Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Elyssei, koita ottaa ihan iisisti tutkimukseen asti, (niin koskas sulla se on?) kaikki oireet kuitenkin on selitettävissä myös muulla kuin raskaudella. Tietty toivon että mieluummin raskaana olisit, mutta ehkä sun kannattaa jättää kropan seuraileminen ja oireiden miettiminen joksikin aikaa. Kroppa menee tosi helpolla sekaisin jos liikaa miettii ja pohtii ja sitä kautta jonkun verran tulee sitten stressiäkin.
Alavatsakivut on selitettävissä jos jonkin moisilla asioilla, ja on luonnollista et jotain nippailua tms tuntuu ihan kellä vaan. Repäisyt sit taas selitettävissä monellakin asialla muullakin kuin raskaudella, mut sitä varten on sit ne tutkimukset.
Oireet on mitä on, eikä raskauden oireisiin lukeutuvat asiat aina tarkoita itse asiaa. Varhaisessa vaiheessa ei välttämättä ole joillain oireita ollenkaan.

Ps. Ennen ovista nipistely luultavimmin on follin kasvamisesta, oviksen aikaan oviksesta ja oviksen jälkeen kohdun limakalvon kasvamisesta.

mikä se foolihappo on? Mistö sitä saa x) kyslee taas tyhmä..ens viikolla vissiin tärppipäivät, ei tafkkaa tietoo epäsäännöllisest kierrosta..ei ollu rahaa ovistesteihin...höh...
peittoi on heiluteltu tasaiseen tahtiin :)

puspus kaikille <3

MadH91: missä, miten ja paljon kustantaa näiden fsh ja lh testaaminen? Kun joskus munasarjakuvauksessa reilu 3-4 vuotta sitten sanottiin että jonkinlaista häikkää on että ehkä rypälesarjat, ei alkanu testailemaan sen enempää mitään kun sillon olin sinne 20v alapuolelle että olin kuulemma liian nuori edes miettiäkseen asiaa.. -.-'
Ja toki koitan kokoajan olla ajattelematta enkä varsinaisesti seuraa oireita ja kroppaa, ainoastaan turvonnutta masua ja tissejä ja nännien outoa muuttumista mutta muuten oireita en mieti, aina kun tapahtuu jotain, esim nippailee, pahaolo iskee, maha kuplii tai jotain niin hetkellisesti tulee takas mieleen.. (:
Ja keskiviikkona siis tutkimuksiin ja ultraan ja siitä jatkotutkimuksiin jos ei löydykään mitään.. (: :/

Elyssei, kävin yksityisellä, maksoi satasen pelkät verikokeet. Ultralla selviää kans pco mahdollisuus. Lähete niihin tietty tarvii, ja sen saaminen makso satasen, kilpparikokeet ja prolaktiini kans satasen.
On ymmärrettävää et mahdollisuus tulee mieleen kun kroppa muistuttelee itsestään, hormonit on mitä on, ja ne sen kaiken aiheuttaa. Itellä rintojen arkuus ja vatsan nipistely ja etova olo ei olleet raskautta, selittynee hormonihäikällä ja stressillä. Jos alavatsakivut mietityttää, niiten kans lääkäriin aina. Jos on enemmän kun normaalisti.
Koita jaksaa keskiviikkoon, eiköhän sit viimeistään jatkotutkimuksissa selkiä jotain . :)

Bluerose: mä otan purkista sitä foolihappoa :) Kun kuulemma sitä ei tarpeeksi saa luonnon tuotteista. Eli käytössä mama vitskut.

On: oviksen pitäisi olla käsillä näinä hetkinä ja talletuksia tehty. Vähän kuitenkin sellainen olo et taitaa jäädä tärppi tulematta, kun ei oo ollu niin selkeitä ovisoireita kuin aiemmin. Testejä en oo tehnyt enkä aiokaan ellei ole pakko. Harmitus kun mies tuli just eilen korkeaan kuumeeseen :( Toivottavasti ei tartu muhun.

Tsemppiä kaikille ja plussatuulia :)

Elyssei Kuten MadH tuolla noista nippailuista selittikin niin mulla on kans oviksen aikaan ja noi luultavasti kiinnittymiskivut kesti yhden päivän kivuliaina,seuraavana päivänä sellanen kuumotus vattassa.Mutta noikin on erilaisia kaikilla,eihän kaikki edes tunne mitään :)
Bluerose Mulla kans mama vitskut käytössä.Foolihappoo olis hyvä ottaa jo yrityksen aikana.
On: Linea negra tummunu yön aikana,leukaan pukannu finnejä,nännipihat suurentunu ja tummunu,tissit kipeet ja raskaat.Muuten olo on hyvä.Toiveita herättää mutta sen verran km jätti jälkensä etten uskalla vielä iloita..Muutenkin tässä vaiheessa vielä suuret mahdollisuudet tädin tulemiseen joten olen vaan ja odottelen mitä tuleman pitää sen kummemmin stressaamatta :cool:

Täälläpä on jotenkin apeat fiilikset. Tsemppiä ja voimia kaikille! Ja plussatuulia!

Meillä täällä mies järjen äänenä rauhoitteli mieltä ja päädyttiin kompromissiin noiden mun pohdiskelujen kanssa. Ei yrittämällä yritetä nyt sitten ainakaan pariin kiertoon muttei kyllä ehkäistäkään. Eli tulee kun tulee jos tulee jne. Yritän siis pitää ajatukset noissa koulujutuissa ja keväässä ja kaikessa muussa. Täälläkin siis varmaan hetken vain taustailen. Ja pidän peukkuja teidän kaikkien puolesta!

Freyja, jos yhtään lohduttaa niin kuume itsessään ei tartu. Se mikä sen kuumeen nostattaa voi tarttua.
Kuume on kehon puolustusmekanismi, eikä tarttuva tauti. :)

Ja pitikö Satsan mainita nuo leukafinnit. Oma leuka on kuin mikäkin perunapelto tällä hetkellä. :/
Meillähän ei siis yritystä ole ja mennään keskeytetyllä, mutta ystävänpäivän touhuilut ja niihin aikoihin osunut ovilaatio nostaa turhia haaveita. Etenkin kun mukamas oli kiinnittymisvuotoa (voi olla muutenkin vain tuhruilua munasolun irtoamisesta tjsp), leuan finnit ja aristuneet rinnat.

Viikko vielä ja joko alkaa menkat tai ei. Turhauttaa itsräkin kun en saa ajatuksia suljettua pois päästä.

Sori Nuppu :grin Aika samoissa mennään,mulla ois yheksän päivää menkkoihin :rolleyes: Sehän se on vaikka kuinka yrittää ottaa iisisti niin silti ajatukset välillä palaa siihen entäs jos..

Heipä hei kaikki ihana leidit! Täällä onkin paljon juteltu! :) En ole konelle päässyt moneen päivään,koska mies on pakertanut opparin parissa monta tuntia päivässä (mikä on hyvä tietenkin) mutta harmittaa kun en ole päässyt tänne teidän kanssa pölisemään.Kännykällä olen lukenut teidän juttuja,mutta sen kanssa on niin ärsyttävää kirjoitella,kun on niin pienet "näppäimet" :D

ON: kp 10 ja clomit aiheuttaa "ihania" hikoilemis kohtauksia yöllä sekä päivällä. Hyi olkko. Mitään muita oireita ei olekkaan :) Valkkari on lisääntynyt huomattavasti. Eilenkin lorahti housuun niin,et luulin nyt alkaa vuoto tj :/ Näin untakin,että menkat alko nyt jo. Kamalaa :D Luulenpa,että ovis on sieltä piakkoin tulossa.Yritän yhäkin olla tikuttelematta,mutta katotaan kuinka kauan maltan olla ;) Tissit ovat ihan normaalit,eli niistä voisi päätellä,että ei ainakaan vielä ovis ole ovella kolkuttelemassa.Vatsaakaan ei nipistele sen kummemmin.Mutta pupuilut jatkuu normaalin tapaan, Ja tässä kierrossa jätän primot ja otan Luget tilalle.

Mutta niin...PLUSSANNEILLE OIKEIN PALJON ONNEA jos olen unohtanut :) <3 ja oviksen metsästäjille oikein hyvää metsästys onnea ;)

tänään sit kp.1..... :( verta tulee ja verihyytymiä...mikseise voinu kiinnittyy.....muutenkin masentaa viikonpäästä töihin paluu..

MadH91: tässä ihan hyvällä mielenrauhalla keskiviikkoa kohden, kun saa ajatukset pois, aloitin taas ison virkkausurakan, hyvä neuvo muillekin joilla mieli ei meinaa saada rauhaa, pientä näperrystä niin unohtuu ressi (:
Satsa: ovis nippailut itellä ainakin on ollut erilaiset, enhän muuten edes muuta vaihtoehtoa ajattelisi :D tosi paljon tsemppiä! Peukkuja! (: itellä on ollu aina joku kiintymys linea negraan ja haluisin itelle sellaisen kun/jos olen raskaana (:

On: luulin jo tänään että kuukautiset olis alkanu kun tuntui lorahukselta mutta outoa valkkaria vain.. Noh mielummin sitä kuin verta (: toivottavasti ei tulis vuotoa ollenkaan (:

"Ihanaa" että muitakin finninaamoja löytyy. Mun naamani ei ole ikinä ollut näin kamala, kipeitä ihonalaisia ja myös "valkopäisiä" finnejä siellä täällä, aivan joka puolella naamaa. Samoin rintakehä ja yläselkä kärsii kukinnoista. Millä näitä saa vähennettyä?! Ihan selvästi hormoniperäisiä on, leuka ja ohimot pahimpia paikkoja joissa jatkuvasti on isoja finnirykelmiä. Iho on niin kuiva ja hilseilevä ettei kestäisi yhtään meikkiä (näytän nahkaa vaihtavalta eläimeltä...) mutta ilman ei voi olla edes kotona kun itku meinaa tulla kun katsoo peiliin. :sad001

Toivottavasti itestä ei ainakaan kauheaa finninaamaa tuu,, tsemppiä teille joilla näppylöitä on! (: puhuu entinen aknea kärsinyt :D

Itellä ainakin hormoonit pistänyt luomia tulemaan! Naamaankin tullu 4pv sisällä 6 ja käsiin yhteensä toistakymmentä :/ siis tosiaan oon pitäny laskentana säännöllisesti just iho ongelmien takia..

Loora84,suuret pahoittelut että kävi niin!

Mulla tulee finnejä ennen menkkoja,ja muutenkaan en enää jaksa luottaa mihkää oireisiin,koska menkat ja jopa ovis tekee mulle kummallisia oireita.

Nyt mulla oli kummallinen kierto,kaksi ovisplussaa väliä noin 13 pv...mut jälkimmäisestä joka tapahtui vasta kp 25,sain kauheet kivut,joten silloin vsta varmaan irtosikin.Nyt on kp 28 eli varmaan jku 40 päivän kierto tulossa.tota toista ovistakaan en ois tajunnut,kun oottelin jo et ois voinu tuntuu vaikkapa alkanu raskaus,jos ois tärpännyt,mutta huviksee ovistesteillä tein ja katoin että mitä hiisii,plussaa pukkaa,ja sit varmistin digillä tuloksen (joku muukin oli käyttänyt tätä kahden testin menetelmää) :D
Joten cb digi ku hymyili perjantaina niin olin ihan hajoomassa...en mä kp 25 mitää plussaa ovistestiin ois halunnut.Mutta näin nytten.
Mun normaalikiertohan on noin 32,joten jos mulla alkaakin ny menkat,niin sitten mä hepaan ihan totaalisesti.

ps.luinkohan vissiin 20 sivua "teitä",vähän pomppien.Unohtunut tää ketju lukee kun tuota pidemmän kaavan kuumeiluu luen.

Takaisin