Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onpa tylsä että jouduit Larissa negan tekemään. Jospa se täti ei kurvaisi, niin saat uutta testiä tehä :)

Huomenia! Eilen kuulin verikokeiden tulokset ja arvot oli koholla 300 ja neuvolatäti laittoi uuden lähetteen että ens viikolla uudestaan :/ tarkkaillaan nouseeko arvot oikeen :/
Taas pelko hiipii puseroon... onkohan kaikki kuitenkaan hyvin....

Larissa uutta testiä vkl ;)

Anskunen kyseli pahoinvoinnista.samaa kuin Satsa sanoi niin toisten elimistö on tosi herkkä ja tulkitsee hcg:n heti.Siihen oli joku fiksu selityskin mutten näin aamukohmelossa muista.Mie tajusin yhden raskauden siitä kun havahduin että ollu pari viikkoa paha olo.oli "vähän" raskas elämäntilanne joten mistään muusta en tajunnut.
Jänskätellää Anskustakin siis :)

No niin just.. Tänään näköjään jatkuu vaaleanpunainen tuhru. Kp 8 kuittaa. Mikähän nyt mättää?

Mäkin kyllä näin Larissan testissä haamun, vahvistumista odotelleen siis! Pidetään peukkuja!

Larissa: pahoittelut negasta.

Mamia: tsemppiä! Toivottavasti kaikki menee hyvin!

Elaffy: Onpa kyllä kiusallista tuhruttamista! Onko sulla usein menkkojen jälkeen tuhrua, vai onko tämä ensimmäinen kerta? Ehkä yhdestä kierrosta ei kannata olla kovin huolissaan.

Pahoinvoinnista
: tosiaan, jokainen on omanlaisensa ja reagoi hcg-hormoniin yksilöllisesti. Mun raskausoireet edellisellä kerralla alkoi vasta 6-7+ viikoilla, mutta oli kyllä muutenkin heikot oireet.

Mutta kai aika yleistä muutenkin on, että pahoinvointi/raskausoireet alkaa vasta hieman kuukautisten poisjäämisen jälkeen. Monesti plussauksen oireiksi tulee luettua muitakin kehon tiloja, jotka eivät välttämättä liity mitenkään raskauteen. Mä oon huomannut, että mulla hormonipitoisuuksien vaihtelut aiheuttaa välillä huonoa oloa. Ovulaation jälkeen nouseva progesteroni ja sitten just ennen menkkoja romahtavat hormonit saa (ilmeisesti) uudelleen huonon olon. Ei varsinaista pahoinvointia, mutta vähän semmoista krapulaista oloa. Mielestäni tätä ei ole ollut kuin vasta nyt yrittäessä, joten uskoisin sen liittyvän siihen, että ilman tätä kehon kyttäämistä/vauvakuumetta en edes huomaisi sitä. Nyt se on ollut hyvinkin häiritsevää.

Napailua pikaisesti! Täällä täti tuli siis su, vieraili 1,5 päivää ja katosi. Jätti tuhruttelun mut hyvin pienen semmosen.. Ei oo kyl näin lyhyitä menkkoja ollu viel ikinä!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä niin toivoin että olisitte sanonu että nyt kuule kuvittelet omias, tehän oikein lietsotte lisää tätä oireirua :)

Kaziska, keväisen km jälkeen on pari kertaa ollut tuhrua. Ei koskaan kuitenkaan pitkään, eikä aikaakaan näin paljon. Ennen km tuhrua ei ollut koskaan. Voihan kroppa olla vielä sekaisin. Aika keskenmenosta alkaa kuitenkin olla neljä kk, joten luulisi kohta jo tasoittuvan..

Elaffy: jospa tosiaan tasoittuisi pikku hiljaa. Kai tuhruilu menkkojen jälkeen ei ole niin huolestuttavaa kuin pitkä tuhruttelu ennen menkkoja?

Silv: nyt en muista, olitkos tehnyt vielä varmuustestiä? Jos kumminkin... täällähän on nyt kokemuksia valemenkoista!

Mulla on nyt siis 5+0 ja takana on ne km:t. Nyt välillä on alavatsalla vihlomista ja viiltämistä. Se on sellaista ajoittaista ja meneekin sitten ohi.. Kuitenkin vähän pelottaa ja jännittää miten tässä käy.. Kuitenkin koitan normaalisti jatkaa, mutta tuppaa näin lomalla olla liikaa aikaa pohtia ja miettiä. :confused:
Siksi nyt tänne sitten avaudun, josko saisin ajatukset pois mielestäni.. Töihin paluukin ahdistaa, koska olen sellaisessa työssä, että raskaudesta pitää kertoa heti esimiehelle, koska vaikuttaa työtehtäviini.. Viimeksikin kun kerroin, niin kahden päivän päästä pitikin kesken päivän lähteä päivystykseen :confused005
Haluaisin niin nauttia tästä täysillä -jopa pahoinvoinnista ja kipeistä nänneistä:grin- mutta jotenkin on vielä käsijarru päällä.. Tällainen avautuminen tällä kertaa.
Tää on ihan mahtava ryhmä!! Viestejänne on mukava lukea ja tukea saa:3some

Mielenkiinnosta kyselen teiltä, jotka olette raskaana/on jo lapsia ja kärsitte migreenistä: muuttuiko teillä migreenikohtaukset raskauden aikana?
Mie kärsin hormonaalisesta migreenistä, joka aina ennen menkkoja ilmestyy sekä usein myös silloin, jos on syönyt/nukkunut huonosti. Migreeni on vieläpä niin raju, että millään panadolilla tai päiväunilla siitä ei useinkaan pääse vaan pitää ottaa kunnon myrkyt käyttöön.
On tässä viime aikoina alkanut mietityttään, että jos tässä toivon mukaan pian oottaa vauvaa, niin miten migreenin kanssa sitten pärjää?
Lohtuna miulla on se, että äitini kertoi raskausajan olleen elämänsä onnellisinta aikaa myös siksi, ettei yhtään migreenikohtausta joutunut kärsimään! :) hänelläkin siis vaikea migreeni, kuten minulla.

Tämmöisiä aamupäivän pähkäilyjä tänään :D

Larissa: Pahoittelut negasta! Pidän peukkuja sille, että sieltä kuitenkin tulisi vielä se plussa.

Silv: Pohdin samaa kuin Kaziska, olisiko kuitenkin valemenkat? Mitenkäs sinulla niiden testien kanssa kävi?

Kriikki: Tsemppiä! Jospa tämä masuasukki olisi nyt sitten tarrannut tiukemmin kiinni kuin edeltäjänsä!

Mamia: Sinulle myös tsemppiä! Oliko tuo 300 näille viikoille ihan ok arvo? Toivon kovasti, että kaikki menee hyvin ja arvot alkaa nousta. Hyvä että seuraavat tarkasti, se varmaan omaankin oloon auttaa.

on: Kp 22/26-33, dpo 8. Ei minkäänlaisia oloja. Ei todellisia eikä kuviteltuja. Ei edes fiiliksiä suuntaan tai toiseen.

Larissalle pahoittelut negasta, tulispa sinne pian plussaa!

Pikaista omaa napaa. Dpo 15-16 ja negaa aina vaan. Alkais sitte edes ne menkat nii pääsis taas uuteen kiertoon

miemilia mulla on kans migreeni ja hyvin usein ennen menkkoja tulee.esikoisesta kärsin 5päivää ennen plussausta 3vrk yhtämittasesta migreenistä.Mut sitten raskaus-ja imetysaikana kun ei ollu menkkoja,ei ollu migreeniäkään :)

larissa toivotaan et se plussa sieltä tulee :)

nyt en enää muista oliko muita piinailijoita tai plussanneita.oon kipeenä eikä järki pelaa.kaikille siis plussatuulia :)

on.täällä kp6 ja 4. clomikierto menossa.Viime kierto jäi 24pöivään,toivottavasti ei enää lyhene.jos tästä kierrosta ei tärppää,sit on taas klinikalle meno ja aika uusille suunnitelmille.

sanokaas viisaat.jos sain ovisplussan(digi) kp 13 eli ovid oli ilmeisesti kp 14-15 ni eikö kaiken järjen mukaan kp 24 alkavat menkat tuu liian aikaseen?toki kierto voi heitellä mut mut..niin..ihmetyttää.

SuNWay 10.9.
Kyfi86 14.9.
nuuhku 14.9. -->
Larissa 14.9.
Freyja86 15.9
Pandakarhu 15.9.
loora84 15.9.
Anskunen 17.9.
Aida* 18.9.
-Nennu- 19.9.
Elli Etana 21.9. (dpo 14)
Mira83 24.9.
Johanna..25.9
Nennu 25.9.
pepeXXL 28.9.
Kiivilintu 29.9.
elaffy 1.10. (dpo 14)
sabetti 3.10.
DarkMimosa 5.10.
zorro86?
Herhis?
jonnamaria?
Ambriina?
J3nni?
Anis?
Rosebud?
Aurinkoinen?
Fiamma ?
Lauruska?
Lucky?
Bella87?
Jellis?
LuckyLady13?
Kaziska?
Nessu?
Elli28?
Silv?
Mimi?
( yht. 38)

Plussanneina jutuissa mukana: Gatusa, MadH91, Mju, Janeh, Vargynja, Feliddzi, lissufin, Mandah,Chipmunk86, Elya, Ttubu, Myyh, Tiarella, BlenQ, Satsa, naranja, marinamelina, Mustikka, Mara, Dawwe, Granger, Siija, Sandy, Käpynen, Etsijä, Mamia, Pötkylä, Sintti2014, Myssy (yht.29)

Mimi siirretty kysymysmerkillä listan loppuun.

Elli: Minun laskujen mukaan luteaalivaihe olisi sulla ollu 9-10 vrk. Käsittääkseni tuon kymmenen pitäisi kyllä riittää, mutta saattaahan tuo alkaa olla vähän rajatapaus. Vai mitä muut (viisaammat) on mieltä?

Nopeasti vaan kommentoin, että Aidan kanssa samaa mieltä olen tosta Ellin lutiksen pituudesta. Nyt jatkamaan töitä, palaillaan myöhemmin ihanat!

Miemilia mulla on joskus todettu migreeni ja ihan muutaman kerran olen saanut kunnon kohtauksen.. Muutoin on vaan särkenyt monta päivää päätä mutta ei niin paljon että täytyisi sängynpohjalla pimeässä maata.. Likan raskausaikana en muista että olisi päätä särkenyt edes silloin kun puhkesi viisauden hammas.. Mutta nyt tuntuu että päätä särkee joka päivä hieman enemmän kun yleensä... Tosin veikkaan että taas on viisauden hammas puhkeamassa sen viikonloppuisen leukaluun säryn takia.. Ja panacodia olen joutunut napsimaan vähintään kerta päivään.. Joka hirvittää jos raskaana olisinkin.. Mutta toisaalta eihän se pieni vielä olisikaan mun verenkierrossani? Eihän?

Larissa huomenna uus testi? Vai oliko se kaveri nyt ens yön teillä? Perjantaina viimestään testiä! Mulla on niin toiveikas olo sun plussaamiseen ;)

Elli ainakin mulla tuo luteaalivaihe kestää sen 13-14 päivää oli ovis missäkohtaa kiertoa vain.. Ihan niinkuin viime kierrossa ovis oli vasta viikoa ennen kun oletin menkkojen alkavan.. Koska täti saapui vasta kp 34-35 ja nyt sanoisin että kiertoni on yleensä 27-29 päivää.. Mutta siis mulla ainakin menkat siirtyy jos siirtyy oviksen ajankohtakin :)
Ja tietääkseni 10-14 päivän luteaalivaihe on vielä ihan normaali :)

Silv saa kans tehdä testiä! Niin kuulostaa valemenkoilta! Ja toivottavasti vain plussa pärähtäisi ruutuun! :)

Mitäs olette palstailijat mitäs sanotte minun tilanteestani? Onko vastaavia kokemuksia?
Lopetin tosiaan pillerit yli vuosi sitten ja ensimmäisiä menkkoja lopettamisen jälkeen odottelin pari kuukautta. Menkkoja odotellessa kärsin jonkin asteisesta pahoinvoinnista. Raskaustesti näytti negaa ja menkatkin alkoivat lopulta. Jälkeenpäin ajattelin, että olisiko kyse ollut pillerien lopettamiseen liityneistä valeraskausoireista.

Tuo oli ainoa kerta, jolloin minulla on ollut mitään "oireita". Nyt on meneillään yk 13, jossa kp 25/30. Muutaman päivän ajan on tuntunut enemmän tai vähemmän lievää pahoinvointia. Mitään muuta, kuten rintojen arkuutta ei kyllä ole. Ovulaation arvelen olleen kp 13-15 tienoilla. Olisinpa viimein raskaana! Stressiä ei ainakaan pitäisi olla. Olen tässä lomaillut kuusi viikkoa, enkä ole pitkään aikaan jaksanut itkeä menkkojen alkamista.

Katsotaan, tuoko viikonloppu tuhruvuodot tullessaan ja alkaako menkat maanantaina... Jos tämä menoiksi muuttuu, niin sovimme ottavani yhteyttä terveyskeskukseen tutkimuksiin hakeutumista varten.

Takaisin