Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Päivitin vielä vähän listaa niiden osalta, jotka päivämääriään ilmoittelivat :) Ja nuuhku, sut siirsin (vielä toistaiseksi) pois plussanneista kysymysmerkille, kun sun tilannehan on vielä epäselvä?

Testaajat:
Sannuinen 28.10.
Ajna 31.10.
tirpukka 31.10.
Kiivilintu 1.11.
Ratamo 2.11
Jellis 2.11.
PikkuMinski 4.11
DarkMimosa 5.11.
jennnyy 6.11
Toffee 6.11.
miemelia 7.11.
Soma 7.11.
Kyfi86 9.11.
pepeXXL 12.11.
Silv 14.11.
Larissa 16.11.
Pikkukakkosen Posti 16.11.
Elli Etana?
Johanna...?
lucky87?
'muurahainen'?
Merink?
Aurinkoinen?
Pandakarhu?
Nuuhku?
( yht. 25)

Plussanneina jutuissa mukana: Gatusa, MadH91, Mju, Janeh, Vargynja, Feliddzi, lissufin, Mandah, Chipmunk86, Elya, Ttubu, Myyh, Tiarella, BlenQ, Satsa, naranja, marinamelina, Mustikka, Mara, Dawwe, Siija, Sandy, Käpynen, Etsijä, Mamia, Pötkylä, Sintti2014, Myssy, loora84, -Nennu- , Aida*, Brit, Mira83, Harmony, elaffy, Elli28, Nennahh, mimi. Freyja86,SuNWay, Mimmu, Sabetti (42)

Muokattu viimeksi:
Haha, mustakin tuntuu että en ikinä plussaa ja jään tänne ketjuun yksin/perustan ton Raskaaksi 2015- ketjun kohta :grin Todellisuudessahan meillä on vasta yk 4 menossa, mutta aika tuntuu pitkältä, kun olen täällä helmikuusta kuumeillut...

Mulla on raskaus ollut rv12-30 kestäneestä jatkuvasta pahoinvoinnista ja selkäkivuista huolimatta aika helppo :) ja tosiaan siis melkein koko raskaus meni niin et oksensin vähintään kerran päivässä :D Synnytys kesti 18,5h. Ja turvauduin ilokaasuun ja epiduraaliin. Pidän helppona sitäkin kyllä :D

elaffy jaksamista oireiden kanssa, vaikka kuulostaa vaikealta ni eti positiivisia puolia noist vaivoista, ainaki tiedät että siellä on pienokaiset kasvamassa inshaAllah.

Hah haa larissa ooks mä ollu plussanneissa :D noh joo toi kysymys merkki tuolla listalla on taas niin osuva meikäläiselle ;) mut tää oli kyllä niin päivän piristys! :)

Jellis no niinpä kummaa touhua tää kiertojen venyminen ja pienentyminen.. Saas nähdä mihkä tää ny viel kehkeytyy täällä nyt kp 31 siittä väli vuodosta laskettuna ja kp 41 niistä tuhrumenkoista laskettuna :D

Mä tosiaan oksensin 20+ viikkoa kummastakin, kakkosesta tiputukseenkin asti. No joo, esikon loppupuolisko oli helppo, mitä nyt harkkasuppareita rv 33-> niin paljon, että jouduin saikulle ja esikko syntyikin jo 35+4. Kakkosesta alkoi kipeähköt supparit jo rv 24+, n. viikko siitä, kun pahoinvointi helpotti :rolleyes: Muuuut...niistä on kuitenkin selvitty :D

azalea sulla on ollu sit rankka odotus molemmissa näköjää. täällä selvitty suht helpol nyt, vatsa vaa poikkeuksellisen tehokkaast toimii, flunssa iski yöllä, huono olo ja väsyttää sekä supparit nukkumaa mennessä eilen. no josko tämä tästä ja inshaAllah tänää saan hakee äipän paketin postista että pääsee nauttii hunajateetä, se auttaa flunssaan.

Voisin ilmoittautua myös mukaan keskusteluun. Nyt ensimmäinen yrityskierto ja 15/28-35. Testailen varmaan jo 10.11. Esikoinen nyt reilu vuosi.

Viime raskaus oli helppo ja jotenkin pelottaa, kuinka seuraavassa käy? Ei voi olla kahta yhtä helppoa raskautta ja synnytystä, vai voiko?

Kilpirauhasen vajaatoiminta mulla todettiin synnytyksen jälkeen, johon olen nyt vuoden verran syönyt tyroksiinia. En tiedä vaikuttaako tuo jotenkin erilailla verrattuna viime raskauteen, raskautumiseen yms...

Meillä meni esikon raskaus tooooooooooodella hyvin ja helposti! Oli pahoinvointia, mutta kertaakaan en oksentanut. Liitoskivut vaivasi lopussa ja supistukset alkoi viikko ennen h - hetkeä. Synnytys kesti 25h ja en koskaan päässyt ponnistamaan... epiduraali laitettiin vaikka kohdunsuu vain "poraamalla" sormelle auki. Poika ei koskaan laskeutunut tai kiinnittynyt, mutta "synnytyssupistuksia" tuli 24h ja lopulta kätilö suositteli sektiota. Toivuin hyvin ja kotiuduttiin 4 päivää sektion jälkeen. Ensimmäiset 2 Viikkoa oli liiankin helppoja ja sitä seurasikin 3 kk koliikki ja rikkonaiset yöt... nyt kundi 1v8kk ja edelleen heräillään yöllä. Muutti meidän väliin ja nyt nukutaan koko perhe <3

Toista nyt yritetty 12kk ja yk13 lähenee loppuaan. Imetyksen lopetin 26.2 eli siitäkin nyt 8 kk. Mitään ehkäisyä ei ole ollut missään välissä. Esikoista tehtiin n.9kk :rolleyes:

Nyt loppui synkistely! Mikähän ihmeen negatiivisuus aalto mun ylitse pyyhkäisi? :eek:

Katse eteenpäin ja nyt todellakin syödään purkit tyhjiksi ja sen jälkeen ei mitään ylimääräistä enää. Voi kun pieni jo saisi alkunsa :confused:

♡Onnea kaikille plussanneille ja vauvaliimaa matkaan ♡
♡Plussatuulia kaikille ei vielä plussanneille ja viivojen vahvistumista ♡
:( Pahoittelut tädeistä tai muista negatiivisista jutuista :(

Tervetuloa uudet ❤ ja olkoon vierailunne lyhyt ;)

Mun hankalat raskaudet on korvattu helpoilla synnytyksillä ja helpoilla vauvoilla :D Molemmat on 2-3kk ikäsestä nukkuneet 10-12h yöllä putkeen. Kakkosella todettiin kyllä 1,5kk iässä refluksi, mut lääkityksellä nekin huudot loppui :)

Larissa ei hätää, meillä kanssa yk4 (kp 5/25-32) menossa ja tuntuu että taidan liittyä sit sinne raskaaksi 2015 ryhmään sitten. Eilen meinasin romahtaa kun mies ilmoitti että on aikalailla pitkän viikon työmatkalla just kriittiseen aikaan tästä kuusta. Ihana kun se sitten lohdutti että älä stressaa onhan meillä vielä toisemme ja on niin onnellinen jo esikoisesta,.. Tajusin ettei tässä mikään kiire ole ja asiat lutviintuu ajallaan. Mä vaan olen tällainen mulle kaikki heti nyt minkäs teen.. :D
Tää taustamamma käy päivittäin täällä kattoo miten täällä plussataan ja oireillaan. Suurta onnea tunnen niiden puolesta joilla ne haamut ja viivat siellä testeissä nököttää. :)

Täällä pidän myös peukkuja kaikille!

Esikko tärppäsi ekasta yrityksestä, katsotaan miten nyt käy. Hormonaalisen ehkäisyn lopetin jo vuonna 2011. Kierrot on silti aika vaihtelevia, mutta odotellaan. Tai oikeastaan en tiedä onko tuo vaihteluväli 28-35 niin suuri!?

Olenkin jo pidempään lueskellut teidän juttuja ja ollut hengessä mukana peukuttamassa teille.

Tyhmä kysymys. Mikä ton Greippimehun tarkoitus on?

Tervetuloa mukaan @sukki! Kuten Jellis jo tossa sanoi, niin sulla on hyvät todennäköisyydet plussata saman tien. Sellainen on ollut tapana uusilla keskustelijoilla :grin Me "vanhat" pyöritään täällä näemmä pidemään, mutta huomattu on että pidempäänkin yrittäneet plussaa jossain vaiheessa!

Onko teillä muuten kokemusta, että miten perinnöllistä toi raskausajan pahoinvointi on? Äiti ei kuulemma ole voinut pahoin yhdessäkään raskaudessa (meitä on 3 lasta) ja sisko taas on voinut pahoin kaikkien raskauksien aikana (3 lasta myös). Sekä siskolla että äidillä on kaikki synnytykset olleen nopeita ja helppoja.

Greippimehu lisää ovislimoja ja siis auttaa simppoja elämään pidempään ja pääsemään perille helpommin. Mehua lipitetään menkkojen loppumisesta ovikseen asti noin lasillinen päivässä. Jos ei mehua löydy niin tuoreet greipitkin käy. Mehuista ei käy sokerilitkut (ei siis Rybben decker-mehua) vaan täyttä tavaraa täytyy olla ilman mitään ylimääräistä (esim. Valion hedelmätarha ja God Morgon). :wink
.

Greippimehu vaikuttaa ovislimoihin ja limakalvoon?! Vai miten se menikään? :oops::eek:

Mä juon läpi kierron joka aamu lasillisen ;)

En tiiä noista perinnöllisyyksistä; meillä äiti raskautunut heti kun niin päätti ja molemmilla isosiskoilla tärpit käyny tyyliin yk2. Ja äitillä 5 sektiota, vanhimalla siskolla 3 ja toiseksi vanhimalla 1 sektio ja yks normi synnytys. Oireet ja raskaudet meillä kaikilla iiiiiiihan erilaiset

Takaisin