Raskaaksi 2015

Huomenta!

Sydänkäpynen, reissussa olen joten en voi kuvaa laittaa mutta eipä sen nii väliäkään kun näytti ihan tyylipuhdasta negaa apteekin oma testi... Olihan se ootettavissakin! Nyt sitte vois vaan kuukautiset alkaa eikä odotuttaa kovin pitkään

Kp 13/28?. Ovistesti näyttää tollasta melkovahvaa viivaa, mutta ei plussa ainakaan vielä. Mitä mieltä olette, testaanko illalla uusiksi vai vasta huomenna aamulla? Eka kerta kun käytän ovistestejä :D

0f9ada2ebc5a1d5e8d00a1f065194c28

viikkojahan on vasta 4+3, mutta neuvolalääkäri haluaa heti ultrata kahden peräkkäisen keskenmenon jälkeen. 11 jälkeen oon viisaampi :)

Mulla on menossa kp 22/27 ja tuurilla saattaa olla jo dpo 10. Yritän kuitenkin malttaa testailua viikonloppuun. Ovislimoja oli kahteen kertaan (välipäivä välissä) tässä kierrossa, tiedä sitten ovuloinko kahdesti vai oliko ovis vasta myöhemmin. Siinä tapauksessa nyt olisi ennemmin dpo 7. Kp20 tuli pyyhittäessä hieman rusehtavaa (dpo8 tai dpo5?), ei ole tyypillistä mulle. Sen jälkeen ei ole tullut mitään. Mitään oireita ei ole paitsi että uni maistuu, mutta se on normaalia :D Maanantaina pitäisi alkaa uusi kierto. Tosi hyvä fiilis nyt mutta saas nähdä miten käy :)

Ekaa kertaa tuntuu siltä että olisinpa tikuttanut oviksen niin tietäisin missä mennään. Noo, odotellaan josko kohta jo tärppäisi. Olikohan nyt menossa varsinainen yk4. Oon yrittänyt suunnata ajatuksia myös muualle ja oon näköjään onnistunut kun en niin tarkkaan muista missä mennään :)

Te, joilla on useampi yk takana, onko teillä ollut jotenkin tuntemus siitä, että tässä kierrossa ei kyllä tärpännyt vaikka homma on hoidettu oikeaan aikaan tai äippä2015, että nyt tärppäsi? Joskus on lukenut, että nainen on vain jotenkin tiennyt, että nyt osui ja upposi :) Tottakai jos on useampi yk takana, niin varmaan alkaa suhtautua vähän pessimistisesti eikä halua ajatella liikoja. Lasken täällä jo päiviä siihen, että mahdollinen pieni pisteen kokoinen solumöykky saavuttaisi kohdun :D Tässä kierrossa se olisi ensimmäistä kertaa hyvinkin mahdollista :)

Toinen kysymys, oletteko ottaneet alkuraskaudesta foolihappolisää ja millä annostuksella? Apteekista sanoivat, että ekat 12 vko pitäisi syödä 800mg ja sen jälkeen pudottaa 400 mg loppuajaksi. Ostin monivitamiinia, missä on 400mg foolihappoa, mutta jäin miettimään, pitäisikö ostaa vielä 400mg tabuja pelkkää foolihappoa lisäksi ekan 12 vko ajaksi.

Mulle tuli yhessä vaiheessa vaan tunne, et nyt.ja sit kun huomasin et kaikki menkkaoireet on poissa, jotka tulee ain oviksen jälkeen.
Mä oon syöny tota raskaus ja imetys monivitamiiniä, jota suositellaan otettavaksi kun alkaa yrittää.

Norael mulla on useampi yk takana ja olen sanonut monesti, että en usko siihen, että en tuntisi tärppiä :D (kun ei tosiaan ole koskaan ollut tärppiä niin en tiedä edes mihin verrata oloja) jotenkin ajattelen, että jotain niin isoa ei voi olla tuntematta/tietämättä! Joten joka kierrossa ollu fiilis että ei tärppää nytkään vaikka silti salaa tottakai toivoo, että olisi tärpännyt. On tuo pessimistisyyskin alkanut näkyä enkä edes jaksa enään kauheasti toivoa.
Tiedän sen faktan, että oireettomiakin raskauksia ja tärppejä on olemassa paljon!

Mä syön multivitan jotain raskaus- ja imetysvitamiinia. Oon syönyt jostain keväästä asti. Nyt viime kuukaudet oon yrittäny muistaa ottaa joka päivä. Mulla on sellainen lääkitys etten voi ottaa niitä aamulla yhtäaikaa ja illalla on hankala muistaa...

Mulla on ollu tissit arat ekassa keskenmenneessä raskaudessa n. kp25 alkaen, ja siitä lähtien myös melkoiset "menkkajomotukset" (kohdun kasvukipuja?). Myös negakierroissa saattaa välillä olla todella arat rinnat, ja toisaalta joinain kuukausina ei yhtään mitään oireita. En enää luota "oireisiin", koska niitä on ja ei ole riippuen kierrosta, ja vaikka raskaus meni kesken mun oireet vaan vahvistui ja voin tosi pahoin tyhjennykseen asti. Mulle ne ei siis ole mikään tae onnistuneesta raskaudesta ja toivoisin että seuraava raskaus ei olisi niin voimakasoireinen... Tulee kyllä todella pitkä aika odotella nt ultraa. Viimeksi kävin yksityisellä alkuraskauden ultrassa, mutta en ehkä seuraavassa mene. Odotan mielummin turvallisemmille viikoille nt ultraan. Jos maltan.

Huomenta kaikille :) tulipa huonosti nukuttu kun jännitin koko yö aamun testausta.
Ei täs aamutestissa kyllä mtn hirveesti näkyy,ovistesti nyt jo kolmatta pv aika vahvat viivat. Jos ovis on ollut aikasemmin on ollut hyvät mahdollisuukset, ollaan koko kuukauden talletettu joka toinen päivä :D
Mut tässä siis kuva viel aamutesteista. Harmi kun en pääse apteekkin lähiaikoina, bussilla niin hankala esikkon kanssa liikku. Ei auta kun odottaa. Ehkä käyn marketista hakee lisää testei.

Kp 23/31-43 yk 3

Liitteet

• 1448959675929.jpg
    1448959675929.jpg
    32.5 KB · Katsottu: 214
Norael, joka kerta oon ollu varma ettei oo tärpänny, kerran oli menkat myöhässä ja jotain oireita (jotka vois liittyä myös flunssaan tai saapuviin menkkoihin) testasin, kun nämä fooruminnaiset painostivat ;) ja samana iltana alkoi menkat.
Eli juu en tiedä miltä tuntuu jos olisikin tärpännyt, kun ei yhtään tärppiä tähän meidän historiaan mahdu, mutta ainakin tärppäämättömyydestä voi olla lähes sata varma, sen vaan tietää! :D

Foolihappolisää oon ottanu vuoden ajan tuolla 800mg annostuksella ja nyt vaihdoin 1200mg. Lisäksi monivitamiiniporetabletteja tulee aina silloin tällöin otettua (silloin kun ne ei oo loppu), ja niissä on muistaakseni 200mg foolihappoa.
Ainiin ja tuo 800mg oli nieltävä pilleri ja 1200mg suuhunliukeneva, ja myyjä sanoi ett nieltävästä imeytyisi vaan n. 30% ja suuhunliukenevasta lähes 100%.

Nenna kp27/33-36(??) dpo6 yk19

Lumi onhan tuossakin selvä haamu värin kera? Jännästi värjäytyy nuo sun r testit vaan alhaalta?

Minni2: nii värjäytyy, tai mä näen koko haamuviivan mut alhaalta se ihan värjäytyy ihan kun olisi kunnol viiva tulossa. Ehkä en luota viel näihin ja katon kun olen tehnyt uudet testit jospa nämä rtestit olikin viallisi. Eikai se vaikuttaa kun oon laittanut otesti ja rtesti ihan vierekkain että se rtesti oiskin ottanu otestista väriä o.O

Edit: milsku tervetuloa ja pikaista plussaa :)

Kauheesti on taas tekstiä täällä, uusille tervetuloa ja Äipälle tsemppiä lääkäriin!
Lumille varovaiset onnittelut :) Kaksi viivaa munkin silmään näkyy rtestissä!

Omanapailua : Mielentila on todella sekava. Ei raskauteen viiittaavaa, joka siis tarkoittaa et kemillinen raskaus 3krt putkeen verestä mitatun hcg perusteella. Perjantaina uudet labrat.
Ultralla todettiin monirakkulainen munasarja.(!?) Mulla on siis vaan yksi munasarja, kun toinen jouduttu poistamaan syövän vuoksi, reilu vuosi sitten. Tammikuulle sain vasta uuden ajan, jossa perehdytään asiaan ja neuvotaan jatkoa. siis 2kk joudun odottamaan!!!!

Onko täälä ketään, jolla kyseinen olis kans diaknosoitu? Pelottaa ja ahdistaa.

Jennyhannele Kp4/30

nenna, onko tuo 1200 mg vielä kuitenkin turvallinen annos? Tästä rohkaistuneena taidan uskaltaa nostaa annostuksen 800mg vuorokaudessa :)

Teille kaikille, joilla on ollut monta keskenmenoa, kemiallista raskautta tai ylipäätään yritystä haluan antaa ison rutistuksen ja toivoa pikaisia plussia <3 vaikeaa edes kuvitella teidän tuntoja, kun on itse vasta yrityksen alkumetreillä. Olette vahvoja naisia!

Takaisin