomuplussa vähän nopeemmin. Nyt on kuitenkin "jo" yk8...

Sydänkäpyselle mukavaa viikonloppua ;D

Piilolle toivon viivan vahvistumista ja kärpäselle testausonnea! Kaikille muille myös tsemppiä ja ihanaa viikonloppua :)

Tänään dpo 7 ja 21/28-30. Päivällä ruualla tuntui jotenkin hieman etovaa oloa, joka meni aaltoina ja pelkäsin jo etten pysty syödä ruokaa loppuun. Siinä olis työkavereille ollut kiva selitellä :D se kuitenkin helpotti ja sain ruuan syötyä. Myös menkkamaista pientä kipua/painetta alamahalla on tuntunut tänäänkin. Olen kuitenkin päättänyt, etten seuraa oireita, jotten keksisi niitä päästäni. On tämä kyllä jännää ja toisaalta kauhulla odotan, jos olenkin raskaana, mitä se tuo tullessaan. Olen aika huono kestämään huonoa oloa ja kovaa kipua :/

Mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille ja plussatuulia niin o- kuin r-testeihinkin! :)

Täällä vedetään 31/28, eikä leffaviivoja vieläkään mutta ei tätiäkään, samaa haaleeta plussaa edelleen.
Muistelisin että oon plussannu kunnolla edellisitä lapsista viikko menkkojen odotuksen jälkeen.. mutta 100varma en oo kun siitä jo niin pitkä aika (8v ja 6v)...aika menee niin nopeeta :D

Tänne en ookkaan vielä kirjoitellut.
11.3.2015 näytti raskaustesti tältä.
ImageUploadedByVau Foorumi1449242479.876664.jpg

Ja 23.11.2015 syntyi pieni prinssimme 5 päivää lasketun ajan jälkeen. <3 pituutta oli 50cm ja painoa 3485g.

Nyt täällä eletään vauvan tuoksuista arkea <3 Meidän pieni luomuihme antoi odottaa tuomiota, ettei ole mahdollista saada lasta alkuun ilman hoitoja, mutta niin kävi että poitsu halusi yllättää meidät kaikki!

Tsemppiä teille kaikille tänne ryhmään <3

Kärpänen vielä kerkee muuttua plussaksi :)

Piilo kuulostaa kuitenkin hyvältä haamukin ilman menkkoja, tsemppiä!! :)

Pepe onnea <3

On. Ovistesti oli vahventunu mutta vielä nega huomenna uusiks ;)

Jopsu kp 10/25-28 yk 6

Lauruskaah tsemppiä loppurutistukseen ja synnytykseen <3

Onnea PepeXXL :)

Mulla kans ajatus aloittaa vhh:mpi ruokavalio joulun jälkeen, eli tää kierto vielä näin ja sit jos ei tärppää niin ruokavalioo rueta vähän kattoo, on tuota ylipainoa hitusen.. Tosin jos tärppi käy niin pyrin heittämään herkut minimiin kun viime raskaudessa oli raskausdiabetes riesana, lievänä tosin.

Aikoinaan sain mittani takasin sillä dukanin menetelmällä ja varmaan vähän samoja ripoja otan nyt itteeni kiinni. mä kärsin nimenomaan just noista pco:n hormoniongelmista selvästi ja ruokavaliosta oli kyllä suuresti apua jo pelkästään iho-ongelmiin! sitten kun suvussa on taustalla vielä kakkostyypin diabetestä niin en haluais että sekin puhkeais tähän kroppaan... RR jo taustalla pyöriikin ( tosin se ollut jo hoikkana tyttönä kymmenen vuotta takaperin, perintötekijöitä)

piia84 161cm ja 72kg :oops: (punnituspäivän tuun ottamaan perjantaille)

Yk 3 ja Kp 3/28-35(-?)

Oma napailua. Laskureiden mukaan ovis ois huomenna,siirrettiin anoppilareissu ensvkn loppuun.. ni. Tadaa tänne nousi kuume :sad001 onkohan siitä jotain haittaa?? Pupuillaan jos kykenen...

Moony, onnea testailuun!
Helinäkeiju, kivaa ovisaikaa - täällä harjoiteltu su - ti - to ... Vielä ei plussaa testissä eikä lämmöt oo koholla, vaikka on kyllä kipeä olo :/!! Kaikkea liikkeellä.
Mää kasvoin teitä kahta 15 cm pidemmäksi :) jos mentäis kuppilaan, niin laittaisin kohteliaasti matalat kengät :)

Mie taisin jäädä kelkasta jo alakoulussa ku oon näin pätkä, riittäiskö just 20cm korot jos haluisin olla Katjushan seurassa näyttämättä aivan kääpiöltä :D :D

Tähän pituuteen (tai miun tapauksessa lyhyyteen) liittyen miun mies luulee etten kokoni takia raskaudu, "ettei miun kroppa ole valmis kasvattamaan toista ihmistä sisälläni" :/ :P

Toinenpikkuinenko, olen todella pahoillani! Jaksamisia raskaaseen tilanteeseen ja hyvää vointia.

Moony, peukut pystyssä!

Piilo, haalea plussa kuulostaa lupaavalta! Vahvistumista sille!

Onnea PepeXXL! Ihanaa vauva-arkea sinne! Aika kuluu niin kamalan nopeaa. Nimin. juuri synnyttänyt mutta 2vkon päästä vuoden täyttävän tyttösen äiti!

Onnea oviksen metsästykseen Jopsu ja Katjusha.

On. Kiitokset kaikille onnitteluista! Hääjärjestelyt edennyt salamavauhtia "hieman" hidasta kosintaa kompensoiden ja iso päivä on jo kuuden viikon päästä! :nailbiting: Huomenna pukuja sovittamaan! Nyt meneillään kp24/33-38, menkkajomoja taas tänään, kuten viime viikonloppunakin. Itku herkässä. Voi johtua myös tästä hääasiasta :p josko voisi olla nin hyvä kuukausi, että kierron päätteeksi saataisiin vielä plussa?!

Myrsky tuokoon mukanaan myös plussapuhurin tähän ketjuun! Hyvää viikonloppua naiset!

Muoks. Lisäys tuohon pituusasiaan, vaikka laittaisin mun korkeimmat korot jalkaan niin jäisin Katjushaa vielä lähes 15cm lyhyemmäksi :grin Edustetaan siis Nennan kanssa ilmeisesti tätä vertikaalisesti haasteellisten joukkoa :p

Takaisin