Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Aida : joo ainakin tuon vau.fi taulukon mukaan tähän aikaan pitäs olla max 425 että ei huono arvo ollut ollenkaan. Ens ma sit selviää enemmän toivottavasti! :) siihen asti pelko persiis... ja kyllä se neuvolaki sano et iha ok .

En oo tehny, en kuitenkaan usko et valemenkat olis kun tuli se hyytymäkin pihalle.. :( vaikka toki sillon 2012 tuli kahet ihan normit menkat vaikka olinkin raskaana..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Pandakarhu itselläni on ollut vähäistä pillereiden käyttöä. Ja käytön jälkeen kierto on palaillut takaisin pikku hiljaa.

Hienoa on se että oot lomaillut ja stressiä on vähemmän. Silloinhan yleensä tärppää ku ei enää stressaa.

Toivotaan et olo kohenee sulla ja täti ei tulis enää vierailee :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Junttura: en ole syönyt ennen clomeja, eipä näköjään clomifeni takaakaan selkeää kiertoa ainakaan oiviksen suhteen.

Mulle on lähinnä töissä kysytty että millon toista aletaan tekemään. Lähinnä oon tuumannu että siihen kun ei yks ihminen riitä... :D sit on tullu niiltä työntekijöiltä "että onneks olkoon ootko raskaana" vaikka en ees oo vaan kärsin hirveistä vatsan turvotuksista varsinkin ennen menkkoja tai jos oon syönyt vääränlaista ruokaa. Kiitti vaan niillekin :)

Kriikki: tervetuloa ja toivottavasti plussa pärähtää testiin kun sen uskallat tehdä
Ja niinpä se näköjään pärähti!!! Onnea!

Tervetuloa harmony!

Larissa: just tuota olen ajatellut että kuumeilun myötä oon löytänyt nämä Ihanaiset ennen menkkoja oireet. Nyt en kyllä muista sitä nimikettä. Enkä kyl ikinä ennen ole huomannu että ennen menkkoja olis rinnat olleet kipeät, mutta nyt on ollu jo monessa kierrossa :) ärsyttävää! Tulee joka kierrossa aina luettua itseään väärin... Kun aina se pienen pieni toivon kipinä herää ajatuksiin että josko sittenkin olis riittänyt meidän puuhastelut ku rinnat on kipeät... mut sit tuleekin aina se sama pettymys.

kriikki tiedän että helpommin sanottu ku tehty mut yritähä ottaa rauhallisesti stressi siitä et onko kaikki hyvin ei ainakaa ol hyväks pikkuselle. mulla 5 peräkkäistä keskenmenoa 3v aikana ni tiedän miltä toi tuntuu, kyllähä sä voit halutessas oottaa ja kattoa digillä miten viikot nousee ja sit kertoa. toinen juttu on et jos sulla useampi keskenmeno takana ni kannattaa ottaa ajoissa yhteys neuvolaan, kertoa niille että oot noilla viikoilla ja että sulla on usemapi alkuraskauden keskenmeno taustalla, hyväl tuuril mahollisuus ultraan voi olla ennen rv 12 rutiini nt-ultraa ja jos näkisit lääkärin ni josko se sit kattois onko aihetta vaikka tukilääkitykselle esim keltarauhashormonille. onko sulla muuten ns. paksu veri? itelle määrättii tukilääkitys heti rv 6+4 alkamaan sen takia ku monta keskenmenoa ja varoiks jos sattuu oleen paksu veri ni miniaspiriini että ohentaa verta, vähentää tukoksen riskiä istukassa.
itellä eka kolmannes oli kans sellast iloinen- paniikki iskee- iloinen- paniikki iskee aikaa että oksat pois ja ukkoha ei tasan osannu iloita aiempien vastoinkäymisten takia.oltii jo hyvin yli ekan kolmanneksen ennen ku ukko osas iloita raskaudesta.

on: meillä oli illalla kauhuleffa meininkiä ku täysikuu suunnillee paisto ulkona, mein ikkunoiden puusäleiköt oli kiinni ja sit yhtäkkiä olkkarin puusäleiköt kolahti, olin kahestaa esikon kans kotona ni säikähin et onko varas liikkeellä vai mikä on kenties tuuli mut niskavillat nous pystyy. esikko panikoi, minä sanoin et lukitsepa ovi varoiks. sit ku ukko tuli ni esikko kauhuissaa selitti sekavasti tapahtumaa ni ukko huolestu, minä sit selitin ukolle rauhallisena mitä oli tapahtun ja ukko katteli sitte et näkyykö mitää mut eipä sillo enää näkyny. ukko oli tapahtuma-aikaa rannalla veljesä kanssa tyhjänpanttina sen sijaan että ois ollu mein kans kotona. no sainpa sentää yöllä taasen nukuttua jonki verran ja ukon lähdettyä töihi nukuin esikon kans viel vähä lisää ku väsytti. :)

Gatusa: kunnon kauhujen ilta :) muistan joskus nuorena varhais teininä olin kavereiden kans keskenään kotona yötä ni sillon piti laittaa viltti ikkunoihin ettei kukaan Kurki ikkunoista sisään. Kesämökillä kun asuttiin viimetalvi niin poika nukku jo ja mä jotain vinkkasin ni kuulu yläkerran vintin oven pauketta vaikka ovi oli varmasti Säpissä. Sillon kyl oikeesti pelotti.

Miten teillä siel näkyy se verenvuototauti epidemia?

enpä ol moisesta tässä maassa kuullu vielä. tosin tässä maassa tuntuu vähä kaikki olevan retuperällä mitä tulee sairauksiin ja tauteihin et onko ihme jos en ol kuullu. nii tarkotat vissii hemofiliaa. en ol kuullu et et tääl sitä ois. ja jos puolestaa tarkotat et onks tääl jotai turvallisuusvalmistelui ebolan takia ni eipä niitäkää mun tietääkseni ole tehty siihenki ku liittyy verenvuoto. tässä maassa epilepsiaakaa ei tunneta kunnolla vaan ihmistä joka sitä sairastaa pidetään yksinkertasesti hulluna ja yleensä viedään psykiatriselle. että sillai... minäki oisin pätevämpi lääkärin toimeen ku lääkärit tässä maassa ilmeisesti.

miemilia, mulla migreeni on ollut raskaana ollessa ekan kolmanneksen jälkeen oikeastaan täysin poissa. Joskus siis migge riehuu joka päiväkin..

Gatusa: kiitos viestistäsi. Mä selvitän tuota aikaisempaa ultra-asiaa..

Kun oli viimeisin km, mulla oli myös tukos jalassa ja sitten löydettiin verestä jokin hyytymismutaatio.. ongelmia aiheuttaa epilepsia lääkitys, joka taas aiheuttaa trombosyyttien liian alhaisen määrän (eli altistaa vuodoille). Sen tiedän, että äippäpolille menen, jossa sitten klexanen aloituksesta sovitaan..
Normaalille neuvolakäynnille menen kun mittariin tulee 8+2. Halusivat minut sinne mahdollisimman pian taustojen takia. Kuulemma rv8-10 on ensikäyntiaika..

Ukko on kuitenkin niin ihana, että tietää miten saa mut nauramaan aidosti ja kun näen kuinka innoissaan hän on tästä, niin eihän siinä itse voi murehtia:cool05

kriikki mulla on miniaspiriini, lovenox 4000 (enoxapariini) ja sillo ku ei tuota ol saatavilla ni fragmine 5000 tukoksia ehkäsemään vaikka mulla ei olekaan mitää tukostaipumusta, foolihappo 5mg, lisäks ekan kolmanneksen oli vielä keltarauhashormoni. sulla ku kerran on epilepsia ni tarttet ainaki normaalia korkeemman foolihapon eli esim 1mg vois olla aika hyvä koska epilepsialääkitys vaatii yleensä raskauden aikana enemmän foolihappoa. itellä epilepsia mutta oon ollu vuosia ilman lääkitystä iha suomalaisen neurologin luvalla. mulla oli täällä missä asun lääkäri 5+4 ja ku oli liian varhaista nähä syke ni 6+4 oli seuraava ja sillo ultrassa näky syke ja iso hematooma, no vuodelepoa eka kolmannes nt-ultraan asti, tukilääkitys samantien päälle ja nyt menossa sit 25+4 tänään alhamdulillah ja terve aktiivinen neiti kasvaa :)

Pahoittelut negasta Larissa! Mutta sullahan tais olla vasta dpo 12 eli hyvin voi olla negaa vielä ja sitten plussaksi muuttua :)

Ja mamia, musta toi sun arvo on oikeen loistava tähän aikaan!! Mutta tosiaan seuraavasta kokeesta sitten näkee nouseeko Hcg ja aivan varmasti se nousee :) Sulla nyt tais vaan olla ne kuuluisat valemenkat. Tai sitten voihan se olla että sitä kiinnittymisvuotoa tulee "viiveellä", etenkin jos oli ns vanhaa verta. Tai sitten siellä on voinut olla kaksi ja vain toinen jaksoi jatkaa.... Syyskuiset 2013 ryhmästähän Puaprulla ja Milellä oli jotain vuotoa, puaprulla sitä syyskuista odotellessa, mutta ei nyt uudessa raskaudessa ja milellä taisi olla sekä syyskuista odottaessa että nyt kakkosen kohdalla.

Gatusa: siis ebolaa just tarkoitin ku eikös se Afrikassa just oo pinnalla tällä hetkellä mitä uutisia oon katellu. Läntisessä Afrikassa Kait tää on pahimmillaan ja mitä tuosta äkkiä kattelin ni osa afrikkalaisista kieltää koko ebolan ettei sitä edes olisi.

Muokattu viimeksi:
Gatusa: mä oon juurikin tuon epilepsialääkityksen takia syönyt foolihappoa 5mg/pvä. Sitä jatketaan vielä ensimmäisen kolmanneksen ajan. Mä olin kanssa noin 6vuotta ilman lääkitystä, mutta sitten sain taas kohtauksen. Nyt sitten lääkitys ollut ja kaikki mennyt sen kanssa hyvin. Tästä raskausasiastakin on neurologin kanssa joka käynnillä puhuttu.

Selvittelen asioita ja kerron täällä kuinka hommat etenee :)

lucky se on länsi-afrikan kiusa alhamdulillah ei meidän ainakaan vielä. mut enpä usko että täällä osattas hirveemmin mihinkää varautua muutenkaan... mä jo valmistaudun siihen että sanon lääkärille että laittaa varoiks tuberkuloosia vastaan rokotteen ku vauva syntyy, synnytyksessä pitää olla antibioottitippa ku mulla esikkoa oottaes oli b-strepto. pakko se on kuule tässä maassa pitää huolta kaikesta ite ku ei noi muut mitää tiedä näköjään.

kriikki inshaAllah asiat selviää ja kaikki menee tällä kertaa hyvin. :) mul todettii teininä ns lasten epilepsia (juveniili myoklonusepilepsia eli poissaoloepilepsia) eli se miedoin alhamdulillah ja lääkitys pahens vointia, lopetettii kokonaan lääkitykset ni kaikki hyvin ollu sen jälkeen. neurologi oli ihmeissää miten näin päin voi tapahtua mut näköjään tapahtu.

Se on hyvä että tiedät kaikista noista rokotuksista ym. ja muista ni sul on paremmat mahdollisuudet ne saada kuin niillä jotka ei noista tiedä mitään. :)

eli toisinsanoen paikalliset jotka uskoo sokeasti lääkäriä kaikessa, minä ku oon väitelly niiden kans suunnillee kaikesta ja jopa kyseenalaistan niiden pätevyyden päin naamaa koska mä oon opiskellu sen verra että tiedän monia asioita silläkin saralla.

On se varmasti stressaavaakin kun joutuu itse niin paljon huolehtimaan että itsellä ja vauvalla on kaikki hyvin. Mutta tietysti mitä sitä ei tekisi sen eteen että saa terveen vauvan syliin ja voitte kumpikin hyvin :)

Elli, oviksesta noin 12-16 päivää ni pitäis sit alkaa menkat. Et parhaassa tapauksessa jos sulla ovis on ollu kp13 sit melko nopsaan jälkeen plussan ni sillon luteaalivaihe olis sen 11päivää... Jää vähän lyhyeksi. Jos oot syöny kp3 eteenpäin clomeja ni voisit koittaa jos 5-9 olis parempi, mut jos tommonen tulee uudestaan et oviksesta 10 päivää ja sit alkaa menkat ni gyneen yhteys :)

anskunen onha se välil vähä stressaavaa ku joutuu huolehtii siis sekä lääkäri puolesta että siitä saako kaiken kotona viel kaikenlisäks valmiiks. sit pitäs viel ottaa rauhallisest ja levätä et supparit pysyy pois jne. aikas haastavaa kieltämättä välillä etenki ku esikkoa pitää yrittää motivoida ja samalla kyl patistaa opiskeleen ja tekeen kotitehtävät mikä on melkei taistelua ku on itsepäinen, ukko viel siihe päälle ni hurraa stressitaso taivaissa välillä. onneks ukko on ollu rauhallisempi nyt pari viime päivää vaihteeks.

Mamia, eiköhän tuo verikokeen tulos ole hyvä eli yritä ottaa rennosti :)

Oi Aida sullakin alkaa olla jännät päivät pian käsillä! :wink

nuuhku, perjantaina aamulla testaan tai vasta sunnuntaina (ja edelleenkin jos täti punainen sen mulle suo). Huomenna on tosiaan kaveri vielä aamulla meillä ja lauantaina on sukulaisia niin ei viitsi testailla :grin Mitkäs olot siellä muuten on päänsäryn lisäksi? :wink

Mun mielestä sie voisit PandaKarhu kans jo viikonloppuna testailla! Menkat pysyköön poissa sielläkin!

Napaaaaa: Eli dpo 12 (arviolta) ja kp 26/24-30. Välillä oli päivällä selkeät menkkajomot, mutta loppuivat ja vuotoa ei näy. Sitten on myös hirveät ilmavaivat ja maha sekaisin niin kuin menkkojen ekoina päivinä.:grin Ei siis auta kuin ootella. Mutta tässä kierrossa en voi muuta kuin voittaa nimittäin plussa olisi ihan ehdoton voitto ja menkkojen lohdutuspalkintona saisin sen uuden kuvan iholle :grin Win/Win!

Muokattu viimeksi:
Takaisin