Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
lucky86: tsemppiä, älä vielä lannistu
loora84: nopeimmin testit tulee kotitesti.fi kautta eile tilasin ovis tikut ja tänää jo oli perillä. onnee oviksen metsästyksessä.
Tein toisen sofi testin ja toinen viiva vahvistui, ovulaatio siis menossa. Vanha vaan ei meinaa jaksaa koko ajan leikkii kania :-D

Iso kiitos kaikille. On tää kyllä inhottavaa. Tunnen, että oma kroppa ja miehen kroppa on pettänyt mua ja meitä. Ei oo uskoa, todella ahdistaa ja suruttaa, olo on että miksi minä en? Miksi jännätä edes tulevia satoja kiertoja, emmä niistä raskaasi tule. Vitamiinit ei auta, oviksen tikutus ja hyödyntäminen ei auta, tyyny pyllyn alle, liikunta, miehenskarppaus, poppakonstit noup. Sanokaa luovuttajaks mut mä en tiiä enää mitä tehdä. Hain kouluun, jos alotan opiskelun kesän lopussa niin vittu mä en ala jos tulen raskaaksi juuri silloin! Tuntuu tosi veemäiseltä edes ajatella koko asiaa. Sori omanapailu.

lissufin aika outoa kun kallis testi ja noin kävi, oliko se sun ainoa digi? voi olla että se näyttää vaan sen huipun.. mutta ainakin hyödynsitte ovulaation jokatapauksessa :signs003

lissufin.juu sieltäkin oon välil tilaillu mut halusin nyt tilat noit davidin testei ku toimi mul hyvin viime kierros. :) toivottavasti saatte oviksen hyödynnettyy.. :)

Kiwibird.Tsemppiä...mä uskon ette saatte sen plussan siihen testiin...ja ihana kun sulla on tsemppaava mies :thumright mulla meinaa kans välillä usko mennä ja varsin noi ekat menkka päivät on just niitä...mutta kun nistä pääsee yli ni helpottaa..ainaki mun kohalla on niin.. :rolleyes:

Satsa.juu jotkut kyllä antaa just tollasen kuvan et ku mies vähän hipasee ni jo oot paksuna mut ei tää kyllä niin oo menny... :( :grin

Mäkin kuvittelin vielä syksyllä et raskaudun aina heti mut näköjään ei se niin menekään. Tuntuu et vaikka mitä tekis niin ei oo takuita siitä että tärppääkö. Enkä osaa edes sanoa oireista et voiko niistä päätellä jotain. Nytkin tunne et menkat sieltä on tulossa :D

Vaikka tänään ollut taas tavallista surullisempi olo, turvottaa, ei oikein tee mieli syödä mitään ja rinnoissakin muka on jotain tuntemuksia. Ja koko ajan tuntuu et pitää käydä vessassa :D

Mullakin mies sanoo et se tulee sit kun on sen aika, mut itse kun oon kaikkimulleheti -tyyppiä niin ei piinailu oo helppoa :D Voi kunpa osaisin olla stressaamatta ja miettimättä et onko tärppi vaiko ei.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Niimpä! Tosi moni luulee että se on helppo juttu, tosta noin vaan tullaan raskaaksi sillon kun itselle passaa. Argh!!! :angryfire Oon niin paljon kironnut tota bilsanope teoriaa. Ja noi somen vauvakuvat! Eiiii.
Kiitos kummallekkin tsempeistä ja onneksi on tosiaan ihana mies. Ihania olette, onneks on tukiverkosto :Heartblue:sign17

kiwibird tuo tunne on niin tuttu, on tullu iteki käytyä läpi nuo asiat. inshaAllah pian saat hyviä uutisia :)

siis anteeksi omanapailu nyt mutta kiitän jo valmiiksi kaikkia teitä tsempistä, sain siis valtavan yllärin tänään kun laitoin saudeihin meilin, tämä henkilö jolle laitoin sen otti yhteyttä skypessä ja keskusteltuamme jonkin aikaa totesi että jos Allah niin haluaa niin teemme sopimuksen eli näemmä ostaa 10% mahdollisesti yrityksestä. hän kyseli kaikkea maan ja taivaan välillä suurinpiirtein yhtiöstä, miten työssä menee jne. todella mukava ihminen ottaen huomioon että hänelle se raha mikä on hintana osakkuudelle ei ole edes 5% hänen varoistaan sillä hän on forbesin listoilla joka vuosi mikäli oikein muistan. nyt vaan sitten jännitän ja rukoilen että kaikki menee hyvin ja neuvottelut jatkuvat huomenna mahdollisesti. aamulla tosin mennään käymään lääkärissä kysymässä miten ukon tulokset tulkitaan ja mitä mä voisin tehä että pääsis yskästä eroon.

onnea gatusa tuosta työ jutusta :)

kiwibird: pahoittelut menkoista ja onnea ja jaksamista uuteen kiertoon.

madh:arvasin että oot niin harjoittelun lumoissa ettet jouda tänne kirjoittelemaan :)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Peukkuja ja onnea Gatusa neuvotteluihin! :)
Pääsikös Elyssei siellä neuvolassa käymään?Toivottavasti tuli hyviä uutisia :)

kiitos lucky ja satsa :)

tsemppiä teille kaikille ja hirmuisesti plussatuulia :)

on: mä näin ihan oudon unen vime yönä. mä sain mun asiakkaalta ilmotuksen että mulla on työmatka edessä lähi-itään ja etelä-amerikkaan. siis ihan outoa, kait se uni tuli siitä että eilen mulle todettii neuvotteluissa että jos ollaa menos emiraatteihin tai sille alueelle ni ilmottaisin. nyt mul on jostai syystä sit perhosia vatsassa ku ootan tätä päivää et eteneekö asiat. ja nyt aamulla sit menen lääkärin puheille miehen kans.

kiwibird,ihan samat angstit täällä välillä,pettymystä,kiukkua,kaikkee,kropat pettää jne jne...
Ei voi kuin sanoo,kovasti jaksamista <3
Mulla ollut vissiin jo 4pv kaikenlaisii menkkakolotuksia,mut ei menkkoja muttei kyl plussaakaan.PIIPPPP...

Ovistesteistä.
Minähän tässä kierrossa tein niin että kun viivatesti oli mun mielestä plussaa tai oikeastaan se toinen EI ollut yhtä tumma kuin kontrolliviiva,niin tein digin,joka hymyili!Joten mitä tästä nyt vois päätellä?

Niin mullahan tässä myös kummittelee päällä mahd.opinnot,ja ihan samaa oon kiukunnut kuin kiwi,että sit tietty vois onnistua raskaus kun on jo "muuta"...

Oisko teistä kellää ihan simppeliä karppausohjetta.Mitä saa ja mitä ei saa syyä?Mä luulen että tää pullan mussutus ei ihan täytä karppauksen kriteeriä.Jollain keinoo ois saatava laihduttuu,liikuntaa en juuri voi harrastaa muuten ku vdessä,ja sitä tässä nyt suunnittelen/kerään uskallusta lähtee läskeineni uimahalliin..

Musta tuntuu että kirjoitan aina kauheeta negaa,joten positiivinen ilonaihe minulle tähän perään.
Miun kuopus tosiaan täytti 2v viime kuun puolivälissä.Käytii neuvolassa ja juteltii pottailuista.Totesin etten oo laittanu tikkua ristiin asian eteen,satunnaisesti istutettu potalla,muuten vaipois.No ei menny ku pari pv ja yhtäkkii vaa päätin että nyt läks vaipat.Siitä lähtien poitsu ilman vaippaa kotona,käytetty potalla tiheesti jne,kulkee ilman pöksyjä.Meni 2 viikkoo,niin omatoiminen pottailu sujui jo!
Nyt hän hiihtelee pöksyt jalassa kotona,osaa mennä potalle itsekkin,mut toki minäkin käytän ja kyselen tarviiko mennä.
Oon niin onnessani.
Yks vaippa-aika lopuillaan,jälleen kerran :)

Hyvää viikonloppuu kaikille.
Mä taidan käydä ostamassa kaksi uutta sohvaa Ikeasta,menee nyt hermo tähän mun sohvakriisiin eikä se näemmä helpota ennen kun haen uudet.Aattelin kaksi Ektorppii hakee.Onko kokemuksia ko.sohvasta?

Omaa napaa pikaisesti. Menossa kp24/25-? ja kaiketi dpo5-6. Oloja ei oo mihinkään suuntaan. Ihan kuin eilen olisi tullut hieman tummempaa valkovuotoa... Saatoin kylläkin vaan kuvitella :D Tuntuu että selkäjomotus on ollut koko viikon. En osaa sanoa onko se mulle normaalia ennen menkkoja... Viime kierrossa menkat alkoi kp24/25 välisenä yönä... Palaan huomen kertoo kuin on käynny ;)

Nyt naatitaan tästä päivästä :) Tuo pikku-neiti kuorsaa tuossa vieressä matkalla Ikeaan ja GoExpo-messuille. Toivotaan että tyttö pysyy tyytyväisenä :)

Ihanaa alkanutta vknloppua kaikille!!!

onnea marikki tuosta askeleesta, se on iso askel pienelle lapselle :)

nautihan päivästä sandy, kuulostaa aivan ihanalle tuo messuille meno jne :)

on: itellä menkat loppumassa, tänää varmaa otan vähä lunkimmin ku perjantai tosin kyllä mä töitä teen joka tapauksessa jonkin verran. eipä me sit mennäkää vielä lääkäriin ku lanko tulee kylään ja sit ukon siskon pitää päästä käymää lääkärillä.

Marikki: Mä olen karppailut jo reilun vuoden verran ja painon sain putoomaan puolessa vuodessa 12kg ja enkä itsekkään liiku oikeestaan yhtään. Työpaikan ja kodin välin kävelen päivittäin ja sekin on 1km yhteen suuntaan :) hitaasti mutta varmasti lähti. Mä aloitin aika rankasti eli jätin ihan kokonaan kaikki hiilarit pois ja vähensin annoskokoaja,mutta söin useammin päivässä. Söin paljon liharuokia kuten kanaa jossa on paljon proteinia. Yksi mun suosikki on broilerin hunajamarinoituja suikaleita pannussa ja sekaan kermassa keitettyjä juureksia ja vihanneksia :) on muuten hyvää. Syön myös proteinirahkoja.Kaikki herkut jätin pois. Nyt olen alkanut lisätä varovasti pastaa mun ruokavalioon..syön sitä ehkä 2dl kuussa,et en yhtää enempää. Leipää syön kaksi tai kolme kuukaudessa ja sekin ruisleipä :) Peruna on yhä poissa, samoin riisit. Proteinin saannista pitää huolehtia ettei lihakset lähe kokonaan ja pysyy virkeänä :D alussa se on tosi hankalaa.. 2-ekaa viikkoa oli yhtä tuskaa kun oli kokoajan nälkä. Sitten rupesi helpottaa eikä näläntunnetta tullut oikeestaa ollenkaan :) Vettä pitää muistaa juoda. Mut karpata voi monella eri tavalla..jokaiselle on se oma rytmi. Mutta mulla ainakin toimii. Netistä löytää paljon karppausruoka ohjeita ja ovat todella hyviä ja helppoja valmistaa. Onnea kokeiluun ja toivottavasti sait jotakin irti :)

Tulipas pitkä viesti :D eli omanapailen nyt pikaseen tähän loppuun.

ON: kp 21 ja aamulla kun nousin ylös niin rupesi heikottaan. Luulen,että lugeista johtuu kun niissä on tuo sivuoire. Töissä ollut ihan outo olo ja maha on toiminut jo pari päivää jotenkin yliaktiivisesti :S ei oo sekaisin tai mitään, mutta siis joo.Alavatsaa nippailee ja päätä särkee. Onneksi on viikonloppu edessä..ah ihanaa.

Hyvät viikonloput kaikille ja plussia testeihin ;) <3

Mä karppasin yks syksy 3kk ja pudotin 11kg mutta kun kuljin pyörällä 6km työmatkan....en jöttönyt kokonaan poistin ostin tuotteita joissa oli alle 5g hiilareita vai mten,se mwni (no paketin takana luki hiilari ja kunhan oli alle 5)...

Ei olojo, selkää hiukan juilii ja särkwe niin kj aina viikko ennen menkkoja..

Gatusa.Mahtava juttu toi sun työ juttu..onnea .. :)

Marikki.Hieno juttu et sun kuopus oppi potta jutun noin äkkii.. :) me ei olla vie alotettu kun en oo saanu vie aikaseks ostettuu ees pottaa vaikka en kyl ees tie koska se pottailu pitäs alottaa..? aattelin odottaa siihen et poika oppii kävelemään..

Iines.Toivottavasti toi ois pikkusesta johtuvaa..mulla oli koko odotus ajan ihmeen vilkas vatsan toiminta ja laihduin odotus aikana 8-9 kg.. jospa se viittais siihen eikä lääkkeisiin.. Tsemppiä ja ihanaa viikonloppua sulle.. :)

on.Jee tänään tuli postissa ovis testit ja tein samantein testin ja on jo melkein yhtä vahva viiva kun se toinenkin..eli pupuilut täytyy alottaa..huono puoli täs on jos ovis on nyt viikonloppuna kun mulla on töitä lauantaina ja sunnuntaina et toivon et olis vast ensviikol.. eli nyt on kp.12

loora84 ovisonnea ja sitäkautta raskausonnea :) +++
Gatusa toivotaan parasta!
iines86selle plussa aalto! kestää kuitenkin jonnin tulla +++
Marikki on se kyllä ahdistavaa kun juuri on alkanut toipumaan vauvahörhöilystä ja alottaa vakavasti opiskelemaan jotakin uutta ja mielenkiintoista.. laittaa itsensä likoon ja käy kaikenmaailman haastatteluissa, suunnittelee elämänsä siten ja sitten pamahtaakin raskaaksi/tuntuu että vauvakuume on ylivoimainen, en tiedä tuleeko olemaan näin mutta hitto se kuulostaa ärsyttävältä *koputtaa puuta*. Mukavaa kuultavaa tuo pottamullistus :) onnea sohvan metsästykseen ja ovulaation kautta the raskautumiseen paljon plussaa sinnekkin just eikä melkeen +++

on: kp2 ja verta senkun holahtelee, ei tullut mitään pahoja kramppikipuja.. tai no 3 buranaa :o aika vähälle jäivät loppujen lopuksi, ihana yllätys. Edelleen harmittaa ja tuntuu mahdottomalle koko raskaus ja vauva - oma perhe rakkaan kanssa, mut hei life is life. En halua painostaa miestä, mitä en kyllä varmaan liiaksi tee mutta kun hössötän ja haaveilen ja puhun kuin olisi kiviin kirjattu niin väkisinkin tulee olo että mun pitäis pitää turpa kiinni. Mies pääsee alottaa koulun/työt tässä kuussa ja onhan sillä muita omiakin haaveita ja toinen vaan hössöttää, jätän vähän vähemmälle miehelle hössötyksen ja purkaudun vaikka täällä sitten tai jotain. Rakastan vaan ajatella meidän yhteistä vauvaa/vauvoja (miehen suvussa paljon kaksosia) ja sitä ihanuutta, olen perheihminen. Mutta omanapailut stop!
Hyvää ja onnellista viikonloppua kaikki :) hyödyntäkääpä tilannettanne missä tilanteessa olettekaan ;)
vois itsekin alkaa karppaamaan 7/10 0saa ainakin, on tosi vaikeaa syödä niin että nälkä lähtis kun ei sais syödä sit hiilareita suoraan, kun en syö lihaa. Jauhelihaan oon vähän totutellu pikkasen koska rahat olleet tiukilla.
Maanantaina yritän soittaa terveysasemalle, oon mamis koska pelkään tommosia tilanteita, jos mulla on se, se on ok ainakin yksi syy tähän ei-raskautumiseen mutta mitä jos ei olekkaan, sitten syytä täytyy selvittää muualta. Omanapailu kunniaan.

hei te ihanat, meille tuli selvyys mein ongelmaan nyt lääkärin toimesta mut ei ollu erikoistunu tuohon alaan. voiko joku teistä auttaa hiukka minua ku pitäs saada tietää hyvält lääkäriltä mitkä on hoitovaihtoehdot ku ukolla on todella huono laatu testitulosten mukaan. eli epämuodostuneita paljon jne. vähän vaa toivoa ja ukko haluis tietää mahollisimman pian miten voi hoitaa.

Gatusa, tutulla kokemusta ruokavalion muutoksesta, hivenaineista ja vitamiineista. Samantyyppistä oli miehellään havaittavissa ja laittoivat "vauvadietin" päälle. Parani laatu huomattavasti :)

Omanapa: Rauhallista oloa, ehkä jo kerkes aatella että aika "kivutonta" mutta nippasihan se muistuttaakseen tapahtuvista muutoksista kehossa. :grin Kylmä on välistä ollut kovastikin ja röyhtäyttää hirmuisesti hetkittäin.

Jotenkin välillä on hymy herkässä, siltikään en ole hössöttänyt. En oo ees neuvolaa soittanu tai saatika varhaisultraa koe tarpeelliseksi. Neuvolaan soitan kun viikot "varmemmalla" puolella. Näillä mennään tänään :rolleyes:

Takaisin