Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Saako valittaa? Yhtään ei ole raskaana olo ja eilen illalla särki selkää vähän niinku km:ssäkin. Ehkä mä käyn ostamassa rtestin niin näkee onko viivat vahvistuneet. Eiks vois tulla heti kunnon olot, että raskaana ollaan niin ei tarviis huolehtia. Plääh. Kiitos ja anteeks.

Lucky kysyi kookosöljyn turvallisuudesta siittiöiden näkökulmasta. Mitään tutkittua tietoa en löytänyt ja se järkevä tieto mitä löysin, oli enkuksi. Paljon löytyi myös keskustelua aiheesta (enkuksi) ja monet vannoivat kookosöljyn nimeen ja oli kokemuksia siitä, että raskaus oli alkanut kun perus liukkari oli vaihdettu kookosöljyyn. Mutta omaa arviointikykyä saa käyttää kyllä näitä lukiessa.

http://www.coconutresearchcenter.com/hwnl_9-1.htm

http://community.babycenter.com/post/a37386742/any_btdt_mamas_conceive_using_coconut_oil_as_lube
http://forums.thebump.com/discussio...-find-sperm-friendly-lube-options-not-preseed

Mutta oma mielipiteeni: kookosöljyn ei luulisi juuri vaikuttavan siimahäntiin. Ja käytössä sitä (ainakin meillä) tarvitsee niin pienen määrän, että sisuksiin sitä varmaan joutuu hyvin vähän. Itse käytän jatkossa tätä mieluummin kuin vesipohjaisia (jotka kuivuu saman tien!) tai silikonipohjaisia. Mua vaan epäilyttää laittaa mitään kemikaalia alakertaan, kun olen tällainen hippi :grin Plussaa tossa kookosöljyssä on myös se, että sillä on myös jonkinlaisia antibakteerisia ominaisuuksia (saattaisi ehkäistä alakerran hiivat sun muut..?)

Huomenta ihanaiset! Onnea tuhannesti Elaffy ja Monsteri!!!! <3 <3 <3

PikkuMinski: Nyt ei luovuteta!! Älä edes ajattele mitään tätiä! Hyi, pois Se meistä! Täälläkin kp 24 ja dpo 10 tai 11...

Huomenta naiset! :)

Ooo, tuplat <3 onnea elffy!

Jennyy: hyvä! Jatka samaan malliin!! Ite lopetin syyskuun 1päivä :D aika hyvä fiilis et on jo näin kauan voinu olla ilman.

Mä aina ajattelin et tulisin samantien raskaaksi niinkuin kaikki muut naiset meidän perheessä, mut ei se vaan niin helppoa olekkaan :/
Hassuu miten sitä ei osaa edes ajatella että olis raskaana..
Sitä vaan haaveilee päivästä toiseen..
Tyhmintä on, et ihmiset jotka tietää et haluaisit lapsia yrittää tarjoo omiaan syliin tai hoitoon tai jotain tollasta, mut en sitte viittii olla ilkee ja sanoo et haluan oman lapsen en sinun. :D

Kp 8/29 yk 25?
Positiivinen asia loppu viikosta o:n testaus alkakoon!!! :D

meilläkin muuten käytössä kookosöljy, ostettu Ekokolo-kaupasta. Suosittelen, meillä siis ollut käytössä pari vuotta, ainakin tuo pikkukakkonen on saanut alkunsa sen käytön aikana. Eikä tosiaan tarvi "löträtä" sillä, pikku sipasu riittää.

Mymmelisti, Kiivi ja muutkin, itse myös kuvittelin että raskautuminen olisi helppoa, mutta enää en ota asiaa itsestäänselvyytenä. Siskolla tärppäsi esikoinen ekasta kierrosta, mutta seuraavia sai yrittää 4 ja 9 kk (jos oikein muistan). Kyllä se raskautuminen ja terve lapsi on vaan ihme eikä itsestäänselvyys :)

Ja toi on Mymmelisti niin totta mitä sanoit! Itse en ole mitenkään älyttömän lapsirakas, mutta haluan kyllä sen OMAN lapsen. :grin

Elaffy, piti vielä sanomani että on niiiiiiin ihana toi sun ultrakuva! Mun on pakko käydä vähän väliä sitä kurkkimassa :grin Uskomatonta miten varhaisessa vaiheessa voi nähdä, että kaksi kaverusta siellä on ja omissa yksiöissään (jos nyt oikein ymmärrän...) Ihanaaaa! :binkybaby :binkybaby :Heartblue:Heartpink

Pikkuminski, mitä oireita sulla on? Mä oon ny dpo8 ja ikinä ei oo ollu näin kipeet tissit! Heh, mulle tarjoo autocorrect pikkumies tai pilkkuminsa :D mikä se edes on :)

tuplaonnea tuplista elaffy <3 <3

ja hienoa tupakoinninlopettamista :)

omaa sen verran että mielialahäiriö on nyt depression puolella ja vahvasti, mä en todellakaan oo raskaana enkä tuu ikinä olemaan. Miten se on mulle näin vaikeeta ku toisia ei tarvi ku vilkasta niin ne voi jo varata ajan aborttiin äääääääääääääääää :(

ja joo, en mäkään pidä lapsista varsinkaan en välitä olla niiden kanssa niin tekemisissä mutta oma on kuitenkin oma. Se on niin paljon enemmän kuin "vain lapsi"..

ai niin ja tosta raskautumisen helppoudesta, vähän sattui kun hyvää tarkoittava siskoni sanoi että jos ootte yhtä hedelmällisiä ku me niin ei tarvi kauan harjoitella, kakkonen tuli niin nopeasti että vähän harmitti... Jep. Kyllä muakin harmittais..

Niinpä. Ne joilla onnistuu kun "mies vain vilkaisee kohti" ei välttämättä ymmärrä mitä tulee möläyteltyä. Tietääkö sun sisko Jellis että olette jo jonkin aikaa yrittäneet? Jos tiesi, niin sitten toi oli kyllä tahditonta :sad001

Tässä mietin myös ystäviäni, joilla on käynyt flaksi vaikka on ollut ehkäisy käytössä, että se se vasta on ollut todellinen ihme! Meillähän on vasta yk 4 menossa, mutta nyt on jo sellainen fiilis että oltasiin voitu aivan huoletta paukutella ilman ehkäisyä jo pidempään, kun ei näemmä ihan vahingossa ainakaan tärppää. :grin Mutta mistäpä näitä asioita olisi voinut etukäteen tietää!

Mun sisko on kyllä ollut ihanan ymmärtäväinen ja tukeva. Ei turhia kysele onko jo tärpännyt ja keskustelee hienotunteisesti asiasta vasta jos itse otan asian esille. Olen kyllä ajatellut, että jos meillä ei tärppää niin olen kyllä onnekas kun olen jo kolmen ihanan ipanan täti :Heartred

Kiitos kaikille onnitteluista. :)

Tämä on ihan luomuna spontaanisti alkanut raskaus. Suvussa on jonkin verran kaksosia vanhemmissa sukupolvissa, joista osa on tosin kyllä identtisiä. Nämä kaverit ovat erimunaiset ja sen verran pienet vielä, että lääkärillä oli ongelmia saada näkymään samassa kuvassa.

Pelottaa ja jännittää todella paljon, vaikka samaan aikaan on kutkuttavaa odotusta ilmassa. Riskiraskaushan tämä nyt on..

Monsterille onnea plussasta! Elaffylle onnea kaksosista! Ihana ultrakuva! :hug007

Mimmulle tsemiä ja mielenrauhaa! Käy ostamassa se raskaustesti, jos se tuntuu rauhoittavan omaa mieltä. Toivotaan ja uskotaan, että selkäkivut ovat jotain ihan muuta kuin mitä pelkäät. Allekirjoitan tuon ajatuksen, että olispa kunnon raskausoireet, niin voisi olla huolettomammin... Niin ajattelin keskenmenneessä raskaudessa ja olinkin onnellinen jokaisesta kuvotuksesta jne. En nyt tiedä, pitäisikö tätä sanoa ollenkaan, koska tarkoitukseni ei ole lietsoa mitään paniikkia tai pelkoa, mutta... itselleni tuli tosiaan nt-ultrassa hirveänä järkytyksenä, että raskaus on mennyt kesken, koska mulla oli ollut raskausoireita koko alkuraskauden ajan. Niukan vuodonkin laitoin (ja myös neuvolassa laitettiin) normaalin alkuraskauden aikaisen vuodon piikkiin, mutta se olikin sitten jotain ihan muuta. Mutta Mimmu, niin kauan kuin ei ole mitään vuotoa, niin pienellä on varmasti kaikki hyvin! Jaksuhali sulle! :Heartpink

Useat täällä puhuneet aavistaneensa raskauden unien näkemisestä? Mihin tämä perustuu? Heh, kyselee yks epätoivoinen, joka muistanut parina viime yönä tarkasti näkemänsä unet. :rolleyes:

Miks tuntuu, että kaikkien muiden kiertopäivät viuhuvat eteenpäin silmissä ja omat tuntuvat matelevan? :grin Ei tää aika tunnu kuluvan yhtään sen nopeammin näin kuumeillessa kuin raskaanakaan, jolloin haluaisi vain nopeasti päästä sen ensimmäisen kolmanneksen loppuun.

Päivän positiivinen: Mies jätti auton mulle tänään ja pääsen kulkemaan sillä töihin.

Larissa, se oli kai vähän sellanen ensireaktio kun kuuli yrittämisestä ja sitten yritti vähän pehmitellä kun tajusi ettei nyt ollutkaan ihan tämän aamuinen päätös vaan jo muutamia kuukausia takana.. Vähän se jäi harmittamaan mutta eihän se pahaa tarkoittanu ja oli vaan innoissaan.. Isona tukena se siskonen on ja on ainoa joka tästä tietää.

No pikkuminski, samoilla mennään.. Paitsi ei niinkään pahoinvointia.. Muut löytyy ja tosiaan ikinä ollu näin kipeenä tissit. Mutta niin aina viikkoa ennen menkkoja :'(

Takaisin