ai niin se joulu...
minusta on tullut pikkuhiljaa siinä mielessä anti-jouluihminen,että suorastaan ..tuttaa se lahjamainonta,ja se manipulointi lapsiin kohdistuen,että halua tätä halua tuota.Minä laitoin jarrut pohjaan muutaamia vuosia sitten.Korttien lähettelyt lopetin jo aikaa sitten,soitan tai tekstaan tai nykyään jaan facessa joulun toivotuksia.
Lapsille oon tehnyt joulukalentereja,sellasii taskukalentereja.Nyt kun ne alkoi jo puhua millaisia suklaakantereja haaluuvat,totesin että ok,on aika miettiiä mitä tänä vuonna teen.Runoja,arvoituksia,tarroja,joskus naamikätkö...yhtenä jouluna meillä oli Titti-tonttu joka saunaan jätti kirjeitä lapsille.Koko joulukuun Titti kävi kirjeenvaihtoa lasten kanssa
Se oli hauskaa ja muksut muistaa sen vieläkin.
Mutta joo.Viime jouluna mä pääsin kai yli siitä joulu-ahdistuksesat.Me tehtiin muuttoa samaan aikaan,olkkari oli täynnä muuttolaatikoita mutta silti mä innoissani tein kakkuja pipruja torttuja,olin koristellut kodin jne,eikä mikään ahdistanut! Totesin että hei tästä voi selvitä hengissä.2-3 pakettii oli lapsille,kerroin heille jo hyvissä ajoin että lahjoja ei juurikaan kannata odottaa,pilasin siis joulupukki uskon (tosin nyt 6v puhuu taas joulupukista joten tiukassa se on)
Minä olen siis koittanut myydä joulun meidän tyyliin niin,että se on ihana lämmin juhlapäivä,jolloin nautitaan kauniista valoista,kynttilöistä ja ihanista ruuista ja nautitaan että saadaan muutama kiva lahja.Ei mitään pukki-hypetystä.Toisaalta emme käy kirkossakaan,vaikka olen tavallaan haaveillut siitäkin.Mulla on vähän kompleksinen suhde kyllä jouluun
Lapsuuden joulumuistot on parasta ikinä,ja sitä samaa tavoittelen omaankin kotiin- muistoni jouluista,leikin kuusen alla uusilla leluilla,hain välillä keitiöstä piparia ja suklaata,käytiin mummoloissa.Ihan mahtavaa.Ja äiti ja iskä oli kotona
Sellaseen fiilariin haluan omanikin ohjata.
Mun vanhemmat on olleet meil yleensä joulun mutta viime vuonna ei olleet,en muista oliko siski että sisko meni kotiin...en ny muista miksei ne kaikki voineet tul meille sitten...
Tänä vuonna uusiksi sitten.Vielä on ihan hyvät fiilarit ja mulla on jo yks "jouluvalo" roikkumas katosta