Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä menin iha vaan tk lääkärille ja sanoin että 2 vuotta yritetty ei ole tärpänny no se ultras ja se cpos eli sen takia ei kypsytä munarakkulaa joka kuukausi ( eli en ovuloi) nii se auttaa kypsyttämään munarakkulan se clomi. en oo kyllä mikää asiantuntija ku vasta eka kierto oli missä käytin :D

Joo siis eihän mullakaan oo se vuosi edes täynnä, mut oon jotenkin ymmärtäny et ainakin itsensä vois käydä tutkituttamassa jo kun raskautta alkaa yrittään.. Kilpparit olisin halunnu tutkituttaa jo pitkään mut ei kuulemma ole tarpeellista (??!) sano tän tuppukylän hoitsu kun sitä viimeks kysyin... Mun siis mummu, äiti ja veli syö tyroksiinia kilpparin vajaatoimintaan ja oireista päätellen mulla vois myöskin olla jotakin häikkää jossain...

on kyllä aika outoa jos suvussa sitä on ja ei suostuta tutkimaan :O tuskin iso homma olisi muutama verikoe ottaa :) pidä kyntes ;) täällä olen oppinut olemaan tiukka kun ei muuten tapahdu :D

Silv: suosittelen erikoislääkärillä käymistä tuon kilpparin suhteen. Kallista on, mutta itse en saanut apua arvauskeskuksesta tai työterveydestä. Sain avun vasta kun käännyin endokrinologin puoleen yksityisellä. Viisi vuotta sitä ennen multa testailtiin arvoja ja ne olivat kuulemma normaalit. No eivätpä olleet tuon erikoislääkärin mielestä. Nyt lääkitystä vuosi takana ja uusi elämä on auennut mulle. Suurin osa iho-oireista on hävinnyt, samoin väsymys, alakuloisuus, painonnousu, hiuspohjan kutina limakalvojen kuivuminen yms... Lisäksi kärsin vuoden jatkuvasta flunssakierteestä, joka päätyi aina keuhkoputkeen tai poskionteloon.

Silv, mä suosittelen myöskin vaatimaan kilpparitutkimuksia. Mä en ovuloisi ollenkaan, jos ei olisi tyroksiinilääkitystä.

Iltapäivää naiset.. minä en ole tuosta Rautavaarasta vielä lukenut. Isoäitini menehtyi tänä aamuna, nyt hän on taivaassa :sad010 nyt hän elää tuonpuoleisessa jonne me kaikki lopulta päädymme, sillä aikaa kun vielä elämme, olkaamme kiitollisia rakkaistamme ja pitäkäämme huolta toisistamme, koskaan ei tiedä.. :Heartbigred

Täällä dpo10 ja testin tekeminen kuumottaisi, menin eilen sitten tyhmänä testaamaan ja tulos oli jälleen viivanpaikka. Sabetille onnittelut plussasta vielä :Heartblue vauvaliimaa mukaan ja paljon tarroja, kyllä se siellä pysyy :Heartblue
Kaikille muille toivotan rauhallisuutta ja hyvää loppupäivää, positiviisutta ja rohkeutta. Ollaan jokainen ansaittu onni, jokaiselle se vielä tulee perheen muodossa. Onni on tässä hetkessä :hug013 Plussanneita huimat 42 ainakin.
Anskunen minä ainakin tulen näillä näkymin Raskaaksi 2015 ryhmään!

Lämpimästi tervetuloa uusille, ihanaa kun saadaan uusia mukaan, olkoon visiittinne täällä lyhyt jotta pääsette onnellisesti odottamaan :signs003

Oireita onko niitä? On.. rinnoissa tuntuu, poskissa kuumottaa ja lämmin on vaikka muilla oli vilu, eilen vilutti ja särki päätä toisaalta, ruokahalu on rajallinen, luulempa että aivan kohdusta jumputti tänään ikäänkuin nyki jotain 10 kertaa.. kesken oppitunnin, tuntui tosi hassulta! Näin viime yönä unta että joku hullu otti mut väkisin, oli ikäänkuin painajainen mutta unessa oli myös ihan kivojakin kohtia.. kun toi kauhea kohtaus oli ohi niin heräsin ja olin nukkunut 2 tuntia pommiin.. voi helvetti.

Haluaisin auttaa jokaista ja vastata kysymyksiin joihin tietäisin kivoja ja hyödyllisiäkin vastauksia mutta nyt olen vaan niin rikki :sad001 että alan tekemään kouluhommia ja siinä samalla koitan syödä vähän, sitten onkin jo nukkumaan mentävä.. huomenna vika koulupäivä ennen harjoittelua, vasta joulukuussa on seuraavaksi koulua.

Voiko olla mahdollista että kissatkin reagoi raskaana olevaan? Mun kissa ollut kokoajan mun kimpussa ja juttelee mulle.. :eek: silleen "miuh miuh" "urrrrnau, miu" se seuraa mua kokoajan.. heti aamusta!

Onnea plussanneille <3 sekä pahoittelut tädin kohdanneille :( toivottavasti ensi kierto on se teidän kierto!

Gatusa ota rauhallisesti ja pidä pieni vielä viikkoja yksiössään.

Lume Miten oot saanut noin vaan clomit? Tai siis kun itsellä ei kolmen kerran jälkeen lääkärillä ole annettu clomeja vaan laittoi lähetteen lapsettomuushoitoihin ja sanoi vaan että vasta sieltä voi saada clomit käyttöön?

Kiivi otan osaa <3 toivotaan plussaa sinne, lupaavalta kuulostaa ;)

Täällä tänään soitettu akupunktiosta ja ens kierrossa kokeillaan sitä! Kun silloin tulee Jyväskylään. Se on päivän positiivisuus!! :)

Oliko kellään kokemuksia akupunktiosta? Tällä kelle meen oli hyviä kokemuksia lapsettomuuteen.

Tänään kp10. Tän kierron vedän ihan luomuna ei teroja. Ja kp7 asti ovislimat. Samanlai kun viime kierrosta josko se nyt tasaantuisi :) täällä yksi joka siirtyy sinne raskaaksi 2015. :D

kiivilintu, osanotto rakkaan poismenosta :( toivottavasti tulee pian plussa, elämä jatkuu ja uusia rakkaita tulee kun toiset rakkaat siirtyy eteenpäin <3 if juu nou wat ai miin <3

uusille tervetuloa! Täällä on mahtava meininki! Ei mua enää facebookki kiinnosta ku vaa notkun täällä :) ootte ihan huippunaisia <3

pepe, mulla ei oo kokemusta ku migreeni hoidosta mutta siihen Aku toimi ku metrin halko, uskon siihen kyllä ihan täysiä ja oon erittäin kiinnostunu kuulemaan sun kokemuksia!

Muurahainen iso <3

Kiivi minullakin ukki kuoli syyskuussa. Surun keskellä sitä kuitenkin näki elämän kiertokulun ja sen miten edelliset sukupolvet tekee uusille tilaa. Voimia ja lohtua suru aikaan <3

Tekeeköhän mieli Tepposet, tänään jo ollut huono olo. Sopivasti heti testin jälkeen ilmaantui :D

pepe mä kävin gynellä juurikin sen takia kun kaksi vuotta yritystä takana ja ei ole tärpännyt. mulla todettiin cpos eli monirakkula tauti joka aiheuttaa se ettei munasarjat toimi normaalisti eli en ovuloi säännöllisesti. kävin ennen clomien saantia myös verikokeet jossa ne otti 9 putkea verta :) eli tuon cpos takia sain clomit ja mulla säännölliset kontrollit ja verikokeet tms. Ymmärsin et toi meidän gyne on ihan joku erikoistunut lääkäri ja erittäin asian Tunteva :) ja miellyttävä :)

Niin joo ja tää mun "tauko" tais vähän levahtaa käsiin :D pohdin että vieläkö haen testejä vai odotanko nyt vaan että ne menkat alkais? Jos ei huomenna viimestään menkat ala niin uskoisin että en oo ovuloinu.. Koska muutoin oon testannu paitsi sen yhden viikon jolloin menkkojen siis pitäis alkaa viimestään huomenna... Tuolloin "loppukierrosta" kylläkin vaan sen joka toinen päivä ja mut sillonkaan en oo saanu edes niin voimakasta kontrolliviivaa kuin sillon 5 päivä.. Pöh pöh

Pahoittelut heille, kelle täti on kurvannut kylään. :(

Lääkärissä käyty, hyvin paljon lääkäri ihmetteli ovisplussaani kun veriarvot näyttää siltä ettei ovulaatiota minulla edes tapahtu? Ja vielä kun on noinkin luotettava testi ollut kuin cb.
Kohdun limakalvokin oli kuulemma aika ohut, että ei siihen varmaan mitään tarttuiskaan jos ois jotain tarttuakseen. Clomit alkaa täällä ens kierrossa ja siten kontrolli parin viikon päästä. Käski tehdä raskaustestin lähipäivinä.

Omasta olosta sen verran, ettei nyt oo mikään voittaja fiilis :(

Käsittääkseni...lh piikki voi tapahtua ilman että se munasolu siltikään älyää irrota.Limikset ei myöskään kasva ellei munis irtoo.
Tutkimattomat ovat kroppamme oikut .
Symppistelyy sullekkin :Heartbigred:flower

Kiivi, osanotto täältä myös ja voimahaleja iso kasa <3

Tervetuloa kaikille uusille ja lyhyttä visiittiä tälle puolelle:)

Täällä testi ei näyttele mitään, edes haamun haamua :oops: Kyllä nyt luulis jotain tikkuun jo saavan jos niin olisi.

Meillä jännästi tuo tyttö koira viimeksi tiesi mun raskaudesta, se oli koko ajan mun perässä ja usein painoi pään mun vatsan päälle tai muuten tuli ihan kylkeen kiinni. :) Kyllä nuo eläimet on fiksuja !

Plussatuulahdus kaikille !!

Silv: suosittelen erikoislääkärillä käymistä tuon kilpparin suhteen. Kallista on, mutta itse en saanut apua arvauskeskuksesta tai työterveydestä. Sain avun vasta kun käännyin endokrinologin puoleen yksityisellä. Viisi vuotta sitä ennen multa testailtiin arvoja ja ne olivat kuulemma normaalit. No eivätpä olleet tuon erikoislääkärin mielestä. Nyt lääkitystä vuosi takana ja uusi elämä on auennut mulle. Suurin osa iho-oireista on hävinnyt, samoin väsymys, alakuloisuus, painonnousu, hiuspohjan kutina limakalvojen kuivuminen yms... Lisäksi kärsin vuoden jatkuvasta flunssakierteestä, joka päätyi aina keuhkoputkeen tai poskionteloon.

Kerrotko @sukki vähän lisää tosta,että millasia arvoja sait kun ne oli normit,mitä tutkittii ja millä perusteella erkkari oli eri mieltä.
Näistä kirjoitetaan nykyään niin paljon että asiastuntemusta ei oikeen oo...
Kiinnostaa koska itse menossa ko.tutkimuksiin

Takaisin