Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
voi ei mimi. oon kuitenkin varma että kaikki kääntyy parhain päin, voimia, tee vaan se digi jos helpottaa oloa, muista tehdä aamupissasta tai ainakin minimissään 4h pidättelyn jälkeen. olet varmaan vaan aiemmilla viikoilla ja sykkeen kuuluukin näkyä viimeistään 6+1 tai aikaisintaan 5+6(?) ennen tota 5+6 harvemmin edes otetaan ultraan just siks ettei tuu virheellisiä tuloksia. Ruskuaispussi jo hyvä merkki, eikö se ole sitten vielä alkio.. pian muuttuu sikiöksi :Heartbigred
sabetille onnea vielä plussasta :hello2:Heartpink
pahoilleut negoista..

On: vitabalans foolihappoja tilattu yht. 60kpl mulle ja miehelle, aletaan molemmat syödä niitä. Minä testasin aamupisusta ja olin näkevinäni jotain mutta en ehdi nyt laittamaan kuvaa, rättipäiviä odotellessa, tänään pitäisi alkaa.. TAI viimeistään yli huomenna :salut ei siinä testissä kai mitään ollut, eli turha iloita. Voi tsiisus maanantaina alkaa työssäoppiminen. Multa loppui nyt testit sitten..
kp34/34-36 dpo12 tää on aina yhtä ärsyttävää kun odottaa alkaako ne vai ei..

Pikkukakkosen posti, me päästäänkin jännäilemään sitten samoihin aikoihin parin viikon päästä! :grin Mulla on nyt kp 15/29

Mielenkiintoiset keskustelut teillä täällä! Jellis, veit sanat suustani! Hyvä tietää, että meillä on oma terkka täällä, Aurikoinen :wink

Kiitos teille, jotka kommentoitte tota yrittäjyysasiaa. Voisin tästä jaaritella pidempäänkin, mutta "lyhyesti" näin:

Yrittäjyyskurssille ollaan näillä näkymin lähdössä, sillä se ei vielä sido mihinkään, saadaan sieltä infoa, tehdään hyvät suunnitelmat ja ilman sitä kurssia ei voi saada starttirahaa. Tämä ystävä, jonka kanssa olen tähän lähdössä, on työmoraaliltaan samanlainen kuin minä (=erittäin työlle omistautuva maalaisjärjen omaava ihminen). Käytännössä se, että vain yksi tekisi ja toinen makaisi kotona ei myöskään tässä tapauksessa ole fyysisesti mahollista. Rikastumista ei olla tavoittelemassa vaan kohtuullista toimeentuloa (tällä hetkellä ei tulot paljoa naurata vaikka huomattavasti paremmin menee nyt kuin opiskelijana).

Ikinä ei voi tietää mitä tapahtuu, mutta toisaalta mitään ei myöskään saa jos ei uskalla kokeilla. Tutkitaan ja mietitään asiaa tarkkaan :wink Itsellä on sivutoimisesta yrittäjyydestä kokemusta työn ja opiskelun ohella, joten tiedän jotain realiteetteja asiasta. Olen tästä yrittäjyydestä huomannut, että mitä ja miten en ainakaan tee asioita! Lähipiiristä on myös kokemuksia puolesta ja vastaan ja niistä otetaan kyllä opiksemme. Kuten sanoin, valmis asiakaskunta löytyy jo ja tarkat kannattavuuslaskelmat pystytään tekemään useamman vuoden työkokemuksella vastaavanlaisessa firmassa.

Etsijä sanoit, että mieluummin äippälomat ensin ja sitten vasta firma. Itse en ole tällä hetkellä ihan tolla kannalla, sillä eihän mulla ole mistään äippälomasta vielä tietoakaan, kun ei ole tietoa kuinka kauan tämä tjottailu tulee kestämään ennen plussaa :grin Ei vaan tunnu järkevältä, että laittaisin muun elämän "jäihin" vaan sen takia, että plussa SAATTAA tulla.

Mutta paljon on mietittävää :) Ehkä päätän aiheen tähän omalta osaltani, kun ei tämä juuri tänne edes kuulu :grin Mutta kaikennäköistä sitä joutuu naisena pohtimaan! Miehellehän tämä olisi himpun verran eri asia...

Muokattu viimeksi:
Larissa, jos ei mitään suuruudenhullua tai ylityhmää riskiä ota niin on varmasti kokeilemisen arvoinen juttu. Mulla on kokemusta vain omien vanhempien yrittäjyydestä ettei omakohtaista.. Siinähän sen näkee kun yrittää että kannattiko :)

Joo ei onneksi ole mitään ylityhmää riskiä tässä. Ja muuten en olisi asiasta edes innostunut, mutta kun on usemmalta vuodelta mustaa valkoisella, että miten tämä voi onnistua :wink Yksinään en enää yrittämään lähtisi, enkä myöskään muun työn/koulun ohella. Sillä asenteella ollaan tän ystävän kanssa tätä suunnittelemassa, että ei kuvitellakaan että tämä olisi ikuista, sillä mikään ei näytä olevan.

Nyt ainakin suunnitellaan, katsotaan lähteekö tämä toteutumaan :)

Larissa; juu! Vaikka empä tiiä onko mulla mitään jännäiltävää edes. Kerran talletettu eilen, enkä ees oo varma onko ovista ollu ku limat puuttuu :D

kp16/29-30

vähä samanlaisia asioita olen miettinyt kuin Larissa mutta ihan vaan työn puolesta kun pomoni tietää siis vauvahaaveista tms. ja kun sanoi et joulukuun aloita kirjoitetaan työsoppari niin lisäsi nauraen älä nyt sitten ihan heti tee lapsia.

oon pyöritellyt päässä että miksi työn takia nyt laittaisin tän homman jäihin. mutta en haluaisi tuottaa pettymystä että heti jäisin pois.

Mites jos ovis oli nyt sunnuntaina ja jos hedelmöitys on tapahtunut niin näkyykö jo testeissä 9.11 ? :) ;)

heis ihanat mitä kuuluu?

kiivi kohta pääset testaamaa uudestaa inshaAllah, plussatuulia ja viivalle vahvistumista :)

on: eilen haettii paketit, pääsin hypistelee ihania vauvanvaatteita joita tänää pesin koot 56-68 valmiiks ja lisäks valkkasin sit mitä otan vauvalle sairaalaa mukaan inshaAllah. ku lähettii postista ni kodin lähellä yllätti raesade ja voi että teki kipeää ku tuli päähä suoraan, sit alko sataa kaatamal ja ukostaa ni olin läpimärkä ja valmiiks jo flunssas. neiti tuntuu tulevan vaa alaspäin tuol ku paine lantios on aikamoista. ukko kiitteli ja oli otettu ja yllättyn ku tuli kotiin tuossa aamupäivällä asioilta ku näki että mä pesin pyykkiä ja sit sen jälkee aloin laittaa ruokaa, kyllä on alaselkä ja alavatsa ollu kipeenä sen jälkee. tänää 33+0 :)

Lume, itse olen tota myös miettinyt että miten työnantaja suhtautuu raskauteen. Mulla on tällä hetkellä 2 osa-aikaista työtä, joista ensimmäisessä teen n. 10-15 h/viikko ja toisessa olen tarvittaessa töihin kutsuttava. Käytännössä teen tässä toisessa paikassa välillä viikkoja-pari kuukautta täyttä päivää ja työviikkoa ja sitten tulee taas viikkojen/kuukausien tauko. Ensimmäisen paikan työnantajalle olen vauva-asiasta kertonutkin ja hän oli vaan iloinen ja kannustava :) Toisessa paikassa en ole vauva-asiasta mitään puhunut, sillä saattaisi olla, että töihin ei enää kutsua tulisi jos alkaisin esim. aamupahoinvoinneissani yökkimään töissä... Kinkkisiä juttuja on nämä. Siksikin yrittäjyys houkuttaisi, kun kukaan ei voisi supistaa tunteja minimiin/pistää pihalle raskauden takia :grin

larissa toi on niin kamalaa miettiä ja pelätä just että jos kertoo laitetaanko vuoroja enää tai pyydetäänkö töihi. mulla tuo työ on minimi 15h/vko

Mutta älä Lume liikaa mieti sitä, että tuottaisit pettymyksen työnantajalle. Eihän se mukavaa tietty pomolle ole, mutta sen riskin vaan ottaa, jos palkkaa hedelmällisessä iässä olevan naisen :wink Ja ehdithän kuitenkin tehdä useamman kuukauden töitä ennen mammalomaa vaikka nyt heti plussaisit!

Jos sulla on sopimuksessa 15 h/viikko miminä niin siitä vähemmän ei voi tunteja olla (ilman sun suostumusta) olit raskaana tai et! Nollasopparit on sitten asia erikseen. Olethan liitossa?

Ainoa positiivinen tässä mun yrittämisessä on se että on vakituinen virka eli ei tarvisi jännätä töitä. Siihen se hyvä loppuikin. Voi luoja kuinka mua masentaa. Töissä itkua suljetun oven takana ja bussipysäkillä itkua kaulahuivin takana .. :'(

Jellis, niin tuttuja tunteita itsellenikin.
Nykyään on alkanut satuttamaan entistä enemmän lähipiirin vauvauutiset. Tuntuu, että niitä tulee joka puolelta. Ihan jo pelkään milloin puhelin soi, ja joku ystäväni kertoo odottavansa lasta. Ihana uutinenhan tuo on, mutta itse en voi mitään sille, että silloin sattuu ja lujaa. Tunnen itseni ihan huonoksi ihmiseksi. Sellaiseksi, joka ei osaa iloita muiden onnesta. Kauheaa. Enhän minä ole sellainen. Raskainta on esittää olevansa todella onnellinen toisen puolesta. Yksin ollessa kyyneleistä ei meinaa tulla loppua. Mieheni aina lohduttaa minua sanomalla, ettei toisen onni ole meiltä pois. Tottahan se on. Mutta kun jotain niin kovasti toivoo, niin kyllähän se satuttaa katsoa vierestä toisen pienen vatsakummun kasvua ja pienten jalkojen tepastusta.

Menipäs synkäksi.. :sad010

Pepe mä ootan myös innolla että pääset tonne!
Pitääkö olla joku syy/ongelma tiedossa että ne osaa hoitaa tiettyä juttua vai onko jotain ns. Yleispätevää hoitoa.

Takaisin