Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itseasiassa buranan käytöstä raskausaikana on nyt julkaistu uus tutkimus, et ei oo haittaa raskauden aikana. Ei ollu suomalainen, mut töissä kuulin. :) Suositukset varmaan lähinnä siitä, et ei tiedetä onko haittaa vai eikö. Mutta, mennään suositusten mukaan niin kauan kunnes toisin sanotaan. :)

Tuosta Buranastahan tuli uudet suositukset joku aika sitten. Oliko se niin, että ennen oli kokonaan kielletty raskausaikana, mutta nykyään pitäisi välttää viimeisellä raskauskolmanneksella. En muista, mutta jotenkin se suositus muuttui että kielto ei koske koko raskausaikaa.

Mutta yritysaikana burana kannattaa jättää, jos mahdollista. Koska raskaaksi tulemista se voi vaikeuttaa.

Minä välttelen särkylääkkeitä viimeseen asti muutenkin ja antibiootteja myös. Nyt tulevan sektion jälkeen tosin haluan käyttää riittävät määrät kipulääkkeitä, että pääsen sängystä ylös :D Mies on joutunu monen syyn takia käyttämään särkylääkkeitä viimeisen vuoden aikana paljon ja niistä nousi maksa-arvot hurjasti! :O

Tsemppiä kaikille! (:

Huomenta. Ei oo ihan mun aamu kyllä tämä! Aamu kaffet keitettyä käväsin pihalla mutkan haukkaa happea ja matkalla takasin, meinasin hississä oksentaa talkkarin päälle ja eikun juoksujalkaa kun ovesta sisälle pääsi, vessaan oksentamaan yök. Sitten siinä häsläyksessä soi puhelin: "äitiysneuvolasta huomenta, olen todella pahoillani mutta lääkäri on sairastunut ja sinun klo 10.00 aika joudutaan siirtämään viikonpäähän tiistaille klo. 13.20." kiiiiitos (: :'( ihan kun en olisi jo tarpeeksi jännänny ja odottanut.. Mutta tykkään ajatella että kaikella on tarkoituksensa, joko tämä oli saattama että ei olisi tänään vielä näkynyt mitään mutta viikon päästä saattaakin näkyä tai että siellä ei olekaan salamatkustajaa, taitaa täti tulla käymään, oli valkovuodon seassa vähän vaaleanpunaista :(

Elyssei ; onneksi ehdit sisälle nii ei jääny talkkari jalkoihin! :grin tsemppejä ja superliimaa! pidetään peukkuja että ens viikolla kaikki olisi niinkuin pitää.

on: kp30/29.. Ei menkkoja, ei tiputtelua. Huomenna teen aamulla testin.. olo on aika varma että olisi tärpännyt + erinlaiset oireet voisi viitata että on raskauduttu. :smiley-ashamed005 :smiley-angelic001 kuitenkin koitan pitää mielen rauhallisena.. (mikä outo kyllä on ollu koko ajan! ) :eek:

Mukavaa päivää vielä! :)

toivottavasti ei olis menkat elyssei ku on niin paljo lupaavia oireita mut tuosta linea negrasta sen verra mistä kerran mainitsit ni muistaakseni se tulee tokalla kolmanneksella vasta, ainaki mulla kävi näin. toivotaan että näkyis ens viikolla sitten jotain siellä, miluiten vahvat sydänäänet :)

lumikki tsemppiä ja plussatuulia!!! :) meil ois sit la aika samois mahollisest jos täälläki pysyy vuoto pois.

täällä aivastuttaa ja samalla röyhtäyttää ja etoo. onpa ihana yhdistelmä oikeest ku ei tiä mikä on tulossa. ukolle totesin et olin näkevinäni haalean viivan eilen mutta en iloitse ennen ku pisimmän kierron mukaa jäis menkat tulematta eli ootellaa viel sellai 9pvä suunnillee. nännit on kyl niin arat nyt että mut se voi johtuu vaikka mistä. oletan että ois plussa testissä mut en ala testailemaa myöhemmin eli jos ei vuoto ala 9pvä päästä ni sit voi sanoo että plussa se oli ja sit alan laskeskella millä viikolla ois mut la ois siin lokä-marraskuussa näillä näkymin inshaAllah.

Tsemppiä Elyssei!
Lumikki ja Gatusa taitaa olla seuraavat plussaavat :smiley-angelic003

Tuosta linea negrasta kans vielä.Yleensähän se ilmaantuu toisen tai kolmannen kolmanneksen aikana.Kaikillehan sitä ei edes tule.Mulla tuossa edellisessä raskaudessa ilmesty jotain yhdeksännen viikon paikkeilla ja nyt muutama päivä sitten.Mulla varmaankin johtuu aikanen näkyminen siitä että oon kalmankalpee joten kaikki pigmentti muutokset huomaa heti :grin Tosin tällä kertaa saattaa johtua ihan vaan jostain hormooni häiriöstä,en uskalla uskoo että olis tärpänny..Stressikin(jota on ollu ihan tolkuttomasti) saattaa selittää mun oireet :rolleyes:

Kiitos satsa, lumikki ja gatusa! (:
ja tuosta linea negrasta että kaverilla oli ilmestyny jo ennen plussausta ja sukulaisella oli ilmestynyt n.rv5-6 aikoin.. Ja kun tosiaan itellä ei ole mitään hajua kuinka pitkällä voisi olla kun viime kuukautiset oli todella oudot ja lyhyet ja monesti ensimmäiset ja toiset kuukautiset saattaa tulla vaikka oliskin tärpännyt.. Niinkun kaverilla kuukautiset oli tullut 5kk asti.. Että voi olla että on jo joulukuussa tärpännyt never know (:

Mutta hyvää päivänjatkoa kaikille, itellä yhtäkkiä tosi energinen olo ja tekee mieli tanssia :D taidan lähtä käymään pienellä kävelyllä ja sitten viltin tekoon (:

elyssei ihmiset on niin erilaisia, jotkut saa aiemmin ku toiset ja mitä menkkoihi tulee ni oon kuullu ja lukenu tapauksista et pari viikkoo ennen synnytystä vast käyny ilmi että on raskaana joten ikinä ei tiä. :)

niin juu piti jo pari päivää sit antaa teille tiedotus että kevät lähestyy pohjolaa, kurkiauroja nähty täällä suuntaamassa pohjoiseen päin eli ovat lähteneet liikkeelle nyt täältä etelästä tein suuntaan :) meillä auringonkukat, sipulit, perunat ja pinaatti kasvaa sen ku kerkeää, sää on ihanan lämmin ja aurinkoinen :)

Kurkia odotellessa! :) Täällä kyllä motari puhtaana lumesta, aurinko paistaa niinkuin keväällä ja linnut tsirpittää :) Oishan tuo kunnnon talvi ollu kiva mut eipä se mittää.. jos nyt sitte sitä kevättä kohti kuitenki ja toivoa pitää ettei tule mitään takatalveja! :)

Olishan se aika hurjaa pari viikkoo ennen synnytystä saada tietää olevansa raskaana :grin Eipä tarvis piinailla ja kuumeilla!

Täällä ei näy aurinkoa, mut keli on kuitenkin jokseenkin keväinen...

Gatusa, kunnet suoraan tehnyt testiä aamupissasta?

Elyssei, hitto, toivottavasti nyt kuitenkin selkiis jotain.

Tulipa nyt tututstuttua tähän uuteen applikaatioon, latasin padille tämän ja sitä kautta kirjoittelen^^

Omanapa: kolmas teropäivä, eilen nipisteli vattaa hieman enemmän ku normisti, josko siellä nyt jotain tapahtuisi. Tujua on ku nappaa sen 20mg naamaan päivässä.

Sent from my iPad using Vau Foorumi

juu en tehny ku en mlttan oottaa ja toiseksee normist kierto ollu 32pvä, ei ollu välivuotoikaa joten aattelin et kierto ois normi ni ois ollu sen viikon myöhäs jo. mut näköjää jonki verra pidempi kierto.

Gatusa.Toivottavasti viiva on tummempi viikon päästä tai koska nyt sit uudestaan testaatkaan..mä pidän kaikki peukut ylhäällä et saat tumman viivan.. :)

Lumikki.Kyllä nyt kuulostaa niin lupaavalta et sieltä taitaa tosiaan se plussa tulla.. :) tsemppiä huomiseen.. :)

Elyssei.No voi vitsi kun siirty vie noin paljon mut mä pidän peukut ylhäällä et saat sit viikon päästä positiivisia uutisia.. :) ja onneks talkkari vältty oksennuksesta.. :)

Satsa.Taitaa sielläkin olla aika hyvältä kuulostaa et olis plussa tulossa..TSemppiä ootteluun ja plussa tuulia puhaltelen sinne päin.. :)

Madh.Toivottavasti nyt toi kuuri tehois ja alkais ne menkat sie...

on.hei kysyisin semmosta et tarviiko tälläses tilantees tehä jotain varmuus testiä vai voinko luottaa et kaikki on nyt ok ja tullu tai tulee ulos itestään??? nyt ois sit kp.3 ja itseasiassa nää menkat oli kivuiltaan laimeemmat ku normit...se vähän ihmetytti ku ootin kivuliaampia mut kai se on normii...täytyy laittaa tilaukseen ovistestei ku ei oo yhtään enää jälellä..kyllä tää mieli ala vaan on kummasti paratunu maanantain jälkeen.. :) eli uutta kohti.

tsemppiä kaikille... :)

loora: pahoittelut keskeytymiseen. pysyvä plussa sullekin vielä suodaan!!! joten onnea uuteen kiertoon!!!
gatusa: onnea hailakasta plussasta ja tarrasukkia paaaljon!!! kiitos tiedosta! ihana kuulla että kurjet lähteneet tänne päin. rakastan niin syksyä ja lintujen muuttoa, tulee sellanen haikea fiilis!!! on niillä vaan pitkä matka :)
madh: hui, tupla annos teroja :) mulla kukkis varmaan joka kohta tuon annoksen jälkeen.ovis ja tärppi onnea!!!
elyssei: toivottavasti tuo punanen vuoto jotain muuta kun sitä ikävintä. voi että sun pahoinvoinnin suhteen. järkkyä! :)

on. nyt käyty lääkärissä. ultrassa ohuet siistit limakalvot, kummatkin munasarjat monirakkulaiset ja lääkäri mietti että näinköhän munasolu irtoaa noista :) viimeisimmästä vuodosta epäili että olis voinut olla varhain keskeytynyt raskaus ja aiemmastakin oireiden perusteella myös. no ei se mua haittaa kun en raskautta ole itse saanut todettua. nyt aloitetaan huomenna metforemin syönti eli diabetes lääke jolla olisi kuulemma positiivisia tuloksia monirakkula oireyhtymän kanssa eli taas suuremmat mahikset tulla raskaaksi. kävin verikokeissa jossa varmistettiin ettei raskaus hormonia ole. huomenna saan tuloksen ja viikon päästä metforemin aloituksesta jotkut verikokeita jossa katsotaan ettei tuo metforem laske mun verensokeria tms.. kp 12-14 kontrolli josta lääkäri haluaa nähdä kuinka ovuloin, se vasta seuraavassa kierrossa ellen nyt tästä kierrosta raskaudu. ja sitten kp 21 verikokeita jossa prolaktiini ja progesteroni ainaki. jos nuo ei auta niin sitten clomit :) ja kaikki tää omassa tk:ssa :) noihin clomien saantiin saatan joutua käymään sairaalassa hakee reseptin mut ainaki yritetään jos se sais reseptin kirjoitettua kun se vasta erikoistuu johonkin erikois alaan jotta voi sitten kirjoittaa... en mä tajunnu :)

onko teillä kokemusta tuosta metforemista, pahoinvointia se vissiin ainaki aiheuttaa...?

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Muokattu viimeksi:
loora eipä sun tartte välttämättä uusia testejä tehä jos iha alussa meni kesken. voitha sä yhellä r-testil kattoo onko sulla viel hcg:ta jäljel jos haluut varmistaa. kiitos tsempistä muuten :)

Kiitos kaikille ja tsemppiä ja tarrasukkia ja plussatuulia!! (:
Lucky87: itelle joskus gynessä puhuttiin monirakkulasarjoista.. Osaatko sanoa millaset kustannukset sulle nuista tulee kun tk:ssa käyt?

On. Huomasin että tuo oma linea negra on vähän tummunut ja nyt on ihan kokonaisena viivana kun aikasemmin ei yltänyt ihan napaan asti mutta nyt on napaan asti ja lähteny vähän navasta ylöspäinkin.. Aloin panikoida noista menkoista kun aika normaalit, on kyllä niukemmat mutta tämän vuoksi aloin sitten googletella.. Ja tosiaan oma pikkuinen ajatusmaailma joutu kokonaan uusiksi että voisinko olla kuitenkin raskaana ja kuinka pitkällä sitten olisinkin :0 ajattelin että linkkaisin yhden minkä löysin...

http://m.vauva.fi/mobiilikeskustelu...i_olemassa_ihmisia_joilla_on_tullut_ku/sivu/1

Joten enään en ole varma yhtään mistään.. Pää ihan sekasin ja innoissaan mutta peloissaan samaan aikaan, onneks kaveri tulee käymään ja ehkä pystyn rauhottumaan vähän :|

lucky hyvä että sait selvyyttä tilanteeseesi, toivottavasti saat lääkkeestä apua ja saat pian pysyvän plussan ja pienokaisen. juu kurjet ja muut on alkan siirtymää sinne suunnalle joten kevättä odotellessa :) juu toivotaan että mun mahdollinen plussa minkä tänäänkin olin näkevinäni siinä eilen illalla tehdyssä testissä vahvistuis ja kaik menis hyvin, 9pvä ja saa tietää mikä on lopullisest tilanne mut jos vuoto sillo alkaa ni hypin seinille ku sit kierto ois jotai 28 ja 48 pvä:n välillä.

elyssei josko sitten jotain on siellä tapahtunu, ootko tehny testiä vielä? toivottavasti saat ensi viikolla sitten kuulla hyviä uutisia neuvolassa :)

Takaisin