Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mie olen kyllä kans saanut aina ihan puhtaita negoja sitä toissakierron roskishaamua lukuunottamatta. Sen sain Sofin testillä silloin ja nyt epäilyttää koko merkki!

Apteekin oma, Pregcheck ja Davidin puikot on olleet luotettavia. Ja tietty digi, mutta semmoista en ole ikinä päässyt vielä edes korkkaamaan.

Muokattu viimeksi:
Jellis kerron kokemukset sitten n. 3 viikon päästä kun on kerta ja sen jälkeen näkee tehooko :)

Okei lume :) mulle sanottiin kun yritin varata gynelle aikaa, että "ei kannata maksaa turhaa erikoislääkärikäynti maksua kun pääset ilmaiseksi lähetteen kanssa, koska olet niin nuori niin ei kannata turhaan". Oon jo niin täynnä tuota oot niin nuori...

Kiivi mulle ainenkin näkyy hentoviiva. Toivotaan nyt vahvistumista, sinä jos kuka olet ansainnut sen <3

Kerrotko @sukki vähän lisää tosta,että millasia arvoja sait kun ne oli normit,mitä tutkittii ja millä perusteella erkkari oli eri mieltä.
Näistä kirjoitetaan nykyään niin paljon että asiastuntemusta ei oikeen oo...
Kiinnostaa koska itse menossa ko.tutkimuksiin

Siis olen vuodesta 2008 käynyt erinäisissä arvauskeskuksissa valittamassa oireita laidasta laitaan. Ensin meni ruokahalu, jonka seurauksena laihduin rajusti 10 kg. Tämän jälkeen alkoi erinäiset ongelmat: ihossa, limakalvoissa, hiuspohjassa, mielialassa, jaksamisessa yms... Kävin tk:ssa, jossa minulta otettiin allergiatestit, verikokeet yms... Nämä sisälsi nuo kilppari arvot. Mitään allergioita tai syytä ei löydetty. Jatkoin terveyskeskuksessa ravaamista aina välillä, mutta useista testeistä huolimatta syytä oireille ei löydetty. Vuonna 2011 lopussa minulla alkoi töissä flunssakierre, joka päättyi yleensä keuhkoputkeen. Jälleen kävin erinäisissä tutkimuksissa ja epäiltiin jopa sisäilmaongelmia. Taas minulta otettiin myös kilpirauhasarvot, mutta lääkäreiden mukaan tulokset olivat normaalit. Missään vaiheessa en kuitenkaan tajunnut pyytää lääkäreiltä näitä arvoja itselleni. Tyhmää!?

Nuo arvot otettiin myös minulta esikoista odottaessa neuvolassa, nekin olivat heidän mukaansa normaalit. Raskaus tuntui minun kohdaltani helpottavan oireita tai sitten olin vain niin keskittynyt tulevaan pienokaiseen, että sivuutin mahdolliset oireet. Raskaus sujui ongelmitta, vaikka painoa kertyikin huimalla tahdilla. Vauva oli normaalin kokoinen 3700g ja syntyi viikoilla 40+6.

Kaksi kuukautta synnytyksestä olin kuitenkin niin väsynyt, että nukuin yhtä paljon kuin vastasyntynyt tyttäremme. Silti olin väsynyt. Äidilläni on myös vajaatoiminta, joten hän passitti minut lopulta erikoislääkärille. Arvot mitattiin ja ne olivat asteikoiden alarajoilla, kuitenkin niiden sisäpuolella. Lääkäri kuunteli oireeni ja sanoi, että hoidettaessa laboratoriota arvoni olisivat kunnossa, mutta koska potilas on ihminen ja hänellä on kaikki taudin oireet niin aloitettiin kokeilulääkitys. Muistaakseni T4V oli tällöin 12. Lääkitys aloitettiin ja nyt sitä on säädetty 2 kk välein koko tämä vuosi. Tällä hetkellä voin sanoa voivani hyvin jos T4V:ni on 20-22 eli asteikon ylärajoilla ellei hieman ylikin. Paino on nyt tippunut 10 kg synnytyksestä, kun imettäessä se ei liikahtanut lainkaan alaspäin ja vointi on muutenkin hyvä. Kesällä kokeilin lääkityksen alentamista, joka johti taas iho-oireisiin ja väsymykseen kohdallani.

Jännityksellä odotan kuinka tuo lääkityksen taso saadaan seuraavassa raskaudessa pidettyä sopivalla tasolla ja olen päättänyt käydä raskauden ajan säännöllisesti erikoislääkärillä ja jättää nuo arvauskeskuksien ohjeet huomioimatta.

Kiivi. Kyllä minäkin näen haamulaisen, ootahan nyt sinne dpo12 ja tee sitten uusi (sekin vielä monella aikaista) mutta itse sain jo aika selvän plussan silloin! :)

Ihuna kisuli :love7 &
Kaunis kultakutri lapsi :)

Gatusa kiitos kannustuksesta <3 voi kumpa se olis sitä, teillä kaikilla taitaa olla viivalasit päässä niinku minullakin.. yks ystävä ei nähnyt mitään kun hälle näytin ja kerroin että oon hieman testanut :sad001
Etsijä maltan sinne asti ja teen sitten taas :) nää mun tekemät testit on herkkyydeltään 25..

Jäätävä väsy ollut eilen ja tänään.. eilen otin päikkärit heti kun tulin kotiin vaikka kello oli jotain 15:15 ja tänäänkin tekee mieli nukkua kokoaja, vaikka nukuin 2h ylimääräistä aamulla..

Kiivillä on haamu :happy093
Testailehan parin päivän päästä uudelleen! :)

LIUKKAREISTA! Mulla toisinaan aivan järjettömän kuivat limakalvot. Suoraa puhetta asiasta, joten sylkeä ollaan sitten käytetty (tai yritetty käyttää). Eipä tuo kovin meillä auta. Nyt sitten lueskelin, että sylkikään ei olisi hyväksi, mikäli vauvaa halajaa. Eikä liukkarit, jotka useimmiten tappavat siittiöitä/hidastavat/estävät niiden etenemistä. Siksipä kyselisinkin, onko kukaan testannut tuota Pre-Seed liukkaria, jonka pitäisi olla "siittiöystävällistä". Hehe, mikä sana muuten :laughing002 Oon sitä joskus aiemminkin mietiskellyt, ja nyt jos pistäisi tilaukseen?

Aurinkoinen, meillä on sitä pre-seediä, olla jopa kerran testattu.. Oli se ihan jees, mutta mielestäni ei toimi liukasteena hirveän hyvin, on niin vesipohjainen ja haihtuu nopeasti..

Siinähän oli ideana laittaa asettimella sitä geeliä naisen sisälle, mutta en pitänyt ajatuksesta, eli käytettiin ihan vaan suoraan siitä tuubista kädelle ja kädestä sinne.. :D

Timbe, katselin joo, että siinä oli joku asetin mukana. Mutta varmaan mekin sitä perinteisellä menetelmällä käytettäisiin :grin Täytyypi silti sitä kokeilla. Veikkaan, että ajaa kuitenkin asiansa paremmin kuin sylki :grin

Juu kyllä se ihan hyvä on siltä kantilta mietittynä että muita ei edes viitsi kokeilla, jos ne tekeekin vaan hallaa itse yritykselle..

Meillä jouduttiin sitä tilaamaan sen takia, kun clomit aiheutti hetkellisen limakalvojen kuivuuden, muuten pelittää ilmankin :)

mun ei pitäny testata ovista, mut nyt on jo kp 14 eikä oireen oiretta ni tein pari.. Kui sattuki et molemmat oli viallisia. Kaks viivaa näkyy mut molemmat on haaleita! :((

mä oon kanssa miettiny tota preseediä, mutta toisaalta kun oviksen aikaan on niin märkää omasta takaa ja muulloin sen ei oo niin väliä käsittääkseni niin en oo sitten vaivautunut tilaamaan.. Mutta onhan toi liukkari ihan ehdotonta niille päiville ku ei niin huvittais, turaus purkista ja antaa mennä, väkisin alkaa huvittamaan :)

Mie olen kans tota Pre Seediä miettinyt. Nyt mennään kuitenkin kookosöljyllä, kun tällainen ituhippi olen. :D En myöskään löytänyt mistään netistä, että mitä aineita se sisältää joten jäi hankkimatta.

Sylkihän sisältää ruuansulatuksen aloittavia entsyymejä, joten siinä mielessä ei varmaan ole siimahännille paras vaihtoehto.

Muokattu viimeksi:
meilläkin ollu pre-seediä ja ihan perinteisellä tavalla käytetty,nyt ostin sitä conseive plussaa.Mut on ne vaa hinnakkaita.Oiskohan mullakin noiden letrojen takia nää halutkin näin jäässä kun tavallaan tunto menny /hiipunu alakerrasta tänä aikana kun niitä käyttänyt

Pikkukakkosen posti, mulla ainakin näyttää o-testit jonkilaista tuplaviivaa koko kierron ajan. Ehkä sulla vaan on ovis myöhemmin tai aiemmin? Ootko ollu kipeänä, reissussa tai stressaantunut? Esim. noiden takia ovis voi myöhästyä.

Kiivi otan osaa suruusi! Ja näen myöskin haamun testissä. Nyt vaan viivalle vahvistumista :)

Rakkaat kanssa sisaret :D , nyt kiperä ja tyhmä kysymys. Kenelläkään raskaus alkanut flunssalla? Mittasin kotiin tultuani lämmön 37,2 (normaalisti 35-36) , koska tukkoinen olo, kurkku karhea ja poskia kuumottaa. Kp18/28 menossa nyt.
Hulluksi näiden oireiden ja testien sun muiden raskauteen liittyvien asioiden kanssa tulee. Tarvii varmaan joku pehmustettu huone varata jostain ja sopiva lääkitys:smiley-angry026:laughing025

soma, minulla oli flunssan oireita. Tosin niitä oli ollut jo pitkään plussan aikaan, mutta eivät hellittäneet mihinkään. ;)

Kiivi, pahoittelut :sad001

Ovistikut ja ovis, mun lempiaihe :) Ovistestit tosiaan näyttävät lh-huipun mutta se ei valitettavasti vielä tarkoita, että ovis tapahtuu. Vois siis olla, että saa plussan mutta ovis jää silti välissä. Lh lähtee kohoamaan myös kierron loppua kohden, joten viiva voi ilmestyä myös ennen menkkojen alkua. Kaikissa testipakkauksissa lukee myös, että viivojen pitää olla yhtä vahva tai vahvempi kuin kontrolli mutta se on ihan puppua. Vai haluaako joku nähdä mun viivakasan tälle kuulle :wink Ehkä on kaikille selvä juttu mutta ajattelinpahan sanoa.

Ajna, mä käyn kilpirauhaseen erikoistuneella lääkärillä, joka on sitä mieltä, että myös t3 ja t4 pitää mitata, pelkkä tsh ei riitä. Ja raskautta toivovalla pitää tsh:n olla lähempänä 1:htä vaikka 2 on ihan jo normaali.

Soma, mä olen ollut viimeisen 1,5 viikkoa flunssassa :grin Viikon verran testi on näyttänyt plussaa.

Takaisin