Raskaaksi 2014

Kyllä sen Mimmu kesti, muistellen joulua 2012 :D Tosin olin niin turvoksissa joluna että olin melko varma että mua ja kinkkua ei erottanut :wink

Me ollaan ukon kanssa pohdittu että käytäs tuolla Tallinassa vähän vanhankaupungin joulutorilla, toki minimies tulee myös mukaan.
 
Täälläkin jouluhössötetään tavallaan. Ja lapset on tuoneet asiaan ihanan uuden mausteen :) Ei vietetä ikinä (tai no ainakaan ei ole käynyt mielessä) kotona, vaan kokoonnutaan kotiseudulle perheen pariin. Täällä valmistelut keskittyy jo nyt lasten joulukalenterin ideointiin ja sieltähän tippuu ihania pikkulahjoja tontuilla joka päivä. Ollaan menossa erilaisiin tapahtumiin (joululaulut, joulumarkkinat, koiramäki) ja konsertteihin (titi-nalle, muumit, oopperan balettiin) ja onhan se vaan mukava viettää aikaa yhdessä. Jotain liikunta-aktiviteetteja pitää vielä ideoida - luistelemaan ja varmaan joku päivä SnadiStadiin sekä huimalaan jos on huono sää. Muita lahjoja ei kovin ostella, kun ne joutuisi kuljettamaan kahteen suuntaan aattoa varten ja takas.
 
larissa jep en mä aijo hakea mitään ehkäisyä ne kun muutenkaan ei meikäläiselle sovi.. Mut taukoa taidan nyt oikeesti pitää kuumeilusta ja täältä.. Varmaan tekee ihan hyvää :)
Taidan kuitenkin odottaa että ne menkat alkaa,
Mutta voipi olla että meikäläistä nyt ei kauheasti näy täällä. :)
Plussatkaahan te naiset ihan jokainen sillä välin! :Heartred



Tein päivän hyvän työn ja kun lähdin koiran kans aksaan jolkotteli meidän tiellä jonkun koira. Otin sen autoon kävin aksaamassa ja vein sen omistajilleen olivat kovin iloisia.. Ja onneks meil on tosi mukavia naapureita kun neuvoivat kenen koira se on. Oli viime kesänäkin karkureissulla kuulemma. :)
 
Voi, minäkin niin rakastan joulua... Tunnelmaa, joulusaunaa, aikaa perheen kesken. Ja myöskin lahjoja :smiley-angelic006 Niin niiden saamista kuin antamistakin! Mikäli nyt ois tärpännyt, niin ainakin tuleville isovanhemmille ois ihana lahja valmiina, kun kriittiset 12 viikkoa tulisi täyteen sillä viikolla:angel8
 
ai niin se joulu...
minusta on tullut pikkuhiljaa siinä mielessä anti-jouluihminen,että suorastaan ..tuttaa se lahjamainonta,ja se manipulointi lapsiin kohdistuen,että halua tätä halua tuota.Minä laitoin jarrut pohjaan muutaamia vuosia sitten.Korttien lähettelyt lopetin jo aikaa sitten,soitan tai tekstaan tai nykyään jaan facessa joulun toivotuksia.
Lapsille oon tehnyt joulukalentereja,sellasii taskukalentereja.Nyt kun ne alkoi jo puhua millaisia suklaakantereja haaluuvat,totesin että ok,on aika miettiiä mitä tänä vuonna teen.Runoja,arvoituksia,tarroja,joskus naamikätkö...yhtenä jouluna meillä oli Titti-tonttu joka saunaan jätti kirjeitä lapsille.Koko joulukuun Titti kävi kirjeenvaihtoa lasten kanssa :wink Se oli hauskaa ja muksut muistaa sen vieläkin.

Mutta joo.Viime jouluna mä pääsin kai yli siitä joulu-ahdistuksesat.Me tehtiin muuttoa samaan aikaan,olkkari oli täynnä muuttolaatikoita mutta silti mä innoissani tein kakkuja pipruja torttuja,olin koristellut kodin jne,eikä mikään ahdistanut! Totesin että hei tästä voi selvitä hengissä.2-3 pakettii oli lapsille,kerroin heille jo hyvissä ajoin että lahjoja ei juurikaan kannata odottaa,pilasin siis joulupukki uskon (tosin nyt 6v puhuu taas joulupukista joten tiukassa se on)

Minä olen siis koittanut myydä joulun meidän tyyliin niin,että se on ihana lämmin juhlapäivä,jolloin nautitaan kauniista valoista,kynttilöistä ja ihanista ruuista ja nautitaan että saadaan muutama kiva lahja.Ei mitään pukki-hypetystä.Toisaalta emme käy kirkossakaan,vaikka olen tavallaan haaveillut siitäkin.Mulla on vähän kompleksinen suhde kyllä jouluun :grin
Lapsuuden joulumuistot on parasta ikinä,ja sitä samaa tavoittelen omaankin kotiin- muistoni jouluista,leikin kuusen alla uusilla leluilla,hain välillä keitiöstä piparia ja suklaata,käytiin mummoloissa.Ihan mahtavaa.Ja äiti ja iskä oli kotona :Heartbigred
Sellaseen fiilariin haluan omanikin ohjata.

Mun vanhemmat on olleet meil yleensä joulun mutta viime vuonna ei olleet,en muista oliko siski että sisko meni kotiin...en ny muista miksei ne kaikki voineet tul meille sitten...

Tänä vuonna uusiksi sitten.Vielä on ihan hyvät fiilarit ja mulla on jo yks "jouluvalo" roikkumas katosta
 
Granger: olipas pitkät menkat :eek: mulla nyt kp10/30-37 ja eka kostea päivä. Tähän asti ollu kans kuin sahara.. Touhut on jääny tästä kierrosta vallan... Mies tulee to-pe yönä takas kotiin niin josko sitten :wink toivottavasti ehtii vielä sitten, womanlog näyttää ovista vasta ens viikon torstaille eli toivotaan että pitäis paikkansa eikä ainakaan olis ennen lauantaita :D
 
Voi joulu :Heartred kiva että muitakin joulu ihmisiä. Minä rakastan joulunaikaa! En lahjoja tms. Vaan sitä tunnelmaa. Tänä vuonna saadaan omaan kotiinkin kuusi, kun ei asuta enää 3 kerroksessa hissittömässä talossa :)

Nuuhku toivottavasti saat stressi leveleitä alaspäin. Toivon sinulle sitten ylläriplussaa :)

Silv millainen on tuo womanlog? Onko siitä versio androidille?
 
mulla ehkä sitä joulufiilistä syö sekin että viimeiset ööö7 vuotta oon ollu töissä jonkun osan joulusta. Uusi vuosi taas on mun ihan suosikki, usein järjestän sellaset illalliskutsut kavereille, jos ei just oikeana päivänä niin joku sopiva kun ei ole töitä. Se on jotenkin aina sellai uuden alku ja siksi musta niin ihana
 
Joulusta olitte puhunut, mietin että olisipa kiva antaan vanhemmille lahjaksi ultrakuva joululahjapaketissa :)

On: tänään kohtua on nippaillut ja kramppaillut, mitähän sekin sitten tarkoittaa? Kp 20/28-32 dpo 8.
 
Sabetti: kätevä mun mielestä kun oireet ym saa kaikki merkattua ylös, ei oo enää seinäkalenterissa punaisia täpliä menkkapäivinä eikä ihmeellisiä muistiinpanoja oireista puhelimessa :D sisko otti sen kans käyttöön mut vähän eritavoin kun mä; "nyt tiedän millon en ainakaan harrasta seksiä" :D androidista en tiedä... :eek:

Muoks. Niin ja tällaselle kielitaidottomalle hyvä kun ei jokaista sanaa tarvi etsiä sanakirjasta :D
 
Kiitti Silv. Tollanen ois kyllä kätevä. Tällä hetkellä jääkaapin ovessa seinäkalenteri ja siellä merkintöjä. Vieraiden tullessa pitää aina piilottaa :D
 
Voi teitä! En mä kokonaan katoo! Ja täytyy tääl kuiteski käydä välillä kattomas teidän plussia! :wink
Jos nyt sen aikaa ainakin sais taukoo pidettyä että sais tän kierron kohilleen.
Mutta ootte te naiset vaan niin mahtavia tsemppaajia! Kauheelta tuntuu täältä taukoa pitää mut veikkaan että se auttais aika paljon. Ja kyllä mun tulee teitä kans kova ikävä! Te vaan ootte niin parhautta!
Täytyy keskittyä johonkin muuhun nyt :) ja käyn vaan kurkkimassa täällä. Kirjaudun ulos oikein sitä kun en oo tehny piiiitkään aikaan :wink
Toivottavasti muistan salasanan jotta von tulla toivottaan onnet plussista! :)

Ja nyt niitä plussia testeihin sitten!! +++++++++ :Heartred
 
Latasin ton womanlogin ja sen mukaan mun ovis oiskin ollu 2pv myöhemmin (jos siis muistan sen menkkojen alkupäivän oikein), eli nyt oiskin vasta dpo13. Oireita kyllä oli jo sillon 2pv aiemmin, mut onhan se ovis silti voinu olla vasta myöhemmin...? Sillon se mun verenvuotokin ois sopinu just ovisvuodoks ja kiinnittyminen ois tapahtunu tollon viime viikon lopulla, kun tuli sitä ruskeeta tuhrua....hmmhmmhmm...
 
Minäkin voin suositella tuota womanlogia, se kun pitää kierron tallessa ja saa back-upit palautettua vaikka luuri vaihtuisi. Mullakin on parin vuoden historia jemmassa. Ja nyt oon vielä osannut kirjailla oireitani hieman tarkemmin, niin hyvin se tosiaan näyttää sen miten samalla kaavalla kroppa reagoi pms:n ollessa päällä.

Sen sijaan siitä saman putiikin pregnancy-kalenterista en oikein perustanut.

Silv, mulla oli tosi niukka, mutta pitkä km-vuoto, joten osasin odottaakin nyt näistä menkoista hieman runsaampia. Kunnolla tyhjeni varmasti vasta nyt siis.
 
Granger: mulla taas tuli kerralla kaikki ulos, viime vkon maanantaina alko ja jo ke oli enää tuhrua pyyhkiessä.. Hcg mitattiin verestä torstaina ja oli jo 2.3..
 
Ja azalea: mulla on ton womanlogin ennuste pitäny paremmin paikkansa kun muut.. Toki ed vuoto tuli reilusti myöhemmin kun kalenterissa mut ei km voi ennustaa kukaan eikä mikään.
 
Takaisin
Top