Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
toivotaan ettet pety elyssei plussatuulia :)

ja täällä vettä sataa ja puut on ulkon tilanpuutteen takia.... :(

GREIPPIMEHUSTA: Valiolla on kylmässä myytävää verigreippi-greippi täysmehua ja se on hyvää! :P Sitä käytin plussakierrossa ja omenaviinietikkaa+foolihappoa :)

Valio Hedelmätarha® verigreippi-greippitäysmehu on raikas, hedelmälihaa sisältävä aamu- ja välipalajuoma. Täysmehujen mehupitoisuus on 100 %. Yhden Valio Hedelmätarha® verigreippi-greippi -litran valmistukseen käytetään noin 2,5 kg hedelmiä. Valio täysmehut ovat lisäaineettomia ja ne sisältävät ainoastaan hedelmän oman sokerin. Valio täysmehuihin on lisätty C-vitamiinia. Yksi desilitra Valio Hedelmätarha® verigreippi-greippitäysmehua sisältää 50 % päivän C-vitamiinin saantisuosituksesta.

ttubu mä olen käsittäny että imetys aika hyvin pitää menkat poissa.Korjatkaa viisaammat jos olen väärässä :grin Tsemppiä ja tärppi onnea!
Elyssei Oireita on tosiaan niin monenlaisia ja jokaisella erilaisia.Mulla tuosta ensimmäisestä ei oikeestaan ollu muuta kun pahoinvointi.Toisesta todella aikanen ja raju pahoinvointi,vesi maistu raudalle,hajut teki pahaa..Toivottavasti sulla siellä on pikkuinen matkassa!
Iissufin Mulla oli kans ekat menkat km jälkeen oudot.Tein myös pari testiä ihan varmuuden vuoks ja negaahan ne oli.Vissiin hormoonit heitteli vielä,oli pahoinvointia ym.Kyllä ne sitten ihan kunnolla alko ja todella runsaina.Kivuliaat mulla on ollu aina mut kyllä se kipu oli aika omaa luokkaansa noissa menkoissa!
On: Mahaa ei enää nippaile,perjantai oli aika tuskaa.Eilen tuntu kun maha olis tulessa.Väsymys on melkonen mut sekin voi hyvin johtua aikasista aamuista kun koirat ei anna nukkua..Lämpö edelleen koholla ja nokka tukossa+närästys ja ilmavaivat :confused:Tällä kertaa stressaamatta eteenpäin,testin ajattelin tehdä vasta ens vkoloppuna.Uskoo ken tahtoo..:rolleyes::grin

Muokattu viimeksi:
Satsa: Kiitos tiedosta. Mulla kans on ihan todella kipeät normaalista mut nyt tuntuu ku olis menkat olis lopullaa ku juuri ei kipuja ole. Kaippa se sielt alkaa hana avautuu tässä päivän päälle:grin

täällä aurinko paistaa. jostain kumman syystä viime yönä ns hyötyliikunta aiheutti mulla suppareita, ukko vähä ehti jo huolestua ku katto ku supparit oli välil kunnollisiaki. katsomme miten käy, alkuviikosta mahollisesti lääkäriin.

Hei osaako joku sanoa kun huomasin vasta äsken että mähän ole syöny vitamiinien lisäksi kokoajan omenaviinietikkaa, mutta siinä on samassa chromea, onko se jotenkin huonoksi? Valaiskaa tietämätöntä tyhmää :D

Elyssei aika mielenkiintoisia oireita.. viittaisivat mun mielestä raskauteen, en tiedä enempää sun taustoista tai että mikä kiertopäivä on menossa jne. mutta todella toivon että olisit raskaana. +
Itsellä ei ole lapsia vielä, mutta joillain täällä on. Edellisissä suhteissa en missään nimessä olisi halunnut lapsia enkä tulla raskaaksi, se olisi ollut maailman loppu.. olisin muutenkin ollut aivan liian nuori silloin. Nykyisin avokin kanssa ollaan oltu kohta pari vuottta yhdessä, tiedetty/tunnettu toisemme iät ja ajat lapsesta saakka. Hänen kanssaan nousikin pintaan yllättävä halu lisääntyä ja saada vaavi. Voi mua. Yksi varma spontaani keskenmeno takana jo yli vuosi sitten, mutta sen jälkeen korkeintaan kemiallisia tai varhaisia keskareita, jotka on ollu huomaamattomia muuten mutta näkyneet testissä juuri ennen menkkoja. Yritystä meillä takana tän kuun loputtua tasan vuosi. Poppakonsteja on kokeiltu yllättävän paljon, greippi, punkku, tyyny pepun alle, raskausvitamiinien syönti, ovulaatiotestit.. p.s mun raskaus ehti viikoille 7+? ja en tuntenut mitään oireita muutakuin ettei menkat tulleet ja tiputti jotain vaaleanruskeaa vuotoa silloin kun menkkojen olis pitäny alkaa, kai(?) oon jotenki pyyhkiny koko ajanjakson pois mielestä,:sad010 se oli muutenki todella sekavaa aikaa, se oli kesä ja humala. olen nykyisin aivan eri maata.
Pitemmittä puheitta tärppionnea jokaiselle meille
+ me lähetään kävelylle, siellä on niin mukava sää. :flower :brilsmurf

Muokattu viimeksi:
Kolmassittenkin<3 kiitos vinkistä! katsotaan oisko täälläpäin tuota mehua saatavilla jos uusi kierto alkaa, koska tuota omenaviinietikkaa sitten nautitaan ja miten? sellaisenaan? mulla oli folirenin foolihappoa apteekista, vihreäkantinen purkki, mutta mitä foolihappoa sä oot käyttänyt? folaattia suosittelevat kun foolihappo muuttu kropassa vasta folaatiksi. Entä missä vaiheessa kiertoa, siinä oviksen aikaan vai ennen/jälkeen? :) Onnea raskauden loppuun, 2 viikkoa laskettuun ;)

Tänne on tullut taas niin paljon uusia kirjoituksia, etten mä kauhean yksityiskohtaisesti osaa kommentoida.

Jotain puhetta oli noista raskausoireista. Mä oon näitä palstoja lukiessa huomannut että moni pitää sitä pahoinvointia jotenkin oleellisena raskausoireena.... Mulla ei ollut minkään näköistä pahoinvointia esikoista odottaessa. Ei missään vaiheessa. "Tajusin" olevani raskaana vasta 7+viikolla, sitä ennen oireena lähinnä väsymys, tissit ja turvonnut olo. Siltikään en noita osanut raskauteen yhdistää, ennekuin vasta jälkikäteen.

Tuosta punaviinistä en tiedä. Se täytyy kuitenkin todeta että esikoinen on saanut alkunsa aaton aattona jouluna ja mä join aika monta lasillista punaviiniä siinä joulunpyhien aikaan (en siis osannut epäillä raskautta). Vaikuttiko sitten kiinnittymiseen jne, en tiedä.

ON: Täällä menossa kp12/25. Laskennallisesti olis ovis nyt, mutta eipä tunnu siltä eikä ovistesti näytä :sad001 Haaleeta viivaa tuohon ovistestiin on tullut... just ja just näkee. Mulla on vielä 7 testiä kaapissa. Tehdään ne nyt pois tulevan viikon aikana ja katsellaan tummuuko viiva. Talletuksia tehtiin eilen :) Yritän innostua lisätalletuksiin viimeistään huomenna. Mulla ei ehkä ihan halut riitä joka pvä peuhaamiseen... :rolleyes:Toivottavasti se ovis nyt olis ennen keskiviikkoa, jos on ollakseen. Mies menee sit töihin ja pitkien päivien takia aikaa kammarihommiin jää entistä vähemmän. tai sitten mä en vaan ovuloi ton imetyksen takia.

Mites te muut ovistestien tekijät? onko kuinka tarkkaa se ajankohta koska testin tekee? tai kun tuossa lukee että pitäis vähentää nesteen nauttimista ennen testiä... mulla noita davidin liuska ovistestejä.

Mä en nyt millään haluaisi ruveta taas stressaamaan ja jatkuvasti tätä raskautumisajatusta päässä pyörittelemään. Tää alkukierto oli ihanan vapauttavaa kun tiesi ettei oo raskaana (ei tarvinut jännittää) ja tiesi ettei raskautuminen ollut ihan vielä mahdollista. Pyrin siis täälläkin enemmän taustailemaan.

Tsemppiä kaikille muille, oli sitten mikä kierronvaihe vaan menossa!! :smiley-bounce016

Kiitos kiwibird, todella itekin toivoisin plussausta.. Ja todella ikävää kuulla kokemuksistasi :(
Viime menkat oli todella oudot ja ei näy vielä mutta 3 päivää nyt myöhässä taas, viimeksi oli 6pv myöhässä, toivottavasti ei tulis ollenkaan.. (: Ja itekin kiinnostunut tuosta foolihaposta, ja minkä hintasta se olisi? (: ja jos joku osaa valaista tuosta chromesta että onko siitä haittaa kun on tuommonen kapseli käytössä jossa on omenaviinietikka+chrome jota kuuluisi ottaa 2-3 kapselia päivässä säännöllisesti..

äh tänään tuli yhtä haalea viiva kun perjantaina et eilises oli inan tummempi. ei meinaa usko riittää näin hailukoilla viivoilla.. :( jos jollain on päättynyt hyvin haaleilla viivoilla raskaus niin otan ilomielin tiedon vastaan..koska mun pää sanoo et sen pitäs olla jo paljon tummempi ton viivan...nyt siis neljänä päivänä peräkkäin haalea viiva...ajattelin nyt pitää pari päivää väliä ja olla testaamatta ja jos vuotoa ei näy ni sit testaan...

Noh senkään takia en itse ainakaan luota kauheasti testeihin vaan enemmänkin ultraan.. Kaverilla oli kokoajan näyttänyt negaa ja menkat tullu oikeeseen aikaan ja ihan normaalisti eikä mitään oireita ollut, alkoi vaan ihmettelemään kun lihoo ja lihoo vaikkei syö normaalista poikkeavasti ja otti yhteyttä gynegologille joka neuvoi ultraan että jos on kasvain tms. Niin paljastuikin positiivinen yllätys kun hän synnytti 4kk päästä terveen tytön :D

elyssei.niin eihän näistä aina tiedä siis noista testeistä... ja toivon et sulla siellä olis pikku salamatkustaja.. :)

Gatusa.Toivottavasti teiän puut ei oo menny sateessa pilalle..niin on pitäny kysyy et miten sen sun sopparin kans kävi??olin just sillon laskettulu reissus ja en nyt jaks selata näit sivui taakse päin niin paljon..toivottavasti sait sen. :)

Satsa.Voi vitsi toivottavasti siellä nyt olis pikkunen matkassa.. :)

Kiwibird.juu nyt oli kyllä ihana päivä ku aurinkoki paisto.piristi mieltä vaikka olikin tosi haalea viiva testissä...

Sandy.onnea oviksen bongailuun ja toivottavasti saatte sen hyödynnettyy.. :)

Kiitos loora! (:
Satsa: mitä tarkoitat nippailulla? Siis osaatko yksityiskohtaisemmin kertoa? :D ja toivottavasti tärppäis! Tsemppiä! (:

Oudosti nyt viikon verran kauheeta kuplimista mahassa ja ilmavaivoja, luulin että johtu vaan täysjyvä leivästä ja -riisistä mutta ei kai sitä nyt enään.. Mieskin paino pään masun päälle eilen ku kauheeta möykkää piti ja kyseli että onko nälkä mutta ei ole :D
Ja alkanut pahemmin repimään alamahasta munasarjojen kohilta jos nousee äkkiseltään tai yskälee yllättäin niin ihan ku veittellä tökkäis O.o onko tämmönen normaalia tai verrattavissa "nippailuun" kun välillä on paljon lievmpää..

Sandy aamuvirtsa on paras, silloin et ole myöskään nauttinut juomaa pitkään aikaan. Otin itse ihan rutiiniks että 3 päivää ennen oletettua ovista aloin testaa aamusta ja tietty oviksen huippuna ja sit pari päivää jälkeen ja se kannatti koska mulla myöhästy ovis tosiaan eli testasin varmaan 10 tikkua yhteensä. Kokeile vaikka ovulaatiolaskuria! Niitä ovistikkuja kannattaa tilata useampi esimerkiksi halpa-testi.fi tai kotitesti.fi en tiiä oliko com vai net mutta googlesta löytyvät kumpikin :) onnea ovikseen!

Loora84: minulla kesti puoltoista viikkoa tai oikeastaan kaksi, että tuli kunnon viiva :) haaleita haamuja oli, ja luulin että en ole raskaana. Älä huoli vielä, tuskin haamuja tulisi ilman syytä :)

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app

Kiitos loora! (:
Satsa: mitä tarkoitat nippailulla? Siis osaatko yksityiskohtaisemmin kertoa? :D ja toivottavasti tärppäis! Tsemppiä! (:

Oudosti nyt viikon verran kauheeta kuplimista mahassa ja ilmavaivoja, luulin että johtu vaan täysjyvä leivästä ja -riisistä mutta ei kai sitä nyt enään.. Mieskin paino pään masun päälle eilen ku kauheeta möykkää piti ja kyseli että onko nälkä mutta ei ole :D
Ja alkanut pahemmin repimään alamahasta munasarjojen kohilta jos nousee äkkiseltään tai yskälee yllättäin niin ihan ku veittellä tökkäis O.o onko tämmönen normaalia tai verrattavissa "nippailuun" kun välillä on paljon lievmpää..

Elyssei just sitä lievempää veittellä tökkäsy tunnetta meinaan. Vähän kun joku nipistäs lujaa :grin
Kiinnittymiskipujahan ne voi olla,ihan normaalia :)

Jännä, en ikinä ajatellu että se vois vihjailla jotain tai liittyä asiaan.. No siinä on sitten yksi lisä listaan :D

Tällaista henk. Koht. Kysymystä kehiin johon ei tietysti ole pakko vastata :D mutta onko kellään sisäänpäin kääntyneet nännit tai puhelua ystävän kanssa jolla on, kun itellä on ja tässä kaikkien oireitten päälle on alkanu nippelit tulla ulos, liittyiskö kans asiaan? O.o onko minkäänlaista hajua kellään? Ja näitä nännipiha näppyjä joiden oikeeta nimeä en nyt muista niin niitä on ilmestyny 0.o ei ole siis ennen ollu..

Pipana kiitos toi toi lisää toivoa tähän joten yritän nyt vaan ottaa rennosti ja oottaa et jos se vielä tummemaksi muuttus.. :) aloin miettii semmostaki et voiko ol niin et pojasta näyttäs nopeemmin tummaa ku tytöstä r-testis...mut onhan tuo ny jotai ainiki pakko tapahtuu ku hailukoitaki antaa...

Takaisin