Raskaaksi 2015

Pätkis, ei näytä ihan vielä plussalta, mutta lähellä! Tee vaikka myöhemmin vielä yks ja huomenna pari testiä. Huomenna varmasti on plussa. :)

Isot kiitokset kaikille osanotoista ❤
Odottelen nyt kunnon vuotoa alkavaksi. Ensimäiset cytotecit laitoin kolmen aikaan ja kuudelta toiset eikä vielä ole muuta kuin pientä mahakipua. Pitää aamulla soitella polille jos ei yöllä ala jotain tapahtumaan.
Mies on onneksi ihana ja kaveri haki pojan yökylään. Mies olisi valmis yrittämään uudestaan vaikka heti, mutta itse en ole vielä varma uskallanko..

Tuo on mun mielestä "julmaa" laittaa kotiin tekemään tyhjennys.. :oops: itse olin 12h sairaalassa kun se tehtiin, sain 2 kipupiikkiä särkylääkkeitä ja lämpötyynyn kun kivut oli niin kovat (ei ole tarkoitus pelotella missään nimessä).. Ja kaks kertaa ultrattiin, että on varmasti tyhjentynyt. Jotenki vaan niin kamalaa pistää kotiin, ite olin ainaki ihan sairaalakunnossa. Ja hoitaja laittoi cytotecit, ei tarvinnu itse laittaa.. tsemppiä hirveästi <3

Toinenpikkuinenko: Mulla ei cytotekit tehny mitään, vähän tuli supisteluu vaik otin 3x3 pilleriä. Tää siis silloin kun heinäkuussa meni kesken 14+.
Aamulla soittoa sinne polille jos ei ala tapahtua, mulla kerkes tuleen kohtutulehdus ja se oli aika karseeta. Tsemppiä! :)

Omanapailua: Mä kotiuduin äsken Haartmanin sairaalan hammas-päivystyksestä :D Alhaalla puskee viisauden hammas niin vinoon, et röntkenissä näky jo hampaissa säröjä.. Noh puuduttivat, putsasvat ja antoi antibiotin kouraan. Huomenna soittoa omalle hammaslääkärille ja ajanvarausta kirurgiselle. Uhkailivat vaan, että kun kasvaa hermojuurien päällä, olis hermovaurio mahdollinen. Tämän vuoksi ei kyseinen lääkäri suositellut poistoa? Neljäs antibiotti jo tämän syksyn aikana kyseisen hampaan takia. Ompahan ainakin muuta ajateltavaa, kun särkee niin perkeleesti!

Jennyhannele kp6-28/30

Ninni22: Oon täysin samaa mieltä!! Musta, kuuluis kyllä osastolla tyhjennykset hoitaa. Ei ikinä voi tietää mitä tapahtuu tai, että pärjääkö kipujen kanssa. Mua ainakin neuvottiin tarkkailemaan vessakäynyien yhteydessä, et mitä sieltä tulee. Mä en pystyny edes ajattelemaan, et pönttöön vaan kaikki ja viemäristä alas.
Mun mielestä ihan kohtuutonta lähettää kotiin :/

Täällä myös tyhjennys tehtiin kyllä sairaalassa. Kotiin eivät suostuneet edes päästämään ja hyvä niin koska kivut oli niin helvetilliset, että jouduttiin antamaan oxycodon pohjasta särkylääkettä. Lisäks ite jouduin aina pissihädän yhteydessä sairaalassa tekemään tarpeet sellaseen peltipönttöön, jonka kävivät sitten aina välillä vaihtamassa. Tarkistivat aina sen sisällön ja sitä kautta kattovat, että kaikki kudokset yms on tullu ulos. Ja sit ultrasivat ennenku lähin sairaalasta. Jos ei kaikki ois tullu ulos niin olisivat kaapinu.

Norael Mulla on ollut tänään dpo4 sellainen toispuoleinen paine/jopa pattimainen turvotus alavatsassa, ja aikamoinen jyskytys muutenkin. :pKuulostaa siis jokseenkin tutulta tuo olosi. Toivon, että tämä merkkaa sitä, että kehoni on aktivoitunut vihdoin.

toinenpikkuinenko Suuret pahoittelut!:Heartpink Toivottavasti tyhjennys menisi mahdollisimman kivuttomasti, että olisi edes jotain armoa tässä kauheassa tilanteessa.:Heartpink

Helinäkeiju tuo digivarmistus onkin tosi kätevää, ei tarvitse turhaan arpoa. :happy: Intoa talletteluihin, tämä on se kiva osuus!:wink

Pätkis lähellä tuo on vaikka ei ihan plussalta vielä näytä. Itsellä tosin tuli rfsun liuskalla aika sama tulos ja digi olikin sitten yhtä hymynaamaa. Että ei näistä aina tiedä.

On. Olen kyllä huomannut selkeän eron oloissa tässä kierrossa. :) Tuntemukset voimistuneet selvästi, kun kuparikierukan poiston jälkeen ei ollut kuukausiin yhtään mitään. Lisäsin vähän aikaa sitten reippaasti ubikinonin annosta, voisikohan tämä liittyä siihen vai onkohan vaan aika parantanut..

Joo kannattaa vaatia jälkitarkastusta ultralla jos on kotona tyhjennys. Mulla se ei onnistunut täysin (vaikka vuosin paljon) ja jouduin viikkoja myöhemmin päivystyksen kautta osastolle hetkeksi... Tai jos kunnallisella ei millään pääse ultraan niin on ehdottomasti rahan arvoista käydä tarkistuttamassa yksityisellä.... En käsitä miten huonolla jälkihoidolla keskenmenopotilaat ovat kunnallisella :(

NuuNu paljon onnea<3

Jennyhannele voi kyllä teitä koetellaan :( toivon teille pikaista ja pysyvää plussaa<3

LumiAlida tsemppiä piinapäiviin!! :)

Moony tsemppiä piinapäiviin!! :)

Piipaalle myös tsemppiä piinapäiviin!! :)

Niinu eihän sillä niin väliä jos on just säännöllistä toimintaa makkarissa ;)

Toinenpikkuinenko olen todella pahoillani :(( tsemppiä tähän vaikeaan aikaan!<3

On. En tosiaan kerennyt kaikkea kommentoimaan kun parin päivän sisällä on tullu hurjasti tekstiä :D omasta tilanteesta sen verran että täällä eka ovistesti tehty ja se oli selkeä nega ja hyvä niin olis liian aikasta sille :) valkkariakin on alkanut tulemaan enemmän niin kyllä se lähenee pikkuhiljaa :) nyt alkaa mieskin olemaan kunnossa niin voi alkaa pupuilemaan ;)

Meillä meni niin että 5.8.14 kihloihin ja 1.8.15 mentiin naimisiin :))

Jopsu kp 9/25-28

Pikainen omanapailu, en oo tänään ehtiny lukea kommentteja...

Mä en tajuu! Taas on "menkkatuntemuksia" ollu tänään, tai alaselkä särkee... Mutta sekin tässä on outoa, kun yleensä tuntemuksia ei tule kun just ennen kun alkaa ja nyt ei kuitenkaan mitään ole alkanut.. Viimeksi kivut alkoi vasta, kun menkat oli jo alkanut. ?!
Mulla on just samanlaista!! :)

Toinenpikkuinenko: Olen todella pahoillani sinun puolesta! :(

Toinenpikkuinenko, oon tositosi pahoillani tapahtuneesta. Toivottavasti nyt edes tyhjennys menee ilman suurempia fyysisiä kipuja. Voimia sinulle!

Norael, mulla on ollu eräänlaista paineen tuntua alavatsalla jo oletetusta oviksesta lähtien, joten se nyt ei ainakaan viittaa mihinkään :) mutta jos sulla toi tunne on vasta tullut, niin kukapa tietää, jos se vaikka jotain lupaavaa merkitsisikin. Näin ainakin toivotaan kovasti!

Mä jouduin heinäkuussa ottamaan kahdet cytotecit, että lähti tulemaan. Jälkimmäisellä "kuurilla" tuli kolmantena päivänä vasta raskausmateriaali (5+6) ulos. Mutta mulla ei ollut kipuja. Yhteensä 2,5 viikkoa eriväristä vuotoa. Mä olin yksityisklinikan asiakas eikä siinä sairaalaa ehdotettu. Hematooma jäi kohtuun, mutta muuten meni ihan ok. Huhhuh, voimia sinne, toinenpikkuinenko!!

Toinenpikkuinenko, osanotot! :( Tiiän että tuo on ihan hirveetä. Se on niin surullinen fakta, että jos on monta plussaajaa niin aina on joukossa meitä huono-onnisia :( Voimia!

Moony, mulla oli tässä kierrossa menkkajomoja ja särkyjä jo poikkeuksellisesti tyyliin dpo 5 lähtien ja tänään alko tuhru, ehkä dpo 10... Selkääkin särkenyt välillä ja jomot säteilee reisiin asti.. Viime kierrossa jomot alko ehkä edellisenä päivänä ku tuhru. En luota tähän kroppaan enää yhtään...

Aattelin jakaa teillekin tän linkin koska tärkeetä tietoa! Kuulin ite vasta äsken et myöskään vitamiinien kanssa ei sais ottaa greippimehua yhtäaikaisesti, koska kumoaa vitskujen vaikutukset. Perkele minähän on aamusin huuhtonu sillä ne alas :(

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/k...BedxitC?_ga=1.149904694.1096577210.1448994704

Niin ja kiitos kaikille tsempeistä piinapäiviin! :) Taidan huomenna käydä ostaan sen apteekin testin la tai su aamuksi, jos ei menkat oo alkaneet.

Jennyhannele : mulla ei olis kans poistettu hammasta jos ei olis tulehtunut sen kaks kertaa. Luulen että hammastulehdus voi myös vaikuttaa raskautumiseen ja varsinkin tulehdus on sitten haitallinen sikiölle. Sen takia on 2 ilmaista hammas tarkastusta raskauden aikana ainakin meidän kunnassa. Kumma vaan kun ei maininneet mitäön että viereisessä hampaansa on reikä. Olisivat sen paikanneet samalla.

Toinenpikkuinenko, pahoittelut myös ja tsemppiä! :(

Kiitos jopsu! :)

Lumialida, mitähän tää oikeen on?! :D

Huomiselle odotellaan vielä vuotoa alkavaksi, mikäli ei ala, on edessä testailu... Apuva!

Moony 25/27-31, dpo11, yk3

Toinenpikkuinenko osanottoni suruun! Vaikeita päiviä edessä mutta muista ettet ole yksin ♡
Ihanaa että miehesi on tukena, uudelleen yritätte sitten kun siltä tuntuu. Surukin pitää käydä läpi, anna itsellesi siis aikaa ja ole armollinen kaikkia ajatuksiasi kohtaan mitä koet. Lapsen menettäminen on aina pala pois sydämestä.

NuuNuulla oli alkanut päivä kosinnalla, onnea! ♡

Moony mikä tilanne siellä? Ootko testannu?

Täällä nyt 2pv menkat myöhässä, normaalisti ei heittoja kierrossa 1pv enempää.
One stepin liuskatestin tein päivällä, en tiedä tuliko siihen värjäymä vai haamu vai mikä..
No kävin apteekissa (TAAS) ja ostin clearbluen plussan..
Jääköön tämän arviointi teidän heiniksi.. mua ärsyttää kun ei tuu niitä kunnon skraiduja! :D
2015-12-03 22.17.06.jpg

Piilo, vähän huono valo tossa kuvassa :/ täällä menkat ei oo alkanu vaikka jomoja on toista päivää.. Jollei huomenn ala niin lauantaiaamuna testailu. Sillon dpo 13.

Sallahaa: Eiii, mäkin joka aamu grrippimehulla kumonni foolihapot ka vitaminit alas! No enpä jatkossa enään taida niin tehdä. :)

Mä ajattelin olla yhteydessä yksityiseen hammasklinikkaan, sielä kuulemma tekevät parempaa jälkeä näissä hankalammissa tapauksissa.. Katsotaan!

Takaisin