Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
starling. Mulla unien näkeminen perustui ihan siihen, että edellisessä raskaudessa näin joka yö hyvin todentuntuisia unia ja erikoista oli lähinnä se, että muistin ne! Unet alkoivat taas miltein heti raskauduttua ja jatkuvat nyt edelleen, mutta tosin niin etten enää selkeästi muista kaikkia tapahtumia :)

Elaffylle paljon positiivisia energioita, vaikka kyseessä riskiraskaus niin toivotaan että hyvin menee loppuun asti :Heartred

Mun on huvittanut se, että silloin oviksen aikoihinhan meillä oli miehen kanssa oikea lemmenviikonloppu eripaikkakunnalla hotellin hoivissa. Siellä tämä raskaus sai alkunsa ja olen aika varma että se teki paljon se, että oltiin eri ympäristössä, ilman minkäänlaista stressiä mistään kotihommista, yhestäkään eläimestä tai ylipäätänsä mistään. Näin kotona niitä aivoja ei vain saa off-asentoon vaikka kuin yrittäis.

Mä muistan löytäneeni jopa jotain faktaa silloin aikoinaan tuosta kookosöljystä liukkarina mutta en vaan nyt kuollaksenikaan muista tai löydä mistä :dontknow Mut sisäisesti otettunahan se myös vaikuttaa suotuisasti kaikkeen jopa niihin siippoihin eli jos ei uskalla ulkoisesti niin sitten sisäisesti, sen pitäisi myös parantaa makua jos ymmärrätte mitä tarkoitan :grin

Onnittelut myös Monsterille plussasta! Tempaahan kaikki muutkin mukaan! :)

Joku myös puhui siitä että niitä toisten lapsia isketään syliin kun tietävät että yritystä on tms. Todellakin, huoh. Itse koin tämän juuri viikonloppuna, harmikseni miehen lähes koko suku nyt tietää raskaudesta ja naapurissa sattumoisin sinne mentäessä oli näitä tuoreita äitejä käymässä, huhhuiiiii... He olivat siis saaneet kuulla että ole raskaana ja sitten oltiin tuomassa lasta syliin että "otappas sinä nyt tämä syliin niin saat harjoitella". Siis voi jeesus mikä inhoreaktio iski ja mietin miten voisin nätisti sanoa että en todellakaan ota sun lastas syliin, enhän edes tunne sitä :oops: Sanoinkin vain että ei kiitos ja silti vielä yritti, ärh :confused: Älkääkä käsittäkö väärin, tykkään monista lapsista, ainakin neljästä :grin Mut mun vaan pitää oikeasti tuntea ne, en osaa olla enkä haluakaan olla tuntemattomien kanssa.

Täälläpä siis tänään on jo 11+6 eli huomenna poksuu taas viikot. Eilen mies taas kuunteli sydänäänet ja hyvin hakkasi! Harvakseltaan on tullut doppleria käytettyä, ei lainkaan pakonomaisesti panikoiden! Keskiviikkona onkin jo nt-ultra ja onneksi mieskin pääsee sinne mukaan niin hänkin näkee pikkuisen LottaHermannin! :wink

Jellis uutena oireena jatkuva hengästyminen :oops::confused: ja suklaanhimo:p (en syö suklaata; en oo koskaan oikeen syöny), karkkia tekee mieli kokoajan :eek::confused::rolleyes: , mutta nää taitaa olla TAAS vain ja ainoastaan mun itse tekemiä oireita :mad:

Monsterille onnittelut plussasta ja paljon vauvaliimaa mukaan :)

Ja Elaffy: Vau, ihanaa et siellä kaksi <3 Toivottavasti menee hyvin loppuun asti! Onko teillä nyt jotenkin tiheämpi seuranta esim. Lisäultra ennen nt-ultraa?

Etsijä: Sinäkin jo noin pitkällä ja saanut dopplerilla äänet kuulumaan :) Millä viikoilla kuulit ekan kerran ne?

ON: Täällä vasta rv 6+2 ja reilu viikko ar-ultraan. Jotenkin uskon et siellä olis joku, koska tosiaan tuo pahoinvointi ja oksentelu rantautunut tänne. Jännittää kyllä vieläkin hirmuusti mutta päivä kerrallaan mennään.

Positiivista: kävin kirppareilla ja kirjaston poistomyynnistä ostamassa kasan kirjoja :D

Freyja, en tiedä ihan tarkkaan, kun oli nopea käynti ja itsellä kiire töihin. Ylihuomenna neuvola, jossa käydään tarkemmin läpi. Äitiyspolille joudun tihennettyyn seurantaan, mutta olen siellä jo muutenkin perussairauden takia. Ultrataan ainakin loppuraskaudessa tiheämmin ymmärtääkseni. Jännittävä matka edessä!

Freyja. Mä kuulin ekan kerran 8+5 pirunmoisen etsinnän tuloksena! Nyt ei tosiaan tarvi enää etsiä, kuuluu prikulleen samasta kohtaa mutta ei tarvitse enää painaa niin syvälle mahaan sitä doppleria! :)

Monsterille onnea plussasta!

Ja Elaffylle tuplasykkeistä <3

Kävin äsken tuolla terkkarissa ja olkoon päivän positiivisuus se että sain AB-kuurin! Molemmat tärykalvot puhjennu et ei ihme että on vähän kipee...

Onnea monsteri ja elaffy! <3

Mä kai kuulun noihin, joille se raskautuminen on juurikin noin helppoa. Raskaana pysyminen riittävän pitkään on mun kompastuskivi. Onneksi sentään molemmat 1. kolmanneksen ylittäneet raskaudet lopulta päättyi hyvin.

onnea elaffy täälläkin tuplaonnesta mashaAllah aivan ihanaa :)

monsteri plussas vissii onnittelut ja tarrasukkia, potkareita ja bodyja yms matkaan mashaAllah :)

anteeksi omanapailu mut pakko avautua ku mietityttää niin paljon nyt. lääkärikäynti yhtä tyhjän kans normi tk:ssa ku ei mitää tarkastan ku verenpaineen joka oli 110, 5 injektiota sain ku lääkäri käski antamaan ku hoitaja ois kieltäytyn. nyt ällövarotus ja anteeksi valmiiks. puhtain käsin päätin tarkastaa ite kotona tilanteen, paljon paksua valkosta valkkaria, kaula iha pehmeä ja jälellä 1-2cm mitä tunsin ku oli hyvin hollilla, auki vähintääki sormelle, en alkan riskeeraa joten varovast vaa kokeilin enkä alkan kokeilee et montako sormea mahtuis. näköjää menkkajomot ja supparit on tehny työtä siellä enemmänki sit joten ukko joka ei halua kuulla asiasta yhtää, suuttu mulle tänää jo ku valitin ettei kukaa tarkastan tilannetta ja hän meni ainoastaa injektioiden takia sinne. no kunha tulee kotii ja syö ni sen jälkee minä totean päin naamaa kahen kesken että tilanne on seuraava: alkanu aueta, on pehmeä ja esikosta meni muutama viikko tuosta tilanteesta että synty. näköjää paras pysyä vaa maaten ja rauhallisena eli kaikki tässä taloudessa miettiköö ennen ku avaa suutansa mulle.

Onnea Elaffy tuplavauvoista! Mulla tirahti melkein itku kun luin tekstiä ja katoin kuvan! :D <3

Kiitos hurjasti starling! Mä kävin ostamassa pari testiä vaikka olivatkin hirveän kalliita. Pissin toiseen heti, kun tulin kotiin ja nyt tuli jo vahvempi viiva kuin kontrolli. Rauhoitti se vähän. Mulla se edellinen plussa oli alusta alkaen tuhoon tuomittu, kun tuhruttelin kierron läpi ja itse kyllä tiesin ettei kaikki ole kunnossa. Siinä mielessä nyt on paljon parempi olo, pakko vaan uskoa, että kaikki menee hyvin. Onneksi eka ultra on parin viikon päästä, sitten toinen varmaan viikolla 9 ja sen jälkeen nt-ultra.

Me tehtiin esikoista 9 kk ja mä jotenkin naivisti luulin, että toinen tulee sormia napsauttamalla. Kuvittelin, että kroppa tietää mitä tekee. No, ei tiennyt. Sitten km 9 kuukauden jälkeen niin kyllä se veti mielen matalaksi. Mies jaksoi ottaa jopa keskenmenon positiivisesti, kato ollaan onnistuttu, kyllä me saadaan vielä toinen. Ehkä se miehen tsemppaaminen oli se mikä sai aina yrittämään uudelleen.

Mäkään en tiedä mihin se unien näkeminen perustuu mutta alkoi mulla heti kiinnittymisen jälkeen. Ja just niin, että muistin vielä herättyäni mitä olin touhunnut.

Sanokaa, jos alkaa ärsyttään nää mun raskaushorinat. Kiits :wink

Miten te ootte dopplereilla kuullu ne äänet noin aikasin? Esikoista kun odotin, niin sain ehkä 16 viikoilla äänet ite kuuluviin. Tais olla kyllä lähempänä puoltaväliä :D

Noista unista, mä aloin kans näkemään ja muistamaan tosi todentuntuisia unia ennen plussaa ja ne jatkuu vieläkin. Noita unia näin esikoista odottaes ja myös siinä km raskaudessakin ne ilmesty. Olis kyllä hauska tietää mistä se johtuu että alkaa näkemään noin paljon todentuntusia unia ja vielä muistaa ne :)

Voi Gatusa... Voimia sinne ihan hirmusesti! <3 mä en osaa edes sanoa tuohon mitään miten inhottavasti siellä kohdellaan sua! Pistää niin vihaks. Onneksi oot vahva nainen ja tiedät vähän asioista <3 Mä olisin varmasti moisessa paikassa aivan pulassa!

Gatusa <3

Täällä räppäs jonkun oikeen kunnon taudin päälle...kuume humahti yhtäkkiä 38. Pää särkee, hengästyttää tietty ja sydän hakkaa miljoonaa...onneks huomenna ei oo töitä. Mikäköhän tauti aikoo tulla, kun nuhaa ei oo yhtään...joka paikkaa kolottaa ja huimaa. Normaalia kuumeen aiheuttamaa tietty, mut mulla ei oo ollut tällasta kuumetta vuosiin, niin yllätti mittarin lukema täysin.

Hei naiset :)

Eikö se oo niin että kun mulla oli eka vuoto päivä 28.9 ja normi kierto on 28-29pvä mutta nyt ovis oli vasta 15-16 tätä kuuta niin menkkoja voin odottaa nyt keskiviikkona/torstaina ? :rolleyes:
Onneks ei oo tyhmiä kysymyksiä :grin

Testasin tänään ja pregcheck antoi jonkun maailman onnettomimman viivanpaikan, eli peli taitaa olla menetetty :rolleyes:

Mä olen myös ennen kuulunut niihin "helposti" raskautuviin mutta en näköjään enää.
Mulla on eräs ystävä joka on ollut monen monta kertaa raskaana ja kaikki on laittanut pois.
Välillä se tuntuu kurjalta nyt kun tämä ei käykkään niin helposti.
Eipä silti onnellinen saa olla kaikesta mitä on saanut <3

Tsemppiä nyt taas kaikille, pahoittelut tädeistä ja plussatuulia :)
Mäkin alan odotella uuteen kiertoon syöksymistä :)

oijoi Gatusa! Nyt sit lepäilet ja otat rauhallisesti jotta neitonen pysyy vielä hetken masussa. Ei mitään niitä suursiivouksia joista aiemmin puhuit! On kyllä aika kylmäävää kuulla missä tasossa siellä se hoito on :/ Onneks olet ottanut asioista selvää, pidä puoliasi jatkossakin!

Azalealle paranemisia!
Mariska ensin odottelet ja kattelet mitä siitä viivanpaikasta kehittyy, älä hätäile :)

Takaisin