Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä en menkkojen vuoks syö buranaa vaan mul on hammas tulehtunut. Koitin parasetamoolia ottaa mut se ei auta.

Niin ymmärsin kyllä :) Jos ei paracetamolista ole hyötyä niin silloinhan sitä buranaa on syötävä. Tuskin siitä noin kierron alussa on muuta häikkää kuin tosiaan voi estää tai myöhästyttää ovulaatiota. Mutta siis sillä lailla että jos se ovulaatio tapahtuu ja hedelmöittyminen niin alkukierrosta syöty burana ei vaikuta kiinnittymiseen tai lapsen terveyteen.

Siulle on annettu varmaan jotain spesifistä tietoa sitten sinun tilanteen perusteella. Yleisohje on, että buranaa saa syödä toisella kolmanneksella. Mutta ei ensimmäisellä tai viimeisellä.

Piti tulla törkkäämän nenä tähän burana keskusteluun. Itse kärsin kovista nivelkivuista/tulehduksista ja minulle ohjeistettiin esikoisen raskauden aikana, että buranaa voi syödä toisen kolmanneksen aikana. En muista mihin voi vaikuttaa alkuraskaudesta, mutta loppuraskaudesta voi vaikuttaa sydämen rakenteisiin. En tosin uskaltanut sitä syödä ollenkaan, kylmägeelin avulla kärvistelin :) tuskin syön tässäkään raskaudessa.

Lumikki! Kuulostaa tosiaan lupaavalta, mullakin kivut alkoi oikeaan aikaan muka menkkoja enteillen, mutta pahimmat krampit jäi puuttumaan :signs003

Kaikille tsemppiä ja plussatuulia!! (:
Kiwibirdin kopioima oirelista kyllä on ihan täyttä mun elämää :/

On. Tänä aamuna kun heräs niin sai heti juosta vessaan oksentamaan, söin ja taas uudestaan, en kyllä tällaista aamua odottanut.. Ollu kauheen uupunut ja väsy ja kyllä turvottaa! Ja ilmaa mahassa vaikka muille jakaa vaikken oo mitenkään erillälailla syönyt kuin ennenkään.. Nännitkin ihan innosta piukeena ja tummunu O.o Ja kun kävin tuossa suihkussa niin huomasin haalean linea negran :O O.o voisiko olla kumminkin joku tuolla masussa :O (: ihan kun en ollu uskoa silmiä ja ajattelin että onko näköharha niin otin kuvan ja lähetin kaverille että onko siinä oikeasti haalea viiva ja kyllä oli :O kyllä jänskättää, huomenna se neuvolaan meno, toivottavasti tulisi positiivisia uutisia (:

Muokattu viimeksi:
Täällä on juteltu taas palj0n. Plussatuulta kaikille! ++++++++ Ja jo raskautuneille muuten vaan onnellista odotusta :dance011

on: hiukka enemmän turvottaa kuin normisti, sen huomaa, ei mulla muuta oirehtelemista (jos alkais oikeen miettii niin varmasti ois mutten lähe siihen touhuun enää) ellei kotiin sängynpohjalle vetäytymistä jo muutamaks päiväks lasketa. Mutta niinhän se on että kaikki on selitettävissä kaikella ja blaa blaa eli en siksi tutki itseäni. Aion kyl testata tuota valion greippimehua, ostan ens kuun alussa heti. Mä niin rukoilen että oispa tärpännyt, en tiedä miten kuuluis olla, on niin :confused013olo. :smiley-bounce022 tänään jäljellä 14 päivää raskaustestin tekoon, ellei täti tuu 8-10 päivän kuluttua eli 5-7.3.
Kyllä, olen tehnyt laskelmia ja 8.3 on jo dpo15 sitte. Saas nähdä! Raskaustestejä on valmiina. Toivotaan parasta, pidättehän peukkua :signs001

kiitos tsempeistä, mein vespa hajos 18km mein asuinkaupungista keskellä ei mitään, käveltii sellai 6km ja tuntematon henkilö pysähty ja otti meidät kyytiin, ajo ihan kotiovelle mashaAllah. ootan et ukko hakee esikoisen ja inshaAllah käy apteekissa hakees testin mulle että saan selvyyden.

elyssei tsemppiä neuvolaan :)

Taisivat sanoa, että nykyisten tietojen mukaan saa käyttää just sen ekan ja tokan kolmanneksen. Itse en ehkä ihan varuille ottaisi. :)

Näin sanoivat siis ekan tuulimunan kohdalla, kun eivät olleet vielä varmoja edes siitä, onko tuulimuna vai normaali raskaus. Jokainen tietty toimii parhaan varovaisuuden mukaan, näin itsekin tekisin. :)

Paljon on taas tapahtunut sitten viime kirjoittelun. (Olisi se kiva jos joskus olisi kotona esim. iltapäivällä. Ja vapaapäivinä aika taas menee niiden asioiden tekemiseen mitä ei ole saanut tehtyä töissä ollessa.) No kun kerran pääsin omanapailun alkuun niin kai sitä voisi kertoa että käytiin tänään lääkärissä ja saatiin kuulla pikkuisen sydän äänet. <3 Siellä se jyskytti 160 kertaa minuutissa ja teki meistä onnelliset ja varmemmat odottajat. ^^ Viimein varmistus että joku siellä todella elää ja kasvaa. Väsymyskin alkaa olla helpompi ja vapaapäivinä löytyy oikeasti energiaa tehdä jotain.

Onnea kaikille plussanneille! Teitä oli niin monta että en laiskana ala luetella, varsinkin kun kuitenkin unohdan jonkun. Lähetän siis kaikille tasapuolisesti tarrasukkia.

Paljon tsemppiä niille joilla ei ole vielä onnistanut. Varsinkin Looralle, pahoittelut kun jäi noin lyhkäiseksi. :( MadHille ja Gatusalle hätistelen tädin niin pääsisivät tuosta piinasta. Kurjaa kun se ei löydä sinne minne pitäisi. Pidän peukut pystyssä että saatkin plussan Gatusa. Olisi jo sinun aika saada toinen lapsi. Jos ei plussaa kuitenkaan näy, toivottavasti pääset pian lääkäriin. Muillekin piinailijoille pidän peukut pystyssä että pääsette liittymään plussa-aaltoon. Jännään teidän puolesta ja luen joka päivä uudet viestit vaikka en juurikaan kirjoittele. Ai niin, tervetuloa uusille.

Greippimehuihin voisin kommentoida, että mulla ei tainnut olla apua. Useamman kierron join kunnes lopulta luovutin ja plussa sitten tuli muutama kierto sen jälkeen. Monille muille siitä on kuitenkin tainnut olla apua, joten eiköhän sitä kannata kokeilla. Foolihappoa on vaikea saada ravinnosta tarpeeksi, joten lisän syönti on kannattavaa. Ja sen syönti kannattaa aloittaa jo yritysvaiheessa.

Musta tuntuu että mulla oli paljon muutakin sanottavaa, mutta en muista enää mistä. Ehkä vain lopetan höpinän ja vien tyhjän puurolautasen pois.

Peukut täälläkin pystyssä Gatusalle ja kaikille muillekin :signs003
Voi että Vargynja,ihanampaa ääntä on vaikee kuvitella :Heartred Eiköhän sitä vielä jonain kauniina päivänä pääse itekin kuulemaan :)

sain testin ja ootan hetken ennen ku teen sen, en malta oottaa huomiseen ku on sellasen viikon verran myöhässä. luulin että oli viikon verra jo myöhäs mut näköjää ei olekaa olin näkevinäni super hailakan viivan mutta silmät voi tehä kepposia. kattotaa että tuleeko menkat vai ei...

onnea tuhannesti vargynja hyvistä ultrakuulumisista :)

Muokattu viimeksi:
bluerose kuule mun piina jatkuu, tein testin ja olin näkevinäni super hailakan viivan tai sit oli viivanpaikka. en tiä mikä on kierto edes. ootan et alkaako n. 9pvä päästä sit menkat eli jos ei sittekää ala ni voin sanoa että on positiivinen ollu :) mähä en päässy lääkärii ku 10km ennen lääkärin sijaintikaupunkia hajos vespa ja jouduttii käveleen sellai ainaki 6km ennen ku kukaa pysähty auttaa meitä kunnolla, eräs mies pysähty, otti kyytii meidät ja vespan ja ajo melkei toisesta kaupungista meidät mein kotiovelle.

Takaisin