kriikki tiedän että helpommin sanottu ku tehty mut yritähä ottaa rauhallisesti stressi siitä et onko kaikki hyvin ei ainakaa ol hyväks pikkuselle. mulla 5 peräkkäistä keskenmenoa 3v aikana ni tiedän miltä toi tuntuu, kyllähä sä voit halutessas oottaa ja kattoa digillä miten viikot nousee ja sit kertoa. toinen juttu on et jos sulla useampi keskenmeno takana ni kannattaa ottaa ajoissa yhteys neuvolaan, kertoa niille että oot noilla viikoilla ja että sulla on usemapi alkuraskauden keskenmeno taustalla, hyväl tuuril mahollisuus ultraan voi olla ennen rv 12 rutiini nt-ultraa ja jos näkisit lääkärin ni josko se sit kattois onko aihetta vaikka tukilääkitykselle esim keltarauhashormonille. onko sulla muuten ns. paksu veri? itelle määrättii tukilääkitys heti rv 6+4 alkamaan sen takia ku monta keskenmenoa ja varoiks jos sattuu oleen paksu veri ni miniaspiriini että ohentaa verta, vähentää tukoksen riskiä istukassa.
itellä eka kolmannes oli kans sellast iloinen- paniikki iskee- iloinen- paniikki iskee aikaa että oksat pois ja ukkoha ei tasan osannu iloita aiempien vastoinkäymisten takia.oltii jo hyvin yli ekan kolmanneksen ennen ku ukko osas iloita raskaudesta.
on: meillä oli illalla kauhuleffa meininkiä ku täysikuu suunnillee paisto ulkona, mein ikkunoiden puusäleiköt oli kiinni ja sit yhtäkkiä olkkarin puusäleiköt kolahti, olin kahestaa esikon kans kotona ni säikähin et onko varas liikkeellä vai mikä on kenties tuuli mut niskavillat nous pystyy. esikko panikoi, minä sanoin et lukitsepa ovi varoiks. sit ku ukko tuli ni esikko kauhuissaa selitti sekavasti tapahtumaa ni ukko huolestu, minä sit selitin ukolle rauhallisena mitä oli tapahtun ja ukko katteli sitte et näkyykö mitää mut eipä sillo enää näkyny. ukko oli tapahtuma-aikaa rannalla veljesä kanssa tyhjänpanttina sen sijaan että ois ollu mein kans kotona. no sainpa sentää yöllä taasen nukuttua jonki verran ja ukon lähdettyä töihi nukuin esikon kans viel vähä lisää ku väsytti. :)