Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Gatusa.siis toi haalea viiva voi siis johtuu siitä et kun vuodan vielä?niin kaikki ei oo vie lähteny vai??eli sit kun vuoto loppunu ni jos viiva ei oo poistunu ni sit soitan johki vai mitä?Kiitos et autatte mua kun oon niin pihalla tästä jutusta..ja asia kun tressaa aika tavalla..

juu jos se viiva ei häippäse vuodon kokonaa loputtua ni kannattaa pyytää tarkastus. mitä pidemmälle raskaus ehtii sitä kauemmin menee, mulla ollu sillai välil et vuoto alkan vst ku hormoni poistun kokonaa. eli se on yksilöllist.

loora84 en osaa sanoa muuta kuin jaksamisia ja hermoja. Eli jos vuodat nyt, niin ei kannata testata.. kun vuoto loppuu niin esim. 5 päivän päästä vuodon loputtua saatat vieläkin saada hailukan viivan, vasta kun keskenmeno vuoto on loppunut totaalisesti ja siitä on jo aikaa yli viikko, luottaisin silloin testin tulokseen. En ole ihan kärryillä mikä sun tilanne on? Sori :/ Oma keskenmeno tapahtui viikolla 7 ja siitä on yli vuosi aikaa.. mulla oli runsaat vuodot varmaan yhteensä 5 päivää ja sitte alko menee tavallisella siteellä kunnes vähitellen hiipui kokonaan. En silloin edes miettinyt tommosia juttuja olin juuri täyttänyt 19 ja vauvakuumettakaan ei ollut ehtinyt ilmaantua. Muistan vain ne tummat punaiset hyytymät.. en uskaltanut katsoa juurikaan mitä sieltä tuli, pulpahti siteeseen.. ja pyttyyn. Ja ne totaaliset kivut tulivat kun vuotoa oli tullut 2 päivää, silloin mentiin päivystykseen paniikkipiikille. Luultavasti keskenmeno vuoto kesti kokonaisuudessaan 7-9 päivää.

Mahtuisiko vielä yksi raskaus toiveilija mukaan? Oon kyllä jo hetken teidän juttuja lukenut, ja tän stalkkeri fiiliksen pois saamiseksi ajattelin ilmoittautua :) Toiveet raskautumisesta ois suuret, mut oireina ei oikeestaan muuta ku vatsa kuplii kummallisesti (viime raskaudes eka oire oli törkeät ilmavaivat ;) ja välil särkee pää (vai oliko se ees mikään oire?) sekä huimaa tosi usein. Kp 23/28-30 tänään ja ovulaatiopäivästä ei mitään tietoa.. Hätähousuna tein eilen kaupan liuska raskaustestin!! Joka yllätys yllätys, näytti negaa. Mikä arvattavissa ku päiviä kattoo. Oon vaan niin malttamaton :) mut toivo elää vielä :)
Ja voisiko joku kertoo ku oon uus käyttäjä, ni miten te saatte noit hymiöi ja lihavoituu tekstiä yms?
Anteeksi omanapaisuus, mutta ehkä mä pääsen vielä mukaan juttuihinkin :)

Omaanapaa: olen varmaan, vai olenko.. naurettava :sad001 kun haluan testata kotitestillä verestä kilppariarvon? En haluaisi marssia terveyskeskukseen ja selitellä että haluan tietää onko mulla vajaatoimintaa kun haluan tulla raskaaksi. Mun äidillä on siis vajaatoiminta, todettu 30 vuotiaana kun oli saanut jo 3 lasta. Ei ne lähetä mua labraan sillä perustein, toki oireita olisi.. mutta en voi vakavalla naamalla väittää että minä luulen että oireet johtuisi kilpparin vajaatoiminnasta. Siksi haluan testata kotona ja sitten ottaa yhteyttä lääkäriin/terveysasemaan. Olenko ihan tampio? Testikin maksaa "vain" 21e. Jos oireita pitäis luetella niin mulla on lähtenyt viime aikoina tosi paljon hiuksia, irtoilee jatkuvasti.. koko kämppä on täynnä mun hiuksia, karrikoidusti. Aina kun sipaisen tukkaa niin multa irtoo vähintään 5 hiusta. Mulla on aina ollut suht paksu, suora aavistuksen taipuisa hyväkuntoinen hius, olen toki värjännyt sitä paljon parturi-kampaajana (tekosyy) mutten aikoihin mitenkään hullunlailla käsitelly. Sitte turvotus, sitä mulla on aina välillä ja väsymystä ja myöskin masentuneisuutta mutta noikin on selitettävissä stressillä ja perus arjella, sillä ettei mun tarvitse herätä esim. töihin kun lopetin syksyllä osa-aika hommat ja mun opiskeluihin on tovi aikaa eli aamuherätyksiä ei tosiaan tule kovin usein. Eli käytännössä sitä tuntee joskus masennusta vaikkei olisikaan aidosti, kaikilla on semmosia hetkiä eli en sanoisi itseäni masentuneeksi! :angry3 ja noita muita en oikeen perusta.

Muokattu viimeksi:
Milli88 tervetuloa joukkoon! Ihanaa että tulit :) tosiaan tässä kun on tämä laatikko johon kirjoitetaan kommentti niin tossa ylälaidassa on noita merkkejä B kirjain lihavoittaa ja hymynaamasta tulee hymiöt tohon kommenttilaatikon alapuolelle. elmiina nimiseltä käyttäjältä voit kysyä noihin esim. laskureihin liittyviä asioita ja muuta jos tulee mieleen tästä foorumista. (laskureilla tarkoitan noita aikajanoja mitä mulla on tossa mun kommentin alapuolella)
ppss. älä huoli, ei sen testin vielä pidäkkään näyttää positiivista, se on hyvin yksilöllistä. Toivon sulle tärppiä ja plussaa tosi paljon ++++++
SITTE TOSIAAN TEKSTIN VÄRIÄ VOI VAIHTAA TOSTA A kirjaimesta jonka alla on harmaa viiva ja kokoa tosta sen vierestä oikeella puolella olevasta A merkistä.
Mulla on kp30 ja ovis oli kp24 todistetusti.. dpo6 siis. Mulla on ollut mahan kuplintaa ja päänsärkyä parina iltana. Valkovuodonkin sanotaan lisääntyvän jos on tärpännyt.. ja sitä on tullut kans oviksen jälkeen. Ihmeen rauhallinen oon ollut vaikka normist aika tulinen temperamentti. En tiiä. Testaan tasan viikon päästä vaikka alun perin mun piti odottaa 11.3 asti jos ei menkat ala.

Kiwibird: Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja se todettiin nyt raskauden aikana. Oireita ollu noin 6 vuotta, mut ne tuli ripotellen, joten vasta kun oireita oli yli 20 niin tajusin hakea apua :D Päällimmäiset oireet: VÄSYMYS, aloitekyvyttömyys, ahdistuneisuus, matala kehon lämpötila, kuiva iho, hiuksien lähteminen, kuulon huononeminen, valon ja tuulen arat silmät, painoa tullu aina isoina ryöppäinä lisää helposti, muistihäiriöt, "tukkoinen ajatuksen juoksu"...Suosittelen enemmän kuin mielelläni, että menet ihan lääkäriin. Jos arvot on viiterajojen sisällä ja olet silti sitä mieltä, että oireet viittaisi kilpparivajakkiuteen, niin mene yksityiselle. Niin monella on kokemusta siitä, että tyroksiinista on apua, vaikka arvot on juuri ja juuri viitearvojen sisällä :)

S1N1, sullapa oli mielenkiintoinen blogi :) En oikein ehtinyt kunnolla lukemaan, mutta ensi silmäyksellä osui tuo kierron pituuteen (tai siis lyhyyteen) liittyvä juttu ja ovistestit. Mulla kun tosiaan nää kierrot ollut nyt vaan 24-25 päivää, mikä musta on liian vähän ja etenkin kun en ole vieläkään saanut ovista pongattua testillä (kp17)... Ihan koko ajan tulee haamuu, mutta ei vaan tummu... No eihän tää oo vasta kuin yk 2, että ei pitäis kauheesti huolestuu.. mut minkäs teet :confused:

Paljon tsemppiä loora84 ! Varmasti tosi ikävää tuommoinen epätietoisuus kun ei tiedä mitä menossa.

Omaa napaa: Tän päivän aikana on limat lisääntynyt. tai no lisääntynyt ja lisääntynyt. sanotaan mieluummin että ilmestynyt, kun ei niitä aikasemmin kierrossa ollut ollenkaan. Nyt siis kp17/25. Ja limojen mukana hajuakin... hyi. mitä lie tuokin on. Viime kierrossa oli sama juttu, limoja tässä kp17-19 ja mä aattelin että ovuloin. Mutta sitten menkat alkoikin jo kp25... eli jos ovis oli limojen aikaan, niin eihän siinä luteaalivaiheeksi jäänyt kuin 6-8 pvää... eihän tommosessa mikään ehdi kiinnittyä....

Plääh.

Kolmassittenkin <3 niin se varmaan kannattaa tehdä.. olo on ettei saa kuitenkaan aikaseksi. Totesin aiemmassa viestissä että mulla kilpirauhasenvajaatoimintaan viittaavia oireita on suht vähän ja ne voi johtua muustakin, toisaalta kannattaahan se varmistaa. Kiitos vastauksesta :-)

Sandy aloita oviksen bongaus kp5 jo kun sun kierrot on tuon mittaiset. Uskon että siten saat vahvempaa tulosta. Plussatuuli! +++++++++++++++++ ♡ mikäli uusi kierto alkaa ;) ☆♧

Tuo kilppari homma onkin mielenkiintoinen kun eikö siitäkin nykyään ole periaatteessa myös toisenlainen tyyppi siis vajaatoiminnasta mitä et saakaan selville niillä perus lekurilla otettavilla testeillä? Näin muistan jollain tavalla lukeneeni ja ymmärtäneeni mikä tekeekin siitä todella hankalan hoitaa koska perus tutkimuksilla sitä ei todeta.
Uskon esim. että lähipiirissäni on ainakin kaksi henkilöä joilla on jonkin asteinen kilpparihäiriö, mitä kuitenkaan lääkäreiden mukaan ei ole.
Eli kun käytte testeissä ja tutkitte asiaa niin jos saatte negatiivisen tuloksen niin suosittelen ehdottomasti ottamaan selvää kilppariongelmaruokavaliosta jos teistä tuntuu siltä että ongelma on siellä :) Siitä on moni saanut apua vaikka lääkäri ei vaivaa ole "todennutkaan".

loora Se viiva tosiaan pysyy niin kauan kun sulla on hormonia elimistössä.Jos vuodon loputtuakin vielä näyttää niin olis varmasti hyvä käydä lekurilla tarkastuksessa ja ottaas verikokeet.Niistähän sen sen siten näkis laskeeko se hormoni.Toivottavasti nyt laskis ihan itekseen eikä tulis tulehdusta!Paljon voimia ja tsemppiä :Heartred
Tervetuloa Milli :)
On:Taitaa täti kurvata etuajassa,sen verran menkkamaisia jomotuksia mahassa :mad:Että sitä voikin välillä vihata omaa kroppaansa!

Muokattu viimeksi:
tervetuloa milli juttelemaan mein kans :)

loora jaksamista tilanteen kanssa.

kiwibird, kannattaa vaatia terkkarissa testit, itellä täällä ulkomailla oli sillai että mä pyysin koska mun suvussa on kilppariongelmia ja ne voi vaikeuttaa raskautumista ja aiheuttaa keskenmenoja.

on: kp 42/32-X ei menkkoi, oireita edelleen, laittaspa mun kaveri pian sen testin mulle!!! väsyttää ja ukko käy hermoille. saapi nähä miten käy, mä aattelin et ootan nyt sen 6pvä viel ja kattelen että alkaako vuoto sit jos ei ala ni voin sanoa että oon plussannu :) on kyl ihan sellai olo että pikku ninja on tarrautun matkaan, inshaAllah tämä pysyy ja kasvaa loppuun asti. on sitä niin odotettu.

Gatusa, mahtava juttu! :notworthy Toivotaan että saat pian testit ja se näyttää ++++++++ :)

Milli88, tervetuloa kuumeilemaan ja toivotetaan lyhyttä visiittiä! :wink Eli siis plussatuulia sinne!

ON: Voihan JUMA! Just kun olin ihan down ja hukassa ovulointini kanssa, niinpä aamulla pärähti komeat kaksi viivaa I I ovistestiin!! :) :) Tein ensin pregchekin ovistestin kun se saa tehdä aamupissasta. Siihen tuli toinen tosi samanvahvuinen viiva kuin kontrolli. Halusin varmistaa tulosta tuolla davidin ovistestillä, kun sen kanssa oon pääsääntöisesti kiertoa tikutellut. Ja siihen sitten pärähti niiiiiiin vahva viiva, melkein kontrolliviivaa vahvempi, ettei tarvitse enää noita haamuja ihmetellä!! Ovistesteissä siis plussa tulee vasta silloin kuin testiviiva on kontrolliviivaa vahvempi tai vähintään yhtä tumma.

Oi että kun olin happy tuosta tuloksesta!! Teki mieli mennä heti herättämään mies (you know mitä varten :p ), mutta annan nyt nukkua kun on yövuorosta tullut ja vasta sängyyn päässyt. Herätys tulee kyllä olemaan tavallista poikkeuksellisempi, mutta eiköhän se mies tykkää.... :wink

Toisaalta suruttaa että ovis tulee näin myöhään kierrossa.... nyt jo kp18/25. Viime kierrossa tosiaan ajattelin oviksen olevan myös tässä kp17-19 (en tikutellut), mutta sitten menkat alkoi jo kp25.... Olin silloin tosi pettynyt ja nyt vasta olenkin jos menkat alkaa viikon päästä :sad001 Eihän sille pienelle (mahdollisesti) hedelmöittyneelle munasolulle anneta mitään mahiksia jos dpo aika jää 6-7 pvään... minähän vielä imetän. Joillakin imetyksen lopetus on vasta pidentänyt kiertoa. Ehkäpä täälläkin on niin. Mahtava fiilis kuitenkin kun tietää edes jotain! :) Että edes ovulointi on mahdollista, vaikka ei sitten muuten ole suotuisat olosuhteet.

Te ootte tosiaan niin ahkeria kirjoittelemaan, että suosiolla oon jääny taka-alalle, kun ei kerkeä millään kaikkeen vastaamaan.

Täällä on kovasti mietitty, josko yrittäminen jätettäis (taas) vähäks aikaa, kun tuntuu että toi keskenmeno ottaa kuitenkin kovemmin, kuin mitä alkuun ajattelin...

Mulla on työkuviotkin muuttumassa (taaaas...) Pääsen takas töihin firmaan jossa oon ollu jo kaks vuotta 2007-2009, mutta en pääse vanhoihin hommiin ja ennen kuin sain tiedon tosta työstä, pikkulinnut kertoi mulle, että siellä tehdään paljon ylitöitä ja työhönottajakin vähän puhui siihen sävyyn, että niitä ylitöitä olis etenkin mulle, kun on sitä osaamista.
Ja kyllä mä nyt haluaisinkin tehdä ylitöitä, että sais vähän säästöjä, kun tää asunto on yks ongelma pesäke...

Mutta tietenkin, kun ajattelin että vois pitää taukoa ja oviksen tunsin selkeästi 16.2, tädin olisi pitäny tänään saapua, niin ei mitään merkkejä tädistä... Mahtaakohan olla vaan km jälkeistä oikkuilua kierrossa...

santra ettei vaa siellä olis sittenki pienokainen tarrautunu. onnittelut työstä joka tapauksessa, ehithän sä töissä olla ennen ku äippäloma alkas jos sattuu että onki nyt tärpänny. onko mitä työtä sulla sitte?

sandy kiitos tsempistä toivotaan parasta ja sinullekin tsemppiä ja plussatuulia kun on kerran otolliset ajat nyt. :)

Gatusa, en usko että on tärpänny tein aamulla ihan puhtaan negankin tukemaan tätä... Kerkeisinhän mä töissä olemaan, ei siinä. Jaksamista enemmänkin mietin sitten.
Oon elintarvikealalla, aikaisemmin lähinnä valmistuksessa ja nyt pakkaamon puolelle.

Sandy onnittelut Ovisplussasta Jes! Tuli mieleen että oisko sun kierto tällä kertaa pidempi.. noin 32 sillä olen kuullut että Ovis voi tulla myöhässä mutta menkat alkaa aina siitä ovispäivästä 12-14 päivän päästä, poikkeuksiakin on. Itellä myöhästyy joskus ja tässä kierrossa luultavasti flunssan ja stressin takia eli muuten ois menkat jo alkanu mut koska Ovis myöhästyi niin uus menkkojen ajankohta on kp37.
On: tosiaan kp 32/37 ja herkkä sofin antoi viivan paikan xtra miedolla värillä.

Takaisin