Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jellis, hyvä että haukku löytyi :)

Mimi, ihan kauheaa sun odotella VIIKKO! :sad001:mad: Mutta ei kai siinä muu auta, turhahan se on päivän tai parin päästä ultrata uudestaan, kun ei siinä ajassa vielä muutosta suuntaan tai toiseen välttämättä tapahdu. Ääärh, olen niin pahoillani/surullinen/suutuksissani ja toisaalta toiveikas sun puolesta. :hug013

Onko täällä muuten ketään yrittäjiä kuumeilijoiden/raskautuneiden joukossa? Ollaan tässä yhden tai kahden ystävän kanssa mietitty oman yrityksen perustamista ratkaisuna epävarmaan työllisyystilanteeseen. Yrittäjäkurssille ollaan menossa ennen joulua, mutta mitään ei olla tietenkään lyöty vielä lukkoon. Valmis asiakaskunta, tavarantoimittajia ja ehkä liiketilakin olisi jo tiedossa. Laskelmien (ja oman kokemuksen mukaan kun alalla ollaan jo 3-4 vuotta tehty töitä) olisi ihan kannattava liikeidea ja kysyntää olisi :)

Se vaan mietityttää, että entä jos kohtalon oikusta nyt plussaisinkin, niin miten sitä jaksaa tuoretta yritystä pyörittää raskaana! :grin Entä äitiysloma ja ja ... Hyvä asia tässä olisi se, että olisi liikekumppani(t) kuitenkin tukena. Kokemuksia anyone?

Muokattu viimeksi:
Larissa: Mulla on kokemusta 7 -vuodena ajalta olla yrittäjän puoliso. Yrittäjyys ei kannata. Okei, jos on todella hyvä liikeidea jne voi toimia.Yrittäjyys on ainoa asia suomessa milä voi vielä rikastua

Mutta..päivät ovat pitkiä ja aivan erilainen stressitaso kuin toisella olisi työssä. Mun mies myi firmansa,ja meni toiselle töihin. Yrittäjyydessä on tietysti oma vapautensa mutta se myös sitoo. Kannattaa harkita tarkkaan jos perustaa ystävän/ystävien kanssa yrityksen. Pelisäännöt selkeästi paperille, miten toimitaan ongelmatilanteissa.

Yrittäjyys ja työttömyys..niin valitsisin yrittäjyyden. Kannattaa olla realisti, se on minun neuvoni :)

Olipas pitkä aika olla pois täältä :) mimi kaikki vielä selviää :) onneksi ei tartte sun odottaa 2 viikkoa kuitenkaan :)

Jellis: mullakin koirapojat käy välillä seikkailemassa mummolla ollessaan. Ja aina tulevat hetken päästä kotiin kun ovat kierroksensa tehneet :D Tosin muutaman kerran on puhelin soinut et onko sulla tällainen koira et se löytyy meiltä...

On: Taidan lähteä kotiin lepäilee kesken päivän kun tuntuu ettei pysy hereillä ja on niin huono olo et vessa alkaa houkutella... Toivottavasti tätä nyt ei ihan joka päivä ole. En mä ihan 6 viikkoa voi poissa koulusta olla :D

Käytkö freyja mitä koulua ? :)

musta on ihanaa kun olette täällä ♡ mulla ei ole enää kuin yksi ystävä täällä paikkakunnalla kaikki muut on muuttaneet pois. joten päivät pitkiä ja tylsiä :) onneks on tuo kani mut sekin nykyään vaan nukkuu päivisin :D

Mimi Ei tuollaiselle tilanteelle löydy lohduttavia sanoja. Toivon sinulle paljon voimia! Mikäli sikiötä ei nyt löytynyt, sehän ei tarkoita sitä, etteikö siellä pieni olisi. Toisaalta kannattaa varautua myös siihen pahimpaan vaihtoehtoon, että sikiötä ei ole. Se auttaa asioiden käsittelyssä. Toivotaan kuitenkin, että kaikki on hyvin. Halauksia, ja lämpimiä ajatuksia sinulle :Heartred

Larissa Mä oon yleensä testaillut päivän toisesta virtsasta parin tunnin pidätyksellä. Ja ovulaation aikoihin testaillut kaksi testiä per päivä. Itselläni monessa kierrossa päivällä ollut ihan haalea viivanen, joka iltatestissä jo hehkunut liilana. Tuon Lh hormonin kohoaminen saattaa siis todella käydä hetkessä. Ja päinvastoin tottakai myös. Aamulla kirkuva viiva, ja illalla hyvä jos omaa testiviivaa on edes havainnut. Oma piikki selkeästi hyvin lyhyt.

Minä pistin nyt sitten sen PreSeed liukkarin tilaukseen. Saattaa postimies yllättää jo huomenna varsin odotetulla paketilla, viikonloppukin tiedossa laughing7 Meillä tosiaan käytetty liukkarina sylkeä ihan alusta lähtien, ja nyt tosiaan vähän kammoksuttaa ajatus, jos se on ollut osatekijänä siihen, ettei raskaus ole alkanut.. Huh. Sattumalta tosiaan satuin moisesta lukemaan ja nyt sitten löytänytkin netin syövereistä tuhdin tietopaketin syljen haitallisesta vaikutuksesta hidastaen ja jopa tappaen siittiöitä :scratch.. Turhauttavaa. Ja itselläni välillä tosiaan alapää kuin saharan autiomaa, joten eipä siinä syljen määrässä ole juurikaan kitsasteltu.

Muokattu viimeksi:
Olisko ihan tyhmää tilata digi ja kattoa mitä viikkoja se näyttää?
Mä oon yrittäny tässä päässäni pyöritellä viikkoja ja hedelmöittymisiä ja tullu siihen tulokseen että ei kai oo mitenkää mahdollista että viikkoja on 5 ja sieltä jotain löytyis, koska ekan haaleen plussan oisin saanu viikoilla 2-3?
Vaikka kovasti haluaisin sen sykkeen ensviikolla nähdä, mahdottomalta se tuntuu <3

Lume: Opiskelen toimintaterapeutiksi. Vielä olis vuosi jäljellä koulua joten viimeinen puoli vuotta pitää sitten sumplia jotenkin jos ja kun tää raskaus nyt etenee loppuun asti :)

Mimi: Mä jättäisin sinuna tilaamatta sillä se aiheuttaa vaan lisästressiä. Odottelet rauhassa nyt viikon ja toivotaan että ens torstaina saadaan molemmat hyviä uutisia ultrasta :) Onko sulla mitään merkkejä et olis mennyt kesken? Tai oireita et siellä joku on?

Luin muuten äsken netistä tutkimusta että pahoinvointi raskausaikana suojaisi keskenmenoilta. Tiedä sitten kuinka luotettava tutkimus on mutta ehkä mä luotan siihen tällä hetkellä :D

mimi; mä en osaa yhtään neuvoa :(
freyja; kiinnostava ammatti :)
Voiko jo dpo4 tunteja olevinaan jotain kutinaa tai pistelyä mahassa alhaalla :O jihaa taas mennään lujaa ja kovaa ja kaikki kuvitellut oireet alkaa ennen ku koko raskaus ois edes alkanut...

Freyja, yleensä toikin tulee maatamyöten ryömimällä nöyränä kotiin. Nyt some auttoi ja kaveri oli tunnistanut kun yhdessä ryhmässä joku oli ilmottanut ottaneensa sen kiinni niiden nartun luota pyörimästä.. :D Onneks ei ehtiny astua sitä juoksuista narttua.. No, nyt siltä lähteekin sitten pallit ens tilistä..

Mä aattelin nyt unohtaa kokonaan tän touhun ainakin ens kuuksi ja se nyt tulee ihan pakon sanelemanakin kun en oo kotona "niihin" aikoihin. Kattellaan sitten lähempänä joulua uudestaan. Mä oon tehny tästä niin isot paineet itelleni että tää raskautumattomuus on menny ihan henkilökohtaiseksi. Alkaa vaikuttaa jo parisuhteeseen kun en voi hyvin itseni kanssa tän takia. Täällä aion silti notkua ja jännätä muiden puolesta, mutta omaa napaa ei ole eikä tule, ainakaan tän lisääntymisen suhteen.

Larissa. Minä oon yrittäjä... yrittäjyydessä ei sinäänsä ole mitään ongelmaa vaan pienyrittäjyydessä on, täällä Suomessa. Jos sulla on oikeasti toimiva liikesuunnitelma ja tukiporukka niin go for it! ... mutta ehkä ennemmin tekisin äippäloman jälkeen senkin, yellin mukaan maksetaan äitiysraha ja aivan liian moni yrittäjä maksaa sitä minimiä vuosikaudet jolloin nuo äitiysrahat ja sairauspäivärahat mm. maksetaan sen mukaan.
Yrittäminen on kivaa kun saa itse päättää, yrittäminen ei oo kivaa kun perkele se on sun vika jos et saakkaan palkkaa tässä kuussa ja voin kertoa että näitä kuukausia muuten on... useita. Hehe mitenhän mä oon edes elossa vielä :rolleyes:

niin... miettisin siis vielä :grin kaikella on puolensa!

Voi ei mimi :( toivotaan nyt että ens viikolla saisit vielä hyviä uutisia. Komppaan kyllä sitä, että kaikkeen on hyvä varautua..

Pahoittelut menkoista ja tuhruista.. :(

Plussiakin siellä näkyi, varovaiset onnittelut :)

Nappaa: mä luulen et se ovis on ihan tässä näin, jollei ollu sit jo toissapäivänä. Silloin kipuili myös vatsa oikealta puolelta. Mut ompahan edes 1-2krt saatu talleteltua jos meni jo ;) Tänään olis töiden jälkeen tiedossa makkarin järjestyksen vaihto, hitsi et meidän ikkunoista vetää :/ ja sänky ollu siinä edessä. Sit jos virtaa vielä piisaa (mitä epäilen kolmen tunnin katkonaisella yöunilla...) niin takapihakin pitäs siivota talvikuntoon.

Yrittäjyydestä piti vielä sanoa. Miehellä oli yritys kaverinsa kanssa siihen asti, kunnes kaikki kaatui. Mies teki töitä kun hullu ja kaverikin väitti tekevänsä mut jäikin kiinni että todellisuudessa makoili vain kotona kun mies soitti ja kysyi tilannetta. Kaikki firman velat jne jaettiin puoliksi, mut koska tää toinen osapuoli ei maksanu niitä, kaatui senkin puolisko lopulta miehen niskaan.. Eli haen tällä nyt sitä et vaikka kuinka olis hyviä ystäviä, ei koskaan voi tietää koko totuutta.. (Tässäkin kysees lapsuudesta asti kaverit & jopa toistensa lasten kummit..)

Lume Alkio saavuttaa yleensä kohdun 3-5 päivän kuluessa, mutta kiinnittyy kohdun seinämään vasta noin viikon kuluttua hedelmöityksestä. Pistely siellä masussa johtuu todennäköisesti keltarauhasesta, joka muodostuu puhjenneen munarakkulan tilalle. Toisinsanoen, pistelystä voisi päätellä ainakin sen, että ovulaatiosi on tapahtunut :)

Mutta mutta, ymmärrän hyvin fiiliksesi! Mäkin täällä kaikesta tutkitusta tiedosta huolimatta olen tuntevinani ties mitä oireilua heti oviksen jälkeen, ja olenpa tainnut joskus tehdä ensimmäisen raskaustestinkin jo about dpo 5 :laughing005

Just luin että keskenmenon jälkeen kuukautisten pitäis alkaa 4-8 viikon sisällä. Kuinka monella on alkanut tällöin? Jos siis ei ole raskautunut ;)
Täällä nyt sit viikko 5 siittä keskenmeno vuodosta eli mun täytyis vaan jaksaa odotella tuonne lähes marraskuun loppuun niitä menkkoja? Ääh tylsää.. No ei kai auta kun heilutella peittoja ja toivoo parasta ;)
Isäntä ei kyllä tiedä mitään tuosta keskenmenosta en viittsinyt turhaan pilata sen tunnelmaa..
Ja voi se oli niin ihana eilen kun siis joo meidän pikku koira on ihan hupsuks tullu se nuollee ja näykkii mun jalkapohjia välillä ihan pakonomaisesti ylernsä sillon kun oon nukkumassa ja vinkuu ja nuolee.. Eilen ehtoolla se rupes tekeen sitä kun katteltiin telkkaria vaikka mulla oli sukat jalas.. Isäntä vaan tokas että onkohona mamma raskaana kun sulle tollanen pakkomielle on tullut.. :) voih kunpa vaan olisisnkin mutta ei niin ei :)

Nuuhku Tuo on varmaan aika yksilöllistä ja riippuu myös siitä kuinka pitkällä raskautesi oli? Itse olin vasta viikolla 5, kun keskenmeno vuoto alkoi ja tuosta ensimmäisestä vuotopäivästä laskien, seuraavat menkat tulivat tasan 28 päivän päästä, joten kierto oli tismalleen saman pituinen kuin normaalistikin. Tuon kierron jälkeen tosin lyhenikin sitten kierto sinne 26 päivän tietämille :)

Niin, ja haamulainen näkyi raskaustestissä vielä noin reilu viikko vuodon alettua, jonka jälkeen katosi.

Voi Freyja sun lukemaa tutkimusta! Mulla ei oikeasti ole oikein mitään oireita. Välillä vaan jotain pientä mutta yhtälailla voisi olla pms-oirettakin. Mua nyt ahistaa taas ihan jumalattomasti. :sad001

aurinkoinen!! Eli ainakin kertoisi hyviä uutisia :) oispa touhut osunut oikeaan aikaan ♡ Mua ihan jännittää :D joo on tää naisen mieli niin hassu kun tietää ettei testissä näy vielä ja silti niitä turhia negoja pitää tehdä liian aikaisin ja sitten vaivutaan epätoivoon :D nyt yritän pitää kynteni ja en testaa ennen ens viikonloppua! Kyllä joka päivä käy ne tunteet laidasta laitaan läpi :)

Takaisin